|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

"להקים גוף לתיאום מדיניות בתחום הדיור"

כך קורא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מוסיף: "לאף רגולטור בפני עצמו אין אינטרס בהורדת מחירי הדיור. כל אחד דואג לאינטרס הצר שלו"
07/03/2017  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
גפני. תרעומת על הרגולטורים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"מתברר שאין באמת כוונה של אף רגולטור להוריד את מחירי הדיור. שר האוצר אולי מעוניין בכך, אבל הרגולציה הכלכלית פועלת בכיוון ההפוך. כל רגולטור משיקוליו הוא", כך סיכם (יום ג', 7.3.17)) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ישיבה מיוחדת שקיים בנושא התייקרות המשכנתאות, לבקשת חברי הכנסת מיקי לוי ויעקב אשר.

חברי הכנסת הביעו תרעומת על התנהלות הרגולטורים; המפקחת על הבנקים בבנק ישראל מחד ועל הממונה על הביטוח ושוק ההון מאידך. בנק ישראל מצידו, כך אמרו, הציב בראש מעיניו את יציבות הבנקים ואילו המפקחת על שוק ההון, את הבטחת הכספים הפנסיוניים של הציבור. אלו מטרות טובות כשלעצמן, אלא שלטענת חברי הכנסת, הרגולטורים הולכים רחוק מדי ופוגעים באינטרס ציבורי ראשון במעלה ששר האוצר עצמו הציב בראש סדר העדיפויות שלו - הוזלת מחירי הדירות. גפני הודיע כי יפנה לשר האוצר על-מנת להאיץ הקמת גוף תיאום בין הרגולטורים על-מנת לממש באמת מדיניות של הורדת מחירי הדיור.

ח"כ מיקי לוי: "מחלוקת בין המפקחת על הבנקים לבין המפקחת על הביטוח ושוק ההון מונעת כניסה מסיבית יותר של הגופים המוסדיים לשוק המשכנתאות ומובילה כמו-כן להעלאת הריביות על המשכנתאות ע"י הבנקים. המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, מסרבת לאפשר לגופים המוסדיים לרכוש מהבנקים תיקי משכנתאות הנחשבים מסוכנים, עם שיעור מימון של יותר מ-60% מערך הדירות והמפקחת על הבנקים מצידה, חדוה בר, הגבילה את היקף תיקי המשכנתאות שהבנקים יימכרו למוסדיים ל-6% בלבד במקום 10%. זה טומן בחובו סיכון מיידי לייקור המשכנתאות, כי המוסדיים מסוגלים לעמוד ברכישת ובלקיחת המשכנתאות הללו על עצמם. המטרה להוזיל את מחירי הדיור לציבור ושר האוצר יכול לצאת בהמון מהלכים להוזלת מחירי הדירות אך מחירי המשכנתאות הולכים ועולים. וזה לא הסוף, כל רגולטור פועל על-פי האינטרסים שלו והסכסוך הזה פוגע באזרחים ובפרט זוגות צעירים שרוצים לקחת משכנתא".

עוד ציין לוי, כי "הנגידה והמפקחת על הבנקים הודו כאן בוועדת הכספים, שיש להן חלק בהתייקרויות שאנו עדים אליהן בשנים האחרונות, כי הן חוששות ממשבר סאב-פריים, חוששות מבועה. הלוואות על רכישת מכוניות זה הלוואות גרועות אך דירה זו לא הלוואה גרועה, כי דירה לא מאבדת מערכה, אז מה החשש?! עוד תהיה עלייה נוספת במשכנתאות ועלינו להשמיע קולנו כוועדת הכספים בעניין הזה".

