|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

למרות התנגדות השרים:

אושר הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה

רה"מ והשר כחלון הצליחו להעביר את ההחלטה על מתן תוספת שכר לשוטרים ולסוהרים נתניהו: בשורה לגמלאי המשטרה, השב"ס והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה הקיצוץ: 2.2 מיליארד שקלים
18/11/2018  |   מירב ארד   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
נתניהו. תקופה ביטחונית רגישה [צילום: ארכיון לע"מ]

   איציק וולף
השרים מתנגדים לקיצוץ הרוחבי במשרדיהם

הממשלה אישרה (יום א', 18.11.18) קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה לטובת מימון תוספת השכר לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי המערכות. הקיצוץ יעמוד על 2.2 מיליארד שקל. שרת התרבות מירי רגב, שר הרווחה חיים כץ ושר הפנים אריה דרעי התנגדו לקיצוץ. לאחר האישור אמר ראש הממשלה: "זוהי בשורה לשוטרים, לגמלאי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה. זוהי בשורה שהם ייחלו לה שנים רבות. החלטה זו הוגשה לממשלה יחד עם שרי האוצר והשר לביטחון פנים. ההחלטה השנייה החשובה היא שריון מקור תקציבי לחבילת סיוע לשדרות וליישובי עוטף עזה, כפי שהבטחתי יחד עם שר האוצר ושר הפנים, בפגישתנו עם ראשי רשויות מעוטף עזה ביום חמישי האחרון. היישובים הללו עומדים בחזית ואנו תומכים בהם".

בעקבות האישור, יצא שר הפנים, הרב אריה דרעי מישיבת הממשלה בטריקת דלת. סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה להחלטת הממשלה: "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני רה"מ והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל". גם שר החקלאות הודיע אמש לרה"מ כי לא יסכים לקיצוץ הרוחבי במשרדו. "לאחר הקיצוץ הקשה במים בחקלאות, לא אתן שענף החקלאות יפגע בשנית", לשון הודעת השר אריאל.

הקיצוץ כולל 1.35 אחוזים בשנת 2019, 1.55 אחוזים משנת 2020 ואילך וקיצוץ משרות. 100 מיליון בחינוך, 44 מיליון בהשכלה גבוהה, 25 בשיכון, 65 מיליון פיתוח תחבורה, 31 רווחה, 44 בריאות, 21 חקלאות.

"תקופה ביטחונית רגישה - לא נכון ללכת לבחירות"

בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס נתניהו למשבר הפוליטי ולסיכויים להליכה לבחירות מוקדמות: "בימים האחרונים שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה, הערב אפגש עם שר האוצר כחלון ואנסה לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. בתקופה ביטחונית רגישה זו לא צריך ולא נכון ללכת לבחירות. אנחנו זוכרים מה קרה ב-1992 וב-1999 וקיבלנו את אסון אוסלו ואסון האינתיפאדה, צריך לעשות כל מה שניתן כדי להימנע מחזרה על הטעויות הללו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הוא "מקווה שלא הולכים לבחירות ולא מבין מה ההבדל בין הממשלה שכחלון ובנט הצטרפו אליה בתחילת הקדנציה עם 61 ח"כים, לבין המצב כרגע. אם נראה שלא נצליח לייצב נוכל להחליט על בחירות. כרגע אין סיבה ללכת לבחירות ולקצר את ימי הממשלה.

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי "הבחירות תלויות בחברים שלנו בקואליציה כחלון ובנט. אין שום סיבה ללכת לבחירות. בטוחה שנצליח לפעול גם כם קואליציה של 61 היינו בסרט הזה. אם כל אחד יאפסן את האגו שלו נוכל להמשיך בממשלה המצוינת הזו. בסופו של יום אפשר לסיים את הקדנציה הזו". עוד הוסיפה רגב כי "שוחחתי עם ליברמן ביום חמישי והוא אמר שישראל ביתנו תתמוך בחוק הנאמנות בתרבות", זאת לאור העלאת ההצעה מחר במליאת הכנסת".

סגן שר האוצר איציק כהן אמר: "בחירות זה דבר לא טוב. בחירות בעיתן זה דבר טוב. ש"ס לא אוהבת בחירות שלא בזמנן". שר החקלאות אורי אריאל הצטרף לקריאות נגד פירוק הממשלה ואמר כי "הממשלה צריכה להאריך את ימיה. זו ממשלה שצריכה להשתפר במצב הימני שלה. מקווה מאוד שהשר בנט יהיה שר הביטחון ונוכל לשפר את הימניות שלה".

