|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  

  יצחק דנון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
פישר. ייצג בעסקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] דוד. לא עשתה דבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] ביטון. נזקק למזומנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

החלטה של נציב הביקורת ותביעת בכיר לשעבר מלמדות:

ביטון ופישר עשו עסקה בעייתית עם המאוחדת - רות דוד טייחה החקירה

דוד הופקדה על הטיפול ברוב פניותיו של המבקר לינדנשטראוס בנוגע לשחיתות בקופת חולים מאוחדת ולהתנכלויות כלפי חושף הפרשה בינואר 2010 רכשה המאוחדת מיאיר ביטון בניין ב-104.5 מיליון שקל, בעסקה תמוהה בה ייצג רונאל פישר את ביטון במקביל השהתה דוד את הטיפול בפניותיו של המבקר ולא קיימה מעקב כלשהו לאחר שהעבירה למשטרה רק חלק מהן באותה עת כבר היו לדוד יחסי שוחד עם פישר, וכאשר סיימה את עבודתה בפרקליטות - מונתה לדירקטורית בחברה של ביטון
11/06/2017  |   איתמר לוין, יצחק דנון   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
המשטרה כלל לא חקרה
וינשטיין ופרקליט המדינה דאז, משה לדור, הטילו את המשימה על רות דוד ועל מי שהיה אז המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר. אולם רוזן מצא שהשניים - ובמיוחד דוד - הסתפקו בהעברת המידע למשטרה, ולא טרחו לבצע מעקב כלשהו. מסיבות שלא הובררו ולא תועדו, המשטרה כלל לא חקרה את ממצאיו של המבקר. לעומת זאת, נגד חברוני הוגש כתב אישום

פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, רות דוד, טייחה בשנת 2010 חקירה נגד בכירי קופת חולים מאוחדת. אחד החשדות העיקריים שלא נחקרו היה רכישת ענק של בניין בידי המאוחדת מחברת ב.יאיר שבשליטת יאיר ביטון, אשר יוצגה בידי עו"ד רונאל פישר. כך עולה מהחלטה של נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, ומתביעה שהגיש בכיר לשעבר בקופה, משה חברוני.

לאחר פרישתה מן הפרקליטות התמנתה דוד לדירקטורית בחברת ב.יאיר, ומאוחר יותר הייתה שותפתו של פישר - עימו היה לה יחסי שוחד עוד בזמן עבודתה בפרקליטות. השלושה עומדים לדין כיום ביחד, כאשר דוד מואשמת שהעבירה לביטון חומרי חקירה חסויים שקיבל פישר מרב-פקד לשעבר ערן מלכה.

החלטתו של רוזן נחשפת במלואה בתביעה נגד המדינה שהגיש משה חברוני, שעמד בראש מחוז ירושלים של המאוחדת - הגדול במחוזותיה של הקופה. חברוני אומר, כי בשנת 2008 הוא פנה למבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, וחשף שחיתויות בקופה. לינדנשטראוס פרסם דוח חמור במיוחד שנתיים מאוחר יותר, והעביר את ממצאיו ליועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין, לבדיקת האפשרות לפתוח בחקירה פלילית.

וינשטיין ופרקליט המדינה דאז, משה לדור, הטילו את המשימה על דוד ועל מי שהיה אז המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר. אולם רוזן מצא שהשניים - ובמיוחד דוד - הסתפקו בהעברת המידע למשטרה, ולא טרחו לבצע מעקב כלשהו. מסיבות שלא הובררו ולא תועדו, המשטרה כלל לא חקרה את ממצאיו של המבקר. לעומת זאת, נגד חברוני הוגש כתב אישום - יחד עם עובדים לשעבר אחרים במאוחדת, אך לא בכירי הקופה - וזאת למרות שלינדנשטראוס לא מצא שביצע עבירה כלשהי.

כעת מבקש חברוני (7.6.17) מבית המשפט המחוזי בלוד לקבוע, כי המדינה התרשלה בטיפולה בפרשה ולכן היא אחראית לנזקיו - אותם יתבקש בית המשפט לפסוק בהמשך הטיפול בתיק. בתביעתו מתאר חברוני כיצד נפל קורבן לרדיפה מצד בכירי הקופה דאז, ובראשם המנכ"ל עוזי סלנט ומי שהיה משנהו ולאחר מכן מחליפו, שמואל מועלם, כולל ניסיון לתפור לו תיק אונס. פניותיו של חברוני ללינדנשטראוס התייחסו למעשים שאירעו לטענתו בעשור הקודם.

