|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

60 לבבות תימנים נאספו לאחר המוות

במימון של 160 אלף לירות נעשה מחקר על תפקוד לבבות של יוצאי תימן מגיל עובר ועד גיל מבוגר כך נחשף בכנסת בדיון על הפיכתם של הילדים החטופים ל"פסולת ביולוגית" יו"ר הוועדה: "כל המידע נמצא בפרוטוקולים של הוועדות שחקרו ולא עשו עם הממצאים דבר. נעשו ניתוחים רבים על ילדים חיים ומתים, לא לשם קביעת המוות ולא לשלומם של המטופלים"
14/06/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חטיפת ילדי תימן   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה (יום ד', 14.6.17) דיון מיוחד על-רקע העדויות שניתנו בוועדות החקירה בעניין ניסויים קליניים וניתוחים פתולוגיים שנעשו בילדי העולים מארצות תימן מזרח והבלקן.

יושב-ראש הוועדה, ח"כ נורית קורן, פתחה את הדיון ואמרה כי "הוועדה הוקמה על-מנת להבין מה עלה בגורלם של הילדים, הילדים נלקחו מההורים אל בתי התינוקות ובתי החולים במטרה לקבל תנאים טובים יותר. דווקא המקומות שהיו אמורים לשמור על הילדים היו המקומות מהם הם נעלמו ושם התבשרו ההורים על מותם וזאת מבלי שהראו להם גופות ומבלי שההורים נכחו בלוויות. חלקם אכן נפטרו, אך חלקם נעלמו ולא ידוע מה עלה בגורלם. עד היום נשמעו סברות שנעשה שימוש בילדים לשם מחקר. כעת, כשהפרוטוקולים נפתחו לעיון הציבור והוועדה עברה עליהם, ניתן לראות שגם חברי הוועדה היו חשופים למידע שמצביע על המחקרים שנעשו בילדים חיים, אך לא עשתה עם זה דבר.

"עוד נחשפות עדויות על ביצוע ניתוחי גופות ללא הסכמה של ההורים וללא שמירה על כבוד המת. ברור שהמערכת הרפואית נהגה בצורה מתנשאת לעולים ולא הכירו בזכויות היסוד של החולה ושל ההורים למתן רשות ולא ידעו על הטיפולים השונים", אמרה קורן.

על הילדים נכתבה המילה "טחול"

בין העדויות שנחשפו הייתה גם עדותו של ד"ר ג'ורג' מנדל, מנהל בית החולים בראש העין, המעיד על מחקר שנעשה על דם חרמשי, שנבע מהסברה שיש לילדים סוג דם זה. זאת למרות שידוע שזו אנמיה, ולא בסיס לשום מחלה. הוא אף ציין שנעשו בדיקות לגילוי מחלות ריאות בילדים חיים. עוד עולה כי מהילדים לא רק נלקחו דמים במסגרת הבדיקות הרגילות, אלא הגיע רופא מארצות הברית לאסוף דגימות דם.
בדיון הוועדה הוצגו תמונות של ילדים בבית החולים, בהם נראית המילה "טחול" רשומה ומסומנת על גוף הילדים. בתמונות המקוריות נראים הילדים עירומים וללא שום כסות תוך זלזול עצום בילדים.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי "כאלו האומרים שבעבר היו דברים קשים אך היום לא - זו גישה לא נכונה. אומנם היו שנים קשות אבל עשו גם דברים איומים. הדרך היא לא לטייח את הפצע אלא לחדור לפצע ולחשוף לאור השמש. אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. צריך לברר מה הייתה האמת. יש פה הרבה שאלות שצריך לברר באומץ בתחום הפתולוגיה - אם אכן נעשו ניתוחים, מה היו ההצדקות? מכוח איזו סמכות? מי נתן את ההוראה והאם זו הייתה יוזמה עצמית? האם נעשתה בקרה?".