ח"כ יעקב אשר: "הבנקים הם מונופול בתחום המשכנתאות, הם מקשיחים את התנאים לנטילת משכנתאות וזה פוגע בכלל הציבור ובייחוד בשכבות החלשות. זה מקשה על נוטלי המשכנתאות וגם על הערבים להם. מוסיפים כל הזמן עוד ועוד מגבלות כמו הגבלה לעד 75% מערך הדירה, הגבלת זמן עד 30 שנה פריסת תשלומים, הגבלת הייעוץ, כך שעד 12 יום בלבד מיום קבלת הצעה למשכנתה על כל התנאים הנלווים, יש לסיים את התהליך ואם מישהו חוזר אחרי שבועיים, הם כבר לא מחויבים לאותם תנאים ולאותם שיעורי ריבית. זה זמן שלא ניתן לעמוד בו ולעמוד בכל הטפסים, המסמכים וכל הביורוקרטיה לקבלת המשכנתא. על הבנקים להאריך את פרק הזמן הזה. מעבר לכך, הגיע הזמן לפתוח את שוק המשכנתאות גם לגופים המוסדיים באופן נרחב ואז תהיה תחרות. את השוק הזה צריך לפתוח אחת ולתמיד ולהביא מזור לאנשים שיממשו את הדירות שמבטיחים להם".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "זוג צעיר שכבר זכה במחיר למשתכן צריך לעבור ויה-דולורוזה עד לקבלת המשכנתא. עליו להציג תלוש של לא-פחות מ-12,000 שקלים הכנסה של שני ההורים, אף כשהולכים לפריפריה. אמרו לי זוגות שאם היו להם כאלה הכנסות, הם לא היו הולכים לאופקים אלא נשארים בבית שמש. המדינה מקשה כך שלא יוכלו לפנות לשום מקום. במשפחות מרובות ילדים, לא ניתן לסייע לילדים, אני למשל עזרתי לילד הראשון ועוד קצת לילד השני אך לשלישי ואילך אני לא יכול והתוצאה דיור רק לעשירים".

נציגה מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, מרב שמש: "מחירי הדירות התייקרו מאוד ולכן משקי הבית נוטלים הלוואות הרבה יותר גדולות ולשנים ארוכות יותר והנטל, החוב על משק הבית, הולך וגדל ולכן הסיכונים גדלו מאוד. לכן גם התיק הבנקאי נראה שונה מלפני עשור; 50%, תיקי נדל"ן, משכנתאות. הלווים מתמנפים לתקופה ארוכה והבנקים מגדילים את הסיכון שהלווים לא יחזירו את המשכנתא. על כן בנק ישראל נקט כמה פעולות קודם כל לשמור על הלווים, שלא ייקחו יותר מ-50% מההכנסה החודשית על המשכנתא, שזה אלמנטרי לשמור על הלווים. בנוסף, שלא יירכשו דירות במחירים מופקעים וייקחו הלוואה יותר מ-75% ממחיר הדירה. זה נועד קודם כל להגן על הלווים, שלא ייקחו משכנתה יותר מ-30 שנה, כי זה נטל על הלווים. בחודשים האחרונים יש כן התייצבות בריביות על המשכנתאות, אך לא יודעים מה העתיד טומן בחובו, ונדרש גידול בהיקפי הדירות, בהיצע. לפי הנתונים שבידינו על-פי הלמ"ס פרסם: בנובמבר דצמבר המחירים ירדו ב-1.2%". יו"ר הוועדה, ח"כ גפני וגם ח"כ מוזס הגיבו לטענתה האחרונה: "יש מחלוקת לגבי הנתון הזה והשמאים טוענים שלהפך וכי עדיין נרשמת עלייה במחירי הדירות".

סגנית המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, ריקי אליאס: "המגבלה למכירת משכנתאות למוסדיים היא 10% מתיק המשכנתאות כולו שעומד על 310 מיליארד ₪, אז 10% זה 31 מיליארד שניתן למכור למוסדיים. עושים בצורה מדורגת כדי לא לשפוך הרבה היצעים לשוק ולכן קבענו מגבלה וככל שנגיע למגבלה ותהיה אפקטיבית נשקול את זה מחדש. לפיקוח על הבנקים יש הוראות צרכניות לגבי הלווים מה שאין על המוסדיים, למשל זוג שמתגרש או אחד מפסיק לעבוד אפשר לפנות לבנק בבקשה לפרוס התשלומים על המשכנתה ולא יודעים איך המוסדיים יגיבו ולכן עשינו את זה באופן מדורג. יש לקחת בחשבון שינויים אפשריים בשוק העבודה. המחלוקת; אנחנו חושבים שיש למכור תיק משכנתאות אחיד, לא למכור רק את התיקים הטובים למוסדיים או הרעים בלבד.