בניגוד לחברי הממשלה, טענה שרת המשפטים איילה שקד כי "בשלב זה הממשלה איננה יותר ממשלה ימין, לצערי". שקד הוסיפה כי "את מה שהיה לעשות (מינוי שופטים, שינוי תפיסה בעמדות המדינה בבגצ, חוק ההסדרה, אוניברסיטת אריאל, פירוק מל״ג יוש ודברים רבים נוספים), כבר עשינו. את מה שצריך לעשות (פסקת התגברות, הוצאת מסתננים, פינוי חאן אל אחמר, החזרת ההתרעה, מניעת כספי מחבלים) כבר ברור שלא ייעשה תחת ממשלה זו. ההצדקה היחידה להמשך קיומה של הממשלה עד נובמבר 2019 היא שבנט יבצע מהפכה בביטחון ויחזיר לישראל את ההרתעה שאבדה תחת ליברמן בשנתיים האחרונות ויסייע להחלץ ממשבר האמון הביטחוני הקשה. ללא זה, זו ממשלה שנקראת ״ימנית״ אך בפועל מקיימת מדיניות שמאל. לציבור נמאס להצביע ימין ולקבל שמאל, והמשך ממשלת שמאל מקרטעת תסכן את שלטון הימין. לכן יש לגשת לבחירות בהקדם על-מנת להקים ממשלה חדשה בראשות נתניהו, כאשר הבית היהודי היא המפלגה החזקה לימינו, כך שסוף-סוף נצביע ימין ונקבל ימין".

ועדת הכנסת לא תדון בחוק פיזור הכנסת

ו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר הודיע כי "עד אשר המצב הביטחוני ברצועת עזה לא יסתיים, וועדת הכנסת לא תדון בחוק פיזור הכנסת." ח"כ זוהר הוסיף: "לאור האירועים האחרונים אבקש להבהיר כי אין בכוונתי לפעול בהתאם לגחמות הפוליטקאים. טובת המדינה היא הרבה מעל לרצון מפלגה כזו או אחרת להשיג עוד מנדט או שניים. אני חוזר ואומר: די לפופוליזם".

מוקדם יותר הניחה סיעת ישראל ביתנו על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת. המהלך נעשה כשלושה ימים לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע על התפטרותו מהתפקיד. הבוקר הוא הגיש מכתבי רשמי לנתניהו והתפטרותו נכנסה לתוקף. המהלך יאפשר מבחינה פוליטית לשרים בנט וכחלון לתמוך בפיזור כנסת מהצד הימני של המפה ולא להצטייר כמי תומכים בפיזור כנסת משמאל.

בראיון לאתר ynet, התייחס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להעברת תפקיד שר הביטחון לנפתלי בנט: "יש סיבה אחת בלבד להעביר את בנט לשר הביטחון, וזה להציל את מערכת החינוך של מדינת ישראל". לדבריו, "המעשה הנכון זה ללכת לבחירות מוקדמות. זה דבר בלתי אחראי כרגע לנסות ולגרור רגליים ולדמם. ממשלה לא יכולה לתפקד במצב שנוצר. 61 חברי כנסת נדבקים לכיסא ומוכנים לגרום לנזקים בלתי גם למדינת ישראל, גם למערכת הביטחון והעיקר לשבת על הכיסא עוד חודש, עוד חודשיים.

שרי הליכוד נגד מינוי בנט לשר הביטחון

מתגברת ההערכה במערכת הפוליטית כי אם יתחייב יושב-ראש מפלגת הבית היהודי להישאר בממשלה עד תום הקדנציה הנוכחית יקבל לידיו את התיק הביטחון. מנגד, שרי ליכוד מתנגדים למינוי.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי "במידה והממשלה תמשיך בכהונתה עד השנה באה יהיה צורך להפקיד את תיק הביטחון בידי שר אחר. יש בליכוד מספר מועמדים מתאימים". השר ארדן התייחס גם גן לנושא: "אני חושב שהדבר הנכון שתנועת השלטון תחזיק ברוב התיקים הבכירים במיוחד תיק הביטחון". השרה רגב הבהירה כי היא לא מתערבת בהחלטות ראש הממשלה בנוגע לחלוקת התיקים, והוסיפה "אני לא אגיד את דעתי מי ראוי ומי לא כל עוד אני לא צריכה לקבל את ההחלטה".
מענק פרישה מיוחד למנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ולבעלי תפקידים מקבילים המבוטחים בפסניה צוברת ותיקון החלטת הממשלה / הצעה להחלטה
מנכ"ל בפנסיה צוברת ששירותי הסתיים אשר שכרו אינו עולה על האמור בסעיף 2, ואשר השלים לפחות 18 חודשי כהונה כמנכ"ל יהיה זכאי למענק פרישה מיוחד אשר מותנה באורך תקופת העסקתו כמנכ"ל. (24 עמ')

תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
מירב ארד
+נתניהו: אני נכנס לתפקיד שר הביטחון
20:21 18/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה - מתי לעשות ואיך לעשות, ואנחנו נעשה זאת"  ▪  "נמצאים באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, ובתקופה כזו לא הולכים לבחירות"
(נתניהו. כולם עושים פוליטיקה, אני עושה ביטחון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+הפגישה בין נתניהו לכחלון - ללא תוצאות
19:35 18/11/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מקורבי שר האוצר מסרו שלאחר 40 דקות הסתיימה פגישתו עם ראש הממשלה ללא תוצאות  ▪  השניים ייפגשו בהמשך השבוע  ▪  בשעה 20:00 ימסור נתניהו הודעה לעיתונות
(כחלון ונתניהו. אין הסכמות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+בגלל המשבר הפוליטי: בן דהן פוטר מתפקידו
15:25 18/11/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נמנע מהארכת כהונת סגן שר הביטחון אלי בן דהן שנדרשה לאחר התפטרות שר הביטחון  ▪  במפלגת הבית היהודי מאיימים: עד שבן דהן ימונה מחדש - לא נצביע עם הקואליציה
(בן דהן ובנט. קרבן המשבר הפוליטי [צילום: איציק וולף])
+סיעת ישראל ביתנו הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת
10:43 18/11/18  |  
סיעתו ישראל ביתנו הניחה הבוקר (ראשון) על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת. המהלך נעשה כשלושה ימים לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע על התפטרותו מהתפקיד.
+השרה שקד מצטטת דברי נתניהו מלפני כניסת ליברמן לממשלה: "בממשלת 61 אי אפשר להחזיק"
10:42 18/11/18  |  
שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) צייצה בטוויטר צילום מסך מדברי ראש הממשלה נתניהו לפני כניסת ליברמן לממשלה "דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושר הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כשרוצים אז מסתדרי
18/11/18 14:17
2
alice
18/11/18 14:31
3
לא לשכוח להודות ל
18/11/18 15:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
הדרמה פוליטית: ראש הממשלה נתניהו ביטל (יום א', 18.11.18) את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה ואת ישיבת שרי הליכוד. פגישת נתניהו וכחלון, שהייתה אמורה להתקיים הבוקר, נדחתה עוד לפני כן ל-18:30 בערב. נתניהו צפוי להפציר בכחלון להמשיך את כהונת הממשלה גם במתכונת של ממשלה צרה עם 61 חברים. כחלון אמר אתמול למקורביו כי ממשלה הנשענת על רוב קואליציוני של 61 חברי כנסת בלבד לא תוכל לתפקד. הוא אישר את ההערכות במערכת הפוליטית לפיהן הבחירות צפויות להתקיים ב-26 במרס, וציין כי לא ימליץ על נתניהו לראש הממשלה הבא באופן אוטומטי.
18/11/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר, משה כחלון, טוען כי אין לו התנגדות למינוי השר נפתלי בנט לשר ביטחון, וכי לא יפרק את הממשלה. עם זאת, אמר למקורביו כי ממשלה הנשענת על רוב קואליציוני של 61 חברי כנסת בלבד לא תוכל לתפקד.
17/11/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכחיש (יום ו', 16.11.18) את הדיווחים על כך שהחליט להקדים את הבחירות. מקור הדיווחים הוא בסביבתו של שר החינוך, נפתלי בנט, לאחר הפגישה בין השניים.
"אם נפתלי בנט לא יקבל את תיק הביטחון, יש ללכת לבחירות מוקדם ככל האפשר, בתוך 90 יום". כך אמרה (יום ו', 16.11.18) שרת המשפטים איילת שקד. היא דיברה במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב. לדבריה, בנט הוא "אדם ראוי, שיודע לשאת באחריות". עוד הוסיפה כי בשבוע הקרוב יוכרע לאן פניה של הממשלה. מדבריה עולה, שיש לדעתה לקיים את הבחירות בסוף פברואר או תחילת מרס על-מנת לצמצם את הפגיעה בביטחון המדינה ובכלכלתה וכדי להפחית את השיח הרעיל.
16/11/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
אילו היו הבחירות נערכות היום, היה מקבל הליכוד בראשות נתניהו רק 25 מושבים. הסקר נערך לאחר הודעת ההתפטרות של אביגדור ליברמן וישראל ביתנו, ולפני התבטאותו של השר צחי הנגבי. כך עולה מסקר של מיזם הסקרים הדיגיטליים Direct Poll בבעלות שלמה פילבר וצוריאל שרון, שנערך עבר עיתון "מקור ראשון" ביום רביעי (14.11.18) בקרב מדגם מייצג של 1,034 איש (4% טעות דגימה).
16/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תקציב המדינה  /  מי ומי  
"טובת המשק מחייבת ללכת לבחירות מהר"  /  מירב ארד
דיווח: ליברמן מתווך את שריון שקד בליכוד  /  עידן יוסף
"החשש מריבלין - פרנויה הדורשת אנשי מקצוע"  /  מחלקה ראשונה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il