|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
הרב שחר. צנזרו [צילום: יוטיוב] הרב שטסמן. השמיטו [צילום: יוטיוב] הרב יוסף. מנעו [צילום: יוטיוב]

חשיפה ב-News1 / עוד בפרשת העגונה הנכה ואליעד שרגא

ביה"ד מנע פרסום שמות של בכירים חרדים המעורבים בעגינות קשה

רב עיר בכיר וידוע מסר עדות תמוהה, ובית הדין רומז שרק בשל כבודו אינו קובע שמדובר בעדות שקר פסק הדין מגלה כיצד מסרו בכירים חרדים עדויות כוזבות לטובתו של המיליונר העומד מזה 13 שנים מאחורי סירובו של בנו לתת גט לאשתו הנכה שמותיהם של המעורבים החרדים צונזרו מהנוסח שהותר לפרסום, למרות שהם אינם צד לתיק - וזאת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון
24/10/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות   |   תגובות
עו"ד אליעד שרגא העיד עדות שקר; מנע בכוחנות סיום עגינות של נכה
איתמר לוין
שרגא מייצג מיליונר אמריקני, העומד מאחורי סירובו של בנו להעניק גט לאשתו - אותה נטש לפני 13 שנים אחרי אירוע מוחי * העיד על פגישה עם הבעל ובית הדין קובע: עדותו לא נשמעה אמינה כלל ונעדרה כל אותות אמת * כאשר ניסה אחיו של הבעל לקדם הסדר מול באי-כוחה של האישה, במסדרון בית המשפט העליון, התנפלו עליו שרגא ויעל נגר ממשרדו ומנעו את השיחה * בית הדין: האב ובאי-כוחו מונעים במזיד את סיום הפרשה
לרשימה המלאה

בית הדין הרבני בתל אביב השמיט בצורה שיטתית את שמותיהם של אישים חרדיים, שמסרו עדויות שקר ופעלו בצורה תוקפנית בפרשת העגונה הנכה, מפסק הדין בו מתח ביקורת חסרת תקדים על עו"ד אליעד שרגא (ראו קישור משמאל).

פסק הדין הותר לפרסום (יום ג', 23.10.18) לבקשת News1, בידיו מצוי הנוסח המלא שלו. השוואה בין השניים מעלה את ההשמטות השיטתיות - שאין להן ולא כלום עם שמירת חיסיון שמותיהם של הצדדים, שהיא המטרה היחידה מאחורי איסור הפרסום הגורף החל על ההליכים בבית הדין הרבני.

פסיקת בית המשפט העליון, אותה ציטט News1 בבקשתו להתיר את פרסום פסק הדין למעט שמות הצדדים, קובעת: "גם כאשר הדיון התקיים בדלתיים סגורות – בין מכוח הוראה קטגורית בחוק, ובין על-פי שיקול דעת שהחוק העניק בעניין זה לבית המשפט – לא יצווה בית המשפט על איסור פרסום של פסק דינו אלא אם שוכנע כי התכלית שלשמה נסגרו הדלתיים נותרה בעינה. לעניין זה יקפיד בית המשפט על כך שאיסור הפרסום יהיה במידה שאינה עולה על הנדרש". News1 ביקש את התרת הפרסום בציינו את העניין הציבורי הנובע לא רק ממעורבותו של שרגא בתיק, אלא גם מזו של אישים נוספים: רב עיר בכיר וידוע, ראש ארגון וולונטרי גדול ורבנים בכירים בשתי חצרות חסידיות גדולות.

בעניינו של הרב הבכיר אמרו הדיינים - הרב שלמה שסטמן, הרב אייל יוסף והרב עידו שחר - שהוא מסר בבית הדין עדות תמוהה, שאין לייחס לה כל משקל. הדיינים רמזו, כי רק משום כבודו של הרב - אין הם קובעים במפורש שעדותו הייתה שקרית.

