|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
"גברים מבוגרים, קרה משהו". ח"כ יחימוביץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90] חשפה באומץ הטרדות מיניות. אפרת יעקב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

קשר השתיקה באוניברסיטאות: ח"כ יחימוביץ' חשפה את שם המרצה החשוד באונס

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה בטיפול המוסדות האקדמיים בהטרדות מיניות בתחומם סטודנטית שנפלה קורבן להטרדות מיניות של פרופ': "קשר השתיקה באוניברסיטה מאוד קשה" התאחדות הסטודנטים: "חמישה אחוזים מהסטודנטים מדווחים כי נפגעו מינית, אך בחרו לא להתלונן מפני שסברו שלא יקבלו טיפול הולם"
13/11/2017  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה דיון (יום ב', 13.11.17) בטיפול המוסדות האקדמיים בהטרדות מיניות בתחומם, בעקבות שני דוחות מבקר קשים על המתרחש באוניברסיטאות

יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), חשפה את שמו של הדוקטורנט מאוניברסיטת תל אביב החשוד באונס הסטודנטית בר לביא. ח"כ יחימוביץ' ביררה קודם לכן שאין צו איסור פרסום בעניין או מניעה משפטית לומר את שמו. ח״כ יחימוביץ׳: ״בשבוע שעבר התוודענו לסיפורה של בר לביא מאוניברסיטת ת"א שנאנסה על-ידי דוקטורנט, והפכה קורבן נוסף אחרי שהתלוננה. אני רוצה לשלוח לה מכאן חיזוק גדול מאוד על האופן בו חשפה באומץ את סיפורה. אני קוראת לנשיאים ולדיקנים, שרובם גברים מבוגרים, זו 2017! הנהיגו רוח מפקד אחרת. קרה משהו בעולם מאז שאתם הייתם סטודנטים. ואני קוראת לכל אחד מכם לקחת אחריות ולהיות ראש לאריות במאבק החשוב הזה ולא זנב לשועלים".

"לא ייתכן שבר לביא נחשפה חשיפה מלאה, על כל הכאב והסבל הכרוכים בכך, ואילו מי שתקף אותה ימשיך ליהנות מחסינות ואנונימיות. מוטב שהסטודנטיות שלומדות אצלו ידעו שבו מדובר", אמרה ח"כ יחימוביץ. "דוחות המבקר הצביעו על טיוח שיטתי שנובע מהרצון לשמור על "יוקרת" המוסד. חוסר טיפול ראוי, העדר עידכון ולימוד של הנושא, וסיטואציה בעייתית ביותר בה בוועדות המשמעת יושב הסגל עצמו, וחברים מחליטים על חברים. הנתונים שמעבירות האוניברסיטאות הם נתונים של תת-דיווח ולא משקפים נאמנה את המצב הקיים בפועל".

קרן רפלנסקי אלעד, יועמ"ש אונ' ת"א: "עם הגשת התלונה הורחק החשוד מהמעבדה בו שהתה המתלוננת. דיווחנו באופן מיידי ליועמ"ש לממשלה. קיבלנו הוראה שהאוניברסיטה תחדל מלעסוק בנושא הזה. הדבר נחקר במשטרה והנילון שוחרר ללא תנאים. זה התפקיד והסמכות של המשטרה".

אהרון הלינגר, משרד מבקר המדינה: "קיים אחוז מזערי של מתלוננים לעומת כמות הפגיעות בפועל. התמקדנו בתהליכים הקיימים בנושא במוסדות. בדקנו בחינה של טיפול במספר תלונות באוניברסיטה העברית וכן תלונה בבר-אילן, הגענו לממצאים לא טובים אך היה שיפור ושינוי בעקבות הביקורת".

מעיין חג'אג', התאחדות הסטודנטים: "חמישה אחוזים מהסטודנטים מדווחים כי נפגעו מינית. הם מציינים כי לא בחרו לפנות ולהתלונן כי לא חשבנו שהסיפור שלהם יקבל טיפול ראוי או הולם. בתואר שני היחסים יותר חופשיים ושם יש סיכון גדול יותר שתוטרדי".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "שמענו על הוצאת מרצה לחופשה לשנה כזו אחרת והוא חוסר למוסד כל שהוא אחר. אך כשהוא חוזר איש לא יודע לאן הוא חוזר ואם הוא לא חוזר להטריד במוסד אחר. יש להעביר את השם של המטריד כדי שלא יוכל להמשיך בהטרדה. יש לפרסם את שמות המטרידים במוסדות".

