|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

קו העימות: "למה לסבסד דווקא לולים?"

הארכת הסובסידיה לענפי הפטם וההטלה לעשר שנים נוספות ביישובי הצפון גפני למשרדי האוצר, הכלכלה, המשפטים והחקלאות: גבשו מתווה מתוקן שייענה על הצרכים המשתנים מאז חקיקת החוק לראשונה ב-1988, שיאפשר הכללת חקלאים צעירים ויתן מענה להתחייבויות בינ"ל של ישראל במסגרת הסכמי סחר
17/01/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: AP]

בתום דיון רווי אמוציות, אישרה (יום ג', 17.1.17) בסופו של דבר ועדת הכספים את הארכת תוקף חוק הגליל לעשר שנים נוספות 2027-2018 לקריאה ראשונה. מדובר בהצעת חוק פרטית שאוחדה בתחילת הדיון היום משתי הצעות חוק שיזמו חברי הכנסת יצחק וקנין (ש"ס) ויפעת שאשא-ביטון (כולנו) ושנועדה להאריך את הסובסידיה שניתנה בחוק, 'חוק הגליל' לשני ענפים; ענף ההטלה וענף הפטם החל משנת 1988 ושהוארכה מעת לעת עד ל-2017. ההצעה זכתה לתמיכת כל חברי הכנסת ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אף הודיע שהקואליציה תומכת בה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר ש"הצעת החוק היא קריטית להמשך קיום הענפים הללו בצפון ואף להמשך קיומה של ההתיישבות בכלל בקו העימות". נציגי הממשלה ציינו, כי בוועדת שרים לענייני חקיקה הוחלט לתמוך בהצעת החוק בקריאה הטרומית בלבד וכי נדרשים תיקונים עקב בעיות שגלומות בה. גפני קרא לאנשי המשרדים לפעול בהתאם להחלטת ועדת השרים, "להקים צוות בין-משרדי שייפתור את כל הבעיות ושיאפשר להביא את הצעת החוק לאישור סופי בקריאה שנייה ושלישית לטובת החקלאות וההתיישבות בקו העימות בצפון".

ח"כ יצחק וקנין: "החוק הזה חוקק לראשונה ב-1988 ומאז הוארך מספר פעמים. מאז שאני בכנסת פעלתי להאריך אותו, כאשר בפעם האחרונה ב-2007, יחד עם ח"כ לשעבר שלום שמחון, לעוד עשר שנים עד 2017. החוק נותן סיוע בסובסידיה לענפי ההטלה והפטם ביישובי קו העימות. לאורך כל השנים הייתה תמיכה בחוק מקצה לקצה של מרבית חברי הכנסת, דבר שנותן לאותם יישובים מרוחקים וצמודי גדר אוויר לנשימה. אלה הענפים היחידים שמחזיקים את אותם יישובים. ענפי הפירות והירקות לא מחזיקים. אני אישית עקרתי מטע אבוקדו, כי העלות יקרה מאוד, בין השאר עקב התייקרות משמעותית במחירי המים לחקלאות. החוק הזה נותן פרנסה ויציבות לאותם יישובים מרוחקים".

שאשא-ביטון: "אני באה מהגליל ומכירה את המצב שם מקרוב. החוק הזה נועד לעשות צדק עם כל מגדלי הפטם והביצים. אסור לנו להרשות שהענפים האלה יקרסו. אנחנו רוצים לייעד את הכסף למי שבאמת מגדל ונמצא בענף. העברת הכספים מתבצעת כיום דרך מועצת הלול והיו על-כך דוחות ביקורת. לא תמיד הכספים עוברים במלואם לחקלאים ולכן אנחנו דורשים פיקוח מלא, כך שמלוא הכסף יעבור לחקלאים, ששקל לשקל יגיע לאותו חקלאי שזכאי לסובסידיה. ואם לא באמצעות מועצת הלול שמישהו אחר יעביר את הכסף".