עו"ד מאיר ברודר מהלשכה המשפטית משרד הבריאות פתח ואמר כי הדברים חמורים וצריך לגנות אותם. אך הדגיש כי צריך לראות הדברים בהקשר למציאות שהייתה באותם ימים ובמצב החוקי שנהג באותה התקופה. לעניין ההסדרה החוקית של ניתוחים פתולוגים, אמר: החוק נחקק לראשונה בשנת 1953, אך רבות מהנתיחות היו לפניו. החוק המקורי היה קיצוני במתירנות שלו, מטרתו הייתה לאפשר ניתוחי גופות על-מנת לאפשר מחקרים רפואיים וכחלק מפתיחת בית הספר לרפואה בירושלים. החוק אפשר לבצע נתיחות לשלוש מטרות; בתי ספר לרפואה לשם לימוד ומחקר מדעי - חלק קטן בלבד, בתנאי שיש הסכמה בחיים או הסכמת קרובי המשפחה לאחר המוות. אם 24 שעות הגופה לא נדרשה היא הועברה באופן אוטומטי לבית הספר לרפואה. ולא הייתה דרישה מבית החולים לאתר את המשפחה; לצורך חקירת מקרי המוות, אילו רוב הניתוחים שנעשו בתוך בתי החולים באחוזים גבוהים, במקרים אלו לא הייתה דרושה של המשפחות אלא חתימה של 3 רופאים; נתיחה לצורך נטילת איברים על-מנת להשתיל באנשים חולים, ויש לשים לב כי בשנות החמישים הנושא לא היה מפותח בארץ ולכן מסוג זה כמעט ולא נעשו נתיחות".

דוח מבקר מ-1968

ברודר הציג את דוח מבקר המדינה מספר 19 משנת 1968. הדוח, שכלל ארבעה בתי חולים, קובע כי ביותר מחמישים אחוז מהנפטרים בוצעו ניתוחים לאחר המוות. הבעיה הייתה לברר את סיבת המוות. ההסדרה החוקית לא דרשה הסכמה של משפחה. הדברים בהחלט חמורים בפרספקטיבה של היום. החוק משנות ה-80 הוא קיצוני בכיוון ההפוך, והמטרה שלו היא למנוע ולצמצם ככל האפשר את ניתוחי המתים.

עו"ד ברודר התייחס להסדר החוקי שנהג לגבי ניסויים קליניים, ואמר כי לאחר מלחמת העולם השנייה בעקבות משפטי הרופאים, גובש קוד נירנברג ומאוחר יותר בשנת 1964 התקבלה הצהרת הלסינקי. הקוד קבע לראשונה שצריכה להיות הסמכה מדעת לביצוע הניסוי, אך איננו קובע חובת מילוי טפסים או אישור של ועדות שונות.

עו"ד נירה למעאי, היועצת המשפטית של הוועדה, הדגישה כי החוק מגדיר מי יכול לדרוש את הגופה ומרחיב את הגדרת המשפחה לכל הקרובים. ולכן לא ניתן לטעון שהחוק התכוון למנוע התערבות של המשפחה. בנוסף אמרה כי החוק אומנם לא הציב הגבלות רבות אך דרש מהאוניברסיטאות לנהל פנקס גוויות, דרישה שוודאי גם הוצבה בפני בתי החולים שביצעו נתיחות.

ח"כ ענת ברקו (ליכוד): "הגיע הזמן שהאמת תצא לאור. כמה הקטסטרופה הייתה גדולה. היחס להורים למשפחות, הוא דבר שהוא בלתי נסלח. חלק מתהליך האיחוי והריפוי הוא העלאת הדברים על השולחן והפסקת ההסתרה. השאלה היא האם ישנם כאלה שלא מוכנים להשתתף אילו שלא רוצים שהסיפור שלהם ייחשף".

"ציד אוביקטים נוחים"


אלי ליפשטיין, חוקר תולדות הפתולוגיה, אמר כי "החוק לא שינה את המציאות, הוא רק דרש חתימה של 3 רופאים ובפועל היו טפסים מוכנים מראש". עוד אמר כי במחקרו גילה שבעיני מערכת הבריאות, משפחות שנראות חלשות היו אוביקט נוח יותר. אנשים שנתפשו על-ידי הממסד כחלשים, שניתן לגרש אותם מבית החולים, אלו הם שקרו להם הדברים הנוראים יותר, הילדים והמשפחות נתפשו כאנשים שלא סופרים אותם בכלל. כאשר המשפחה הייתה חזקה ומודעת לזכויותיה אירעו פחות מקרים. הציד היה מתבצע כאשר המערכת סברה שזה יעבור לסדר היום".

