|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
גוזלן. לשקול חיוב אישי עו"ד דמול. ניגוד עניינים

דוח המבקר: חשש לפגיעה בטוהר מידות <br>מצד בכירים במועצת באר יעקב

שפירא מפנה את תשומת ליבו של מנדלבליט לממצאים המעלים פגיעה בטוהר המידות מצד בכירים במועצת באר יעקב בין הממצאים: נפוטיזם נרחב, ניגודי עניינים, תמיכות פסולות ונכסים שניתנו לחברי מועצה עידכון (20.02.22): המשטרה קיימה חקירה. תיק החקירה נגנז.
21/11/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות

מבקר המדינה, יוסף שפירא, מצא חששות לפגיעה בטוהר המידות במועצה המקומית באר יעקב, המעלים אפשרות לעבירות פליליות, והוא מפנה לכך את תשומת ליבו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט (21.11.17).

  • עידכון (20.02.22): בעקבות דוח המבקר, קיימה המשטרה קיימה חקירה ובסופו נגנז תיק החקירה.

שפירא אומר כי הרשות לא דרשה מהיועץ המשפטי של המועצה, עו"ד יובל דמול, עידכון מפורט על פעילותו המשפטית ועל ההתקשרויות שלו אל מול גורמי הרשות וגופים אחרים שהוא מייצג שפועלים מולה, והעלולות להעמידו במצב שיש בו חשש לניגוד עניינים. בשנים 2016-2014 קיבל דמול מהמועצה 3.2 מיליון שקל.

הרשות אפשרה לדמול לנסח מכרז בעת שייצג חברות פרטיות שהיה להן עניין באותו מכרז. דמול היה נתון בניגוד עניינים בשעה שהוא ונציגה ממשרדו השתתפו בישיבות ועדת מכרזים שבהן נידונו המכרזים שאותה חברה הגישה להם הצעות. בהתנהלותו זו לא מילא דמול את תפקידו כ"שומר הסף" של הרשות, והשתתפותו בדיוני ועדת המכרזים עולה כדי פגיעה בטוהר המידות - קובע שפירא.

העסק המשפחתי של זייפתי

ל-30% מן העובדים המועסקים במועצה יש קרובי משפחה בקרב עובדיה ונבחריה. מבקר המדינה העיר על כך כבר ב-2010, "אולם הרשות לא זו בלבד שלא הפיקה את הלקחים הדרושים ולא הקפידה לקיים את הליכי הקבלה של העובדים בהתאם להוראות הדין, אלא גם רמסה ברגל גסה את הוראות הדין וקלטה לשורותיה עוד 16 קרובי משפחה של שישה חברי מועצה".

לחבר המועצה מוטי זייפתי 16 קרובים המועסקים ברשות. בשש השנים שעברו מאז פורסם הדוח הקודם, נקלטו ברשות תשעה קרובי משפחה שלו, בהם שתיים מבנותיו, אחיו ושתי כלותיו. האופן שבו פעלה הרשות בעניין קליטת קרוביו של זייפתי מעלה חשש לפגיעה חמורה במינהל התקין ובטוהר המידות. המועצה מעסיקה גם קרובי משפחה של ניסים גוזלן, של ממלא מקומו נסים נעים ושל סגניו אברהם בוקסילה וג'קי גונגרדי.

גוזלן פעל בשנים 2017-2014 למניעת פיטוריהם של שני עובדים בעלי זיקה פוליטית אליו. זאת, חרף ניסיונותיהם של המנכ"לית לשעבר והמנכ"ל דאז להביא לסיום העסקתם ולמרות עמדת היועצת המשפטית, אילנית הומינר, הגזבר, דני אורן, והחשב המלווה שפיטוריהם הכרחיים לנוכח תפקודם הלקוי. גוזלן פעל בחריגה מסמכותו, שלא בהתאם לכללי מינהל תקין ואף בניגוד עניינים. שני העובדים - אשר כמעט ולא הופיעו לעבודה, אך החתימו את שעון הנוכחות זה עבור זה - קשורים לליכוד, שגם גוזלן היה חבר בה ואף היה מועמד מטעמה 14 שנים. עובד אחד התמודד בשנת 2013 על תפקיד יו"ר מועצת סניף הליכוד בבאר יעקב, ועובד שני התמודד בבחירות אלה למועצת הסניף.