אפרת יעקב, שנפלה קורבן להטרדות מיניות באוניברסיטה העברית, סיפרה לחברי הוועדה: "סיימתי את לימודי לפני שנה. במהלך סיור לימודי ברומא ב-2013, המרצה הטריד אותי בכמה הזדמנויות - פרופסור מריו שניידר. התברר לי שהיו גם קורבנות נוספים. הגענו עד 17 שנה אחורה. הגעתי להתלונן באוניברסיטה ואחד הדברים שהיו לי קשים זה איך לא עשו שום דבר, איך הקורס המשיך להתנהל. קיבלתי יחס טוב מהנציבות באוניברסיטה אבל היה לי קשה מאוד, לנפגעות קשה לתפקד. הגעתי למרצה שלי ודרכה הועבר כל המידע, לצדי הייתה המרצה והיועמ"שית של האוניברסיטה, שהבינה שיש קושי עם הנציבות והוא נפתר רק לאחר מאבק. לא היה חוק שאפשר להזיז את המרצה מהקמפוס כשאני שם. הפיצויים היו מאוד נמוכים. לכל המתלוננות - לבי אתכן, אני רואה את הקשיים והחסמים. לצאת למאבק ולדבר זה לא פשוט, הרבה פעמים בדרך את מעלה קשיים שלא שמים אליהם לב. הרבה פעמים שאת באה ומדברת תדעי שזה מרתון שיגמר. צרי לעצמך חברה חזקה וגם עזרה נפשית כי צריך את זה. קשר השתיקה באוניברסיטה הוא מאוד קשה".

ליאורה שמעוני, משרד מבקר המדינה: "אפרת דיברה בזמן אמת, רבים ורבות אחרים שותקות ולוקח שנים רבות עד שמדברות ושואלים למה התעוררתן רק עכשיו. אך השתיקה היא גם מצד המוסדות עצמם. בדקנו את הטיפול של המוסדות בעבירות משמעת, בין היתר גם בהטרדות מיניות. גם כאשר מתלוננים ומתלוננות על הטרדה מינית, יש איזה ניסיון לסגור דיל בין הצדדים. לא לפגוע במוניטין של האוניברסיטה. היה מקרה באוניברסיטת ת"א, במסגרתו נסגר הסכם מול המטריד שהוא התנצל ולא יתנהג כך יותר, ואם יעשה זאת שוב ינקטו כל אמצעי המשמעת. הוא לא הועמד אפילו לדין משמעתי. לפעמים הוחלט שמרצה יפרוש, יתפטר ובזה הסתיים הטיפול. גם כשמגיעים לבתי הדין למשמעת יש בעיה, שהחברים הם חברי הסגל עצמם, יש להם קושי לשפוט את חבריהם, לפעמים הם תלויים אחד בשני. הצענו להוציא את זה מחוץ לאוניברסיטה. שיהיה בית דין אחד משמעתי לכל המוסדות. כל עוד לא יינתן גיבוי מהותי לתלונות האלה מבחינת כל החברה, לא נגיע למקרים רבים".

יועמ"שית אונ' ת"א, קרן רפלנסקי אלעד: "אני מדברת בשם כלל האוניברסיטאות. בבתי הדין למשמעת צורפו נציגי ציבור, שופטי מחוזי בדימוס, פרקליטי מחוז לשעבר. התרנו לבית הדין למשמעת שיקול דעת לפרסם את שם הנילון. באחד התיקים התקשרה המתלוננת והתחננה שלא נפרסם את שמו כי אם נפרסם גם היא תיחשף. ההוראה לפרסם היא חדשה, עכשיו אנחנו מקיימים כמה הליכים במקביל ונראה איך בית הדין ינהג בהוראה הזו. כל פסקי הדין בעמוד הראשון של אתר האוניברסיטה, פעם בשנה מופצים כל פסקי הדין לכל הקמפוס. בעתיד לפי החלטת בית הדין זה יפורסם עם שם הנילון. הליך משמעתי בניגוד להליך פלילי הוא בין המעסיק למועסק, אם הוא מתפטר או פרש, ההליך מוגבל לאחר מכן".

