|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

דוח מבקר המדינה: המייצגים בערכאות

כתבי אישום - בלי כל חומרי החקירה

בעיה קשה ומתמשכת בהעברת חומרי חקירה מהמשטרה לפרקליטות שני הגופים מתעלמים מפסיקות העליון בנוגע לביעור מוצגים עיכובים קשים בדוחות של המז"פ והמכון הפתולוגי
08/05/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 68ג (2018)   |   תגובות
אין פתרון מערכתי לבעיה

מחכים לפרויקט הדיגיטלי
פרויקט "תיק חקירה דיגיטלי" הוא הפתרון המחשובי המרכזי להסדרת הממשקים בין המערכות הממוחשבות של הפרקליטות והמשטרה. כמו-כן, הוא עתיד לתת מענה לליקויים הנוגעים להעברת מלוא חומרי החקירה באופן דיגיטלי לסנגורים. 12 שנים לאחר שהוחל לראשונה לנסות להסדיר את הממשקים בין המערכות, הפרויקט עדיין מתעכב, ותאריך היעד לסיומו שב ונדחה. לפי ההערכות, עד אשר יושלם הפרויקט צפוי לעבור זמן ניכר.

"ליקויים וכשלים חמורים"
שפירא מסכם: "ממצאיו של דוח זה מלמדים על כמה ליקויים חמורים בניהול של תיקי החקירה וחומרי החקירה. בדוח מוצגים כשלים חמורים בשמירה, באחסון ובאופן סיום הטיפול בחומרי החקירה. על המשטרה והפרקליטות להירתם לשיפור כלל הנושאים הנוגעים לטיפול בחומרי חקירה: עליהן לגבש דרכי פעולה לטיפול מקיף, ישים ויעיל בתופעה הנרחבת והחמורה של עיכובים בהעברת חומרי חקירה, לצמצם באופן משמעותי את הפער בין מועד הגשת כתבי אישום לבין מועד קבלתם לתיק של חומרי חקירה שונים, ובהם תמלילי חקירות, תעודות חיסיון, חוות דעת של מעבדות מז"פ ושל המכון הלאומי לרפואה משפטית.

"נוכח הסיכונים הכרוכים בשיטות הצילום הנפוצות, ראוי שהמשטרה והפרקליטות יפעלו לקידום ולהשלמה של פרויקט 'תיק חקירה דיגיטלי'. כמו-כן עליהן להבטיח שהשמירה על חומרי החקירה תהיה מיטבית, לקדם את הסדרת תקופות השמירה על מוצגים ולהטמיע את יישומן, לקבוע נורמות מעודכנות בנושא איסור פרסום חומרי חקירה ולאוכפן".


למרות שבמשך שנים רבות מתגלות תקלות חמורות בהעברת חומרי חקירה לפרקליטות, לא גובש פתרון מערכתי לבעיה קשה זו - קובע (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח המערכתי הראשון שלו על מייצגי המדינה בערכאות. במקרים רבים מוגשים כתבי אישום בלי שבידי הפרקליטות נמצאים כל חומרי החקירה, הוא אומר.

לדברי שפירא, במשך השנים עלו לא אחת ליקויים בתהליך העברתם של חומרי החקירה, ובהם: ניהול לקוי של רשימת החומר; עיכובים בהעברת חומרי חקירה מסוימים לגופי התביעה, לנאשם, לסנגורו ולבית המשפט; וחומרי חקירה הנאספים לאחר העברת תיק החקירה לפרקליטות אך לא נמסרים לה. לבעיות אלו לא ניתן פתרון מערכתי נאות ומקיף, למרות שלא פעם מתחו בתי המשפט ביקורת על גורמי אכיפת החוק בשל ליקויים אלו והשפעתם על זכויותיהם של נאשמים.

