|   15:07:40
דלג
  אמנון לורד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הנה בא הדבר הזה שהורג לא רק יהודים

הקרירות שבה קיבל השמאל את ההתקוממות הדמוקרטית באירן, מתמזגת היטב עם האנטישמיות החדשה שהתפשטה במערב: דעה-קדומה מבוססת-תבהלה, המכוונת במקום ליהודים - לציונים
27/06/2009  |   אמנון לורד   |   מאמרים   |   ועידת דרבן   |   תגובות
"אין לנו דבר נגד היהודים, רק נגד הציונות" [צילום: AP]

כדאי לשים לב לכך, שהשמאל מפנה כתף קרה להתקוממות באירן.

המיליונים שיצאו לרחובות ערי אירן כדי למוטט את משטר הדיקטטורה של האיאתוללות לא הפעילו אצל אנשי השמאל את מיצי הזעם ודמעות הסולידריות. הם מפגינים אהדה קרה, רוויית אדישות, כלפי ההתרחשות המונומנטלית, ומנצלים את הדרמה התקשורתית-פוליטית, תוך שילוב רגל על ברך, כדי לייצר את

הספין הרגיל שלהם - נגד ישראל.

רוח הדברים מורגשת במספרם המועט של המאמרים בזירת השמאל.

בדרך כלל כשיש משהו מסעיר באוויר, כולם רוצים להגיד את אותו הדבר בצורה מקורית, ביחד וכל אחד לחוד, והאתרים והעיתונים מתפוצצים. הפעם, רוברט פיסק כותב ניתוח פוליטי מלומד; באתר "הגדה השמאלית" המקומי מצאתי אולי מאמר אחד שהתייחס לאירועים, כמובן מן ההיבט של "הסכנה הישראלית" ומאמר מערכת של הארץ, שאמנם הביע עידוד ותמיכה בעם האירני הנאנק תחת עול הרודנות, אך בעיקרו של דבר ניצל את ההזדמנות כדי לנגח את מקצועני ההערכה והמודיעין הישראלים, שלא היו מסוגלים לחזות התרחשות כזאת. המאמר ב"גדה השמאלית" הפגין אדישות עם קורטוב של נימה אובייקטיבית עוינת כלפי ההתקוממות (הדיכוי של השאח היה הרבה יותר קשה, נאמר שם). אך העיקר במאמר היה אזהרה מפני מה שישראל עלולה לעשות תוך ניצול המהומה האירנית. הרי כבר ראינו כיצד ישראל "פלשה למצרים" ב-1956, בזמן המרד ההונגרי.

גם אדישותו ההססנית של הנשיא אובמה אינה מנותקת מתחושת ה"ברוך" שמפעמת בעורקי השמאל למראה כמיהה אמיתית לחופש ולדמוקרטיה. התמיכה ברודנויות הפכה בשמאל הישראלי ובמערב בכלל לטבע שני. וככל שהרודנות אכזרית יותר, תומכת טרור, מסוכנת לסביבתה ולעמה, ובעיקר אנטי-ישראלית ואנטישמית, כך היא נתפסת כאותנטית יותר וכשרה יותר למאכל.

השמאל במערב ובישראל תמיד היה נדבך חשוב בחוסנם של משטרים טוטליטריים דכאניים: כך זה היה בימי ברית-המועצות, בימי הדיקטטורה הנאצרית במצרים, בסין המאואיסטית, בקובה הקסטרואידית והיום - משטר הצ'אביזם בוונצואלה, משטרו של אחמדינג'אד באירן ומשטר ארגוני הטרור ברשות הפלשתינית. אומנם היחס למשטר אחמדינג'אד מסויג מה. בכל זאת - הכחשת השואה, תליות בכיכר, איומי השמדה גלויים ואיסלאמיזם. אבל מי שיבדוק את הרטוריקה של אחמדינג'אד בכל הקשור ליהודים ולישראל יבין, שבינו לבין השמאל האנטישמי באירופה וגם זה המסתופף בישראל סביב עיתון הארץ, מפלגת חד"ש וגרורותיה וכל ארגוני זכויות האדם, יש מצע משותף רחב מאוד.

