בשנת 2017 ירדו הכנסות
עיתון הארץ מפרסום, בהשוואה ל-2016 ב-10%. מדובר באיבוד הכנסות פרסום של מיליוני שקלים בשנת 2017 הגורם לכך שככל הנראה השנה תסתיים באיזון. העיתון נקט צעדים משמעותיים להקטנת ההוצאות, אך נראה שאין בהם די.
במכתב ששלח מו"ל הארץ,
עמוס שוקן, לקוראי העיתון הוא הודיע על התייקרות במחיר המינוי לעיתון בשל מה שהגדיר "שינויים בסביבה העסקית שלנו". מחיר העיתון יעלה ל-300 שקלים בחודש, התייקרות של 3.45%.
"ישראל היום כבר קרס"
לאחרונה צייץ שוקן בטוויטר כי להארץ כ-100,000 מנויים, מספר שלא היה לו מעולם, ומספר המנויים המשלמים רק גדל. "הוא היה גדול יותר אם המבטלים לא היו מבטלים (אף כי לא מעטים מהם חוזרים בחלוף כעס)", הוסיף. "אם נקרוס, זה יהיה בגלל שהיקף הפרסום בעיתונות המודפסת (בכולה, לא רק בהארץ), יורד משנה לשנה.
ישראל היום, למשל, כבר 'קרס', אבל הוא מקבל מימון שוטף מלאס וגאס".
הירידה בהכנסות העיתונות המודפסת מפרסום נמשכת זה כמה שנים, ומקור שהביא לעיתון יותר מ-60% מהכנסותיו מביא עתה רק 40%. בהארץ צופים את המשך הירידה בפרסום, לנוכח הצהרתו של ח"כ
דוד ביטן בדבר הצעת חוק שבדעתו להגיש לצמצום פרסומי המדינה בהארץ, ומזכירים החלטה משנת 2014 של שר הפנים לשעבר
גדעון סער, שהעבירה פרסום סטטוטורי מהארץ לחינמון כלשהו (שאינו ישראל היום).
להארץ ול-TheMarker יש ביקוש של קוראים בסביבה של עיתונות חינם, או שבחלקה חינם. "יש לנו כמאה אלף מנויות ומנויים. זהו מספר שיא של כל הזמנים...כדי לקיים את הקול הזה אני מבקש מכן ומכם שתקבלו בהבנה את הצעד הזה".
הוא הודה למנויים שגם בעת הקפאת מינוי, לצורך נסיעה וכדומה, שממשיכים להעביר את דמי המינוי ובזמן זה מועברים עיתוניהם למוסדות ציבוריים כמו בתי חולים באופן שגורם לחשיפתם לקהל חדש. הוא הודיע כי בשנה הקרובה תורחב הפצת הארץ גם למכללות אזוריות.