למשל דירה ששווה 1 מיליון ₪ ולקחת 300 אלף ₪ זו משכנתה טובה אך דירה ששווה 1 מיליון ₪ ולקחת 750 אלף ₪, זו משכנתה פחות טובה עם סיכון גדול יותר. רשות שוק ההון מוכנה לקנות משכנתאות מהמערכת הבנקאית אך משכנתאות ברמת סיכון נמוכה יותר עד 60% מערך הדירה. רוב המשכנתאות שהציבור לוקח הן גבוהות מ-60%".

סגן בכיר לממונה על הביטוח ושוק ההון, יואב גפני: "ההוראה לקחת תיקים של 60% לעומת 75% מהמערכת הבנקאית, זו הוראה מקדמת דנא, הוראה שקיימת הרבה מאוד שנים, שלא הפריעה לבנקים ולמוסדיים לקיים עסקות במשכנתאות. הבנקים מוכרים למוסדיים את התיקים הללו, אנחנו מברכים אך מגבילים. המטרה של הרשות שוק ההון שמירה על עניינם של המבוטחים, על ענייני הפנסיה. תיק שהופך מסוכן יותר ויותר יש דרישה חדשה שכספיי הפנסיה של החוסכים יהיו מסוכנים יותר ולכן אנחנו חושבים שההוראה סבירה. למוסדיים יש עניין לקנות ובפועל הם קנו בהיקף של 10 מיליארד ₪. את העסקות האלה ניתן לתמחר אותן והממוצע שקונים המוסדיים לא שונים מהממוצע של התיקים של הבנקים".

סגן יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות, אורן שלו: "אנחנו עמותה שרואה מאות תיקי משכנתאות מדי חודש. הבנקים מוכרים למוסדיים את תיקי האשראי שלהם, כי אין להם מספיק כסף נזיל. זה גם בגלל הרגולציה של בנק ישראל, לפיה הבנקים נדרשים להקצות הון בדרך שיש להם וכשיש להם פחות אשראי אז מוכרים את התיקים האלה החוצה ועוד מישהו גוזר קופון ולכן מחודש יולי יש עלייה בריביות על המשכנתאות". שלו הוסיף, כי "12 יום זמן לא סביר מרגע שחתמתי על ההלוואה ועד שנטלתי אותה בפועל".

יו"ר העמותה לצמצום פערים חברתיים, יורם מועלמי: "הריבית האפסית היא זו שמנפחת את בועת הדיור ועצם העובדה שהנגידה אינה מעלה את הריבית יוצרת מצב שבו כל הזמן שמחזיקה הריבית על אפס זה יוצר העדפה של המשקיעים על הזוג הצעיר. בנק ישראל אמור לסייע בצמצום הפערים החברתיים על-פי התיקון לחוק בנק ישראל, אך לא רואים איך מסייע בכך כשהריבית היא אפסית".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיכם את הדיון וציין, כי "מי שחושב שרוצים להקל על ציבור רוכשי הדירות טועה, כי יש כאלה שמייקרים את המשכנתאות ויש כאלה שרוצים לייקר כי חוששים שאנשים רבים יקנו דירות או עוד דירות, וחוששים ממשכנתאות זולות. ויש גם החמרות של בנק ישראל. לא בטוח בכלל שבנק ישראל מעוניין שייקחו משכנתאות וזה חשש מובהק. המדינה הפסיקה לדאוג לזוג הצעיר הרגיל ומחירי הדירות לא יוזלו. כל הזמן לוקחים את האזרח הקטן ורוצים לקחת לו את הכסף. אין מדיניות של הוזלת מחירי הדירות, אומרים שאנשים ייפנו כספים לשוק ההון אך לא רוצים להוריד את מס הייסף על הבורסה. כבר למעלה מ-15 שנה שהמדינה לא מכניסה את היד לכיס לסבסוד משכנתאות. הבעיה שהבנק יכול לתת הלוואה, יש לו עירבון את הדירה, אך לא מסתפק, כי רוצה להרוויח הרבה כסף וגם רוצה שייכתבו עליו טוב בעיתונים, שלא יתפרסם כיצד מוציאים אנשים מדירה. שהוא לא ייראה יפה בעיתון. זו מדיניות שצריכה להיפסק ואדבר על-כך עם שר האוצר, עם נגידת בנק ישראל וגם עם הממונה על שוק ההון".

