|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"חזרתי מצוק איתן וצעקו <br>לי: אמן שתמות במלחמה"

דיון חריף בוועדת החוץ והביטחון על ההתנכלויות למתגייסים החרדים שר הביטחון הנחה את יועמ"ש מערכת הביטחון להצמיד עו"ד פרטי לכל חיל חרדי שיותקף על חשבון המערכת ח"כ אוחנה: "להתעורר ולפעול - לפני שיהיה אסון"
19/01/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גיוס חרדים   |   תגובות
משתתפי הדיון

יוזמה חדשה במשרד הביטחון
סיוע משפטי חינם לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות בשל גיוסם לצה"ל בבסיס היוזמה - שיתוף פעולה בינמשרדי למען מתן סעד משפטי בתביעות אזרחיות לאותם חיילים מותקפים, בכדי שיוכלו לתבוע ובהמשך אולי גם לקבל פיצויים
היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי, פנה אתמול למשרד המשפטים בבקשה לסייע משפטית לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות בשל גיוסם לצה"ל. בבסיס היוזמה- שיתוף פעולה בינמשרדי למען מתן סעד משפטי בתביעות אזרחיות, לאותם חיילים מותקפים, בכדי שיוכלו לתבוע ובהמשך אולי לקבל פיצויים בגין עוגמת נפש, לשון הרע, ועוד.
עו"ד אחז בן-ארי במכתבו לעו"ד אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה: "אנו עוסקים באופן אינטנסיבי בנושא התנכלויות לחיילים חרדים בשל שירותם בצה"ל. אין ספק כי מדובר בתופעה חמורה אשר לא רק פוגעת בחיילים עצמם אלא יוצרת אווירה של דה-לגיטימציה והפחדה בקרב העדה החרדית, המכוונת להרתיע מתגייסים פוטנציאליים מלהתגייס לשירות סדיר".
בן-ארי העריך כי קיים פוטנציאל של עשרות תביעות אזרחיות מן הסוג הזה, וכתב כי: "אנו מבקשים להרחיב את המערכה כנגד ההתנכלות, ע"י הגשת תביעות אזרחיות אישיות של החיילים כנגד מי שעוולו כלפיהם. על-פי מידע שנמסר מהאגף הביטחוני-חברתי במשרדנו, יש כרגע פוטנציאל של כ-30 תביעות אזרחיות כאלה".
מהלך זה מצטרף לפנייתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לשרת המשפטים איילת שקד, מאוגוסט האחרון, בו ביקש לנקוט פעולות במישור הפלילי כנגד אותם תוקפים. משרד הביטחון יוזם מהלך זה כחלק מהמערכה כנגד ההתנכלויות כלפי המתגייסים החרדים הנמצאים במצוקה בשל התנכלויות אלו, ועומדים חסרי אונים אל מול המתנכלים. המשרד ימשיך ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי להבטיח את שלומם של החיילים החרדים ושל חיילי צה"ל כולם.

ועדת המשנה לכוח אדם ולמשאב האנושי בצה”ל קיימה (יום ה', 19.1.17) דיון מעקב בנושא טיפול הרשויות בהתנכלויות למתגייסים חרדים. חברי כנסת חרדיים לא הגיעו לדיון.

בדיון נשמעו עדויות קשות על התופעה וכן נחשף כי רק ארבעה כתבי אישום הוגשו בנושא בשנים האחרונות, יתקיים בקרוב דיון בלשכת היועץ המשפטי לממשלה לבחון את שינוי המדיניות לגבי האיזון בין חופש הביטוי להסתה במקרים אלו, משרד החינוך מכיר רק מקרה אחד בו בית ספר סירב לקבל בן משפחה של חייל חרדי, ושר הביטחון אישר שכירת עו"ד פרטיים שיגישו בשביל החיילים החרדים תביעות אזרחיות על-פי חוק לשון הרע. הוועדה אף החליטה בסיום הדיון לקיים דיוני מעקב בנושא כל 4 חודשים, ולהזמין את פרקליט המדינה להופיע בפניה ולהציג את הכלים העומדים לרשותו ואת אלו אשר חסרים לו והוא ממליץ לקדם בכדי להביא לשינוי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמיר אוחנה, פתח את הדיון: "תלונות רבות מוגשות ע"י מתגייסים חרדים בגין הסתה ואף פגיעה המגיעות מהחברה החרדית. אם החיילים החרדים לא מקבלים גיבוי מסביבתם ומנבחרי הציבור שלהם, אנחנו נהיה הגב שלהם ונשמור עליהם כפי שהם שומרים עלינו. גורמי אכיפת החוק ובראשם הפרקליטות, מחליטים לעצום עיניים ולסגור תיקים אלו בתואנה של 'חוסר עניין לציבור'. זה שקר. לציבור יש עניין רב בכל חיילי צה"ל ובכך שלא יאונה להם רע. מדובר בנורת אזהרה ועל כלל הגורמים המעורבים לפעול - כאן ועכשיו, לפני שיהיה אסון וזה יעלה לנו בדם".