ביטן: "עמדת הקואליציה היא להעביר את החוק כפי שהוא. עדיף בשלב הזה להאריך כפי שהוא ואם יש מי שחושבים במשרד החקלאות לבצע שינויים שלא ינצלו את החוק הזה להביא שינויים שמשרד החקלאות מבקש לשנות באמצעות החוק הזה". ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "חלק ממרכיבי הציונות זה ההתיישבות. ללא ההתיישבות הזו בצפון, בקו העימות, הגבול לא היה שם, איפה שהוא נמצא היום וללא חוק הפטם, חוק הגליל, לא היו שם יישובים. החוק הוא חלק ממשימה של חיזוק ההתיישבות והביטחון באזור הזה ותכנון החוק הזה נכפה על משרד האוצר, לאחר ששר האוצר התחבר למובילי החוק. יש להאריך אותו ב-10 שנים". ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "החוק הזה מראה את הניהול הכושל בתחום החקלאות. החקלאות הוא תחום שנמצא בכשל שוק וזה המקום גם למדינה עם שוק חופשי להתערב. החקלאים שקורסים שם, הם אלה שמחזיקים לנו את הגבולות ואין להם דור המשך. החוק הזה, זה רק לשמור על הקיים. יש מקומות שצריך משק מתוכנן למרות התנגדות האוצר לכך. בנוסף, יש להעביר את הכסף ישירות לחקלאות, ללא מתווכים". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "אין בכלל ספק שיש לסייע לחקלאים, אך החוק בעייתי, עובר דרך מתווכים וזו בעיה. וגם כי יש כאלה שכבר לא מגדלים ועדיין מקבלים כסף - למשל יש מסלול חלף-פטם לאדם שב-1988 כשחוק חוקק גידל פטם וביצים והיום כבר לא מגדל, אך עדיין מקבל כסף במסלול הזה. זה דבר לא סביר שאנשים שכבר לא מגדלים שנים ומקבלים כסף מהמדינה. יש לתת באמת למי שהוא באמת חקלאי בגליל היום. בנוסף, המדינה חתמה הסכם עם ארגון הסחר WTO, מותר לתת סובסידיה לחקלאים אך לא למועצות ייצור. יד אחת בממשלה חתמה על ההסכם ויד אחרת מקדמת משהו שמנוגד לו".

נציג משרד המשפטים, ניר דויטש: "הוחלט בוועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בהצעת החוק בקריאה הטרומית בלבד. הקשיים בחוק בהיבטי שוויון שנוגעים לתמיכות שניתנו במסגרת חוק הגליל. בית המשפט העליון יצא נגד הארכת החוק כפי שהוא. יש להיזהר משימוש גורף בחוק שיוצר אפליה בין חקלאים. בנוסף, הצעת החוק עלולה להעלות קשיים גם במישור המשפט הבינ"ל בעקבות הסכמים עם ארגון הסחר העולמי WBO וכוונת כל משרדי הממשלה לעמוד בהתחייבויות של המדינה בעניין זה. ועדת השרים קבעה שתוקם ועדה בין-משרדית בנושא בראשות האוצר".

רכז חקלאות באגף תקציבים באוצר, עלי בינג: "התוקף של חוק הגליל פג בסוף 2017 ועד אז יש למצוא פתרונות לבעיות שהחוק מעורר. כמשרד האוצר תומכים בקידום החוק לאחר פתרון לבעיות הקיימות. עם זאת אם נגדיל את היקף היישובים והחקלאים שייכללו בחוק, לזה כבר יידרש למצוא מקור תקציבי".

סמנכ"ל גורמי ייצור במשרד החקלאות, אסף לוי: "עלות הסובסידיה היא 103 מיליון ₪ בשנה. במתכונת הנוכחית של הצעת החוק יש בעיות משפטיות וגם עניינים אחרים. החוק נועד לעודד את החקלאות בצפון במקור, עתה יש למצוא דרך לאפשר גם לצעירים שמגיעים לשם וגם לבני מיעוטים באזור ליהנות מהסובסידיה. במתכונת הנוכחית של החוק אני לא אוכל להגן עליו בבג"ץ, כיוון שאני לא יודע להסביר מדוע חקלאים חדשים, צעירים שלא היו שם כשחוקק החוק ב-1988 ובני מיעוטים לא נכללים בו. החוק כולל רשימה סגורה של יישובים והיינו שמחים להגדיל אותה. אם החוק יאושר במתכונתו הנוכחית אני אהיה חשוף לתביעות בבג"ץ. לכן מציעים לשבת בצוות ולתת פתרונות גם ל-WTO. מסלול 'חלף-פטם' נקבע מאז שהענף יצא מתכנון, זה יצר חוסר כדאיות של מגדלים קטנים והמשיכו לגדל חרף חוסר כדאיות כלכלית רק כדי לקבל הסובסידיה ולכן נדרשנו להסדיר את זה". ח"כ יצחק וקנין השיב לשני הפקידים: "אין לי התנגדות להוסיף עוד יישובים רק תביאו עוד כסף, עוד 40-30 מיליון ש"ח".

