|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

דוח המבקר: עיריית חולון

פגיעה במינהל תקין בצמרת עיריית חולון

המנכ"ל היוצאת, חנה הרצמן, הייתה מעורבת בשורה של התקשרויות פסולות היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין, הכינה פרוטוקול פיקטיבי משרד המבקר קיבל מהעירייה תשובות כוזבות
21/11/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות
ששון. מידר בכירים [צילום: יח"צ]

מנכ"ל עיריית חולון היוצאת, חנה הרצמן, ביצעה פעולות החורגות ממינהל תקין ועבדה במשרות נוספות בניגוד להוראות החלות עליה - קובע (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא. הרצמן התפטרה לפני מספר חודשים, בעקבות דוח קודם של שפירא, וכיום היא יועצת לעיריית רמת גן - בראשה עומד ישראל זינגר, ה"מככב" בחקירה של פרשת שחיתות.

הליקויים בהתנהלותה של הרצמן - שהייתה כפופה לראש העירייה, מוטי ששון - נגעו לשורה של פרויקטים והתקשרויות, אשר "מאופיינות בפגיעה בסדרי מינהל תקין ובעקרון השוויון", כלשונו של שפירא. עוד הוא מצביע על תשובות כוזבות שקיבל מן העירייה ועל פרוטוקול פיקטיבי שהכינה היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין - שעצם בחירתה לתפקיד מעוררת תהיות.

בתקופות מסוימות במהלך כהונתה של הרצמן היא כיהנה גם במועצת הפיס לתרבות ולאמנות, בדירקטוריון קופת חולים מאוחדת ובצוות בדיקה של משרד הבריאות בנוגע לבית חולים הדסה, והכל ללא אישור מועצת העיר ושר הפנים ובניגוד לפקודת העיריות. הרצמן קיבלה גמול השתתפות בישיבות מועצת הפיס וועדותיה ובישיבות דירקטוריון קופת חולים מאוחדת, בניגוד לאמור בפקודת העיריות.

כיכר העיר היא מתחם שתכננה העירייה, שנועד להיות מרכז שירות ותרבות ולכלול בניין עירייה, אולם קונצרטים, מרכז מוזיקה ושטחי מסחר, בניייני משרדים ומגורים; עלות בנייתו הוערכה ב-538 מיליון שקל. העירייה פנתה לקבל הצעות מחיר ממשרדים לניהול פרויקטים לשלב הראשון של הפרויקט לאחר שכמה ימים קודם לכן, בפגישה מקדימה אצל הרצמן, כבר אושרה העסקתו של משרד מסוים - שהצעת המחיר שלו הייתה גבוהה ב-60% מההצעות הנמוכות. לאחר מכן אושרה העסקתו בשלב נוסף של הפרויקט, בשכר טירחה של 12.5 מיליון שקל. העסקתו אושרה כהצעת יחיד - על בסיס התקשרות לנהל את השלב הראשון שסכומה המירבי היה 100,000 שקל.

הרצמן נפגשה עם מנכ"ל חברה לבדיקת אפשרות לרכישת חיישנים ולפיתוח אפליקציה לתערוכות במוזאון. למחרת קיבלה הרצמן הצעת מחיר לרכישת המוצר ולהטמעתו, וזו הועברה לאישור חברי הוועדה למסירת עבודות. לא נעשתה פנייה בכתב לקבלת הצעות נוספות לרכישת המוצר; ההתקשרות נעשתה בפטור ממכרז, אף שהייתה טעונה מכרז; העירייה התקשרה עם החברה בפטור ממכרז כספק יחיד, אף שמנהלת האגף למערכות מידע הודיעה להרצמן, כי אין מדובר בספק יחיד.

העירייה התקשרה עם זוכים במכרז לקבלת שירותי היסעים שערכה החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, לאחר שפג תוקף אישור משרד הפנים להתקשרות. העירייה הציגה מצג כאילו עמדה במועד הנדרש להתקשרות במכרז זה, אף שלא אלה היו פני הדברים: הסכמים עם זוכים במכרז הוצגו למשרד מבקר המדינה כאילו שנחתמו בידי הצדדים לפני המועד שנקבע כמועד האחרון להתקשרות, אף שהעירייה חתמה על הסכמים אלה רק חודשים לאחר מכן; היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין, יצרה פרוטוקול והרצמן, דיין וגזבר העירייה, יצחק וידבסקי, חתמו עליו, אף שפרטים שנכללו בו סוכמו רק לאחר התאריך שצוין בו.