רוית קדם נאווי, משרד מבקר המדינה: "מצאנו שהתקנון מפורסם בעברית בלבד במרבית המוסדות, קיימת אחראית אחת בחלק מהמוסדות למרות שיש כמה קמפוסים המרוחקים, לא פרסמו חומרי הסברה בכל שנה, לא קיימו סדנאות למניעת הטרדה מינית או לא דאגו להשתתפות. לא פורסמו תלונות ולא צעדים שננקטו. אחד ההישגים היה שינוי בתקנות, המל"ג אימצו את מרבית ההמלצות לגיבוש תקנון ברור".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "שהגעתי לוועדה למעמד האישה ובאתי מהאקדמיה והיה לי ברור שאנחנו לוקחים את הנושא לקידום נשים, באו הסטודנטים ואמרו לי קודם טפלו בנושא ההטרדות באקדמיה. יש לי עד היום חברות פצועות בשל הטיפול בתלונותיהם באונ' בר-אילן. השטח זועק וצועק. יחד עם אגודת הסטודנטים הובלנו את התקנות באקדמיה, בשיתוף עם שרת המשפטים דאז ציפי לבני. בעקבות אירוע באונ' ת"א קיבלתי תשובה שהמציאות מורכבת וכואבת, זה ב-2017 אחרי כל ההתפתחויות, הקמנו תקנות וההבנה ברורה ויש הסברה, ומה עשינו? הלכנו אחורה?"

עו"ד עומרי גולן, הלשכה משפטית מל"ג: "לא ניתנו למל"ג סמכויות אכיפה לפי חוק לנושא הטרדות מיניות. לכן איננו יכולים להתערב בנושא. זה המצב המשפטי. השאלה מה יכולת האכיפה של המל"ג מבחינה משפטית, יכול להיות שצריך לתקן את החוק. מעבר לזה היינו מעורבים בתקנון החדש ובצעדים נוספים אך באכיפה אין לנו סמכות".

יו"ר הוועדה ח"כ יחימוביץ: "אתה יכול להוות מדיניות. שלחו יועמ"ש להגן על האי החלטיות של המל"ג. לא על כל דבר נחוקק חוק. החוק להטרדה מינית קיים מ-98', לפיו כל המוסדות צריכים לנהוג. עכשיו נתקן את החוק כדי שהמל"ג תעשה היום מה שהיא יכולה לעשות עם הכלים שבידיה?!"

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "כאשר אנחנו רואים שמערכת איננה עובדת בצורה המתבקשת בעינינו, צריך לשנות את החוק. החוק צריך לקבוע מנגנון במל"ג שיעסוק בזה. צריך להיות תקנון אחד בכל המוסדות האקדמיים, סטנדרט אחד ברור לכולם".

מרים הלר, מנהלת מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית בת"א: "כל סטודנט וסטודנטית צריכים לעבור סדנה בנושא הטרדה מינית וכמובן שגם הסגל. לצערנו אין חובה כיום על הסגל לעבור הכשרה כזו. גם הממונות במוסדות לא עוברות הכשרה חיצונית".

עודד פריד, האגודה לזכויות הלהט"ב: "יש נתונים לגבי הקהילה הגאה ואנחנו רואים את ההתעלמות גם בשטח. נערך סקר ויש נתונים בעייתיים שמדברים על כך ש-26 אחוז מהסטודנטים או הסטודנטיות הגאים חוו הטרדה מינית בשטחי האקדמיה, זה פי 6 וחצי יותר מיתר האוכלוסייה. כמעט 88 אחוזים שהוטרדו או חוו אלימות לא דיווח על המקרים, יותר ממחצית שהתלוננו הפנייה לא טופלה".


ח"כ אילן גילאון (מר"צ): "אין לי ציפיות עודפות מהאקדמיה אך יש לי ציפיות נורמטיביות לגמרי. פניתי לשר החינוך בנושא תלונה מסוימת לפני כשנה ולא קרה עם זה הרבה. יש פה מהפכה חברתית, כולנו בלי היוצא מן הכלל, כולל אני, צריכים לצלול לעצמנו ולראות איפה בהתפתחות הזו לא היינו מספיק רגישים. נעשו פה דברים במהלך השנים שנתנו להם גיבוי וצריך לראות איך הדברים האלה יתוקנו כעת".