אצל הקיצונים שבו נוצרה אהדה אינסטינקטיבית לאירן האחמדינג'אדית, בגלל האתגר הקיומי שהיא מציבה לישראל.

אחמדינג'אד התארח באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק שלא במקרה. הוא לא היה שם זר בהשקפותיו האנטי-ציוניות ובנרטיבים ההיסטוריים שפרטו על נימי האשמה של "המערב הקולוניאליסטי", שנושא על שכמו את האשמה האחרונה והאולטימטיבית - הקמתה של מדינת ישראל על חשבון אדמה ערבית ועם ערבי פלשתיני שגורש. את הקשר המטורף הזה בין אחמדינג'אד לבין השקפות השמאל הפוסט-מודרני כבר מבינים, כפי שראיתי, גם באקדמיה.

לא אומרים "ערבי" ולא מזכירים "מוסלמי"
ראאד סאלח [צילום: מוסא קעדאן]

הכנס על האנטישמיות החדשה התקיים באוניברסיטת חיפה ימים אחדים לאחר שאנטישמי חדש ותומך מובהק בהסתה ובטרור, שייח' ראא'ד סלח, נתן שם הופעה – הופעה סגורה, בתוך הקמפוס, שעל יהודים נאסרה הכניסה אליה. פרופ' אילן גור-זאב, במענה לאחת השאלות מהקהל לאחר הרצאתו, אמר שהוא נגד איסור כניסה לאירועים כאלה; צריך לנהל דיאלוג, ולדעת להתמודד עם אנשים כמו ראא'ד סלח. השם המפורש, אגב, לא הוזכר – כדי שלא ליצור את הרושם שמדובר בערבי ובמוסלמי. המילה "טרור" שימשה כסמן למי שהתקשה בהתרשמות.

אילן גור-זאב הוא הדוגמה האחרונה בגלריה של אינטלקטואלים, שנפל להם האסימון ושהרגישו כי השמאלנות הפוסט-קולוניאליסטית העיוורת נמצאת על מדרון חלקלק, שאין מנוס אלא להגדירו כ"אנטישמיות החדשה". החדשה האמיתית כאן היא, שהנושא הזה מקבל הכרה ולגיטימציה לדיון באקדמיה. עד עכשיו המונופול על הנושא היה בידי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ובידי מכון וידאל ששון באוניברסיטה העברית בראשותו של פרופ' ויסטריך. הכנס בחיפה מסמן מפנה.

"ההגנה על מדינת ישראל בעת הזאת היא הגנה על האנושות ועל האנושיות", אמר לי גור-זאב במסדרון מול אודיטוריום הכט.
שאלתי, אם אדם שעושה זאת לא הופך בעל כורחו לציוני.

"אפשר לעשות זאת בלי להפוך לפטריוט ציוני. בעולם הפוליטי ההיסטורי הקונקרטי קיים ציבור – אזרחי ישראל, עם צרכים מסוימים – וכשאני רואה את העוול בהתקפה הזאת של האנטישמיות החדשה, אני יוצא להגן גם בעניין הזה".

שאלתי, אם הוא מתחיל להרגיש את הלחץ בסביבה האינטלקטואלית והפוליטית שלו.

"אוה! מוחקים אותי מכל אתרי האינטרנט. זה התחיל מאז שהתחלתי להציג את העמדות החדשות שלי, שזה בערך לפני שנתיים".

פרופ' גור-זאב ידוע בתורה שפיתח בעבר למען טיפוח "הגלותיות". ידידיו טוענים, שגם אז הוא לא הובן כהלכה. ובכל זאת, הוא מודה ש"רוב רובה של העבודה שלי מהעבר משתלבת באנטישמיות החדשה".