המועצה פעלה בשנים 2011 ו-2012 שלא בהתאם לנוהל תמיכות ולכללי מינהל תקין, בכך שנתנה לעמותות כדורגל וכדורסל מקומיות כספי תמיכות בשיעור הגדול ב-499%-31% מהסכומים שאישרה מועצת הרשות בתקציבה. כך למשל קיבלה בשנת 2012 קבוצת הכדורסל מכבי באר יעקב 4 מיליון שקל ללא הגשת בקשה לתמיכה.

הרשות לא הבחינה בין בקשה לתמיכה שהגישה עמותת הכדורסל לבין בקשת תמיכה שהגישה חברה בע"מ העוסקת באותו תחום ואינה זכאית לתמיכה על-פי נוהל התמיכות. עקב כך מועצת הרשות אישרה תמיכה לעמותה על בסיס בקשה שהגישה החברה. הרשות העבירה תמיכה לחברה בע"מ, שלא הייתה זכאית לתמיכות מהרשות משום שאינה מוסד ציבור, תוך פגיעה בטוהר המידות.

העסקה פיקטיבית במתנ"ס

גוזלן ביקש מבעלי תפקידים ברשות להעסיק שלושה עובדים מעמותת הכדורגל שנקלעה לקשיים כלכליים, בהליך החורג מצו המועצות המקומיות, תוך פגיעה בכללי מינהל תקין. אחד העובדים הוא אחיו של זייפתי. ניתנה הוראה לשלם מתקציב העמותה לקהילה ופנאי בבאר יעקב (מפעילת המתנ"ס ביישוב) שכר לאנשים אשר הועסקו קודם לכן על-ידי עמותה אחרת שנקלעה לקשיים כלכליים; לא היה להם הסכם העסקה עם המתנ"ס והם לא עבדו בו, והדבר מהווה פגיעה חמורה בטוהר המידות.

בשנים 2015-2008 הזמינה הרשות עבודות בנייה מאחיו של נעים - שהשתתף בדיון במועצה בנוגע לחברה זו. כמו-כן, הרשות התקשרה עם חברה לביצוע עבודות בנייה, אולם מי שביצע בפועל לפחות חלק מהעבודות הוא אחיו של נעים, אף שאינו קבלן רשום. ההתקשרויות הללו נעשו בניגוד לחוק ולכללים.

הרשות התקשרה עם עורך דין לקבלת שירותים משפטיים בין היתר בנוגע לגביית היטלי פיתוח מיזמים שפעלו מול הרשות בלא שבחנה את אפשרות הימצאותו בניגוד עניינים. בפועל היה לעורך הדין עניין בחברות יזמיות שפעלו מולה.

הרשות מסרה נכסים לשימושם של זייפתי ושל סגן ראש המועצה, אברהם בוסקילה, בלא שבוצע הליך הקצאה כנדרש בנוהל משרד הפנים; בלא שבוצע הליך שוויוני וסדור של תעדוף ושקילת פעילויות חלופיות; בלא שנעשתה בחינה כלשהי של גורמים מקצועיים בתחום; וללא הסכם המפרט את אחריותם ואת חובותיהם של הגורמים המחזיקים בנכסי הציבור.

זייפתי ובוסקילה אישרו לממן מקופת הרשות פעילויות של גופים שונים בנושאים שהרשות הגדירה פעילות תרבות תורנית ופעילות תרבות יהודית. הרשות מימנה ב-134,000 שקל את שיפוצו וציודו של בית הכנסת שזייפתי משמש כיו"ר הוועד שלו. השיפוץ והציוד מומנו מתקציב הרשות לתרבות יהודית, שעליו מופקד זייפתי, ובמסווה של הוצאה הנדרשת למבנה שבשימוש תנועת בני עקיבא, אף שבפועל המבנה הוסב לבית כנסת. זייפתי השתמש ברכוש הרשות שלא במסגרת מילוי תפקידו כחבר המועצה, והשתמש בקופת הרשות כקופה אישית, שלא בהתאם לכללים למניעת ניגוד עניינים ותוך פגיעה בטוהר המידות.