בעקבות אחד מגלגולי הפרשה בבית המשפט העליון, ביקש שרגא מהרב הבכיר לצאת לשליחות אל הבעל המעגן בארה"ב. כאשר נחקר על כך האב בבית הדין, הוא לא ידע להסביר מדוע נבחר דווקא רב זה. האחרון העיד שכלל אינו מכיר את המשפחה ואת המקרה, אלא התערב לבקשתו של יהודי המתגורר במיאמי. לדבריו, הבעל הגיע לפגישה מלווה באחיו, הוא "אינו נראה 'בן תורה' אלא 'כמו החבר'ה ממגדל העמק' והוא הטעים את סרבנותו לתת גט ברצונו בקשר עם ילדיו והביע חוסר אכפתיות גמור למצוקתו של אביו". בהסתמך בין היתר על עדות זו, ביקש שרגא לקבוע שהאב אינו עומד מאחורי העיגון.

תיק 927170/6, פלונית נ' אלמוני / פס"ד
עו"ד אליעד שרגא מסר עדות שקר בעניינו של לקוחו, העומד מאחורי עיגונה של כלתו הנכה מזה 13 שנים; מנע בכוחניות את סיום הפרשה. בית הדין שב וקובע שהאב הוא האשם בעיגון ומטיל עליו קנס יומי של 5,000 שקל

"קמפיין תקשורתי אגרסיבי"

"נציין כי הרב [הבכיר] עצמו היה נבוך מהתנהלותו שלו, ולכן הציע והתחייב לצאת בשליחות מחודשת מטעם בית הדין. מילים לחוד ומעשים לחוד. הרב [הבכיר] ניתק ולא הגיב לפניות רבות של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בעניין"

בית הדין מציין: "בשולי הדברים, אך לא בשולי חשיבותם, מוצא בית לדין לציין כי עדותו של הרב [הבכיר] שימשה חלק מרכזי מאותו קמפיין תקשורתי אגרסיבי אשר ליווה את ההליך תוך סילוף מכוון, מגמתי ושיטתי של עובדות יסוד בפרשיית זו. בשעות הבוקר של יום י"ח בטבת תשע"ז (16.1.2017), שעות ספורות טרם התחיל הדיון בבית המשפט העליון וחצי שנה טרם העיד אותו רב, פורסמה פנייתו לבית המשפט העליון לטובת נתבע מס' 2 בראש כל חוצות – באתר וואלה ובאתר בחדרי חרדים". למרות פרסום קודם זה, ולמרות ששמו של הרב פורסם כאשר שרגא הציע אותו כשליח, מחקו הדיינים את שמו של הרב מהנוסח שהתירו לפרסום.

בנוגע לעדותו של הרב הבכיר קבעו הדיינים: "עדותו של הרב [הבכיר] תמוהה מאוד ומעלה תהיות שאינן פשוטות. כיצד יצא הרב [הבכיר] בשליחות נתבע מס' 2 [האב] לאחר שיחה טלפונית קצרה 'להתיר עגונה' מבלי להכיר את פרטי הפרשה, בלי לשוחח עם העגונה ואף בלי לדעת את שמה? כשלא הצליח להתיר את העגונה – מדוע מצא הרב גרוסמן להתערב בהליך משפטי ארוך ומורכב? והתמיהה הגדולה מכולן: כיצד מעיד הרב [הבכיר] כי נתבע מס' 2 עושה כל שביכולתו לשכנע את בנו לתת גט – ללא כל היכרות מוקדמת איתו ובלי שנפגש עימו מעולם?

"מפני כבודו של הרב [הבכיר] נשאיר את התמיהות תלויות ועומדות ונקבע שאין לייחס לעדותו כל משקל. נציין כי הרב [הבכיר] עצמו היה נבוך מהתנהלותו שלו, ולכן הציע והתחייב לצאת בשליחות מחודשת מטעם בית הדין. מילים לחוד ומעשים לחוד. הרב [הבכיר] ניתק ולא הגיב לפניות רבות של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בעניין".