ת"א 16803-06-17, משה חברוני נ' מדינת ישראל / כתב תביעה
חושף שחיתות בקופת חולים מאוחדת טוען שהמדינה התרשלה בטיפולה בפרשה ובכך גרמה לו נזקים. חושף החלטה של נציב הביקורת על הפרקליטות בדבר התנהלותה הלקויה בפרשה

העסקה שהזרימה מיליונים לביטון
נכס ללא שימוש [צילום: פלאש 90]

לדברי חברוני, הוא גילה שבו-בזמן בו היה על הפרקליטות למצות את חקירת החשדות שמצא לינדנשטראוס – ואשר הועברו אליה בשבע פניות נפרדות – התחולל אירוע רב-משמעות הקשור לביטון ולפישר. לדבריו, בשנת 2002 רכשה ב.יאיר את "מצודת ירושלים" ממינהל מקרקעי ישראל ב-9.4 מיליון שקל. בשנת 2010 נזקקה החברה בצורה נואשת למזומן, אך לא הצליחה למכור את הנכס. אולם המאוחדת הסכימה לרכוש אותו בינואר 2010 ב-104.5 מיליון שקל, ובכך הזרימה לביטון מזומנים חיוניים. פישר ייצג בעסקה את ב.יאיר.

בשנת 2014, ממשיך חברוני, מכרה המאוחדת את הנכס ב-103 מיליון שקל – הפסד ריאלי של מיליוני שקלים. הקופה התיימרה להשתמש בנכס לצרכיה, אך חברוני טוען שהוא נותר ריק לכל אורך התקופה בה היה בבעלותה. להוצאות הישירות, הוא מעיר, יש להוסיף את הוצאות המימון בהן נשאה הקופה. חברוני מעלה את החשד שמדובר היה בדרך מתוחכמת לתשלום שוחד לפישר, כדי שיפעל למניעת החקירה נגד מועלם ויתר בכירי הקופה – בדרך המיוחסת לו בכתב האישום נגדו. ואכן, החקירה מעולם לא התקיימה.

יש לציין, כי בשנת 2014 כבר לא עבדה דוד בפרקליטות, אלא שימשה כאמור כדיקטורית בחברת ב.יאיר ועבדה בשיתוף פעולה מקצועי עם פישר. לעומת זאת, בשנת 2010 – בה בוצעה העסקה במחיר שנראה מופרז – היא הייתה מופקדת על הטיפול בחשדות נגד המאוחדת. כאמור, רוזן מצא שדוד לא עשתה דוד כדי לקדם חקירה זו. בינואר השנה מסר פרקליט המדינה, שי ניצן, לרוזן, כי אין כל אינדיקציה לכך שדוד ניסתה למנוע מהמשטרה לחקור את הפרשה.

שבע פניות של לינדנשטראוס
"הגוף המושחת ביותר" [צילום: פלאש 90]

פנייה ב-11.7.2010. משרד המבקר הצביע על "חשש מצטבר להפרת אמונים נמשכת, תוך חלוקה וקבלה של טובות הנאה, ניגודי עניינים חמורים, הפרת הוראות של חוקים". דוד לא עשתה דבר

רוזן מסר לניצן בחודש שעבר (14.5.17) את החלטתו בתלונתו של חברוני, אותה הוא מצא מוצדקת. רוזן מציין, כי לינדנשטראוס פנה לוינשטיין שבע פעמים בעניין המאוחדת, והוא מפרט את הטיפול – או ליתר דיוק: חוסר הטיפול – בפניות אלו.

פנייה ב-29.6.2009. לינדנשטראוס העלה חשד לעבירות חמורות מצידם של אליעש, הקופה ומנהליה. פנייתו הועברה ללמברגר, שהעביר אותה למשטרה בבקשה להעביר לו את ממצאי החקירה. המשטרה מעולם לא פתחה בחקירה.

