|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
[צילום: דוברות הכנסת]

יוגבלו התיישנות, עבירות ומשך החקירות והעמדה לדין

בתום דיון מרתוני סוער: ועדת החוקה אישרה את הרפורמה היו"ר סלומינסקי: "חוק חשוב לתועלת הציבור ורשויות אכיפת החוק. חוק שעושה שינוי דרמטי לטובת אזרחי המדינה וזכויות הפרט ומחזק את כוחות הביטחון במאבקם בטרור ובעבירות החמורות
27/12/2018  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |    |  תגובות    כנסת 20

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ה', 27.12.18) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית המגבילה לראשונה את הארכת תקופת ההתיישנות כתוצאה מפעולות חקירה בתקופה קצובה בהתאם לחומרת העבירה; כמו-כן, אושר כי בעבירת הרצח לא תהיה התיישנות וכי בעבירות חמורות במיוחד שעונשן מעל 7 שנים תוארך תקופת ההתיישנות מ-10 ל-15 שנים ובכלל זה עבירות מין חמורות, עבירות חטיפה, ביטחון, טרור, ארגוני פשע ועבירות המתה. הוועדה החליטה שתקופות ההתיישנות בעבירות מין בקטינים מחוץ למשפחה יימנו מגיל 23 ולא מגיל 18 כפי שקובע החוק כיום. עוד הוסכם שהיעלמות של עד מרכזי בעבירות ארגוני פשע וטרור או כשיש חשד שהיא תוצאה של פעולות החשוד - לא תימנה בתקופת ההתיישנות. הוועדה קיבלה את בקשת הממשלה וקבעה כי כניסתו לתוקף של החוק תהיה בתוך 9 חודשים.

הצעת החוק אושרה לאחר שהושג מתווה פשרה ביחס להצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת דב חנין, טלב אבו עראר, יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי ויאיר לפיד להגבלת משך הליכי החקירה והתביעה. לפי מתווה הפשרה משך החקירה וההעמדה לדין יהיה בהתאם לתקופות שייקבעו בהנחיות היועמ"ש לממשלה וראשי רשויות החקירה, והגשת כתב אישום בחריגה מתקופות אלו תחייב את הסכמת היועמ"ש לממשלה.

במהלך הדיון טענה המשטרה כי תתקשה ליישם את החוק ללא הקצאת תקנים נוספים ודרשה להחזיר את הצעת החוק לוועדת השרים לחקיקה לפני אישורה, אך בסופו של דבר הוועדה הצליחה להגיע למתווה מוסכם.

הצעת החוק הממשלתית הוגשה לראשונה לפני 10 שנים ביוזמת שר המשפטים דאז פרופ' פרידמן. בכנסת ה-19 הוחל עליה דין רציפות. הצעת החוק הנוכחית הונחה על שולחן הכנסת בינואר 2018 ועברה בקריאה ראשונה.

תקופות ההתיישנות לעבירות קבועות בחוק סדר הדין הפלילי והן חוסמות הגשת כתב אישום לאחר פרק זמן מסוים מיום ביצוע העבירה, וכן ביחס לביצוע עונש שהוטל. ככל שהעבירה חמורה יותר תקופת ההתיישנות ארוכה יותר. ואולם לפי החוק הקיים פעולות חקירה מאריכות את תקופת ההתיישנות ללא סופיות. הוועדה אישרה את הצעת החוק לפיה יוגבל פרק הזמן שבו תוארך תקופת ההתיישנות בשל פעולת חקירה, ובמקביל תוארך תקופת ההתיישנות בעבירות חמורות במיוחד ובעבירת הרצח תקופת התיישנות תבוטל. עוד לפי הצעת החוק: קטגוריה חדשה של עבירות פשע חמורות שעונשן מעל 7 שנות מאסר, עליהן תחול תקופת התיישנות של 15 שנים בשונה מפשע רגיל עליו חלה תקופת התיישנות של 10 שנים. בין הפשעים החמורים ייכללו: עבירות המתה - לרבות הריגה, נסיון לרצח וסיוע לרצח, עבירות ביטחון כגון ריגול או שירות בכוחות האויב; עבירות חמורות כלפי קטינים; עבירות מין חמורות, עבירות חטיפה חמורות ועבירות חמורות הנוגעות לארגוני פשיעה וטרור. הוועדה דנה ארוכות בנושא ההתיישנות של חקירות בהן עד מרכזי נעלם והכריעה כי בעבירות הנוגעות לארגוני טרור ופשיעה מאורגנת תקופת היעדרותו של עד מרכזי לא תימנה במניין תקופת ההתיישנות ובלבד שהרשויות פעלו בשקידה סבירה לאתרו ולהשלים את הליכי החקירה בדרכים אחרות.