במרס 2011 פרסמה העירייה מכרז לתפקיד היועץ המשפטי לעירייה. בהליך המכרז נפלו ליקויים והיו בו חריגות מתקנות העיריות ומדרישות משרד הפנים, קובע שפירא. לא נמצאו נימוקים להחלטה לזמן רק שישה מתוך 24 מועמדים לראיון לפני ועדת הבוחנים; העירייה לא בחנה כראוי את עמידתה של דיין בתנאי הסף. ששון והרצמן הדירו את סמנכ"ל תפעול ומינהלה דאז ואת מבקר העירייה מישיבות ועדת הבוחנים. שפירא מצא "תהיות קשות באשר למידת מהימנותה של תשובת העירייה ולהתנהלותה".

לוועדה המשפטית של העירייה אין נוהל עבודה המסדיר את פעילותה. נמצאו מקרים שבהם העירייה העסיקה משרדי עורכי דין ללא פנייה פומבית. העירייה מעסיקה משרדי עורכי דין חיצוניים ברציפות במשך יותר מעשר שנים (ואף 17 שנים). התקשרות כזו בלי שנעשתה פנייה למועמדים נוספים ובדיקת חלופות, אינה עולה בקנה אחד עם השמירה על עקרון השוויון - קובע שפירא. נמצאו הסכמי התקשרות עם עורכי דין שאינם משקפים את החלטות הוועדה המשפטית, ושאי-אפשר ללמוד מהם על מהות העבודה שהועברה לטיפולם או על שכר הטרחה שהם אמורים לקבל.

העירייה ותאגיד המים שבבעלותה מעסיקים את אותו משרד עורכי דין בתפקיד יועץ משפטי מיולי 2014, בניגוד להוראות של מנהל מינהל המים והממונה על התאגידים ברשות המים, שקבע כי בביצוע כפל תפקידים זה בו בזמן, יש חשש ממשי להימצא בניגוד עניינים מוסדי.

העירייה מעסיקה זה 15 שנים עורך דין חיצוני בתפקיד יועץ משפטי לוועדה לתכנון ולבנייה ולמינהל הנדסה. ממועד תחילת העסקתו ב-2002 לא פנתה העירייה למשרדי עורכי דין נוספים לקבלת שירותי ייעוץ בתחומים אלה. נוסח הסכם ההתקשרות עם אותו עורך דין, שונה במידה ניכרת מזה שנחתם עם עורכי הדין החיצוניים האחרים שמעסיקה העירייה. יש בצורת העסקתו של נציג היועץ המשפטי החיצוני מאפיינים של יחסי עבודה.
עיריית חולון: אי סדרים בהתנהלות העירייה / דוח מבקר העירייה
ליקויים קשים בהתנהלותה של מנכ"ל עיריית חולון לשעבר, חנה הרצמן. התקשרויות העירייה מאופיינות בפגיעה בסדרי מינהל תקין ובעקרון השוויון