תאריך:  13/11/2017   |   עודכן:  15/11/2017
עומר כרמון
+"עידן+ ללא HD בולם את התחרות"
23:01 13/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל בהתקפה על המדינה שלא משדרגת את מערך השידורים של עצמה: "לא יכול להיות שמיליון צופים ייפגעו - מדובר ברשעות, חלמאות או טמטום  ▪  האוצר: שידור ב-HD יהיה אחד השיקולים במכרז להפרטת עידן פלוס שיצא בשבועות הקרובים  ▪  הרשות השנייה: נשיב לבג"ץ עד ה-23 בנובמבר
(שידור באיכות נמוכה [צילום: אימג'בנק/מראות אימג'])
+ח"כים נגד הרחבת השימוש בעקרונות המשפט העברי
22:22 13/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יסודות המשפט ▪  ח"כ דב חנין: "הרוב במדינה לא רוצה מדינת הלכה של משפט עברי אלא משפט שמתנהל לפי תפיסה אוניברסלית מתקדמת"  ▪  ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: " אם המתדיינים בבית משפט הם מוסלמים, האם צריך לקבוע בחוק שזה יהיה על פי המורשת המוסלמית? ברור שלא. החוק הזה הוא המשך של חוק הלאום והמשך של האפרטהייד"
(שרת המשפטים, איילת שקד וח"כ ניסן סלומינסקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אבי גבאי: בשמאל שכחו להיות יהודים
21:30 13/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר העבודה אומר כי במקום לגלות את יהדותו, השמאל אימץ את דברי נתניהו לרב כדורי, התנכר ליהדותו ואימץ רק ערכים ליברליים  ▪  ליצמן: לא נחבור אליו אם יקדם תחבורה ציבורית בשבת
(גבאי. מוכן להיות מס' 2 של לפיד [צילום: פלאש 90])
+עד שלוחמי האש מגיעים לשריפות התושבים כבר כיבו אותן
21:28 13/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ח"כ טלב אבו עראר בדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת: "בכל הנגב יש תחנה רק ברהט. תראו לי יישוב יהודי עם 18 אלף איש שאין בו תחנת כיבוי. בנגב בדרך כלל, כוחות כיבוי האש מגיעים אחרי השריפה כי התושבים עצמם כבר מכבים אותה"  ▪  רב טפסר דדי שמחי נציב כבאות והצלה: "לצערי בכל שנה יש 17 אנשים שנספים כתוצאה מדליקות, הרוב המוחלט במגזר הערבי"
(ח"כ טלב אבו עראר [צילום: פלאש 90])
+הממשלה משלמת לגברים שכר גבוה יותר
20:39 13/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי דנה בפערי שכר בין גברים ונשים  ▪  משרד האוצר: 64 אחוזים מכלל המשרות בשירות המדינה הן משרות נשים. פערי השכר המגדריים בברוטו עמדו על כ-20 אחוזים, ובנטו על כ-13 אחוזים
(יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+הרצוג לנתניהו: "אתה נבהל מכולם"
19:52 13/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה: "אם היית ראש הממשלה לפני 40 שנה כשסאדאת הודיע שהוא מוכן לבוא לארץ, לדעתי במבנה האישיות שלך היית בורח. היית מפחד לעשות שלום. היית נבהל מאימא של צחי הנגבי"  ▪  ח"כ יאיר לפיד: "אני מכיר אותך יותר מעשרים שנה. נתניהו שאני זוכר לא היה מגיע לעולם לכך ששני שלישים מהלשכה שלו במעצר"
(יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת])
+בנימין נתניהו: "אנחנו ברנסנס מדיני - לא היה דבר כזה בתולדותינו"
19:13 13/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה במליאת הכנסת: "הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה"  ▪  "מדינות עומדות בתור כדי להדק אתנו את הקשרים"  ▪  "נבצר ממני מסיבות מובנות לספר על כל מה שאנחנו עושים עם הגורמים סביבנו"  ▪  "ראש ממשלה מחליפים בקלפי. בדמוקרטיה מי שקובע מי יהיה ראש ממשלה זה לא אתם זה אפילו לא התקשורת, זה הציבור"
(היה מפחד לעשות שלום עם סאדאת? נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ח"כ גליק: כל ילד עם פייסבוק עלול להתדרדר לזנות
17:23 13/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
יהודה גליק (הליכוד) בישיבה משותפת של הוועדה לזכויות הילד והמאבק בסחר בנשים ובזנות: "צריך ללמד את הילדים איך משוחחים ולא מתגלגלים לידי אותם אנשים. כל מועדון נוער צריך להתעסק במניעה. אם לא נחשוף את הדברים האלה ונדבר עליהם זה לא ייפתר  ▪  ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי): "איך המשטרה לא נמצאת ברשתות החברתיות?"  ▪  ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "מדובר במחדל חמור וקשה של מדינת ישראל"