עוד מוצע להוסיף לרשימת העבירות שאין בהן התיישנות (של העבירה ושל העונש) את עבירת הרצח ולא רק רצח ראש ממשלה כפי שקבוע בחוק כיום.


יו"ר הוועדה סלומינסקי השיב לדרישת המשטרה להחזיר את הצעת החוק לוועדת השרים לפני קריאות שנייה ושלישית: "עבדנו על החוק הזה רבות. אני מבין שהמשטרה מתנגדת לחוק אבל אני לא מדמיין לעצמי שמישהו יעכב את החוק, שאנחנו עושים אותו בראיית טובת הציבור. המשטרה תפקידה לחקור ולמנוע פשיעה ואי-אפשר לומר שאנחנו לא נותנים גב. אבל הצד השני הוא הציבור הרחב שגם לו יש זכויות וחרויות שיש לדאוג להן ואנחנו צריכים למצוא את האיזון העדין בין הסמכויות הרחבות של המשטרה וגופי האכיפה לבין זכויות הציבור הרחב. על הנושאים השנויים במחלוקת הגענו להבנות ואין לנו יותר זמן למשוך".

המשנה ליועמ"ש המשטרה, נצ"מ אלעזר כהנא: "אנחנו בעד החוק הממשלתי אך הוא הותנה בתקציב שיחזור לאישור וועדת השרים לפני קריאות שנייה ושלישית. חובתי לומר שלהגדרה של תקופות התיישנות שונות יש משמעויות תקציביות ואמרנו את זה בתחילת הדרך".

ח"כ בני בגין (הליכוד): "לא מתקבל על הדעת שאחרי חודשים רבים של עבודה אתם באים עם הצהרות כאלו. אנחנו נסיים את העבודה על החוק ואם הממשלה רוצה שתמשוך את החוק. לא נאפשר את טרפודו".

הוועדה הרחיבה את רשימת עבירות המין שבהן תקופת ההתיישנות תוארך מ-10 שנים ל-15 שנים וכן החליטה שתקופות ההתיישנות בעבירות מין בקטינים מחוץ למשפחה ייספרו מגיל 23 ולא מגיל 18 כפי שקיים היום. עו"ד תמי סלע, יועמ"ש לוועדה: "העבירות שנוספו בנוסח המתוקן הן עבירות אינוס ומעשה סדום שעונשן 16 שנות מאסר. בנוסח הקודם היה רק אינוס ומעשה סדום בנסיבות מחמירות. בנוסף, הוכנס מעשה מגונה בנסיבות מחמירות שהעונש שלו 10 שנות מאסר- בקטין שטרם מלאו לו 16, איום בנשק ועוד. כמו-כן הוספה בעילה של אדם מגיל 14 עד גיל 21 על-ידי בן משפחתו - שעונשה 16 שנות מאסר וכן מעשה מגונה בנסיבות מסוימות בקטין על-ידי בן משפחתו או בחסר ישע על-ידי האחראי עליו. מעבר לכך הושם זרקור על עבירות מין כנגד קטינים שמוצדק להאריך בהן את התקופות. המחוקק כבר הכיר בקשיים הייחודיים לפגיעות בתוך המשפחה אך מוצע להוסיף גם את הפגיעות על-ידי אדם קרוב שאינו בן משפחה, ומדובר על מקרים רבים. זה יכול להיות שכן, ידיד של המשפחה, מורה, איש דת ועוד. כיום הגיל האחרון להגשת תלונה הוא 28 ושמענו בדיונים בוועדה כי לא אחת זהו גיל מוקדם מדי מבחינת היכולת להיחשף ולאזור כוחות כדי לפתוח בהליך משפטי".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "לצערי הרב גם בשבוע האחרון, פורסם על אב לארבעה שעבר התעללות מידי רב בהיותו בפנימייה. היה לו קשה לחשוף עצמו גם בגיל מתקדם מאוד. מדובר על סוג של קרבה שאנשים מרגישים כמו בן משפחה".

ח"כ בגין: "ניתן להגדיר מעבר לבני המשפחה, קבוצת אנשים שהמשותף להם הוא מידה מוגברת של אמון מיוחד של הקטין בהם. אם ניתן לראות בקבוצה זו כמעין משפחה, זה דבר ראוי".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "אני לא מבין במהות את ההבדל בין פגיעה בתוך המשפחה לבין פגיעה ע"י בן אדם מוכר- חבר או רב. המעגל הזה חייב להיכנס לגדרי בן משפחה. איזו מוסריות יש לנו כח"כים להגיד שהם בחוץ? הייתי שם מספיק שנים כשוטר. הם חייבים להיכנס. אלו דברים הזועקים לשמים".

