גוגל שילמה בשנת 2018 תשעה מיליארד דולרים לחברת אפל כדי שמנוע החיפוש שלה יופיע כברירת המחדל בדפדפן האינטרנט של אפל - ספארי. כך מעריכה (שבת, 29.9.18) קבוצת גולדמן זקס. לפי ההערכה, בשנה הבאה יגדל הסכום ל-12 מיליארד דולרים.
מדובר בגידול עצום בסכום שמעבירה גוגל למי שנחשבת כיריבתה הגדולה. מסמכי בית משפט משנת 2014 חשפו כי לפני ארבע שנים עמד הסכום השנתי על מיליארד דולרים.
חברת גוגל שהכנסותיה מבוססות על פרסום זקוקה לשיתוף הפעולה של ספארי - המשמש כדפדפן המובנה במכשירי iPhone iPad ו-iPod Touch. מאז השקת ספארי לפני 15 שנה, נתח השוק שלו מבין כלל הדפדפנים גדל בהדרגה:31 אחוזים כיום בארה"ב ו-14.5 אחוזים - נתח שוק עולמי.
בעבר הפנתה מערכת העוזרת האישית וירטואלית - סירי (הפועלת בחלק ממכשירי iOS של חברת אפל) למנוע החיפוש בינג של
מיקרוסופט. אולם בשנה שעברה הפך גוגל גם בסירי לברירת המחדל. בראשית השנה חשפה אפל שיתוף פעולה נוסף עם יריבתה כשדיווחה שהיא עושה שימוש בשירותי הענן של גוגל כדי לאחסן חלק מהמידע של שירות ה-iCloud שלה.
גוגל שמחזיקה ב-59.7 אחוזים מנתח השוק העולמי ו-49 אחוזים מנתח השוק בארה"ב, ממשיכה לשמור על שליטתה בשוק בזכות הכספים שהיא מעבירה לאפל. חברת אפל היא כיום החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. בחודש שעבר הייתה לחברה הציבורית הראשונה בהיסטוריה ששוויה חצה את רף טריליון הדולר במהלך המסחר.