צוות בעקבות פס"ד מ-2010

באוגוסט 2010 הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על ביטול כתבי האישום נגד בעלי תפקידים במוסד פיננסי בגין דיווחים כוזבים, לכאורה, לרשות לאיסור הלבנת הון. זאת בשל "התנהגות נפסדת" של המדינה, אשר בין היתר לא העבירה לעיון ההגנה חומר חקירה "בכמויות בלתי נתפסות" - יותר מ-150 ארגזי מסמכים. בית המשפט ציין, כי יש סבירות לא מבוטלת שכתב האישום הוגש בלי שהתביעה עצמה עיינה באלפי מסמכים מחומר החקירה. על כך נקבע, כי "הגשת כתב אישום ללא עיון בכלל חומר החקירה הינו מעשה פגום היורד לשורש סמכות כתב האישום".

בעקבות פסק דין זה הוקם בפרקליטות צוות לבחינת האופן שבו רשויות האכיפה מנהלות את התיקים ולגיבוש מתווה לנוהלי עבודה בתחומים הנוגעים לטיפול בתיקים רחבי היקף או מורכבים. אבל מאז, המשטרה והפרקליטות טרם גיבשו נוהל עבודה תקף ומחייב שיסייע במניעת התקלות שבית המשפט עמד עליהן. המשטרה טענה בתגובה, כי יש לה פקודות ונהלים מתאימים; שפירא משיב: הם לא עוסקים בבעיית העברת חומרי החקירה לפרקליטות.

בדיוני הצוות עלו ליקויים שונים, ובהם: מפתחות תיקי החקירה אינם מפורטים די הצורך; רשימת כל החומר אינה מסודרת או מפורטת; לאחר העברת תיק החקירה לפרקליטות קשה לאתר את הגורם האחראי במשטרה שניתן לפנות אליו; חלו עיכובים בתהליך העברת חומרי החקירה מהמשטרה לפרקליטות. עבודת הצוות החלה לפני שנתיים וחצי - וטרם הסתיימה; פרקליט המדינה, שי ניצן, טרם הורה על דרכי הטיפול בבעיות היסודיות שהעלה הצוות.

באפריל 2015 מתח בית המשפט העליון ביקורת על האופן שבו ניהלה המדינה תיק חקירה, אשר גרם לעיכוב בלתי סביר בהעברת מלוא חומרי החקירה לידי ההגנה. בעקבות ביקורת זו הוקם צוות בראשות המשנה לפרקליט המדינה, כדי לדון בדרכים לבקרה על תהליך העברת חומרי חקירה מהמשטרה לפרקליטות ובדרכים לייעול ההליך. נציגי המשטרה טענו בדיוני הצוות, כי מדובר במקרים נקודתיים - למרות שממסמכי המשטרה עצמה עלו ליקויים מהותיים.

הליכי הבחינה של צוות המשנה לא הובילו לגיבוש של נוהל או לנקיטת פעולות אפקטיביות לתיקון הליקויים שהעלה הצוות. הפרקליטות מגישה כתבי אישום רבים אף במקרים שבהם היא ערה לכך שהמשטרה טרם העבירה לה את כל חומרי החקירה כמתחייב. העברתם של חומרי החקירה בשלבים מאוחרים יותר של ההליך אינה מרפאת לחלוטין את הפגם בעניין זה, שכן הוראות הדין נועדו להבטיח, כי בעת הגשת כתב האישום יהיה בידי הנאשמים כל המידע הרלוונטי שהם עשויים להזדקק לו.

דוחות מז"פ - אחרי האישום

העברתם של חומרי חקירה מסוימים כרוכה, באופן תדיר, בתקלות או בעיכובים. הדברים אמורים למשל בתקליטורים שתוכנם מחייב תמלול, חומרים סודיים שיש לבקש לגביהם תעודת חיסיון וחוות דעת בנוגע לחומרים שנלקחו לבדיקות מעבדה. בתיקים רבים מתקבלים תמלילים חיוניים חודשים רבים אחרי הגשת כתב אישום.