ליפשטיין הוסיף ותיאר כי כל התינוקות עברו ניתוח לאחר המוות כאשר הנתיחות בוצעו בתנאים מחפירים מעל כיור וליד שירותים. במהלך הנתיחה הוצאו האיברים והוכנסו לצנצנות מזכוכית. גופותיהם של התינוקות, שגילם היה עד למספר שבועות היו נחשבות לפסולת ביולוגית כמו רקמות, וכאשר לא היה מקום בבית החולים היא הייתה נשלחת לקבורה מרוכזת.

בתגובה לדברים אלו, אמר ברודר כי קביעת דוח מבקר המדינה, שיותר מ-55 אחוז נותחו, מוכיחה כי לא מדובר רק בקבוצות מוחלשות - אלא בכל החברה.

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) ציטט מתוך פרוטוקול ועדת החקירה את מכתבה של ד"ר רוטנרברג לד"ר מן שנכתב בשנת 1950: "המצב שמצאתי בבי"ח ילדים ראש העין - רוב הילדים מתים רק משגיאות... רק עשרה ימים לאחר מכן מודיעים להורים. הילדים בשביל כל מיני סיבות מקבלים מספר שונה ולכן יש בלבול במתן הרפואות (התרופות)", ובהמשך אומרת על עמיתיה בבית החולים: "אבל איך זה נוח להם שכל אחד סוגר את עיניו ממה עושה השני, אפילו לא מבינים שהם הרוצחים של הילדים". אוחנה הביע את דעתו ואמר: "80 אחוז מתים רק מהזנחה מחוסר טיפול נכון. זה עולה לידי כוונה, עולה המילה רצח! ואת זה צריך לחקור.

ד"ר רפי שובלי מארגון אחים וקיימים הדגיש כי לא היה זה הלך רוח, אלא תופעה חמורה בה המערכת הרפואית ראתה את המזרחיים כשונים מבחינה גופנית ונפשית. המושגים שדובר עליהם בהקשר של המזרחי מתחום עולם החיות, והיות שהם לא בני אדם אפשר לעשות בהם ניסויים. עוד הביא עדויות מדברים אותם כתבו רופאים באותה התקופה: "המעברות הינן גן עדן למחקר כל העולם, זה יהיה מחדל לא לנצל את ההזדמנות הזו". בנוסף ציין כי רופאים בכירים מאותה התקופה מתריעים שהדגש עובר מטיפול למחקר, בתוך המולת המחקר נשכח הפציינט.

אין כפרה

הרב יעקב רוז'ה מהרבנות הראשית אמר כי "המצב של החוק הראשון גרם נזק שפוגע עד היום הזה. בגללו עד היום מסרב הציבור הדתי להעביר גופות אפילו לבדיקה חיצונית בשל החשש מהניתוח. נעשה למשפחות עוול, שהרי כל הניתוחים נעשו בניגוד להלכה ותוך פגיעה בכבוד המת. זו פגיעה הלכתית ומוסרית, ואין על כך כפרה עד היום הזה. המתים לא סולחים".

עו"ד רחל דותן מאחים וקיימים ציטטה מתוך פרוטוקול ועדת החקירה את מכתבה של ד"ר מן לפרופ' גלי, שם כתבה כי היה ידוע בדבר קיומה של קרן ליד המכון לבריאות בארה"ב שנתנה למכון מחקר בישראל סכום של 160 אלף לירות לממן מחקר של תפקוד לבבות של תימנים, לבחון למה והאם בתימן לא היו מחלות לב. לצורך כך נאספו ונותחו לאחר המוות 60 לבבות מגיל עובר ועד גיל מבוגר. ייתכן שהדבר מסביר מדוע הוסתרו הגוויות מהן הוצא הלב והם רוטשו. עו"ד מאיר ברודר מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות ציין כי במסגרת העדות בוועדת החקירה פרופ' גלי אישר שהיה מחקר כזה, ואף אמר כי בילדים או מבוגרים שבוצע בהם ניתוח לאחר המוות נבדקו גם העורקים. אך הוא הכחיש באופן חד-משמעי כי נלקחו ילדים ונהרגו לצורך ניתוח".