פנייה ב-25.1.2010. פנייה זו והבאות אחריה הועברו לדוד. לינדנשטראוס הצביע על שורה של עבירות חמורות ושיטתיות מצד מועלם ואחרים, בין היתר בנוגע להתקשרויות פגומות במאות מיליוני שקלים ולקידום ענייניהם האישיים של בכירים בקופה. הוא אף הציע לשקול הקמת ועדת חקירה שתוכל להטיל אחריות אישית על בכירי הקופה.

לפנייה זו צירף לינדנשטראוס תרשומת של שיחה בינו לבין וינשטיין ולדור, שהתקיימה חודש קודם לכן, בה הגדיר את המאוחדת כ"גוף המושחת ביותר" בו נתקל מאז נכנס לתפקידו. דוד העבירה למשטרה את פנייתו של לינדנשטראוס רק ארבעה חודשים מאוחר יותר. יצוין, כי בינואר 2010 ביצעה המאוחדת את אותה עסקה עם ב.יאיר בה היה מעורב פישר. דוד לא עשתה דבר מעבר לכך, למרות שלדור ביקש ממנה לתת קדימות לטיפול בנושא ולבחון דברים להפסקת המתרחש במאוחדת.

פנייה ב-23.5.2010. לינדנשטראוס מסר מידע נוסף על התנהלות פלילית של בכירים בקופה. וינשטיין העביר אותה לדוד, שלא עשתה דבר.

פנייה ב-30.5.2010. לינדנשטראוס פירט בפנייה זו את ההתנכלויות לחברוני, כולל הניסיון לתפור לו תיק אונס. הוא גם צירף את ממצאי מבקר הפנים של הקופה, שהתייחסו הן להתנכלות לחברוני והן לחשש למעילות ולאי-סדרים כספיים. דוד העבירה את הפנייה למשטרה כעבור חודשיים ובזה התמצה טיפולה בה.

פנייה ב-11.7.2010. משרד המבקר הצביע על "חשש מצטבר להפרת אמונים נמשכת, תוך חלוקה וקבלה של טובות הנאה, ניגודי עניינים חמורים, הפרת הוראות של חוקים". דוד לא עשתה דבר.

פנייה ב-14.9.2010. לינדנשטראוס פנה לוינשטיין והצביע על חששות נוספים לפלילים ועל רדיפה אישית נגד חברוני. פנייה זו נתקעה בלשכתו של לדור.

פנייה ב-8.11.2010. לינדנשטראוס העביר את הנוסח הסופי של הדוח שלו לפני פרסומו. הוא ייחס לקופה ובכיריה "חשש לפעולה ממושכת ובלתי חוקית" במטרה להגדיל בצורה בלתי חוקית את מספר המבוטחים, תוך ביצוע הוצאות אסורות ורישומים מטעים בספריה. פנייה זו הועברה לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) והולידה כעבור ארבע שנים את כתב האישום התלוי ועומד, כולל נגד חברוני – למרות ששמו לא נזכר באף פנייה של לינדנשטראוס.

"תמיהה רבתית לטיפול"
קורא לניצן לשקול שוב [צילום: פלאש 90]

רוזן כותב לניצן, כי מדובר בשתי פרשות חמורות ביותר שהובאו לפתחה של הפרקליטות: המעשים הפליליים המתמשכים במאוחדת והאיומים כלפי חברוני. ניצן מסר לרוזן, כי אין כוונה לחקור כעת את האיומים על חברוני ואת החשדות לשיבוש הליכים מצד בכירי הקופה. לדעת רוזן, מן הראוי שניצן ישקול זאת שוב, שכן על פניו – מדובר במעשים חמורים הנתמכים בראיות בכתב, "שהונעו מתוך שאיפת נקם נגד חושף שחיתויות, שהובילו אותו מדחי אל דחי עד לתחתיות".

רוזן מסכם בקובעו: "תמונה עובדתית זו, שהיטבת לתאר בהתייחסותך, מעלה תמיהה רבתית לטיפול שניתן לפרשה חמורה זו". הוא הורה לניצן להודיע לו בתוך חודש האם בכוונתו לנקוט צעדים בשתי הפרשות. הוא גם ממליץ לקבוע אמצעי מעקב ובקרה, שימנעו חזרה על כשלים אלו. News1 מציין, כי ניצן מנע מהנציבה הקודמת, הילה גרסטל, לבדוק תיקים בהם טיפלה דוד בלקוחות של פישר, ובלם כל ניסיון לבחון את התנהלותה בשנים בהן קיבלה שוחד מפישר.