השר לביטחון פנים מוסמך להוציא תעודת חיסיון על חומר חקירה, אבל ברוב המוחלט של המקרים מוגש כתב אישום לבית המשפט לפני שהתקבלה תעודת חיסיון, ובמקרים רבים תעודת החיסיון מתקבלת כמה חודשים לאחר הגשת כתב האישום; העיכוב הממוצע הוא של חודשיים.

בשנים 2016-2014 חל גידול של 28% בשיעורם של מספר התיקים שחוות הדעת בעניינם התקבלה מהמעבדות לזיהוי פלילי אחרי הגשת כתב האישום; מדובר ב-38% מהתיקים בהם היו חוות דעת.

בכירי הפרקליטות עמדו בדצמבר 2015 על עיכובים רבים וחמורים במתן חוות הדעת של המכון הפתולוגי, לרבות בתיקי רצח ובתיקים דחופים של נאשמים השוהים במעצר. פעמים רבות הוגשו כתבי אישום ללא חוות דעת של המכון. בחלק מהתיקים ההליכים בבית המשפט הוקפאו בשל העיכוב במתן חוות הדעת, ובמקרים אחרים הוגשו כתבי אישום בלא חוות דעת רפואית.

אגף הביטחון במשרד המשפטים התריע על כמויות אדירות של חומרים משטרתיים המגיעים לפרקליטויות, אך אינם מדווחים ולפיכך גם לא נרשמים על-פי נוהל ולא מתבצעים מעקב או בקרה בעניינם. הוא ציין, כי אין לו כל מידע על כמותם ואיכותם של החומרים המועברים מיחידות המשטרה לפרקליטויות, וכי על-אף שחדרי האחסון בפרקליטויות מוגנו ואובטחו, חומרי חקירה רבים נמצאים במזכירויות או בארגזים הפזורים במסדרונות.

ניצן נגד נאור

דוח ממארס 2016 של צוות משטרתי שבחן את נושא שמירת המוצגים במשטרה, העלה תמונה קשה מאוד של מצב המוצגים בתחנות המשטרה. שנה וחצי לאחר שהוגשו המלצות הצוות, טרם הסתיים ההליך ליישום ההמלצות, שהעיקרית בהן היא הקמת מרכז לוגיסטי לאחסון מוצגים. במסגרת זו, המשטרה עדיין לא נקטה צעדים ממשיים לסידור מחסני המוצגים לצורך היערכות לשינויים הצפויים כפי שהנחה המפכ"ל. נמצאו מקרים של נזקים או אובדן לתיקי חקירה, מקרים שבהם לא נשמרו מוצגים כנדרש ומקרים שבהם במהלך הדיון המשפטי התברר, כי חומרי חקירה שבתיק אבדו ובתי המשפט אף מתחו ביקורת על המשטרה בנושא.

לשמירה על המוצגים חשיבות רבה לעניין השלמת הליך החקירה ומיצוי הדין עם נאשמים. אולם, לא פעם עלה בפסיקת בתי המשפט ודווח בפרסומים שונים, כי לא נשמרו מוצגים כנדרש. כך אירע לפלאפון של תאיר ראדה ז"ל, שלטענת המשטרה אבד - אבל נמצא בחיפוש שנערך אחרי הפרסום בתקשורת.

בשנת 1997 התייחס בית המשפט העליון לביעור בגדיו של אדם שנרצח, קבע שחוק הארכיונים חל על הממצאים וקרא למשטרה לקבוע הנחיות לשימור התיקים והראיות. למרות זאת, המשיכו הפרקליטות והמשטרה במשך שנים לבקש מבתי המשפט להורות על השמדת מוצגים. רק בשנת 2015 הן שינו את התנהלותן.