ח"כ יואב בן-צור (ש"ס) אמר: "כולנו בהלם וללא מילים. קשה להאמין שניצלו תמימות של עדות, ולקחו נשים ילדים ומבוגרים וביצעו בהם את הזוועות. פשוט דבר שאי-אפשר לעבור עליו לסדר היום. אומנם רוב האנשים כבר אינם, אך מדינת ישראל תצטרך לתת את הדעת על הדברים האלו".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי הזיכרון הוא הדבר המחזיק את העם היהודי. וסיפר כי אביו שהיה בחברה-קדישא בשנות ה-60 זעק: "אני רואה גופות ללא איברים". "כולם אמרו לו שהוא משוגע, עד שפעם אחת הוא הוציא עין מזכוכית מגופה והביא אותה אל ח"כ פרוש לכנסת. רק לאחר הזעקה שקמה חוקק חוק האוסר ניתוחים גופות ללא הסכמה של המשפחה".

יו"ר הוועדה קורן סיכמה את הדיון והדגישה כי "המידע שהוצג בוועדה לא הומצא כעת. הכל נמצא בפרוטוקולים של הוועדות שחקרו בעבר את הפרשה. חקרו ולא עשו עם הממצאים דבר. הובהר לנו כי נעשו ניתוחים רבים על ילדים חיים ומתים, שנראה על פניו שהינם חסרי בסיס ולא היו נחוצים, לא לשם קביעת המוות ולא לשלומם של המטופלים. הממצאים המזעזעים אף הביאו את החוקר ליפשטיין למסקנה שההתייחסות הייתה נוראית, הילדים הפכו פסולת ביולוגית, ללא קבורה, ובטענה שלא היה מי שידרוש".

"קשר תימני איפשר העלמת ילדים במחנות המעבר בתימן"

הבלוגר אבי זלינגר טוען כי במסגרת חשיפת חומרי ארכיון המדינה ב"פרשת ילדי תימן", איתר בארכיון המדינה שמוחשב 150-100 תיקים הרלוונטיים ל"פרשת ילדי תימן" שלא נסרקו, וועדת קדמי לא הייתה מודעת לכאורה לקיומם בארכיון המדינה. "התיקים העלומים", שאותרו בחלקו הכללי של הארכיון ולא נסרקו בעת פתיחת הארכיון השנה, מספרים לכאורה סיפור שונה לחלוטין מהמסופר בציבור על פרשת ילדי תימן.

זלינגר, בלוגר תל אביבי החוקר את פרשת ילדי תימן, פנה בימים אלה במכתב לראש הממשלה, שמוען גם לוועדה בראשות קורן, וכן למזכירות הכנסת - בבקשה להרחיב את החקירה – במטרה לבדוק על-ידי ועדה מקצועית אוביקטיבית חומרים ומסמכים מקוריים ורשמיים רבים שהתגלו על ידו.

הוא הביא דוגמאות ממספר רב של תיקים שנפתחו על ידו בארכיון המדינה, כך למשל בתיק ד"ר אולגה פיינברג שהייתה מנהלת מחנה חאשד (גאולה) בתימן בשנים 1949-1946 מופיעים מסמכים המציינים בפירוש שכ-1,500-1,000 ילדים תימנים יתומים וחצי-יתומים הועברו לישראל לכאורה לאימוץ בסיוע מפלגת התאחדות התימנים שהייתה בכנסת בזמן הפרשה. מפלגה זו ייצגה בזמנו את הציבור התימני. ממסמכים שפורסמו עולה כי מפלגה זו העבירה כסף רב לג'וינט ולסוכנות לצורך טיפול בילדים האמורים במחנות המעבר, עד לעלייתם לישראל ולאחר מכן נעלמו עקבותיהם.