עמותה פרטית המעסיקה את בנו של בוסקילה מפעילה צהרונים במקרקעין השייכים לרשות, בלי שהרשות ביצעה הליך תחרותי למתן זכות השימוש במקרקעין להפעלת הצהרונים ובלא לשלם תמורה כלשהי. עולה חשש, כי ההטבה ניתנה בשל הקִרבה המשפחתית, דבר היוצר חשש לפגיעה בטוהר המידות.

שפירא קובע, כי על משרד הפנים לבחון אם יש לחייב את גוזלן, נעים, בוסקילה וזייפתי, שפעלו בניגוד עניינים או תוך פגיעה בטוהר המידות, לשאת בחיוב אישי על-פי הנוהל לחיוב אישי של נושאי משרה ברשות מקומית.
המועצה המקומית באר יעקב: היבטים בהתנהלות המועצה / דוח מבקר המדינה
חששות לפלילים במועצת באר יעקב מצד ראש המועצה, ניסים גוזלן, והיועץ המשפטי לשעבר, יובל דמול. תופעות חמורות של פגיעה במינהל תקין ובטוהר המידות גם מצד בכירים נוספים במועצה
דוח מבקר המדינה: השלטון המקומי / הקדמה
הממצאים המרכזיים בדוח מבקר המדינה על השלטון המקומי, נובמבר 2017