"המכנים עצמם דיינים"

"העד שנמצא דובר שקר בבית הדין, הביע עמדה מראש בעניין הסרבן עוד טרם שנפגש עימו ונטל חלק מרכזי בקמפיין התקשורתי שבמסגרתו חירף את הדיינים ואת מערכת בתי הדין בכללותה"

בית הדין קובע נחרצות, כי רב – מרבני חסידות גדולה בברוקלין – מסר עדות שקר. הוא טען, שנפגש עם הבעל והלה אדיש למצוקתו של האב, והכחיש שיש לו קשר כלשהו עם האב. אולם בית הדין הציג בפניו מכתב בחתימתו, ובו הוא יוצא להגנת האב ומכנה את הדיינים התל אביביים "המכנים עצמם דיינים" ו"דיינים מטעם" – כינוי לרבנים שנכפו על הקהילות באירופה בידי השלטונות ושלרוב היו בלתי ראויים לתפקידם. אותו רב אף כתב, שהוא מוכן לנסוע לכל מקום כדי להעיד לטובת האב. בית הדין קובע: "העד שנמצא דובר שקר בבית הדין, הביע עמדה מראש בעניין הסרבן עוד טרם שנפגש עימו ונטל חלק מרכזי בקמפיין התקשורתי שבמסגרתו חירף את הדיינים ואת מערכת בתי הדין בכללותה".

עוד נקבע, כי חסידות גדולה אחרת התגייסה כולה לטובתו של האב, שהוא אחד מתורמיה המרכזיים. בית הדין דוחה לחלוטין את עדויותיהם של ראש ישיבת אותה חסידות ושל אחד מראשי מוסדותיה. הדיינים אומרים: "חסידות [זו] התגייסה לטובתו של נתבע מס' 2 וכל ראשיה – לרבות שני אחיו של [ראש הישיבה] – ללא יוצא מן הכלל יצאו לטובתו לרבות במכתבים פוגעניים כנגד בית הדין שהתפרסמו ב'חדרים' [האתר חדרי חרדים] וב'כיכרות' [האתר כיכר השבת]. זאת ועוד: נתבע מס' 2 הוא 'הגביר' של החסידות הנהנית זה עשרות שנים מתרומות עתק שלו. גם העדים שהגיעו לבית הדין נהנים במישרין או בעקיפין מידו הרחבה".

בית הדין האיזורי גם מצטט מפסק דינו של בית הדין הרבני הגדול מלפני שנתיים, המראה כיצד הטעה איש אחר מאותה חסידות רב בכיר ביותר (שגם שמו נמחק משום מה), והוציא ממנו חוות דעת שכביכול מנוגדת לפסיקת בתי הדין בתיק. פסק הדין הנוכחי גם מתאר כיצד גייס האב לעזרתו את מייסדו של ארגון וולונטרי גדול (ששמו נמחק), אשר ניסה לשכנע את באי-כוחה של האישה לאפשר לאב לצאת מהארץ, תוך הבטחה שלאחר מכן ילחץ על הבן לתת גט. עו"ד אסנת שרון העידה, כי כאשר סירבה – "הוא אמר: 'ככה, אני לא מוכן לעזור', התחיל לצעוק עלי ולאיים עלי, אמרתי לו: "זה נשמע מאוד מאיים, אני לא מכירה אותך'. סיימנו את השיחה בטון לא נעים ולא נחמד".

"הוציא את דיבת הארץ רעה"

"את ההליך המשפטי בבית הדין ליווה קמפיין תקשורתי אגרסיבי המתאר את נתבע מס' 2, אביו של סרבן הגט והעומד לפי פסק הדין מאחורי הסרבנות, כ'בן ערובה' וכ'קלף מיקוח'. זאת תוך סילוף מכוון, מגמתי ושיטתי של עובדות יסוד בפרשיית עיגון חמורה זו"

אדם נוסף שהתגייס לעזרתו של האב היה רב העומד בראש עמותה המסייעת לחולים [News1 מדגיש שאין הכוונה לרב אלימלך פירר]. היה זה לאחר שהאב טען, כי מצבו הרפואי קשה והוא חייב לחזור לארה"ב כדי לקבל טיפול. אולם שרגא לא הגיש חוות דעת רפואית בעניינו של האב, אלא מכתב מאותו רב – העוסק במסירת מידע רפואי לחולים. בית הדין כותב:

"במסגרת 'חוות הדעת הרפואית' מוציא הרב [ראש העמותה] את דיבת הארץ רעה וכותב כי אין במדינת ישראל ידע ומכשור רפואי שיש בו כדי להעלות ארוכה לנתבע – שמחלתו הנטענת, יוער כפי שנאמר כבר בהחלטת קודמות, אינה מחלה נדירה – משל הייתה ישראל מדינת 'עולם שלישי'. בסיומה של 'חוות דעתו הרפואית' קובע הרב [ראש העמותה] נחרצות: 'הטסתו המיידית של [האב] הינה פיקוח נפש מיידי, לפיכך הצורך בהטסתו המידית (אף תוך קדושת השבת) היא קריטית ומיידית להציל את חייו'. לא פחות מכך!". בית הדין מציין, כי למרות התמיהות – היה מוכן לאפשר לאב לצאת מהארץ תוך הפקדת בטוחות – אבל לפתע חזר בו שרגא מהבקשה בנימוק שכרגע אין צורך".