ראש המועצה האזורית מרום גליל, עמית סופר: "אין צורך להרחיב על דבר חשיבות החוק הזה. המתיישבים באזור קו העימות בצפון מתמודדים עם בעיות כלכליות וביטחוניות קשות. מדובר באלפי משפחות שאם לא יאושר החוק, תישארנה ללא פרנסה". חבר הנהלת ארגון מגדלי העופות, שמעון ביטון, ממושב אביבים: "קצת תמוהה ההיתממות של משרד החקלאות. נושא הסובסידיה זה בדמנו. באחת הוועדות מ-2007 ח"כ לשעבר, שי חרמש, העלה את אותה הצעה לכלול את יישובי עוטף עזה בחוק הגליל ואז נאמר שחוק הגליל כשמו כן הוא. לכן להציע עכשיו הוספת עוד ועוד יישובים זה לא ממטרת החוק".

נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים, דובי אמיתי: "אני תומך בחוק, שמהווה תמיכה אמיתית ביישובי הגליל. בלעדיו לא יהיה קיום לחקלאים לא בענף ההטלה ולא בענפים אחרים, חייב להתקבל כדי שהגליל ימשיך לפרוח. מצד שני מ-1988 השתנו מספר דברים ועל-כן יש לבצע התאמות ל-2017-2027. דוגמה קטנה: המושבה מטולה הצפונית ביותר וסמוכת גדר ביותר לא נמצאת בחוק הזה. יש במטולה. והיא גם בגליל וגם יישוב גדר. אני רק אומר שיש חוסר שוויון בחוק הגליל, אבל אני לא אסכים שבשביל לתת לחקלאי מטולה ייקחו מחקלאי אביבים. אני מציע לאפשר לצוות בינמשרדי אולי יש כאלה שצריך להוסיף אותם, אולי בנים ממשיכים ואולי יחליטו על הוספת עוד 40-50 מיליון ₪ לחוק הגליל ואז נוכל להכניס גם צעירים פנימה ולהביאם לצפון". מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן: "ישראל מבחינת התמיכות שלה בחקלאות ממוקמת הרבה מתחת לממוצע התמיכות ב-OECD. מסרבים להכניס היד לכיס אלא לוקחים מחקלאי אחד לאחר. לא יהיה עוד מצב כזה ולכן רוצים להאריך את חוק הגליל. אנחנו קוראים לכל נציגי המשרדים לשבת בוועדה הבין-משרדית ולהביא עוד כסף, גם מגדלים צעירים חדשים ואיפה שיש שלא מגדלים לקחת מיד".

ראש מחלקת ליטיגציה בפורום קהלת, עו"ד אריאל ארליך: "למה לסבסד דווקא לולים? הרעיון של חוק הגליל הוא לקדם ולחזק את הגליל ואכן המטרה ראויה, אך דווקא את ענף הלול כופים על אנשי הגליל. צעירים לא נשארים בגליל כי מחייבים אותם לעבוד דווקא בלול. צעיר שרוצה להמשיך לגור בגליל תנו לו לבחור במה להשקיע".

נציגת התנועה לאיכות השלטון, נילי אבן-חן: "יש שנה לוועדה (עד סוף 2017 (א"ק)) ולכן אין דחיפות להצביע כרגע וההעברה היום חושפת את מדינת ישראל לתביעות של סחר מצד מדינות אחרות. ישראל מעוניינת בהסכמים והם חשובים לה מאוד גם מבחינת יצואנים והשקעות זרות וגם נתנה תשובות על הסכמי הסחר למדינות שחתומות על WTO שהיא הולכת לבצע רפורמות וביד שנייה מקדמת את חוק הגליל ואז חשופה לתביעות קשות".

ה יו"ר גפני סיכם: "יש בעיות בדיון על החוק הזה. מחד-גיסא, בג"ץ כיוון שיש רשימה סגורה של יישובים ויש את הסדר 'חלף-פטם'. מאידך-גיסא, יש בעיות של ועדת שרים לחקיקה שאמרה שיוקם צוות ולכן לא להתקדם עם החקיקה. אבל יש גם החלטה של יו"ר הקואליציה שמקדמים את החוק וזה מקובל על שר האוצר. אנחנו נצביע על החוק ואם יהיה רוב יעבור בקריאה ראשונה. אנחנו דורשים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים להקים את הצוות עליו החליטה ועדת השרים לחקיקה ולהביא פתרונות. כל הבעיות כאן פתירות. אנחנו רוצים להצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית תוך הסכמה עם משרדי הממשלה. אם צריך כדי לפתור את הבעיות, תביאו עוד כסף. לא מדובר בכסף גדול; 40 מיליון ₪. במקרים אחרים כגון הטבות המס ליישובים הבאתם תוספת למנגנון ההטבות של עוד מאות מיליוני שקלים. כאן זה הרבה פחות".