(ח"כ יהודה גליק [צילום: מרים אלסטר])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קשר השתיקה באוניברסיטאות: ח"כ יחימוביץ' חשפה את שם המרצה החשוד באונס
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
14/11/17 08:04
2
היודעת
14/11/17 09:52
3
ישע.
14/11/17 10:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
הוועדה לזכויות הילד של הכנסת קיימה (יום ב', 13.11.17) דיון משותף עם ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות שבוועדה למעמד האישה, בנושא 'זנות וניצול קטינים'.
13/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
דברים קשים הושמעו (יום ב', 13.11.17) בוועדת הכספים בדיון על היערכות המדינה לקראת תום תקופת הזיכיון של כיל על מפעלי ים המלח ב-2030. נוכח ההיקף העצום של המכרז צוות מטעם משרד האוצר היה אמור לגבש את מסקנותיו בעניין עוד ב-2015, אלא שלעת עתה, לקראת סוף 2017, טרם הוגשו המסקנות. רוב חברי הוועדה הביעו תרעומת קשה על מה שנראה לדעתם כגמגום של אנשי האוצר. חברי ועדת הכספים דרשו לקבל תמונה מקיפה ומבוססת מעבודת הצוות המיוחד, אלא שבדיון תמונה כזו לא התקבלה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אני מרוגז על-כך שאין לנו את כל הנתונים לבחינת הסוגיה בצורה מסודרת, אף שהצוות של האוצר כבר היה אמור לסיים את מלאכת גיבוש ההמלצות ואף שכבר עבר ממזמן המועד שבו המדינה כבר הייתה צריכה להחליט לאיזה כיוון היא הולכת בנוגע למשאב הטבע החשוב ביותר שלה".
13/11/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
לראשונה בדיוני ועדת הכספים בסוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים, מסתמנת הסכמה מקיר לקיר, בצורך להעלות את הגיל בהדרגה. ההסכמה של חברות וחברי הכנסת מותנית בכך שיימצא פתרון לכל הנשים, לרבות אלו במקצועות שוחקים, נשים עניות שמשתכרות שכר נמוך, נשים שלא עובדות או שפוטרו טרם גיל הפרישה וכד'. בדיון שקיימה (יום ב', 13.11.17) הוועדה בנושא, הביעו חברות וחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, תמיכה בצורך להעלות את גיל הפרישה, נוכח העלייה בתוחלת החיים. לתמיכה זו הצטרפו גם ארגוני נשים שהשתתפו בדיון, אך כאמור, כולם ציינו שההעלאה צריכה להתבצע תוך כדי התאמות מיוחדות לאוכלוסיות נשים שונות.
13/11/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת אישרה (יום ב', 13.11.17 את בקשתו של ח"כ דוד אמסלם, להעביר את הצעת "חוק ההמלצות" הקובע איסור המלצה או חוות דעת של רשות חוקרת, מדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט לדיון בוועדת הפנים והסביבה, בראשותו של היוזם אמסלם. הצעת החוק שמקדם אמסלם עצמו תמנע מהמשטרה לפרסם המלצות בתום ביצוע חקירה.
13/11/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת חוקה חוק ומשפט קיימה היום (ראשון) דיון מהיר ביוזמת ח"כ יעל גרמן לאור הדוח השנתי של הסנגוריה הציבורית החושף אלימות נגד נוער וכבילה ממושכת של פגועי נפש. בדברי ההסבר לדיון נכתב: "הדוח כולל ממצאים חמורים ביותר הנוגעים לכלא 'אופק', המשמש כבית כלא ובית מעצר לבני נוער עד גיל 21. שימוש מוגבר ובלתי מידתי באמצעי הבידוד, שהוכר על-ידי האו"ם כבלתי אנושי בשימוש כנגד קטינים ותנאי ההחזקה קשים כולל תלונות חמורות על אלימות".
12/11/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן  |  
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
איתמר לוין
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי ...
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
[צילום: סרחיי פופקו/AP]
יאיר נבות  |  
האוקראינים טוענים שכל 31 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר הבירה יורטו, אך ישנם 13 פצועים כתוצאה משברי יירוטים שנחתו על איזורי מגורים במערב קייב    בין הפצועים גם ילד. נגרמו נזקים גדולים לבנ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il