בית הדין גם עומד בהרחבה על הקמפיין התקשורתי שניהל האב נגד הדיינים: "את ההליך המשפטי בבית הדין ליווה קמפיין תקשורתי אגרסיבי המתאר את נתבע מס' 2, אביו של סרבן הגט והעומד לפי פסק הדין מאחורי הסרבנות, כ'בן ערובה' וכ'קלף מיקוח'. זאת תוך סילוף מכוון, מגמתי ושיטתי של עובדות יסוד בפרשיית עיגון חמורה זו. במסגרת קמפיין זה התפרסמו מעת לעת בעיתונות הישראלית הכללית ובאתרי אינטרנט – בדגש על כאלה שקהל היעד שלהם דתי וחרדי – ידיעות מגמתיות כמו גם 'כתבות שער' שתכליתן, לכאורה, להכשיל את ההליך השיפוטי ולהשפיע על תוצאותיו".

תאריך:  24/10/2018   |   עודכן:  24/10/2018
איתמר לוין
+העבירות של שרגא
11:30 24/10/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לפי פסק דינו של בית הדין הרבני, ביצע אליעד שרגא שורה של עבירות חמורות שהעונשים עליהם מסתכמים במאסר דו-ספרתי. אבל אל תדאגו לו: איש לא יחקור אותו
(מטיף המוסר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד מנע פרסום שמות של בכירים חרדים המעורבים בעגינות קשה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רחמנא לצלן
24/10/18 10:12
2
לא לפייסבוק
24/10/18 20:37
3
האמת
25/10/18 18:05
פורום: אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות
"בהוקרה על מפעל חיים של תרומה ייחודית לעיתונות ולתקשורת הישראלית; על נאמנות לצו הלב והאמת, ללא מורא וללא השפעות חיצוניות רוויות אינטרסים; על הגנה מכל משמר על חופש הביטוי ועל זכות הציבור לדעת; על מאבק חסר פשרות נגד השחיתות הממסדית; על כל אלו מוענק למר דן מרגלית אות אביר איכות השלטון על מפעל חיים לשנת 2017".
19/10/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
פעם העובדות היו הבסיס לקביעת עמדות. אחר כך הן הפכו ללא חשובות. עכשיו אנחנו במצב בו הן פשוט לא מעניינות; הדעה נקבעת מראש, ואם העובדות לא מסתדרות איתה - מתעלמים מהן
12/10/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
השורות הבאות מיועדות למרים נאור, דני עפרוני, שמואל האוזר, אורי מקלב ודורית סלינגר: דעו מי נתן לכם השבוע את תואר "אביר איכות השלטון". וגם לדליה דורנר, אריה אלדד, מרטין וייל ועדינה בר-שלום: דעו את מי אתם משרתים במתן התארים הללו. וגם למיכאל סלע, רות ארנון, דני גילרמן, צבי סטפק, מוריס קאהן ורעיה שטראוס: הכירו את מי שעומד בראש התנועה בה אתם חברי נשיאות. אלו מקצת מעלליו של אליעד שרגא, כפי שקבעו שורה של בתי משפט - וזה עוד לא הסוף
21/09/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, תקף בבית המשפט העליון פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז - תוך שהוא יוצא נגד ההסכמות שהוא עצמו היה שותף להן. כך עולה (יום ה', 6.9.18) מפסק דינו של העליון.
06/09/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד אליעד שרגא תובע 2.6 מיליון שקל מלקוחו לשעבר, נאור גולדברג - בעליה של חברת כוח האדם "הראשון בניקיון", המעסיקה אלפי עובדים.
15/07/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il