בשנת 2015 התייחסה גם הנשיאה דאז, מרים נאור, לאותו נושא בעניינו של סולימאן אל-עובייד, רוצחה של חנית קיסוס. היא הרחיבה את ההלכה הקודמת (של הנשיא דאז אהרן ברק) וקבעה, כי אין כלל סמכות לגורמי האכיפה להורות על השמדת מוצגים. הפרקליטות חלקה על פסק דינה של נאור. ניצן כינס דיונים בנושא ובסיכומם נכתב, כי מדובר בהחלטה מוטעית וכי נציגי המשטרה ציינו שבשל הקושי העצום ליישמה, היא אינה מיושמת במשטרה. ניצן קבע, כי יוגשו לבתי המשפט בקשות להכרעה בעניינם של מוצגים (ובין היתר השמדתם) רק במסגרת "פיילוט" של מספר תיקים שייבחרו, מתוך כמה סוגי תיקים.

קודם לכן, באוגוסט 2015, הפיץ ראש חטיבת חקירות דאז, תת-ניצב גיא ניר, הנחיה משלו. שפירא מציין, כי שתי ההנחיות אינן מתיישבות זו עם זו. זו של ניצן קובעת, כי אין להשמיד מוצגים אלא במקרים שייבחרו ולאחר הגשת בקשה מתאימה לבית המשפט; ואילו זו של ניר קובעת, כי בתיקים שאינם תיקי פשע חמור יש להמשיך ולנהוג בהתאם לנהלים המקובלים במשטרה - דהיינו ניתן להמשיך ולפנות לבתי המשפט לקבלת הכרעה בעניינם של מוצגים, ללא המגבלה הקבועה בהנחיית פרקליט המדינה. המצב הזה אינו מתקבל על הדעת, אומר שפירא.
עיון וטיפול בחומרי חקירה בהליך הפלילי / דוח מבקר המדינה
ליקויים ועיכובים מתמשכים בהעברת חומרי חקירה מהמשטרה לרשויות התביעה. המשטרה מדליפה מידע לתקשורת ומוסרת לה בגלוי מידע שעשוי לשמש כראיה
טיפול האפוטרופוס הכללי בנכסים עזובים / דוח מבקר המדינה
ליקויים באופן בו מנהל האפוטרופוס הכללי 4,000 נכסי מקרקעין ו-1.8 מיליארד שקל שבאחריותו. נוהלי העבודה מיושנים, המידע אינו מעודכן ולא הושלמה התוכנית להעברת נכסים לבעלות המדינה