ילדים אלו, שהגיעו לישראל במטוסים הראשונים מתימן, נשלחו לאימוץ או לקליטה דרך מוסד "עליית הנוער" ונעלמו, וייתכן שהם חלק מהילדים שאותם חיפש עוזי משולם. לדבריו, כתב עיתון הארץ יגאל משיח ניסה לאתר ילדים אלו כבר בשנת 1996 בכתבתו "יתומי תימן", אך קשר-שתיקה חמור של הפעילים שעסקו בהבאת הילדים, מנע ממשיח לאתר את רובם של ילדים אלו ולראיינם במטרה לבדוק האם הופנו לאימוץ, או לכאורה פעילים אלו היו חלק ממנגנון מוסתר שפעל לאימוץ ילדים, או התקיים מנגנון אימוץ כל שהוא.

בנוסף מתברר מתיק זה ומעדות בוועדת קדמי, כי האחות התימנייה יהודית דוראני, העדה המרכזית בוועדת קדמי שעבדה במחנה עין שמר בבית הילדים והעידה כי ראתה "תיירים אמריקנים בבתי הילדים", עבדה כמטפלת ילדים תחת ד"ר אולגה פיינברג, מנהלת מחנה חאשד, במשך שלוש שנים ב"רחוב היתומים" שם טופלו הילדים היתומים וחצי-היתומים.

האחות דוראני לא הזכירה במילה את העברת 1,000 הילדים לישראל, נקודה שיכולה הייתה לשפוך אור על תופעת האימוץ או להעיד לכאורה על נתיב תנועה שבו הועברו ילדים רבים למוסדות, מה גם שלטענת הורים רבים, גם ממחנה העלייה חאשד בתימן נעלמו כ-20 ילדים במהלך העלייה, בדיוק כפי שעשרות תינוקות נעלמו מבית הילדים במחנה עין שמר שבו עבדה יהודית דוראני – כך העידה בוועדת קדמי.

זלינגר טוען כי ארכיון מפלגת התאחדות התימנים, לא הוצג לכאורה לפני ועדת קדמי בשעה שהיה שלם, והארכיון פורק בשנת 1960 והתפזר בין פעילי מפלגת התאחדות התימנים שרבים מיורשיהם מנהלים היום את המאבק לאיתור המאומצים.

הוא הוסיף כי בארכיון שהכיל חומר רב מהשנים 1960-1921 החל בהקמת "מפלגת התאחדות התימנים" ועד פירוקה, היו רשימת כל פעילי מפלגת התאחדות התימנים שהיו כבר תושבים ותיקים בישראל ועבדו במחנות הקליטה של עולי תימן בישראל, משום שיכלו לתקשר עם העולים, ובנוסף רשימות של מאות הילדים שהוברחו מתימן בגין "גזירות היתומים" החל בשנת 1921 ועד שנת 1944, וכן רשימת 1,500-1,000 הילדים שהובאו לישראל מתימן בסיוע הג'וינט שהקים את מחנות העלייה בתימן, ולמעשה לא ניתן לאתר מה עלה בגורלם של ילדים אלו, עקב פירוק הארכיון, וייתכן שאיתור גורלם היה עשוי לפתור את תעלומת האימוצים. שלוש רשימות אלו לא הגיעו לידי ועדת קדמי.

כמו-כן התגלה תיק בית חולים "הדסה", שהוקם במחנה עולים ראש העין בתקופת הפרשה, וטיפל בילדי מעברת ראש העין וילדי העולים שהגיעו למחנה העולים. בניגוד לטענות הרבות, כי התימנים אשר גורשו מבית החולים פחדו מרופאים, או פחדו מבתי חולים, הרי שכל רבני תימן ומנהיגי ראש העין חתומים על מכתב לדוד בן-גוריון, שבו הם מבקשים ממנו למנוע את סגירת "בית חולים הדסה ראש העין" המטפל בהם במסירות, עובדה הסותרת את טענות התעמרות אנשי "הדסה" בעולים, ואת ניכור אנשי הרפואה לעולים, או את אי-התערבות מנהיגות יהודי תימן בענייני האשפוז הרפואי, ואת טענת תמימות התימנים.