ייתכן שדווקא הרגישות שלו כמי ששותף להגות הפוסט-ציונית, היא שהביאה אותו לתחושה שכל התורות מתאחדות לנקודת כבידה אחת – נגד ישראל, הציונות והיהודים: "מדובר במגמה שהמנעד שלה מתחיל מהפוסט-קולוניאליזם, המעודד רגישות לאחר ולקורבן; ובקצה השני שלה יש עידוד להתנגדות ולהצדקת הטרור", הוא אמר בהרצאתו המבריקה. "היסוד הוא רוחני, תיאולוגי ופילוסופי. אין אפשרות לשוויון נפש נגד הטרנספורמציה של הצייטגייסט הנוכחי (וזה אחד המשפטים הפשוטים יחסית – א"ל). הפוסט-קולוניאליזם מחנך להתנגדות למהות הכובשנית של המונותיאיזם של המערב. הוא שואף להנחיל את הגאולה בדמות האוטופיה האוניברסלית. וישראל במסגרת הזאת, נתפסת כמייצגת האלימה של הכוחנות של המערב. ההתנגדות למונו-תיאיזם, לפאלו-צנטריזם, האחרוּת המינית – כל המנסרות האלה מובילות להתנגדות לישראל. האנטישמיות החדשה מוצאת את ביטויה כאלטרנטיבה רוחנית. בעולם שגלתה ממנו הקדושה – ההתנגדות לישראל היא הגורם המאחד".

האמנסיפציה מהסחר מכר ומהממון
האנטישמיות החדשה [צילום: AP]

פרופ' דני גוטווין וא.ב יהושע, שגם הם דיברו בכנס, נראו כמי שהנושא אינו בוער בעצמותיהם. זה בלט כי כל אחד מהם גייס את הדיון באנטישמיות החדשה, שבהיותה "חדשה" הם פחות או יותר כפרו, לדיבור על האג'נדה הרגילה שלהם. גוטווין נלחם במפלצת הקומוניסטית של הניאו-ליברליזם. לכן האנטישמיות החדשה, מבחינתו, היא תוצר של הניאו-ליברליזם. ואילו א.ב יהושע חותר לזהות ישראלית חילונית מנותקת מיהדות הגולה, ולכן הוא מדבר על ההתקפה של האנטישמיות החדשה נגד החיבור שבין ישראל ליהדות העולם.

אבל גור-זאב ופרופ' ברנרד האריסון האנגלי מבינים בדיוק מה חדש ומה קרה מאז 2001. היהדות, לפי גור-זאב, נתפסת היום במערב כבסיס האתנוצנטריות והקולוניאליזם.

אחר כך שאלה המנחה: האם זה בכלל משנה למה שונאים אותנו? האם זה משנה אם שונאים אותנו מפני שהיהודים הם האחר של המערב או

מפני שהיהדות היא מקור תרבות המערב?

לגור-זאב יש בעיה, משום שכפי שאמר לי – מרכס מאוד חשוב לו. אבל הוא גם מכיר בכך שמרכס הוא אחד המקורות של האנטישמיות החדשה. "מהו סודו של הרוע הקונקרטי בעולם?" מצטט גור-זאב את מרקס. "מהו הבסיס החילוני של היהדות? סחר מכר. ואלוהיה החילוני – הממון. האמנסיפציה מהסחר מכר ומהממון, דהיינו מהיהדות, היא השחרור של דורנו, על-פי מארכס".

"האנטי-ישראליות היום", אומר גור-זאב, "היא עבודת קודש. מדינת ישראל הופכת בתפיסה הזאת לישות כוחנית דמונית, ולהתנגדות לה מוענקת משמעות החורגת ממספר המחסומים בשטחים. המאבק נגד ישראל הופך למאבק שהכל מגויס בו להצלת הנפש המערבית. המחיר לישועת נפשו של המערב הוא שנאה עצמית – שנאה עצמית עיוורת של המערב וזאת כדי להתמרק מהמהות היהודית שלו".