עו"ד לילך וגנר מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: "כדי לבסס הארכה נוספת של התקופה יש צורך לקבל התייחסות מקצועית של מטפלים בנפגעי עבירות מין. האם קיימים אותם קשיים גם כשהפוגע אינו בן משפחה, וכן שאלת הנתונים- האם אחרי שנאריך את התקופה, יישארו קטינים שיחליטו לחשוף את המעשה אחרי תקופת ההתיישנות החדשה. אנחנו מתנגדים לביטול כליל של תקופות ההתיישנות לגבי קטינים ולגבי עברות המין בכלל, גם בשל הפגיעה בחשוד אך גם מנקודת המבט של הנפגעים שתקופת ההתיישנות חשובה לחלקם כי זה מסמן גם עבורם סופיות שמסייעת בקבלת החלטה ובחזרה למסלול החיים. אם הוועדה משתכנעת שהוצגה תשתית להארכת ההתיישנות בעבירות מין נגד קטינים בלי קשר לזהות הפוגע, הוועדה יכולה לעשות זאת אך בשלב זה להוסיף קטגוריה נוספת בחוק העונשין יהיה מורכב מדי".

עו"ד אילת רזין בית-אור יועמ"ש איגוד נפגעי תקיפה מינית: הפרקליטות תמכה בדיון הקודם בכך שיש להאריך את תקופות ההתיישנות בעבירות מין. פגיעה מינית מתאפשרת כשיש יחסי כוח וזה לא קשור רק למסגרת המשפחה. רק לאחרונה שמענו על רופא במשלחת לפולין שנטען כי פגע באחת התלמידות ועל גבר בן 32 שחשף לאחרונה כי נפגע ע"י מדריך נוער".

איריס ישראלי, פסיכולוגית קלינית: "כמדריכה במרכזים של ילדים נפגעי תקיפה מינית ומטפלת בנפגעים ובפוגעים אני נחשפת למאות מקרים. כל פסיכולוג המבין בפגיעות מיניות לא יבין את פשר הדירוג בין בן משפחה לבין מורה, רב או שכן. 20% מהילדים נפגעים מינית וחייהם מוסתים ממסלולם".

עו"ד ישי מהסנגוריה הציבורית: "יש מספיק כלים להגיע להארכות מאוד ארוכות ולכן הדבר המהותי שהעבירות בקטין בתוך המשפחה מתחילות בגיל 28 הן הכרעה שהמחוקק קיבל וזו תהיה טעות לבטל את ההבדל ביניהן לבין עבירות שבוצעו ע"י אחר"

לפי מתווה הפשרה ביחס להצעות החוק הפרטיות שנועדו להגביל את משך חקירות המשטרה נקבע כי משך החקירה וההעמדה לדין יהיה בהתאם לתקופות שייקבעו בהנחיות היועמ"ש לממשלה ורשויות החקירה, והגשת כתב אישום בחריגה מתקופות אלו תחייב את הסכמת היועמ"ש לממשלה.

סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות באח"מ: "אני מכבד את ההסכמה שהגיעו אליה אך יש להחריג את אותן עבירות שבהן מתגלה חשוד בחלוף שנים בעקבות ממצאים פורנזיים. יש לנו מקרה שלאחר 12 שנה נתגלה חשוד בעבירת אונס שנדגם רק לאחרונה כי ישב בכלא שנים רבות עוד לפני שחויבנו בדגימה זו. מדובר רק על ההחרגה של היועמ"ש. במהות יש פה מאבק בין הגנה על קורבנות לבין העננה מעל ראשו של החשוד. הרציונאל נחלש כשאין חשוד ומדובר כמובן רק על פשע חמור. לא יכול להיות שיגיע חידוש טכנולוגי ולא נוכל להשתמש בו. חייבים להגן על הציבור".

עו"ד שרון מהסנגוריה הציבורית: "זה נושא חדש. המשטרה טוענת שזו לא פעולת חקירה אך יש לבדוק את זה ולא בשליפה. זה מתעורר בעבירות מין חמורות שלגביהן ממילא יש תקופות התיישנות ארוכות במיוחד".

ח"כ מיקי לוי: "אם נועה איל הייתה 'רק' נאנסת ולא נרצחת, האנס היה הולך הביתה. מה שמוצע כאן לגבי הארכה חייב להיכנס לחוק. אסור שניתן לעבריינים שביצעו פשע לברוח מידו הארוכה של החוק".

חלק מרכזי בדיון נגע לתקופות שלא יימנו בתקופת ההתיישנות ובהן היעדרות ממושכת של עד מרכזי. סלומינסקי: "השאלה היא מי צריך להוכיח במקרים בהם העד נעלם אם זה היה מיוזמתו או כתוצאה מפעולות החשוד. המשטרה מבקשת שנניח שתמיד ידו של החשוד במעל".