זלינגר ממשיך כי במסגרת סריקת קטעי עיתונות היסטוריים התגלתה כתבה משנת 2011 על צדוק חתוכה, "הקברן המיתולוגי" של העיר ראש העין, הטוען בכתבה ("סודות טמונים עמוק באדמה") כי התבצעה ב-1951-1949 קבורה פיראטית של ילדים תימנים בבית קברות ראש העין שהם "ילדי תימן", ואכן בסיור שזלינגר ערך בבית קברות ראש העין התגלו כ-100 מצבות אחידות ללא כיתוב עליהן שנחפרו בין 1949 ל-1950 בזמן הפרשה, בשעה שאין שום פרט מזהה על אודותם "בספר בית קברות ראש העין". במקביל, בבדיקה שעשה גילה בארכיון המדינה את "תיק בית קברות ראש העין" המאשר את טענותיו של צדוק חתוכה, אולם הנושא החשוב לא נחקר למרות חשיבותו, תוך התמקדות בחיפוש קברי הילדים הקבורים והנעלמים רק בבית קברות סגולה בפתח תקוה, הרחק מהמעברה ובית החולים בו נפטרו.

זלינגר מסיים כי דוגמאות בודדות אלו, שהביא הן רק אחוז אחד מכמות החומר האדירה שהתגלתה בארכיון המדינה ובארכיונים אחרים, והוא קורא לראש הממשלה ולכנסת להקים ועדת חקירה מקצועית אוביקטיבית שתשים סוף ל"פרשת ילדי תימן" ותברר את הפרטים החדשים שהתגלו, אך לכאורה לא הגיעו לידי ועדת קדמי משום שלא אותרו בשעה בה ארכיון המדינה וארכיונים אחרים לא היו ממוחשבים.

תאריך:  14/06/2017   |   עודכן:  15/06/2017
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
60 לבבות תימנים נאספו לאחר המוות
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי יאיר
14/06/17 20:26
 
אשכנזיה
17/06/17 20:37
2
הגויים
14/06/17 21:54
3
מפוכח
14/06/17 23:09
4
אנונימי
14/06/17 23:13
5
ב_שמואל
15/06/17 18:34
6
מזעזע.
16/06/17 09:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חטיפת ילדי תימן
הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה (יום ג', 6.6.17) דיון נוסף לשמיעת עדויות של משפחות הילדים החטופים. חלק מהעדויות נמסרו בוועדות החקירה לאורך השנים וחלקם נשמעות לראשונה.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה (יום ב', 8.5.17) דיון לבירור המידע על העברת ילדים לחו"ל במבצע כתונת פסים באמצעות אוניית "צים". המידע על השימוש באונייה "גלילה" ובאוניות נוספות וכן המידע על העברת אחות הילדים, רות מרלינג, מבית החולים "הדסה" בראש העין לעבודה בחברת "צים" הוצג בפני ועדת כהן-קדמי בשנת 1995.
08/05/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן קיימה (יום ב', 7.3.17) את הדיון הראשון שעסק ב"איתור מסמכים של נעלמים מתקופת קום המדינה ונגישותם".
07/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הפרוטוקולים של ועדות הבדיקה והחקירה של פרשת חטיפת ילדי תימן אינם חושפים את שמות הילדים שנעלמו. האמת נשארה עלומה ונסתרת. יש לחשוף את פרטיהם של הילדים שנחטפו ונלקחו ל'אימוץ 'כביכול.
08/01/2017  |  נסים עוג'ר  |   מאמרים
תיק ילדי תימן - הוא כתם שחור בעצמאות ישראל. אם רק חלק מהסיפורים נכון - זה מזעזע נפשות. עשו את זה קודם באוסטרליה, אפריקה ודרום אמריקה. פתיחת הארכיונים נחמא פורתא ואולי - אולי פתרון לאחדים ממעבר חד - לפרשת הפוליטיקאים הלשעברים. מעניין איך שהם עוזבים את תפקידם - בידיהם כל הפתרונות לתחלואי השלטון והחברה. ושאלתי - איפה הייתם קודם?
04/01/2017  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   חטיפת ילדי תימן  /  מי ומי  
היעלמות ילדי תימן: התיק נפתח לציבור  /  מחלקה ראשונה
החומר על ילדי תימן - בשבוע הבא  /  איתמר לוין
ילדי תימן לא נחטפו  /  איתמר לוין
שיעור היסטוריה  /  איתמר לוין
"לילה אחד נפטרו לי שישה ילדים"  /  ארכיון המדינה
"קחו אחריות בפרשת ילדי תימן"  /  נסים עוג'ר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il