גור-זאב מתאר את האנטישמיות החדשה כאפופה "קנאות מטורפת", במסגרת של מעין-דתיות, "ומכאן המחויבות המוחלטת של האנטישמיות החדשה. היא מלווה ברוחניות אלטרנטיבית, וזו דרכו של המערב לפגוש את עצמו מחדש ולהיטהר. הביקורתיות הפכה לשנאה עצמית".

המענה, לפי גור-זאב, הוא חינוך לאהבת החיים, לקיחת אחריות, חינוך לאומץ – כאלטרנטיבה למה שהוא מכנה "עידן קץ החיים", שמשמעותו שכרון חושים, שכחה עצמית ושכחה בכלל.

פנטזיה פרנואידית עם פחד אמיתי
גדעון לוי

פרופ' ברנרד האריסון הזכיר בהקשר של הדיון באנטישמיות, כי אם אתה הולך לאכול עם השטן – קח איתך כף עם ידית ארוכה. הבעיה היא שבישראל הצפופה אתה יכול לנהל מגעים עם המקל הכי ארוך, ועדיין תתחכך באפו של גדעון לוי, של יוסי שריד, או בישבניהם של עדי אופיר וחיים דעואל לוסקי הידוע גם כיעיש רעואל סטוצקי.

"בשנות ה-60' התגבשה התפיסה, שלכל דעה קדומה יש אותו מקור" - פתח האריסון את הרצאתו. "הגזענות, הסקסיזם, האייג'יזם (אפליה נגד קשישים), האליטיזם וכו'. והסיבה לכך, לפי התפיסה הזאת, היא האינטרס הקיים לשמור על מבנה הכוח". האריסון הוא אחד החוקרים הבולטים בתחום האנטישמיות. ספרו "עלייתה המחודשת של האנטישמיות – ישראל, היהודים והליברליזם" יצא לאור בשנת 2006.

"כך יוצא, שהאינטלקטואלים רואים באנטישמיות רק עוד ביטוי של גזענות. מדובר בהתבוללות של האנטישמיות בתוך הגזענות. אסור אפוא להדיר יהודים משום מקום ומוסד. ואז בא הטיעון, שאם היהודים מעלים שוב את נושא האנטישמיות – הם עושים זאת מתוך אינטרס פוליטי. ההתנגדות לכך נובעת מהטענה, שהדיבור על האנטישמיות גורם לדחיקה והדרה של מצוקות 'האחרים' האחרים.

נימוק נוסף בא להאשים את היהודים שהם בעצם מקור האנטישמיות, בכך שהם תופסים את עצמם כעם הנבחר. כך יוצא שהיהודים הם כאילו אדריכלי ההדרה של עצמם מהכלל האוניברסלי השוויוני, וכיוצא בזה הם גם אדריכלי האנטישמיות עצמה. גזענות היא הרעיון המתנגד לחברה המכלילה. הציונים, לפי התפיסה שנוסדה בשנות ה-60', מייצגים רצון לייחודיות ויציאה מהכלל (לכן הם גזענים)".

האריסון הוא ג'נטלמן אנגלי המדבר במהירות במבטא מהוקצע, לבוש חליפת בז' ומעוטר בזקן לבן גזוז היטב, עורו כהה משיזפון. שתי האמירות החשובות שלו הן, שבעלי דעות קדומות, השונאים נשים או סקוטים, שונאים אותם על בסיס של אחד על אחד, ולא משום שמדובר בקבוצה בזויה. הבוז והשנאה משחררים מהפחד. את היהודים שונאים על בסיס קבוצתי. "אך יש צורה חמורה במיוחד של דעה קדומה והיא מופנית באופן כמעט מוחלט רק נגד ישראל. זו הדעה הקדומה מבוססת-התבהלה, כלומר דעה קדומה שמונעת על-ידי פניקה.