תאריך:  21/11/2017   |   עודכן:  20/02/2022
איתמר לוין
+פגיעה במינהל תקין בצמרת עיריית חולון
16:03 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המנכ"ל היוצאת, חנה הרצמן, הייתה מעורבת בשורה של התקשרויות פסולות  ▪  היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין, הכינה פרוטוקול פיקטיבי  ▪  משרד המבקר קיבל מהעירייה תשובות כוזבות
(ששון. מידר בכירים [צילום: יח"צ])
+ניגוד עניינים ומשוא פנים של אבי רואה
16:03 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יו"ר מועצת מטה בנימין היה גם יו"ר מועצת יש"ע - שקיבלה מיליונים מהמועצה האיזורית  ▪  העדפה פסולה של החברה לפיתוח מטה בנימין ושל עמותות אליהן קשורים רואה ומי שהיה עוזרו
(רואה. תבחינים תפורים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+עיריות בנו אלפי מ"ר בניגוד לחוק
16:02 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עיריות בני ברק ורהט הרחיבו את בנייניהן ללא היתרים  ▪  עיריית הרצליה בנתה אלפי מ"ר שלא כדין באצטדיון העירוני  ▪  עיריית אשקלון אכלסה את השוק העירוני המשופץ ללא האישורים הנדרשים
(המבקר מעיר בחומרה)
+הכובע הכפול של יו"ר עירוני נהריה
16:01 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניסים אלפסי הוא עוזרו של ראש העירייה - שהעניקה תמיכה נדיבה לקבוצת הכדורסל שבראשותו  ▪  עיריית צפת מזלזלת ברכוש הציבור  ▪  משרד הפנים אינו ערוך לאיומי סייבר
(שימוש בהיכל הספורט [צילום: טל לב])
+ראש עיריית בית שמש כיזב למבקר
16:01 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משה אבוטבול מסר בצורה שקרית שליקויים תוקנו  ▪  נפוטיזם נרחב בעירייה: 53% מעובדיה הם קרובי משפחה  ▪  סגן ראש העירייה ממשיך לעסוק בנושאי כוח אדם למרות שהדבר נאסר עליו
(אבוטבול. "תופעה חמורה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+מתנות שלא כדין בעיריית פתח תקוה
16:00 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עובדים ונבחרים בעירייה קיבלו מתנות בניגוד לחוק והעירייה אינה יודעת היכן הן  ▪  ועד העובדים מקבל מהעירייה מיליונים בלא תיעוד מלא - לצד נפוטיזם של כמה מחבריו
(נפוטיזם בעירייה)
+זלזול בכספי ציבור במועצת נאות חובב
16:00 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המועצה הוציאה 82 מיליון שקל על מבנה משרדים ומרכז מבקרים - פי שלושה מהמתוכנן - אך הפרויקט נתקע, בין היתר בשל בחירת קבלנים בלתי מתאימים וביצוע עבודות בניגוד לתוכניות
(סכנה לפגיעה באמון הציבור)
+ליקויים כספיים חמורים בעיריית טבריה
15:59 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חובות לספקים נמחקו ללא הנמקה וכך יופו הדוחות הכספיים  ▪  מנכ"ל העירייה לשעבר הפר את חובת הצינון  ▪  מנכ"ל משרד הפנים אישר בתפקידו הקודם תמיכות שלא כדין
(כהן. בניגוד לכללים [צילום: משרד הפנים])
+בכירים בחברה חיפאית קיבלו כרטיסי חינם
15:59 21/11/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדירקטורים בחברה לאומנות, תרבות וספורט קיבלו את הכרטיסים למרות שמדובר בטובת הנאה אסורה  ▪  מנכ"ל החברה הכלכלית ביתר עילית המשיך בתפקידו למרות הרשעה בהסדר כובל
(כרטיסים למשחקים [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח המבקר: חשש לפגיעה בטוהר מידות מצד בכירים במועצת באר יעקב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאלה
22/11/17 01:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
מנכ"ל עיריית חולון היוצאת, חנה הרצמן, ביצעה פעולות החורגות ממינהל תקין ועבדה במשרות נוספות בניגוד להוראות החלות עליה - קובע (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא. הרצמן התפטרה לפני מספר חודשים, בעקבות דוח קודם של שפירא, וכיום היא יועצת לעיריית רמת גן - בראשה עומד ישראל זינגר, ה"מככב" בחקירה של פרשת שחיתות.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש המועצה האיזורית מטה בנימין, אבי רואה, היה נתון בניגוד עניינים מוסדי כאשר כיהן במקביל גם כיו"ר מועצת יש"ע. בנוסף לכך, עמותות עימן היה לו קשר, קיבלו מהמועצה תמיכות ניכרות על-פי תבחינים שנתפרו לצרכיהן. כך קובע (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על השלטון המקומי.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריות בני ברק ורהט ותאגידים עירוניים שבבעלות עיריות הרצליה ואשקלון ביצעו עבירות בנייה או השתמשו בקרקעות ללא היתר כדין. הוועדות המקומיות לא טיפלו בעבירות אלו, ובכך הפלו לטובה את העיריות לעומת עברייני בנייה אחרים - קובע (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על השלטון המקומי.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריית נהריה: יו"ר קבוצת הכדורסל עירוני נהריה, ניסים אלפסי, משמש כעוזרו של ראש העירייה, ז'קי סבג. הוא מטפל בענייני העמותה בשעות עבודתו בעירייה, תוך ניצול שירותי מזכירות והוצאות אחזקת רכב שהוא מקבל ממנה. היועץ המשפטי של העירייה לא חיווה את דעתו לפוטנציאל ניגודי העניינים של אלפסי.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ממצאי ביקורת המעקב העלו שורה ארוכה של ליקויים, חלקם חמורים וחלקם אף מתחום טוהר המידות" - מסכם (21.11.17) מבקר המדינה, יוסף שפירא, את הביקורת על עיריית בית שמש בראשותו של משה אבוטבול.
21/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר העיר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת באר יעקב  /  מי ומי  
מתנות שלא כדין בעיריית פתח תקוה  /  איתמר לוין
זלזול בכספי ציבור במועצת נאות חובב  /  איתמר לוין
ליקויים כספיים חמורים בעיריית טבריה  /  איתמר לוין
שורף בבוהן אז מכבים את הנר (לרגלנו)  /  אפרים הלפרין
תפיסת הפשפשים כמשימה לאומית  /  יורי מור
המבקר צודק  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il