תאריך:  21/11/2017   |   עודכן:  21/11/2017
איתמר לוין
+דוח המבקר: חשש לפגיעה בטוהר מידות
מצד בכירים במועצת באר יעקב
16:04 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא מפנה את תשומת ליבו של מנדלבליט לממצאים המעלים פגיעה בטוהר המידות מצד בכירים במועצת באר יעקב  ▪  בין הממצאים: נפוטיזם נרחב, ניגודי עניינים, תמיכות פסולות ונכסים שניתנו לחברי מועצה  ▪  עידכון (20.02.22): המשטרה קיימה חקירה. תיק החקירה נגנז.
גוזלן. לשקול חיוב אישי
עו"ד דמול. ניגוד עניינים
+ניגוד עניינים ומשוא פנים של אבי רואה
16:03 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יו"ר מועצת מטה בנימין היה גם יו"ר מועצת יש"ע - שקיבלה מיליונים מהמועצה האיזורית  ▪  העדפה פסולה של החברה לפיתוח מטה בנימין ושל עמותות אליהן קשורים רואה ומי שהיה עוזרו
(רואה. תבחינים תפורים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+עיריות בנו אלפי מ"ר בניגוד לחוק
16:02 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עיריות בני ברק ורהט הרחיבו את בנייניהן ללא היתרים  ▪  עיריית הרצליה בנתה אלפי מ"ר שלא כדין באצטדיון העירוני  ▪  עיריית אשקלון אכלסה את השוק העירוני המשופץ ללא האישורים הנדרשים
(המבקר מעיר בחומרה)
+הכובע הכפול של יו"ר עירוני נהריה
16:01 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניסים אלפסי הוא עוזרו של ראש העירייה - שהעניקה תמיכה נדיבה לקבוצת הכדורסל שבראשותו  ▪  עיריית צפת מזלזלת ברכוש הציבור  ▪  משרד הפנים אינו ערוך לאיומי סייבר
(שימוש בהיכל הספורט [צילום: טל לב])
+ראש עיריית בית שמש כיזב למבקר
16:01 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משה אבוטבול מסר בצורה שקרית שליקויים תוקנו  ▪  נפוטיזם נרחב בעירייה: 53% מעובדיה הם קרובי משפחה  ▪  סגן ראש העירייה ממשיך לעסוק בנושאי כוח אדם למרות שהדבר נאסר עליו
(אבוטבול. "תופעה חמורה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+מתנות שלא כדין בעיריית פתח תקוה
16:00 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עובדים ונבחרים בעירייה קיבלו מתנות בניגוד לחוק והעירייה אינה יודעת היכן הן  ▪  ועד העובדים מקבל מהעירייה מיליונים בלא תיעוד מלא - לצד נפוטיזם של כמה מחבריו
(נפוטיזם בעירייה)
+זלזול בכספי ציבור במועצת נאות חובב
16:00 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המועצה הוציאה 82 מיליון שקל על מבנה משרדים ומרכז מבקרים - פי שלושה מהמתוכנן - אך הפרויקט נתקע, בין היתר בשל בחירת קבלנים בלתי מתאימים וביצוע עבודות בניגוד לתוכניות
(סכנה לפגיעה באמון הציבור)
+ליקויים כספיים חמורים בעיריית טבריה
15:59 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חובות לספקים נמחקו ללא הנמקה וכך יופו הדוחות הכספיים  ▪  מנכ"ל העירייה לשעבר הפר את חובת הצינון  ▪  מנכ"ל משרד הפנים אישר בתפקידו הקודם תמיכות שלא כדין
(כהן. בניגוד לכללים [צילום: משרד הפנים])
+בכירים בחברה חיפאית קיבלו כרטיסי חינם
15:59 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדירקטורים בחברה לאומנות, תרבות וספורט קיבלו את הכרטיסים למרות שמדובר בטובת הנאה אסורה  ▪  מנכ"ל החברה הכלכלית ביתר עילית המשיך בתפקידו למרות הרשעה בהסדר כובל
(כרטיסים למשחקים [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פגיעה במינהל תקין בצמרת עיריית חולון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
ראש המועצה האיזורית מטה בנימין, אבי רואה, היה נתון בניגוד עניינים מוסדי כאשר כיהן במקביל גם כיו"ר מועצת יש"ע. בנוסף לכך, עמותות עימן היה לו קשר, קיבלו מהמועצה תמיכות ניכרות על-פי תבחינים שנתפרו לצרכיהן. כך קובע (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על השלטון המקומי.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריות בני ברק ורהט ותאגידים עירוניים שבבעלות עיריות הרצליה ואשקלון ביצעו עבירות בנייה או השתמשו בקרקעות ללא היתר כדין. הוועדות המקומיות לא טיפלו בעבירות אלו, ובכך הפלו לטובה את העיריות לעומת עברייני בנייה אחרים - קובע (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על השלטון המקומי.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריית נהריה: יו"ר קבוצת הכדורסל עירוני נהריה, ניסים אלפסי, משמש כעוזרו של ראש העירייה, ז'קי סבג. הוא מטפל בענייני העמותה בשעות עבודתו בעירייה, תוך ניצול שירותי מזכירות והוצאות אחזקת רכב שהוא מקבל ממנה. היועץ המשפטי של העירייה לא חיווה את דעתו לפוטנציאל ניגודי העניינים של אלפסי.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ממצאי ביקורת המעקב העלו שורה ארוכה של ליקויים, חלקם חמורים וחלקם אף מתחום טוהר המידות" - מסכם (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, את הביקורת על עיריית בית שמש בראשותו של משה אבוטבול.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
נבחרי ציבור ועובדי עיריית פתח תקוה קיבלו מתנות במסגרת עבודתם בלי לקבל היתר לקבלתן, ולמותר לציין שבלי לשלם עבורן, ובכך לא פעלו על-פי הנדרש בחוק המתנות. לעירייה אין מושג היכן נמצאות כלל המתנות שקיבלו נבחריה ועובדיה במשך השנים, כיצד השתמשו בהן ואם הן אכן נמצאות בחזקתה. כך מגלה (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על העירייה בראשה עומד יצחק ברוורמן.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר העיר  /  מי ומי  
זלזול בכספי ציבור במועצת נאות חובב  /  איתמר לוין
ליקויים כספיים חמורים בעיריית טבריה  /  איתמר לוין
בכירים בחברה חיפאית קיבלו כרטיסי חינם  /  איתמר לוין
שורף בבוהן אז מכבים את הנר (לרגלנו)  /  אפרים הלפרין
תפיסת הפשפשים כמשימה לאומית  /  יורי מור
המבקר צודק  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il