גפני הוסיף: "אנחנו לא נגד ועדת השרים, אך דוחים את הדיון בפתרון הבעיות ובמנגנון המתאים לשלב שבין הקריאה הראשונה לקריאה השנייה והשלישית. חוק הגליל הוא קריטי לחיזוק והמשך ההתיישבות בקו העימות בצפון". בהצבעה הצעת החוק אושרה פה-אחד, ע"י חברי הקואליציה והאופוזיציה בוועדה.

תאריך:  17/01/2017   |   עודכן:  17/01/2017
עידן יוסף
+אושר בטרומית: גמלה על היעדרות מהעבודה בשל ימי אבל
12:23 18/01/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - גמלת אבל), התשע"ו-2016 של חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי וקבוצת חברי הכנסת. מוצע כי מי שלא עבד או עסק כעצמאי בשל ימי אבל על מות בן זוג, הורה, ילד או אח, יהיה זכאי לגמלה מהמוסד לביטוח לאומי אם אינו זכאי לתשלום בעד ימי האבל לפי כל דין אחר.

+התנגדות חוצת מפלגות למאגר הביומטרי
23:56 17/01/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה המשותפת בדיון ראשון על המתווה הביומטרי החדש  ▪  מקלב: "הנתונים שייאספו על אזרחים מדאיגים את כולם"  ▪  קיש: "לא אתמוך במאגר שמישהו מתכוון להחזיקו לנצח"
(מקלב בדיון עם החברים [צילום: דוברות הכנסת])
+תמיכה בשינוי מבנה הבעלות על הבורסה
23:40 17/01/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את תקציב רשות ניירות ערך לשנת 2017 לטובת ציבור המשקיעים והכלכלה
(שמואל האוזר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלום שמחון   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קו העימות: "למה לסבסד דווקא לולים?"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכספים אישרה פה-אחד את תקציב רשות ניירות ערך לשנת הכספים 2017. התקציב יעמוד על 185.2 מיליון ש"ח. תקציב הרשות איננו תקציב שבא מהאוצר אלא מהגופים המפוקחים, חברות בשוק ההון. חלק גדול מתקציב הרשות נועד לתשלומי שכר; 105.4 מיליון ש"ח, וחלק משמעותי נוסף להוצאות אחזקה; 22.1 מיליון ש"ח ולפעילויות מקצועיות; 12.7 מיליון ש"ח, מערכות מידע; 15.9 מיליון ש"ח, תקציב פיתוח; 15.8 מיליון ש"ח. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שיבח את רשות ניירות ערך על האופן שבו היא פועלת ועל העלייה המינורית בתקציבה לעומת שנת 2016, אז עמד תקציבה על 183.5 מיליון ש"ח.
17/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 17.1.17) את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה הכוללת, בין היתר, החמרת ענישה על עבירות חמורות ועבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים.
17/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב׳, 15.1.17) דיון על הדיווח השנתי בנושא הטרדות מיניות במוסדות להשכלה גבוהה, אשר מוגש לה על-פי סעיף 9 בחוק תקנות למניעת הטרדה מינית (חובת מעביד).
17/01/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
תרעומת של ועדת הכספים כנגד אגף התקציבים במשרד האוצר בעקבות עיכובים וסירוב של האוצר להעברת מענק בסך 80 מיליון ש"ח למפעל מכרות הנחושת בתמנע, על-אף סיכומים קודמים בעניין. כך עלה (יום ב', 16.1.17) בדיון מיוחד שקיימה הוועדה בנושא. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "כשחוקקנו כאן בוועדת הכספים את חוק ששינסקי 2 שעסק בהגדלת המיסוי והתמלוגים על רווחים ורווחי יתר המופקים ממשאבי הטבע, ידענו כולנו, שמפעל הנחושת בתמנע איננו בקטגוריה של המפעלים שנקשרו באותו חוק ועל-כן הייתה הסכמה שלגביו יהיו הקלות וגם יינתנו לו מענקים על-מנת להבטיח את פעילותו, מכיוון שחשוב שהמפעל הזה יהיה כאן וגם חשוב שימשיך להעסיק מאות עובדים".
16/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיבל (יום ב', 16.1.17) בלשכתו את השר זאב אלקין שהגיש לו 72 חתימות של חברי כנסת הדרושות על-מנת להתחיל בהליך הדחה נגד חבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד). איסוף החתימות התאפשר לאחר שחברי הכנסת של יש עתיד שינו את דעתם בעניין.
16/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il