משה פריגן, לשעבר רמ"ד שילוב חרדים בחיל-האוויר: "אני חוזר מצוק איתן אחרי שבועיים, עובר ברחוב נחמיה בבני ברק עם מדים מאובקים, ומקיפה אותי קבוצת נערים וצועקת לי מילות גנאי ואָמן שאמות במלחמה. באותו רגע הבנתי שזה לא קומץ מאוד קטן. הקומץ הקטן הוא קטר המוביל את הרכבת והוא מתרחב לילדים ונערים היוצרים את השבאב שמפיץ את הטרור. אשתו של חייל שלי פוטרה בחודש השמיני להריונה מהגן בו עבדה בשל זה שבעלה חייל. לחיילי המילואים שלנו אין קשר עם צה"ל, ולמשטרה כבר הפסקנו להגיש תלונות".

עוזר רמ"ד בני ישיבות בצה"ל, רס"ל יחיאל רדוצקי, סיפר כי מתוקף תפקידו קיבל טלפונים מחיילים חרדים, שבשל ההכלמה, המשפחות של נשותיהם גילו שהן נשואות לחייל ודרשו מהן לעזוב. רדוצקי הוסיף: "אני גר מגיל חמש במאה שערים שמאז ומעולם הייתה שכונה קיצונית אבל זה גלש לשכונות רבות סמוכות. חלק גדול מעיר הבירה של ישראל מסוכן היום לכל חייל, לא משנה מוצא או עדה ואנחנו רק סימפטום. אני הולך עם תעודה שאני מתבייש בה - תעודת פטור ממדים. לשם מה אני צריך תעודת פטור ממשהו שאני גאה בו? הסיכון ללכת עם מדים שבגללו הפטור הוא לא בעזה, אלא בירושלים".

לצד עדויות אלו, ועוד רבות שעלו דיון, שמחו חברי הוועדה לשמוע על "כפר" של דירות לחיילים חרדים בקריית ארבע אשר מספק להם מקום מגורים וגב משפחתי, ממפעילו של הכפר אהרון גרנות, וכן שמחו לשמוע מאם של מ"פ בגדוד נצח יהודה אשר הודתה על גיוס בנה ואמרה כי הצבא תרם לפיתוחו האישי יותר מכל המסגרות בהן היה קודם.

סא"ל צחי רביבו, סגן מפקד מערך "מיטב" באגף כוח האדם, הציג לוועדה את הנתונים והמגמות של גיוס החרדים לצבא. על-פי המצגת, כיום משרתים כ-6,200 חרדים בשירות חובה וכן כ-400 בשירות קבע. עוד אמר סא"ל רביבו כי קיים צוות חשיבה בנושא בראשות ראש אכ"א, וכן ניתן פטור ממדים לזקוקים לכך, ויש קו חם הזמין לפניות החיילים החרדים 24/6.

סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן-דהן, סיפר לוועדה כי צוות מיוחד המשותף לצבא, למשטרה ולפרקליטות לטיפול בתלונות של חיילים חרדים על הסתה נפגש בלשכתו והם עוברים על כל תלונה. סגן השר חשף כי בקרוב יתקיים דיון בנושא בלשכת היועמ"ש לממשלה: "חופש הביטוי הפך להיות חופש השיסוי במה שקשור בחיילים החרדים. המטריה של חופש הביטוי שמשרד המשפטים נקט בה עד היום היא רחבה מאוד, אולי מדי. בעקבות דרישה שלי, נקבע תאריך לדיון אצל היועמ"ש לממשלה כדי לבחון את הדברים ואני מאוד מקווה שהוא יקבל החלטה לצמצם את חופש הביטוי בנושא זה, כיוון שלא מדובר באמירות ערטילאיות, אלא בפגיעה בחיילים חרדים ובמי שעוסק בגיוס שלהם".

