שר התחבורה ישראל כ"ץ נענה לבקשת ראש עיריית רמת גן,
כרמל שאמה הכהן, וקבע כי אם לא תהיה חריגה בלוחות הזמנים ואם משרד והאוצר לא יתנגד לעלויות, לא יתנגד משרדו לשיקוע הקו הסגול של הרכבת הקלה באמצעות העברת הנושא לדיון בות"ל.
בפגישה שנערכה השבוע (יום ב', 17.12.18) בלשכת שר התחבורה, הציעה עיריית רמת-גן שלוש חלופות לתוואי המוצע. לדעת גורמי המקצוע בעירייה, חלופות אלו עדיפות מבחינה תחבורתית.
אם תיבחר חלופה שתחייב הגדלת תקציב המיזם, התחייבה עיריית רמת-גן לשאת בעלויות. בדיון התגלעה מחלוקת בשאלה האם הצעות העירייה ידרשו הליך סטטוטורי נוסף שיגרור עיכוב בביצוע המיזם. סוכם כי נציגי העירייה וחברת נת"ע ייפגשו בות"ל לשם בחינת קיומו או היעדרו של צורך בהליך סטטוטורי חדש להצעות העירייה. כמו-כן, נת"ע התחייבה כי אם לא יתעורר צורך בסטטוטריקה חדשה לבחון פעם נוספת את הצעות העירייה מבחינה תחבורתית.
באשר לקירוי רחוב
רפאל איתן. חברת נת"ע אומרת כי הקירוי מסובך ומורכב מבחינה הנדסית וסטטוטורית. כמו-כן, מדובר בעלויות גבוהות מאוד. עיריית רמת-גן התעקשה כי מדובר על מיזם לשנים ארוכות שבסביבתו מתוכננות להיבנות כ-15 אלף יחידות דיור. בדיון סוכם שנת"ע תבחן את המשמעויות הכספיות ואת ההנדסיות בשיתוף עם העירייה. לדברי עיריית רמת גן, השר כ"ץ, שביקר בשכונה, השתכנע כי קירוי הוא החלופה הנכונה והנחה את גורמי המקצוע לבחון זאת בחיוב.
לישיבה השבוע קדמה פגישה חברית בין כ"ץ לשאמה הכהן, בביתו של המשנה לראש העירייה ויו"ר סיעת הליכוד בעיר,
משה רווח, שהתקיימה לפני כשבועיים.
נזכיר כי עד שנת 2015 לא הביעה עיריית רמת-גן התנגדות לתוואי הקו והחלה בהתנגדויות בשלב בו התוואי אושר על-ידי כלל הגורמים והרשויות. שר התחבורה אפשר בשנת 2017, לבקשת העירייה, הגשת חלופות, אך אלו נדחו על-ידי גורמי המקצוע ואף בג"ץ דחה את עתירת העירייה בעניין.