|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

בעקבות סדרת החשיפות ב-News1:

דעבול הושעה מתפקידו כחבר <br>ועדת התכנון והבניה בראשל"צ

ב-News1 חשפנו שורה של פרשות פליליות בהן קשור חבר מועצת העיר ראשון לציון אסף דעבול לרבות פעילותו הבלתי-חוקית תוך ניגוד עניינים וקשריו עם עבריינים דעבול הושעה בגלל חריגה מהוראות החוק ומהתחייבותו כלפי ועדת התכנון והבניה דבר ההשעיה נמסר לו ע"י המשנה ליועמ"ש הוועדה לתכנון ולבנייה עו"ד הדר מנצורי-דוד בידי המשטרה מידע בדבר חשדות לעבירות פליליות שביצע דעבול כולל יחסי שוחד שקיים עם כמה גורמים
15/01/2018  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
דעבול, ביצע עבירות פליליות

עסקי השוחד של אסף דעבול
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול, שבביתו התגלו עבירות בנייה חמורות, צעק וגידף ואיים על בכירים בעירייה כדי שיקבלו את בתו למשרה פיקטיבית בעירייה * בזמנו הפנוי הוא עוסק בתיווך לשוחד, כולל מעטפות מזומנים * מאנשי עסקים בראשל"צ ניסה לקבל שוחד בהיקף מיליונים במסווה של תיווך עסקי * במעשיו הוא משרת את קבוצת גינדי ואת קבוצת מעוז דניאל
לרשימה המלאה

אסף דעבול קיים יחסי שוחד עם עידן זוארץ המוגדר יעד מודיעיני
יואב יצחק
מידע חדש שהובא ל-News1 מגלה: דעבול חתם הסכם עם עידן זוארץ המוגדר כיעד משטרתי-מודיעיני בכיר מנתניה לפיו: זוארץ ירכוש קרקע מחברת פרשקובסקי שאותה ניסה דעבול לתווך ב-18 מיליון ש"ח; דעבול יקבל 4.8 מיליון ש"ח מזוארץ * 10 חודשים לאחר מכן השתתף דעבול בניגוד לחוק ולאיסורים בדיון בוועדת התכנון והבניה ברשל"צ במסגרתו אושרה לפרשקובסקי תוכנית להגדלת זכויות בניה בפרויקט אחר מ-64 דירות ל-104 דירות * חברת פרשקובסקי: לא מכירים את דעבול ולא עשינו עמו מאומה
לרשימה המלאה

דעבול הזמין 'יהלומים' ושילם במזומנים; בנו נעצר בחשד שגייס פושעים מג'ואריש
יואב יצחק
אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון קשור עם גורמי פשיעה בעייתיים ופועל בשירותם * דעבול הזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שביצעו עבירות יבוא סמים ושילם במזומנים 110 אלף ש"ח * בנו שי דעבול שילם 50 אלף דולר במזומנים תמורת 'יהלומים' כביכול * ה"סחורה" לא סופקה ואז החלו הלחצים והאיומים * המשטרה עצרה וחקרה את שי דעבול במשך כיומיים בחשד שהפעיל פושעים ממשפחת פשע בג'ואריש כדי שיאיימו ויסחטו כספים משני הגורמים שלא סיפקו את ה"סחורה"
לרשימה המלאה

משרד הפנים פתח בבדיקה נגד דעבול: ניגוד עניינים מול יזמים
יואב יצחק
שר הפנים הורה למנהלת אגף בקרה ברשויות המקומיות עופרה ברכה לבדוק את החשדות לפיהם פעל אסף דעבול המכהן כחבר מועצה בראשון לציון תוך ניגוד עניינים וכן כי בביתו קיימות עבירות בניה מתמשכות * דעבול הכחיש כי הציע ליזמים עסקות-שוחד אך בפועל נאלץ להודות כי הציע ליזם ידוע הפועל בראשל"צ ולעוד כ-30 גורמים הצעה לעסקה בהיקף 10 מיליון ש"ח * דעבול פועל בראשל"צ כמאעכר ומקיים יחסי שוחד עם כמה גורמים הפעילים בראשל"צ בתחום הנדל"ן
לרשימה המלאה

חבר מועצת העיר ראשון לציון, אסף דעבול, הושעה מחברותו בוועדת התכנון והבניה מחמת חשש חמור לפעילות תוך ניגוד עניינים, נוכח זאת שפעל לביצוע עסקי נדל"ן באופן הנוגד את מחויבותו על-פי החוק - להימנע מפעילות בשטחי ראשל"צ תוך ניגוד עניינים. ההחלטה התקבלה על-ידי המחלקה המשפטית של עיריית ראשל"ן, ונמסרה לדעבול במכתב מיום 8 בינואר 2018, עליו חתמה המשנה ליועמ"ש לתכנון ולבנייה, עו"ד הדר מנצורי-דוד.