בהמשך גינה בן-דהן את העידוד השקט לאלימות שנותנים מנהיגים בציבור החרדי להסתה: "אני אומר לכם כרב בישראל - אין שום היתר בעולם למעשים האלה שנעשים. מי שאומר שהוא פועל בשם התורה, הוא פועל נגדה. זה לא קידוש השם, זה חילול השם. כמי שנושאי התורה בישראל יקרים לו מאוד, אני מופתע ומאוכזב בדרך שבה מנהיגים חרדים, רבנים ומנהיגי ציבור נוהגים ובעידוד השקט שלהם לתופעות הללו".

סגן ניצב גלעד בהט, רמ"ד חקירות במטה הארצי של משטרת ישראל: "כ-60 תלונות שהוגשו טופלו מאז 2012 בעבירות האלה. אני לא כולל בזה חקירות גדולות שאנו יוזמים ממידע שהגיע אלינו, שהן לא על מעשה ספציפי אלא על התופעה בכללותה. למיטב ידיעתי הוגשו ארבעה כתבי אישום עד היום בנושא, אבל כל התיקים שלא הגיעו לכתב אישום, אף אחד מהם לא נסגר מחוסר עניין לציבור! זה נסגר מחוסר ראיות, או שגורם משפטי קבע שהדברים אינם מקימים עבירה פלילית - שרק עליהן ניתן להעמיד לדין".

"בעבירות שנושקות לחופש הביטוי אנו צריכים אישור מפרקליטות המדינה רק בשביל לפתוח בחקירה, וזה מתבקש ברגע הגעת התלונה. בעבירות של תקיפה אנחנו נוקטים יד קשה ומהירה בשביל להביא לדין, אבל פעמים רבות לא ניתן לאתר את מי שקילל או ירק ונעלם, וכאשר מגיעים לתוקף מגלים שמדובר בקטין מתחת לגיל האחריות הפלילית", הסביר בהט.

עו"ד שלומי אברמזון מפרקליטות המדינה אמר לוועדה כי נעשה כל מאמץ להעמיד לדין אנשים שמבצעים עבירות פליליות וכל תיק כזה מטופל באפס סובלנות. הוא סקר בפני הוועדה את הקשיים המשפטיים הקיימים בנושא, ובראשם עבירת ההסתה. על-פי אברמזון, קריאות כלליות נגד כל החיילים החרדים, מתסיסות ומעליבות ככל שיהיו, שאין בהם קריאה ישירה או משתמעת לפגיעה פיזית באדם, לא עולה כדי עבירת ההסתה אשר בספר החוקים.

ח"כ אוחנה שאל: "כל עבירה וכל אמירה צריך לבחון בקונטקסט, ואני לא בטוח שבקונטקסט החרדי כינוי של חרדים כחיידק אלים אינה התרת דם. האם אתה מרגיש שיש לשנות את החוק כדי לתת עוד כלים? האם זו הפסיקה שמצירה את ידיכם?"

עו"ד אברמזון: "יש לנו היום כבר פסיקה מבית המשפט שניתן להגיש כתב אישום על עבירה של העלבת עובד ציבור במקרים שכאלה. אם החקירות בתלונות היו מבשילות לכדי הגעה לחשוד מסוים ולתשתית ראייתית, היו לי את הכלים להגיש כתבי אישום. עם זאת, חשוב לזכור שלא כל הפתרונות הם במישור הפלילי-משפטי. זו בעיה חברתית, ולא בטוח שגם 30 כתבי אישום היו משנים את המצב החברתי".

אלי אדלר, העוסק בגיוס נוער חרדי: "צודק עו"ד אברמזון שהפעולה צריכה להיות גם במישור החברתי, אבל רק קבוצה קטנה פועלת באופן יזום ורוב הציבור החרדי בעיקר ניגרר אחרי המיעוט. כמה כתבי אישום, או פיצויים בהליך האזרחי, יורידו מהסיפור את הרוב הדומם של הציבור החרדי. נכון שצריך חינוך, אבל נציגי המוסדות ששם זה קורה לא נמצאים פה. לא צריך להגיע לחוק ההסתה, אלא להסתפק בחוק לשון הרע או בחוק הגנת הפרטיות, למשל".

