חברת פלאפון עדכנה את משרד התקשורת הבוקר (ב') כי רוב התקלה מאחוריה. כלומר, רוב המנויים שלא קיבלו אתמול שירות, חזרו לקבל שירות באופן תקין.
ככל הנראה עדיין נותרו כמה בדיקות שפלאפון תעשה הבוקר על-מנת לוודא שהרשת חזרה לפעולה תקינה ומלאה.
מפלאפון נמסר כי במהלך הלילה הושלמו העבודות לטיפול במנויים שחוו אתמול שיבושים בשירות. לצד זאת, בחברה ממשיכים לנטר את הרשת ולטפל במקרים נקודתיים של חוסר זמינות. עידכון נוסף ייצא כאשר הרשת תחזור לשגרה מלאה.
במסיבת עיתונאים שמתקיימת בשעה זו אמר מנכ"ל החברה,
רן גוראון, כי הוא "מתנצל בפני הלקוחות. כרגע הרשת יציבה ותקינה. הרשת נמצאת בשדרוג מתמיד, והתקלה נבעה מטיפול ב-hlr. התקלה התרחשה ב-12 והתגייסנו לטפל בשרת תקול. העברת המנויים לגיבוי החל, כמו גם התהליך של השבת הלקוחות עם המספרים 6 ו-7.
"זיהינו את התקלה במהירות והתמקדנו בטיפול מהיר", הוסיף גוראון. "נפצה את הלקוחות, והיום נשב על כך ונדון בזה. פלאפון עושה הכל כדי לספק את השירות הכי טוב שניתן. הרשת משודרגת כל הזמן. עושים מאמץ והלקוחות לא ירגישו, ומדובר בלקוחות בודדים שעדיין צריכים לטפל בהם. כמעט בכל לילה מתבצעות עבודות כאלה.
"התקלה התגלתה בצהריים. אנחנו היינו באירוע של יום חמישי. רק בצהריים התברר שהתקלה יותר נרחבת, ודאגנו לעדכן מיד ובכל שעתיים. לא חסכנו כסף בשדרוג. אבל נצטרך להפיק לקחים ולבחון לגבי העתיד האם אפשר היה לעשות דברים אחרת".
האם ניתן היה לספק גיבוי לסוג כזה של תקלה
אתמול בשעות הערב עדכנה החברה כי לאחר כמה שעות עבודה איתרו את מקור התקלה וכי הצליחו להביא לשיפור בזמינות המנויים ברשת. לאורך היום ובמהלך הלילה עבדו צוותים מתוגברים כדי להביא את התקלה לידי פתרון.
השירות הוחזר בהדרגה גם למנויים שמספרם מתחיל בספרות 6 ו-7 באמצעות עידכון תוכנה המבוצע על-מנת להחזיר אותם לפעילות תקינה.
בפלאפון מביקשו מלקוחות החברה שחוו שיבושים לכבות ולהדליק את המכשיר הנייד, פעולה שיכולה לזרז את החזרת השירות למנוי.
ככל הידוע עבודות השדרוג שגרמו לתקלה בתחילתה התייחסו למעבר שפלאפון מבצעת לשירות ה- (VOLTE (Voice over Long-Term Evolution - שירות שמאפשר שיחות באיכות משופרת ברשת הדור הרביעי. במקביל התגלתה גם תקלה במתג ה- (HLR (home location registering. מדובר ברכיב מרכזי ברשת שבו מרוכזים נתוני כל הלקוחות והוא אחראי על איתורם ואיפיונם לפי השירותים שהם מנויים עליהם.
השאלה הרלוונטית לתקלה כרגע היא האם ניתן היה לספק גיבוי לסוג כזה של תקלה. כמו-כן התקלה מעלה שאלות מטרידות לגבי שרידות הרשתות באופן כללי ומה יקרה במקרה של מלחמה למשל כאשר רשת סלולרית תיפגע.