האמונות שביסודה הן כדלהלן: שהיהודים פועלים להשגת שליטה על העולם ולערעור יציבות העולם; שהיהודים הם חלק ממזימה לשלוט בגויים; שהיהודים מהווים איום תמידי לכל חברה שבתוכה הם חיים. המאפיין את האמונות האלה – שאין להן כל קשר למציאות. אין שום דבר דומה לדעה-הקדומה מבוססת-התבהלה. זוהי פנטסיה פרנואידית. הקשר שלה למציאות הוא כמו האמונה בעב"מים. אך הפחד שנמצא מתחת לפנטסיה הוא אמיתי".

האריסון מזכיר את האנטישמיות המניכאית, הרואה ביהודים את כל הרשע שבעולם, ומכאן גם הבהלה מן המדינה היהודית כקולקטיב. "הרבה אנשים שאומרים שיש בעיה יהודית, יגידו גם שכמה מחבריהם הטובים ביותר הם יהודים. הליכה לעבר הג'נוסייד מייצגת פתרון לבעיה של קולקטיב. זהו פתרון סופי, זוהי מלחמה נגד רוע אפוקליפטי, שלהתמודד איתו אפשר רק בדרך אחת – להשמידו.

"האנטישמיות של שנאת יהודים כפרטים על בסיס סטריאוטיפי דעכה. האנטישמיות שלא דעכה היא האנטישמיות המניכאית, שהיא המקור לדעה הקדומה מבוססת-התבהלה. דהיינו, ראיית היהודים כאומה רבת כוח שכולנו בובות שלה, שכולנו קורבנות הרוע שלה. אחמדינג'אד בנאומו באו"ם ביטא את האנטישמיות הזאת: הוא אמר שכבודם של האמריקנים, היושרה שלהם וכבודם של האירופים נפגעו על-ידי קבוצה קטנה... האומה הגדולה נדרשת לציית לקבוצה הקטנה, המודרכת על-ידי הרשת הציונית.

"אלא שמאז שנת 2001 התפשטה במערב רטוריקה, שכבר לא ניתן להבדילה מזו של אחמדינג'אד. הפרופסורים וולט ומירשהיימר אינם שונים כל כך באמירות שלהם מאחמדינג'אד. ברטוריקה של השנים האחרונות ניתן למצוא את כל האלמנטים של דעה-קדומה מבוססת-תבהלה, המכוונת במקום ליהודים – לציונים. מדינת ישראל נחשבת לנאצית, כיוון ש'נאצי' הוא אב-טיפוס של רשע. באנגליה מוצגת עכשיו הצגה של קרול צ'רצ'יל 'שבעה ילדים יהודים'. היא עוסקת בשאלה כיצד מסבירים הורים לילדיהם את מה שהיהודים עושים בעזה".

האריסון נוטה לחשוב, שאין מדובר באנטישמיות חדשה, אלא "בתחיית האנטישמיות בצורה הדומה לזו שהייתה לפני השואה, אלא שעכשיו היא באה מהשמאל. כמובן שאחד המאפיינים שלה הוא ההכחשה שבכלל מדובר באנטישמיות. סימני ההכחשה הם אלו: ההתקפה אינה מכוונת נגד יהודים אלא נגד ציונים; כולם יודעים שהאנטישמיות מתה; אנחנו מתנגדים לכל צורה של גזענות ורק טוענים נגד פשעי ישראל; והגירסה האחרונה מודה, שהביקורת על ישראל גורמת לאנטישמיות, אבל אינה רואה בכך כל רע, שכן דבר זה מייצר אקלים של בידוד סביב ישראל.

"אכן, שטף ה'ביקורת' נגד ישראל, שהפך למפל של אנטישמיות – לא מקדם שלום, אלא רק מעורר פחדים בישראל. כמו שאמר לי ידיד ישראלי: 'השאירו אותנו מתנדנדים לבד ברוח'".

והאריסון הוותיק סיים באזהרה: "זהו סחף לעבר פאשיזם חדש. אסור לשכוח שהפאשיזם הישן הרג בעבר לא רק 6 מיליון יהודים אלא עוד הרבה הרבה אחרים".