תאריך:  08/05/2018   |   עודכן:  08/05/2018
איתמר לוין
+המשטרה מדליפה ומעבירה לתקשורת ראיות;
כשלים של השרים ליצמן, בנט, אזולאי וכחלון
16:19 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כתבי אישום מוגשים בלי שבידי התביעה נמצאות כל הראיות  ▪  אלשיך וארדן מסכמים בעל-פה על מינוי קצינים  ▪  ליצמן העניק הקלות לחברות סיגריות  ▪  רבני ערים מכהנים למרות תלונות קשות נגדם  ▪  עוזי דיין חרג מסמכותו במפעל הפיס  ▪  בכירי עמידר חרגו מסדרי מינהל תקין  ▪  קק"ל התיישבה בצורה בלתי חוקית בפארק שרון  ▪  חובות של עשרות מיליארדים למדינה אינם נגבים  ▪  ייבוא בלתי חוקי של אופניים חשמליים  ▪  הממשלה אינה מדווחת לכנסת
אלשיך. החלטות לא מנומקות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שפירא. ליקויים קשים בניהול [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+העובדות מלמדות: המשטרה מדליפה מחקירות
16:17 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המקרים עליהם עומד שפירא מלמדים על הדלפות חמורות ומשמעותיות בידי המשטרה  ▪  דוברות המשטרה מעבירה לתקשורת ראיות - בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה
(לפידות. לא בהתאם לפקודות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+לשכת אזולאי התערבה בבחירת רבני ערים
16:16 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא: ההתערבות הייתה פסולה  ▪  הן אזולאי והן בנט הזניחו את מינוי המועצות הדתיות ורבני הערים  ▪  דרעי ניסה לקדם את מועמדות השר לשעבר דהן לראשות המועצה בחיפה
(אזולאי. לא מילא את חובתו [צילום: מיכאל בארי])
+ארדן ואלשיך סוגרים מינויים ללא תיעוד
16:16 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין הבנייה מסודרת של שיקול דעת בעת מינוי קצינים  ▪  חלק ניכר מן ההחלטות אינן מנומקות  ▪  שפירא מזהיר מפני פגיעה באמון הציבור והשוטרים
(הליך בלתי סדור [צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90])
+הממשלה מסתירה מהכנסת מידע
16:15 08/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרדי ממשלה ויחידות סמך אף מפרים את חוק חופש המידע  ▪  המשרדים הבולטים בהסתרת מידע מן הציבור: משרד ראש הממשלה, הגנת הסביבה, האוצר והתחבורה
(העדר שקיפות ממשלתית [צילום: פלאש 90])
+דיין והמזכיר עושים בפיס כבתוך שלהם
16:14 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו"ר מתערב בניהול השוטף ומסתיר מידע על עצמו ועל חבריו  ▪  המזכיר ירון לוסקי עסק בנושאים החורגים מסמכותו  ▪  הסכמים עם הבכירים הוסתרו מהאוצר ושכרם הועלה רטרואקטיבית
(דיין. עקף את המנכ"ל [צילום: פלאש 90])
+חברים, פרסומת וקידום אישי בצמרת עמידר
16:13 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו"ר לשעבר יצחק לקס והמנכ"ל ראובן קפלן דחפו מינויים בלתי תקינים  ▪  התקשרויות במאות שקלים עם אמצעי תקשורת לקבלת חשיפה  ▪  התקשרויות נדל"ן במיליונים בלי האישורים הנדרשים
(קפלן. חבר מביא חבר [צילום: עמידר])
+תרגילי המיליונים של בכירי האוניברסיטאות
16:12 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היועץ המשפטי של בר-אילן קיבל מיליוני שקלים על עבודות שביצע עבור גופים קשורים  ▪  סמנכ"ל הכספים של הפתוחה קיבל מיליון שקל בניגוד למינהל תקין
(היועץ המשפטי של בר-אילן השתמש במתקניה)
+עשרות מיליארדי שקלים לא נגבים
16:11 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדוחות הכספיים של המדינה מדברים על חובות של 55 מיליארד שקל בסוף 2016 - אך הסכום האמיתי גבוה עוד יותר  ▪  בשנת 2013 החליטה הממשלה להעמיק את הגבייה; מאז כמעט ולא נעשה דבר
(14.7 מיליארד שקל [צילום: פלאש 90])
+הליקויים בטיפול במסתננים תוקנו רק חלקית
16:10 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין מדיניות ממשלתית כוללת וגם אין כוונה לגבש כזאת  ▪  כשלים רבים נותרו בעינם, תוך הפרת חוק כבוד האדם והחוק הבינלאומי  ▪  התוצאה: פגיעה הן במסתננים והן בשכניהם הישראלים
(פגיעה באזרחי המדינה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+טיפול מערכתי לקוי בסוגיית האופניים החשמליים