ההחלטה ניתנה עתה לאחר שורה ארוכה של חשיפות ב-News1 בענייני של דעבול, שהצביעו על עבירות פליליות שביצע, תלונה רשמית שהגיש הח"מ לעיריית ראשון לציון ולמשרד הפנים לפני יותר מחצי שנה בדרישה להשעותו מחברותו בוועדת לתכנון ולבנייה, ונוכח פרסום חדש ב-News1 ופרסום בערוץ 10 על-ידי העיתונאי אביעד גליקמן. כפי שחשפנו ב-News1: בידי המשטרה מידע רב הטעון חקירתו של דעבול ומיצוי הדין עמו. המידע כולל חשדות לקיום יחסי שוחד עם שורה של גורמים וניהל קשרים בעייתיים עם עבריינים (ראו קישורים).

במכתבה מציינת עו"ד מנצורי-דוד, כי ביום 24.3.15 ערכה עמו עוה"ד אהובה קרוק קרומן, היועמ"ש לעירייה לשעבר, הסדר למניעת ניגוד עניינים בעניין כהונתו כחבר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בהסדר קבעה עו"ד קרוק קרומן, כי נוכח הצהרתו לפיה: אתה "עוסק עצמאי, העוסק בשיווק - ותיווך פרויקטים, לרוב מחוץ לתחומי העיר ראשון לציון" -
יש חשש לניגוד עניינים אישי בין עיסוקיך הפרטיים לבין חברותך בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. "בהמשך לכך נקבע כי תוכל לכהן כחבר בוועדה המקומית בתנאי שבעת הרלוונטית תוגש על-ידך הודעה של המקרקעין בתחום ראשון לציון שעניינם מצוי בטיפולך (לרבות עידכון של הרשימה), וכן בתנאי שתימנע מכל עיסוק ישיר או עקיף, במסגרת תפקידך בוועדה המקומית, בין בדיון בוועדה ובין מחוצה לה - בכל עניין הקשור למי מלקוחותיך או למקרקעין שלגביהם הוגשה ההודעה כאמור".

למרות ההסדר הנ"ל, נאמר במכתב, והנחיית המחלקה המשפטית, "לא הוגשה על-ידך הודעה או רשימה של מקרקעין בתחום העיר ראשון לציון המצויים בטיפולך, כפי שנקבע בהסדר הנ"ל". חמור מכך, התברר כי דעבול התקשר ביום 13.9.2014 בהסכם לייעוץ ולשירותי תיווך בקשר לקרקע בראשון לציון בשטח של כ-18,000 מ"ר, הידועה כחלקה 19 בגוש 3940. ידיעה ראשונית בנושא נחשפה בערוץ 10, וידיעה מקיפה ופרטנית, הכוללת את זהות הצדדים, בהם עבריין המוכר כיעד מודיעיני, נחשפה ב-News1.

בהודעה לדעבול נאמר: "על-פי חוות הדעת של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור במשרד המשפטים, חבר מועצה העוסק ביזמות או בתיווך מקרקעין, או בעיסוקים הקרובים אליהם, במרחב התכנון המקומי שאליו שייכת הרשות המקומית בה הוא מכהן, עשוי להימצא במצב של ניגוד עניינים תדיר בין עיסוקיו הפרטיים ובין חברותו בוועדה המקומית. כפועל יוצא מכך, ככלל, הוא מנוע מלמלא תפקידים בתחום התכנון והבניה, ואין מקום שיכהן כחבר בוועדת המשנה המקומית (חוו"ד מס' 1.1500 ו-1.1520). לאור זאת, בשל החשש לקיומו של ניגוד עניינים תדיר בכהונתך כחבר בוועדת המשנה, הנובע מעיסוקך כמתווך ויועץ פרויקטים בתחום הנדל"ן בראשון לציון, אני סבורה שיש מקום לבחון את הסדר ההימנעות מניגוד העניינים שנערך עימך".

נוכח אופן התנהלותו של דעבול, ועקב זאת שחרג מהחוק ולא מסר מידע ומסמרים כפי שחויב לעשות ביום 24.3.15, דורשת עתה עו"ד מנצורי-דוד מדעבול בהקדם האפשרי את הנתונים הבאים (ציטוט):

  • - רשימה, מלווה בתצהיר חתום ומאומת ע"י עו"ד, הכוללת פירוט של כל הפרויקטים והעניינים בתחום העיר ראשון לציון, אשר עסקת ואתה עוסק בהם במסגרת עיסוקך הפרטי כמתווך/יועץ נדל"ן, וזאת החל מהיום בו התחלת לכהן כחבר בוועדת המשנה המקומית, קרי ה- 19.11.2013, ועד ליום זה. לעניין זה "עסקת בהם", לרבות: פנייה, הצעה, וכו' אף אם לא התגבשו לכדי עסקה.