בתביעתו מצביע חברוני על חוסר הדיוק בתשובותיה של הפרקליטות, כפי שהוא עולה ממצאיו של רוזן. בין היתר טענה הפרקליטות בשעתו, כי לא הורתה למשטרה לחקור את תפירת תיק האונס נגד חברוני – שעוד רוזן מצא שהחומר הועבר למשטרה. בינואר השנה כתב ניצן לחברוני, כי פניותיו של לינדשטראוס הועברו למשטרה – בעוד רוזן מצא, כי חלק מפניותיו של המבקר נתקעו אצל דוד ובלשכתו של לדור. הפרקליטות גם טענה שדוד לא הייתה מעורבת בפרשה – ואילו רוזן קובע, כאמור, שהיא הייתה הפרקליטה שקיבלה לטיפולה ארבע מתוך שבע פניותיהם של המבקר ומשרדו. תביעתו של חברוני הוגשה באמצעות עו"ד דוד פורר והמדינה טרם הגישה כתב הגנה.

תאריך:  11/06/2017   |   עודכן:  11/06/2017
איתמר לוין, יצחק דנון
+נאור טרפדה הליך הבחירה: שכנעה מועמד
לבית הדין הארצי להסיר את מועמדותו
19:51 11/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חשיפה: לפני שלושה חודשים היה אילן סופר המועמד היחיד לבית הדין הארצי לעבודה, אך לפי דרישת לשכת עורכי הדין - שעמדה על בחירה של ממש - הוצגה גם מועמדתו של אייל אברהמי  ▪  ברגע האחרון פנתה נאור לאברהמי ולבקשתה הוא הסיר את מועמדותו
סופר. מיודד עם מנהל בתי המשפט
נאור. המטרה הושגה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+המסמך המפליל הוגש לבית המשפט
19:32 11/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התובעים: המכתב המלא של עו"ד דפנה רוזן-זינגר מעיד על זיוף רשומות רפואיות בעניינו של קטין שלקה בשיתוק מוחין ועל שיבוש מהלכי משפט מצד הדסה ועורכי דינה
(הדסה עין כרם. המשגוח נותק)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד פורר / David Forer   דוד רוזן / David Rozen   הילה גרסטל / Hila Gerstel   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יהודה וינשטיין   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכה לינדנשטראוס   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטון ופישר עשו עסקה בעייתית עם המאוחדת - רות דוד טייחה החקירה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פופו ליסט
11/06/17 14:50
2
ישרה כסרגל ...
11/06/17 19:43
3
בלי אשליות !
12/06/17 12:56
4
שוקי משעול
29/08/17 14:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
חמישה ימים לפני השבעתו של דוד מינץ לשופט בבית המשפט העליון, החליטה (8.6.17) אותה ערכאה בשני מקרים נפרדים לעכב את ביצועם של פסקי דין שנתן בבית המשפט המחוזי בירושלים. עיכוב ביצוע פסק דין הוא מהלך חריג יחסית, ופעמיים באותו יום לאותו שופט העומד להתמנות לעליון - הוא יוצא דופן במיוחד.
09/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
"לאחר עיון בבקשה, אין בידי להיעתר לה, חרף האהדה הטבעית למצוקתו של המבקש וגם לאמו הנושאת בנטל היומיומי הכבד הכרוך בטיפול בו". דבריו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בהחלטה שגרתית לגמרי שנתן השבוע, ושכמוה יש רבות מדי יום. אך מבין שופטי בית המשפט העליון, דומה שרק אצל רובינשטיין המילים האנושיות הללו באות בכזו טבעיות.
08/06/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין, מפגין "אפס סובלנות כלפי ניהול לא יעיל של ההליך המשפטי" - הוא אומר (יום ד', 7.6.17) במבוא לדוח השנתי של הנציבות.
07/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופטת: תמי לוי-יטח, בית משפט השלום בחיפה
06/06/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
ערעורה של מח"ש על קולת עונשו של ניסים מור כולל את כל הנימוקים שבעטיים היא לא הייתה צריכה מלכתחילה להסתפק בעבודות שירות גם את התוצאות החמורות עליהן מצביעה מח"ש, צריך להניח לפתחה
05/06/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il