16:09 08/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עבודה ממשלתית לא מקצועית, גלגול אחריות בין משרדי ממשלה ומידע חלקי הביאו לאלפי נפגעי תאונות בכלי רכב דו-גלגליים  ▪  וגם: מיזם רשת האופניים בגוש-דן שהבטיח משרד התחבורה - תקוע
שביל אופניים פגום ברחוב בן צבי באשקלון [צילום: צוות הביקורת]
+סכנה לזיהום ראיות דנ"א בידי המשטרה
16:09 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המחלקה לזיהוי פלילי במטה הארצי אינה עומדת בקצב המשימות  ▪  ציוד במאות אלפי שקלים לא סופק וציוד אחר עדיין נמצא באריזה
(פגיעה בסיכוי לגילוי העבריין)
+רשת הגנים של אגו"י הפרה הסכם
16:08 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשת קיבלה מהמדינה מאות מיליוני שקלים - והפרה את הסכם ההבראה  ▪  התקשרויות בעייתיות עם מקורבים וקרובי משפחה של עובדים ברשת
(חשש שהבעיות יתחדשו)
+מיליונים נשפכו על לשכות בכירי קק"ל
16:07 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאיר שפיגלר הוביל מהלך של העברת הלשכות מתל אביב לפארק אריאל שרון - בלי הליך מסודר, בלי אישורים, תוך הוצאת מיליוני שקלים ושימוש בלתי חוקי במבנה שניתן לקק"ל
(שפיגלר. חרג מסמכותו [צילום: מלכה ברקאי])
+ליצמן הלך לקראת חברות הסיגריות
16:06 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נפגש בחשאי עם נציגי החברות והעניק הקלות לפיליפ מוריס - בניגוד למדיניות הממשלה ולאמנה הבינלאומית עליה חתומה ישראל  ▪  אכיפה חלקית של איסור העישון דווקא בבתי החולים
(בלי המילים "העישון הורג")
+סחבת ותנאים פיזיים קשים בבקשות המקלט
16:05 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משך הטיפול הממוצע - 8.5 חודשים  ▪  הרשות אינה עומדת בהתחייבותה לבג"ץ בנוגע למסתננים מאריתריאה וסודן  ▪  פליטים מדארפור אינם מקבלים מענה
(אלפי בקשות לא טופלו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+קבלנים בלתי מורשים פועלים ללא מפריע
16:03 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין כתבי אישום ואכיפה נגד קבלנים מפרי חוק  ▪  עיכוב של 11 שנים בהשלמת תקנות קוד הבנייה  ▪  מערך הבקרה לא תוקן למרות אסון ורסאי
(30 צווים בשנה [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90])
+המועצה אינה מפקחת כראוי על רמ"י
16:01 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מועצת מקרקעי ישראל מסתפקת במידע חלקי שמציגה רמ"י, אינה עוקבת אחרי ביצוע החלטותיה וועדת הביקורת שלה למעשה אינה מתפקדת
(כחלון. הפגנת חולשה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כתבי אישום - בלי כל חומרי החקירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מכיר ה"דוקטור"
8/05/18 16:51
2
זה כאן
8/05/18 17:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
משרד הבינוי ורשם הקבלנים אינם מפעילים מערך אכיפה יעיל ואפקטיבי הכולל מנגנון לאיסוף ראיות והכנת כתבי אישום נגד קבלנים מפירי חוק, וכפועל יוצא הם אינם מוגשים כלל. כך מוסר (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, חושף (יום ג', 8.5.18), כי כמה רבני ערים ממשיכים לכהן למרות תלונות חוזרות ונשנות שהוגשו נגדם, חלקן בעלות אופי פלילי.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מועצת מקרקעי ישראל, בראשותו של השר משה כחלון, הפגינה חולשה בתפקידה כקובעת מדיניות וכמפקחת על פעולות רשות מקרקעי ישראל - קובע (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, הנחה את משרדו (יום א', 29.4.18) להיערך לביקורת מערכתית בעקבות האסון בו נספו עשרה בני נוער, תלמידי המכינה הקדם-צבאית "בני ציון", בשיטפון בנחל צפית.
29/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשות החברות הממשלתיות, בתקופה בה נוהלה בידי אורי יוגב, מסרה מידע חלקי ואף מטעה לוועדה למינוי רואי חשבון לחברות הממשלתיות - קובע (יום ב', 9.4.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
09/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il