ח"כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני): "תופעת האיומים והפגיעה בחיילים החרדים היא בלתי נסבלת והתפקיד שלנו הוא להגן עליהם. פגשתי אותה כבר לפני 20 שנה כמפקד אוגדה, אבל ההבדל הוא שהיום היא מאורגנת וממומנת. לא ייתכן שחיילי צה״ל יאוימו ע״י גורמים שפועלים בשם אידיאולוגיה ודת - זהו מצב שקוראים לו טרור. איום מאורגן וממומן דורש תוכנית אסטרטגית שלמה להתמודדות אפקטיבית עם התופעה, הכוללת חינוך, הסברה והרתעה. אני פונה לראשי הציבור החרדי: גלו אומץ. זה בידכם. עצרו את התופעה, למען החברה החרדית".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "תופעת ההתנכלות לחיילים חרדים ולמשפחותיהם במגזר החרדי, מלווה באלימות חמורה ומסוכנת ומחייבת טיפול מערכתי. אני קורא לשר הביטחון למנות קצין חרדים ראשי שבצוותו יהיה גם קצין פניות זמין 24 שעות. לשרת המשפטים ולשר לביטחון פנים, להעמיד את התופעה בעדיפות ולמצות במקרי ההסתה וההתנכלות את החקירה והדין, עם המסיתים והמתנכלים. המשטרה צריכה להגביר נוכחותה ואבטחתה בשכונות בהן רווחו תופעות אלו. הפרקליטות ידעה על תג מחיר לעבוד בצורה בלתי רגילה על כל גרפיטי, ופה אתם עוד לא שם, כאשר אתם שומעים תופעות קשות שנמשכות על פני זמן ארוך. מבקש לחזק את ידי החיילים החרדים ובני משפחותיהם ואת כל הגופים המסייעים להם. אני חייל המבקש לסייע למערכה חשובה זו, למען אחדות האומה וביטחונה".

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "גיוס חרדים הוא נושא אסטרטגי למדינת ישראל. לא יכול להיות שאין בידינו שום כלי לעשות משהו למי שתמך ורקד סביב יהודה קמיניץ ששוחרר ממעצר אחרי שהסית. לא מקבלים ילדים לבתי ספר אם מישהו ממשפחתם התגייס לצבא ולא נותנים לחיילים חרדים להשלים מניין. אלו פרקטיקות שהיו שייכות לקהילות יהודיות בגולה כאשר רצו להחרים אדם. לא ייתכן שהם יוחרמו ושהמדינה לא נכנסת באופן אינטנסיבי לעניין הזה".

נציגי משרד החינוך התבקשו להתייחס לתופעה של בני משפחה של חיילים חרדים אשר לא מורשים להצטרף לבתי ספר. עמוס צייאדה, מנהל אגף מוסדות תורניים, אמר כי לא התקבלה באגף עד כה אף תלונה בנושא. יונתן עוזרי, המפקח על החינוך הטכנולוגי במחוז החרדי, אמר כי היה רק מקרה אחד עד היום, ולאחר התערבות משרד החינוך הילד הורשה להיכנס לבית הספר.

היו"ר אוחנה שאל אם ננקטו סנקציות נוספות נגד בית הספר המדובר בכדי להרתיע, ועוזרי השיב כי הסתפקו בהשבה ללימודים ובהתנצלות.

לקראת סיום הדיון הודיע צוריאל פילץ, מרכז פעילות במגזר החרדי במשרד הביטחון, על שתי החלטות שקיבל שר הביטחון לפני מספר ימים: "הבנו שלא ניתן לקדם פתרון דרך הפלילים, ובצדק, מה גם שבכל מקרה העונשים יהיו קלים מאוד. היות שלפני כמה חודשים נחקק שניתן לקבל פיצוי של 50 אלף ש"ח ללא הוכחת נזק לפי חוק לשון הרע, שר הביטחון הנחה את היועמ"ש למערכת הביטחון לשכור עו"ד פרטיים שיוצמדו לכל חיל על חשבון המערכת, בעת הגשת תביעות כאלה. כמו-כן, על-פי החלטת השר, אנחנו עומדים לחתום גם על קמפיין תקשורת עם אחד האתרים החרדים הגדולים לקריאה בעד הגיוס, מתוך תקווה כי בשילוב התביעות הפליליות והאזרחיות, נביא לצמצום התופעה".