לאתר מגזין מראה
אמנון לורד הוא בעל טור ועורך ב"מקור ראשון"
תאריך:  27/06/2009   |   עודכן:  27/06/2009
אמנון לורד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנה בא הדבר הזה שהורג לא רק יהודים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרק
27/06/09 20:24
2
תל אביבית
27/06/09 21:04
3
ימח שמו
27/06/09 23:59
 
מכון גנטי
28/06/09 00:46
4
hguy
28/06/09 00:04
5
ירון זכאי
28/06/09 00:23
6
א מ רול
28/06/09 05:47
7
זה בידים שלנו ...
28/06/09 08:48
8
גד מ.
28/06/09 11:20
9
אמנון תומך בחורבן
28/06/09 12:19
10
גיזמו בון
28/06/09 21:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במהלך החודשים של מאבק הבחירות בארה"ב, מצאתי את עצמי נדהם שוב ושוב לנוכח מיליוני אזרחיה של ארה"ב, החוזרים שוב ושוב על סיסמת הבחירות של הנשיא הנבחר: "כן, אנו יכולים", וכל זאת מבלי לשאול את עצמם - מה בדיוק הם יכולים. באותה תקופה שמתי לב לכך שגם כאן, בארץ, החלו המוני אנשים לאמץ לעצמם את הסיסמה הזאת, ולמרות ששאלתי לא מעט מהם: "אתם יכולים מה?" - איש לא נתן לי תשובה.
27/06/2009  |  קובי קמין  |   מאמרים
לפני שבועיים החלו הפגנות סטודנטים לשטוף את רחובות טהרן, במחאה על "ניצחונו" בבחירות של מחמוד אחמדינג'אד ו"הפסדו" של מיר חוסין מוסאווי. כיוון ש"תוצאות הבחירות" היו מנוגדות לציפיות ולרצונות של הרוב החילוני באוכלוסיה, החפץ בשחרור מהלחץ ומהדיכוי של שלטון האיאתוללות הפכו ההפגנות, מייד בתחילתן, למחאה נגד כל מערכת השלטון הזייפן והשקרן, המדכא בשם האיסלאם. בשלב הראשון הניח השלטון להפגנות אפילו להתרחב לערים נוספות ולמגזרים נוספים, ולא נקט נגדן צעדים משמעותיים, בציפייה שהן תדעכנה מעצמן.
27/06/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
אינני מצדד באלשטיין, איננו מבקר אותה, נורית אלשטיין, היועצת המשפטית לכנסת, היא עוד פונקציה חשובה יותר או חשובה פחות במינהל הציבורי בישראל. אממה יושב-ראש הכנסת חושב שהיא קוץ בישבן ועל כן, מבקש הוא להחליפה.
27/06/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
ההחלטה המדינית-ביטחונית של ממשלת ישראל לפיה צה"ל לא יפעל בתחומי הערים בית לחם, רמאללה, יריחו וקלקיליה, כמחווה כלפי הרשות הפלשתינית, אינה כלל הקלה לתושבים בערים אלו - אלא היפוכה של הקלה. מדובר בצעד ברור נגד האוכלוסיה המקומית, וימים יגידו האם זו הקלה או הכבדה.
27/06/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
אזרחי המדינה שרויים באחרונה במתח רב בהמתנה למוצא פיו מפיק המרגליות והנשיקות של חבר הכנסת חיים רמון לגבי מועד התפטרותו מהכנסת ופרישתו הקרובה מהחיים הפוליטיים וכניסתו לעולם העסקים.
27/06/2009  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועידת דרבן  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
"היטלר מזוקן ומדבר פרסית"  /  עידן יוסף
הליגה נגד השמצה: קיווינו שעוד מדינות ייעדרו  /  עופר וולפסון
גוש שלום: אחמדינג'אד וליברמן - תאומים  /  עידן יוסף
הציונות כתנועה לאומית מעוררת השראה  /  ד"ר יוחאי סלע
היילכו שניים יחדיו?  /  אורי אבנרי
בין השואה לעצמאות  /  דימטרי רייזמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il