תאריך:  07/03/2017   |   עודכן:  07/03/2017
מירב ארד
+רכב להסעת ילדים יחויב במערכת התרעה
17:50 07/03/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון סוער בנושא נימק משרד התחבורה כי יצרנים מסרבים להעמיד מוצרים שעומדים בתקינה מחשש שאחריות לאסון תוטל עליהם  ▪  יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "יש לחשוב על פתרונות. חיי הילדים האלה על ראשו של השר"  ▪  הוסכם על קול קורא ליצרנים לפתח מוצרים מתאימים ובחינת הקלה בתקינה הקיימת על אבזרים אלה
("חיי הילדים על ראש השר" [צילום: דוברות הכנסת])
+אושר החוק המסדיר את השירות הלאומי
14:43 07/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לחוק נוספה ההגדרה "התנדבות קהילתית", לצורך התאמתו גם למגזר הערבי  ▪  החוק ייכנס לתוקף ב-1 באפריל 2018
(שירות לאומי. מוסדר בחוק [צילום: יח"צ])
+"לא הועבר שקל מהכסף שהובטחו לקיצור תורים"
14:30 07/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך אמר מנכ"ל קופ"ח כללית בדיון בוועדה לביקורת המדינה  ▪  רופאת משפ' במכבי: המצב בשטח גרוע. העומס בלתי אפשרי. משרד הבריאות לא חי במציאות
([צילום: פלאש 90])
+טרם הוסדרו הצמתים המסוכנים בכביש 66
14:29 07/03/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אלהרר: "חוסר התקשורת בין המשרדים עולה בחיי אדם"  ▪  משרד התחבורה: לגבי כביש 66, צומת הזורע עומד להיות מטופל כבר השנה
([צילום: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דורית סלינגר / Dorit Slinger   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב גפני / Yoav Gafni   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מנחם אליעזר מוזס   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"להקים גוף לתיאום מדיניות בתחום הדיור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
7/03/17 22:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
בתום שבועות ארוכים של דיונים, אישרה (יום ג', 7.3.17) ועדת העבודה והרווחה של הכנסת פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השירות האזרחי, המסדירה לראשונה את המסגרת והתנאים לביצוע שירות לאומי / התנדבותי מטעם המדינה למי שאינו משרת בשירות סדיר בצה"ל (למעט אלה שקיבלו פטור משירות מטעמי דת, הכלולים בחוק אחר).
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
"אני עובדת כרופאה בגלל ציונות ואהבת המקצוע. המצב בשטח גרוע. העומס בלתי אפשרי. רופאים בורחים מהמערכת. משרד הבריאות לא חי במציאות, זו שעת משבר ואתם מדברים על קיצוץ? חשבתי שלפחות משרד הבריאות אתנו ואני מגלה פה שגם הוא לא" -כך תיארה (יום ג', 7.3.17) ד"ר פנינה בסרגליק, רופאת משפחה במכבי שירותי בריאות בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בנושא סוגיות בתקציב מערכת הבריאות - בדגש תקצוב קופות החולים - דוח מבקר המדינה 65ג.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) קיימה הבוקר (ג') ישיבת מעקב שניה בנושא בקשה לחוות דעת מבקר המדינה על טיפול המדינה בריבוי תאונות הדרכים בכביש 66.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת החלה (יום ג', 7.3.17) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לפיקוח על צעצועים מסוכנים. הצעת החוק נועדה לנתק את ההסדרה מחקיקת החרום המסדירה את הנושא כיום, וכן להגדיר מהו צעצוע מסוכן ולקבוע הסדרים שיגבילו או ימנעו את השימוש בו.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 7.3.17) הטבות מס ל-79 עמותות חברתיות שעוסקות בפעילויות ציבוריות. מדובר בהקלה במס על תרומות הניתנות לגופים שעונים על הגדרות סעיף 46 לפקודת מס הכנסה המקנה את האפשרות לתת את ההטבה. מבין העמותות, כאלו הפועלות בתחומי חינוך, רווחה וסעד, תרבות, דת, מדע ומחקר, ספורט ופעילויות לעידוד תעסוקה והכשרה מקצועית של אוכלוסיות חלשות, סיוע למוסדות ציבוריים בקידום יכולותיהם הכלכליות, הארגוניות או הניהוליות ועוד. הוועדה אישרה את ההטבות לעמותות פה-אחד.
07/03/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il