בסיום הדיון אישרה הוועדה פה אחד את ההחלטות הבאות:
1. הוועדה מחזקת את החיילים החרדים שלא מוותרים על הזכות לשרת בצה"ל, למרות המציאות הקשה בה הם ומשפחותיהם חיים.
2. הוועדה קוראת לשרי המשפטים וביטחון הפנים לתעדף את הטיפול בפגיעות בחיילים חרדים, ולהפעיל את הצוות הבין-משרדי המטפל בנושא באופן יעיל ותדיר.
3. הוועדה תקיים אחת ל-4 חודשים דיון סטטוס בנושא התמודדות הגורמים השונים בתופעת ההתנכלות לחרדים.
4. במחצית שנת 2017 תזמן הוועדה את פרקליט המדינה לדיון בו יתבקש להציג את הכלים העומדים לרשותו להתמודדות עם התופעה ואילו כלים הוא ממליץ לקדם בנושא.
5. הוועדה מבקשת ממשרד הביטחון ומשרד המשפטים לקדם הפעלת הערוץ לתביעות אזרחיות נגד המקרים הנופלים בין הכסאות בסוגיית ההתנכלויות.
גיוס חרדים לצה"ל / מצגת
הצגה לוועדת חוץ ובטחון, ועדת המשנה לכוח אדם ולמשאב האנושי בצה"ל (19.1.17, כ"א בטבת התשע"ז) (15 עמ')

תאריך:  19/01/2017   |   עודכן:  19/01/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורית קוטב / Orit Kotev   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   איל בן-ראובן   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בג"צ קול העם   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חופש הביטוי   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חזרתי מצוק איתן וצעקו לי: אמן שתמות במלחמה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המוכיח
19/01/17 23:12
 
עם ישראל הם לא!
20/01/17 12:49
2
שםלי
20/01/17 15:25
3
אמיר1234
20/01/17 17:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גיוס חרדים
אלימות מילולית פוליטית מצליחה ואלימות צבאית הנותרת ללא תגובה איומי אלימות של בדואים ונשק שנלקח מידי מחבלים אלימות משפטית סותמת פיות ותגובה משפטית הולמת לאלימות חרדית
16/09/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שלושה חרדים מבית שמש תקפו את הרב הראשי של קריית גת, הרב משה הבלין, על-רקע הסדר לגיוס חסידי חב"ד לצה"ל - טוענת המדינה בכתב אישום נגד השלושה, שהגישה (יום ג', 13.9.16) לבית משפט השלום באשקלון.
13/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
סגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, הרשיעה (יום א', 11.9.16) את אהרון קורלנדסקי בעבירה של העלבת עובד ציבורי, לאחר שקרא קריאות גנאי לעבר חייל חרדי בבית כנסת.
12/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
איש לא חייב לנתניהו פרסום מלא של תגובותיו לאהוד אולמרט מגיע שחרור מוקדם מי שמתפרע ומכה איננו ירא שמים עוד מעט על האולימפיאדה מהו התפקיד האמיתי של ההוצאה לפועל ומתי נולד תומס מסריק?
26/08/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
40,267 חרדים לא גויסו לצה"ל בשנים 2015-2011 - מוסרת המדינה בדיווח שהגישה לבג"ץ (יום ג', 9.7.16), במסגרת הדיון במספר עתירות נגד ביטול הסנקציות לחרדים שאינם מתגייסים. המדינה טוענת, כי אין בידיה נתונים לשנת 2010.
09/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   גיוס חרדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
בג"ץ: אין סנקציות לחרדים שלא יתגייסו  /  איתמר לוין
המדינה חויבה לנמק את אי-גיוס החרדים  /  איתמר לוין
עתירה נגד דחיית גיוס החרדים  /  איתמר לוין
כוחו של הרגל  /  איתמר לוין
כל דאלים גבר  /  איתמר לוין
מדינת המיעוטים  /  דביר מור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il