    - רשימה, מלווה בתצהיר חתום ומאומת ע"י עו"ד, של הלקוחות המהותיים של משרדך, המהווים 10% ומעלה מהכנסות המשרד וזאת החל מהיום בו התחלת לכהן כחבר בוועדת המשנה המקומית, קרי ה- 19.11.2013, ועד ליום זה.

    - רשימה, מלווה בתצהיר חתום ומאומת ע"י עו"ד, של לקוחות משרדך, אשר עיסוקם בתחום המקרקעין והתכנון והבנייה, וזאת החל מהיום בו החלת לכהן כחבר בוועדת המשנה המקומית, קרי ה-19.11.2013, ועד ליום זה".

עו"ד מנצורי-דוד מזהירה את דעבול: "תשומת ליבך כי מסירת רשימת הלקוחות הנ"ל לשם בחינת חשש לניגוד עניינים, נדרשת גם ע"פ הנחיית משרד המשפטים בנושא זה וביום 17.3.2016 נשלח אליך (כמו גם לחברי מועצה אחרים) מכתבה של היועצת המשפטית אליו צורפו הנחיות משרד המשפטים. עד כה לא התייחסת לפנייה הנ"ל".

עו"ד מנצורי-דוד חותמת את מכתבה (ציטוט):

לאור החשש המהותי לקיומו של ניגוד עניינים תדיר בין עיסוקיך הפרטיים לבין חברותך בוועדה המקומית, עליך להימנע לעת עתה ועד לסיום הבדיקה מלהשתתף בדיוני ועדת המשנה המקומית ומליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה".

תאריך:  15/01/2018   |   עודכן:  15/01/2018
יואב יצחק
+אין צורך במכרז - השר ימנה את היועץ המשפטי
23:51 15/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
שרת המשפטים, איילת שקד: "כמו שאת המשרות הבכירות במשרד ממנים בוועדת איתור, כך זה יהיה גם עם היועמ"ש"  ▪  ח"כ דב חנין: "מי בוועדת האיתור? בראשה עומד מנכ"ל המשרד, שזו משרת אמון של השר וממונה על ידו. אומנם בוועדה יש נציג ציבור ונציג אקדמיה - אך שניהם ימונו בידי ראש ועדת האיתור, קרי - בידי איש אמונו של השר"
(שרת המשפטים, איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דעבול הושעה מתפקידו כחבר ועדת התכנון והבניה בראשל"צ
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראשוני
15/01/18 18:42
2
דב צור
15/01/18 20:09
3
אורי יהודה
16/01/18 09:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שופט העליון, יורם דנציגר, קיבל במתנה מחזיק עטים משגרירות סין; נשיאת העליון בדימוס, מרים נאור, קיבלה במתנה ספל וצלחת מסגנית שרת המשפטים של רוסיה; נשיאת העליון המכהנת, אסתר חיות, קיבלה פסלון של דובי צבעוני; וגם קופסת סיגרים התקבלה לאחרונה כמתנה בביהמ"ש העליון ממקור לא ידוע.
14/01/2018  |  חן מענית  |   חדשות
יש משהו חינני בנזיפה שהעניקה שרת המשפטים הצעירה לזקן השבט, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, בעקבות אמירתו שמגילת העצמאות היא בעלת מעמד חוקתי.
13/01/2018  |  יוסי דר  |   מאמרים
עימות מילולי פרץ (יום ו', 12.1.18) בין שרת המשפטים איילת שקד, ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. הרקע: דברים שאמר שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, לעיתון מקור ראשון.
12/01/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
השופט: רמי חיימוביץ, בית משפט השלום בתל אביב
09/01/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
חברת פרשקובסקי, שהינה אחת החברות הגדולות בענף הבנייה, היא הגורם העסקי שעימה קיים אסף דעבול, החבר במועצת העיר בראשון לציון, יחסי שוחד. כך נודע ל-News1. כפי שחשפנו ב-News1 בסדרה של ידיעות, דעבול, המכהן כחבר בוועדת התכנון והבניה בראשל"צ, קיים יחסי שוחד עם גורמים נוספים. מנגד, הוא התנכל לגורמים שסירבו להעביר לידיו שלמונים. דעבול ובנו השתמשו גם בשירותיהם של בני משפחת ג'ארושי - שפעלו באיומים - בניסיון להשיג את מטרותיהם.
06/01/2018  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר העיר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אסף דעבול  /  מי ומי  
העליון הכריע בסכסוכי נדל"ן בני 20  /  איתמר לוין
עבודות שירות לשוטר שתקף מינית נערה  /  איתמר לוין
ביקורת חריפה על גילצר-כץ  /  איתמר לוין
"אנחנו פה בריקודי עם?"  /  איתמר לוין
"אולי יש שם ארמון"  /  איתמר לוין
"תשלימי לי: נשואה? גרושה?"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il