תנ"צ דדו זמיר, רח"ט תביעות במשטרה: "הרבה פעמים הנאשם עצור עד תום ההליכים ופוגע בעדים אדם אחר מטעמו והיכולת להוכיח את הקשר כמעט בלתי אפשרית. אנחנו סוגרים אלפי תיקים שקורבן העבירה אומר שאין לו עניין בתיק. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שתהיה דרך חוקית למילוט עדים. אדם נורמטיבי שרק רוצה להשאיר את כל צרותיו מאחור אנחנו מגיעים אליו לחיקור דין בחו"ל ושוקלים את החומר הראייתי. האיזון שהצענו פה סביר".

ד"ר חיים ויסמונסקי מפרקליטות המדינה: "מה שאנחנו עושים בחוק הופך את הנטל. יעלה על הדוכן העבריין לכאורה מארגון הפשיעה ויעיד באזהרה שלא קנה כרטיס טיסה ולא איים על העד ונעמוד בפני שוקת שבורה. לא תהיה לנו אפשרות להוכיח את זה".

תמכו בהצעת החוק: היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי וח"כ בני בגין.

תאריך:  27/12/2018   |   עודכן:  27/12/2018
מחלקה ראשונה
+אמיר אוחנה בארץ הקטקטים
23:34 27/12/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התוכנית אייכלר יעקוב אומנם ירדה מלוח השידורים של ערוץ 99, אך רגע לפני פיזורה של הכנסת, עסוק ח"כ אמיר אוחנה גם בבידורה...
אוחנה והסוכריות. נדבק מאורן חזן? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המכסות לייצור ביצים ב-2019: 2.44 מיליארד
22:42 27/12/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתום דיון סוער אישרה ועדת הכלכלה את המכסות לייצור ביצי מאכל  ▪  מגדלי הביצים בצפון: לא פוחדים ממנהרות חיזבאללה אלא ממנהרות משרד החקלאות  ▪  היו"ר כבל: נמשיך להילחם בכל הכוח כדי לסייע לחקלאים במשק המשפחתי לשרוד
(על כרעי תרנגולת. הטונים בישיבה עלו)
+אל תדמימו את הכנסת
22:14 27/12/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השיתוק אליו נכנסת הכנסת בתקופת פגרת הבחירות הוא מתכון למחטפים ולשלטון הפקידים  ▪  על הכנסת להקים ועדה מאספת שתפקח על עבודת הממשלה ותורכב מח"כים שלא יהיו בכנסת הבאה
אין מי שיפקח בתקופת הדמדומים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוגבלו התיישנות, עבירות ומשך החקירות והעמדה לדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה אישרה (יום ה', 27.12.18) את תקנות המועצה לענף הלול, הקובעות את הכללים בדבר מכסות לייצור ביצי מאכל לשיווק בשנת 2019, שהגיש משרד החקלאות. על-פי התקנות, המכסה הארצית לשנה הבאה תעמוד על 2.44 מיליארד ביצים, לעומת 2.33 מיליארד ביצים השנה (תוספת של כ-5%). במהלך הדיון הבהיר היו"ר איתן כבל כי יאבק בכל כוחו על-מנת לסייע לחקלאים ולאפשר למשק המשפחתי לשרוד במקום שהמדינה שלחה אותו אליו ואז שכחה אותם. הוא הוסיף כי אישור התקנות הוא הדרך הנכונה לאפשר אספקת ביצים סדירה למשק במחיר ראוי לצרכן.
27/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רבים טועים לחשוב כאילו הכנסת היא רק הרשות המחוקקת, ולא היא. הכנסת היא גם הרשות המפקחת. תפקידה הוא לפקח על עבודת משרדי הממשלה, וזו אינה נפסקת - גם בימיה הארוכים של פגרת הבחירות.
27/12/2018  |  עידן יוסף  |   מאמרים
ועדת הכלכלה, אישרה השבוע לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לרפורמה בחוק ההגבלים העסקיים, לצורך חיזוק האכיפה והקלת נטל האסדרה. התיקון לחוק מבקש לשנות את שמה של הרשות כך שתיקרא "רשות התחרות הכלכלית", בהתאם לכך מוצר למקד את פעילותה בתחומים שטמון בהם נזק פוטנציאלי לתחרות, ומצד שני להקטין את הנטל הביורוקרטי והרגולטורי שמייצרים מנגנוני הפיקוח כיום.
27/12/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אלי אלאלוף אישרה לקריאות שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ איל בן ראובן, ח"כ אלי אלאלוף וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, שתסדיר את תנאי העסקתם של מפעילי מנופים באתרי בנייה על-ידי קבלני כוח אדם, במטרה לשמור על זכויותיהם ובטיחותם של העובדים ושל שוהיי האתר וסביבתו.
27/12/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית, שתבטל את הוועדות המקומיות המקצועיות לבניית תוכנית טיפול ושירותים לקשישים סיעודיים ותעביר את האחריות לביטוח הלאומי.
27/12/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il