|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
לפיד. "לכבוש את השלטון" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

לפיד: הסוקרים לא יודעים לקרוא אותנו

טען שסקרי 2013 לא ניבאו את כוחה של מפלגתו אך נמנע מאזכור סקרי 2015 שקלעו מעריך כי בניגוד לסקרים תקבל מפלגתו לפחות 20 מושבים ותהיה מפלגת השלטון פתח את נאומו בשקר כאילו ביום זה הקים את יש עתיד
08/01/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות

יושב-ראש יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תוקף (יום ג', 8.1.19) את הסוקרים והפרשנים, וטוען כי מיום שהוקמה המפלגה "הם לא יודעים לקרוא אותנו. הפרשנים לא יודעים, הסוקרים לא יודעים". לפיד, שנאם בכינוס פתיחת מסע הבחירות בראשון לציון בפני קהל אוהד של פעילי יש עתיד, פנה אליהם ואמר: "הם לא מכירים את הכוח שלכם. בבחירות 2013 לא היה אחד – סוקר אחד, פרשן אחד – שצפה שנהיה המפלגה השנייה בגודלה".

נראה כי לא לחינם בחר לפיד להתעלם מהסקרים של בחירות 2015, שקלעו לכוחה האמיתי של יש עתיד בכנסת ה-20 – שמונה מושבים פחות מאשר בכנסת ה-19. לפיד הביע את בטחונו כי בכנסת הבאה יגדל משמעותית כוחה של המפלגה, יותר מאשר 19 המושבים בבחירות 2013: "אני אומר לכם משהו שאתם יודעים, שכולנו מרגישים. מה שהיה ב-2013 - העוצמה של ההתרחשות מתחת למכ"ם. כמות האנשים. כמות התגובות - זה כלום! זה כלום לעומת מה שקורה היום".

לפיד לא ציין את המפלגות המתחרות מולו על משבצת השמאל-מרכז, לרבות מפלגת העבודה וחוסן לישראל של בני גנץ, ורק כינה אותן "מפלגות מתפרקות וקורסות".

את נאומו פתח לפיד בשקר, כאשר טען: "בדיוק היום לפני שבע שנים, ב-8 לינואר 2012, הקמתי את יש עתיד". בדיקה פשוטה מגלה כי ביום זה הודיע לפיד, שבמשך ארבע שנים שימש כמגיש "אולפן שישי", למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, אבי וייס, על כוונתו לפרוש מהנחיית המשדר, לקראת כניסתו לפוליטיקה. הוא לא פרסם את שם מפלגתו, וכאן ב-News1 חשפנו בזמנו כי את מפלגת יש עתיד רשם לפיד כבר בחודש אפריל 2011.


לפיד התייחס להודעתו אמש של ראש הממשלה שדרש להתעמת מול עדי המדינה נגדו, תוך שהוא מתעלם מדרישתו של בנימין נתניהו לחקור גם את לפיד: "אנחנו ננצח, כי רוב אזרחי ישראל לא רוצים ראש ממשלה שכל מה שמעניין אותו זה כתבי האישום שלו. הם אנשים ישרים. הם מבינים שזה מסוכן שהוא מנסה לפרק את שלטון החוק. זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי שהוא בעצמו מינה, את פרקליט המדינה שהוא בעצמו מינה, את המפכ"ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה"ל. תקף גם אותי.

"ראיתם אותו אתמול בטלוויזיה? אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא הייתה הודעה דרמטית, זו הייתה הודעה היסטרית. אני מכיר את ביבי המון שנים, הוא קורס תחת הלחץ. מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים. השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים".

באשר להתחייבויות הבחירות שלו חזר יו"ר יש עתיד על ההבטחות הקבועות, ולא שכח גם הפעם לתקוף את החרדים: "אני יכול להכנס מחר בבוקר למשרד ראש הממשלה ולהתחיל לעבוד. מחר בבוקר. להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לועידה איזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים. לשים סוף לכפייה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית.

"סבא וסבתא מחכים במיון בגלל הפוליטיקה. בגלל שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן יודע שצריך להוסיף לפחות 4.5 מיליארד שקל למערכת הבריאות, אבל חבר הכנסת יעקב ליצמן נלחם וקיבל 4.5 מיליארד שקל בהסכמים קואליציוניים למפלגה שלו. זה אותם מיליארדים. הכסף לא צומח על עצים. החרדים ישמעו אותי עכשיו ומיד יצעקו 'שנאת חרדים, שנאת חרדים'. זו לא שנאה. אני לא שונא את ליצמן. לא מת עליו.... אבל זה לא קשור לחילונים וחרדים. גם חרדים חולים לפעמים. גם הסבתא שלהם שוכבת במסדרון. זה קשור למאבק על סדרי העדיפות שלנו. על הערכים שלנו. חלק גדול מהאנשים פה מאמינים באלוהים. אנחנו רק לא מאמינים בכל העסקנים שמדברים בשמו".


לפיד האשים את יריביו בהסתה: "יש היום בישראל ממשלה, ראש ממשלה, שעוסקים כל הזמן בהסתה. שמחפשים כל הזמן אויבים כדי שיהיה להם את מי לשנוא. שונאים להט"בים, שונאים שמאלנים, שונאים ימנים שמאמינים בשלטון החוק, שונאים רפורמים, שונאים תל אביבים, שונאים שומרי סף, שונאים את הנשיא. את הנשיא! האיש הכי נחמד וישר והגון בארץ. שנאה זה הדלק שלהם. את זה אנחנו נפסיק".

תאריך:  08/01/2019   |   עודכן:  08/01/2019
עידן יוסף
+הימין מתחזק והשמאל נחלש
09:40 09/01/19  |  ראובן לייב   |   לרשימה המלאה
מקורה של הנטייה הגוברת אצלנו ימינה הוא במתנחלים, בעיקר בחובשי הכיפות הסרוגות שדחקו את השמאל הרדום לפינה
("לימין שור" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+יהדות התורה הגישה לוועדת הכנסת בקשה לפיצול הסיעות
08:50 09/01/19  |  
יהדות התורה הגישה לוועדת הכנסת בקשה לפיצול הסיעות. ביהדות התורה מבהירים כי הבקשה לפיצול הסיעות הינו הליך פרוצדורלי מתואם מראש בין הסיעות, ללא כל משמעות לאופן הריצה בבחירות הקרובות.
+הפריימריז: ד"ר שלמה קרעי יתמודד מול נסיכי הליכוד
08:37 09/01/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קרעי, בן 37 מרצה בבר-אילן מהעיר שדרות, הכריז על מועמדותו לליכוד במחוז הנגב  ▪  לדבריו הוא מקבל תמיכה נרחבת בתנועת הליכוד שהופכת את סיכוייו לטובים
(בנימין נתניהו בפגישה עם שלמה קרעי)
+סויד: על נתניהו למנוע התערבות זרה בבחירות
22:29 08/01/19  |  
יושב-ראש שדולת המרחב המדומה (וירטואלי), ח"כ רויטל סויד, אומרת כי כבר שנה שהיא מתריעה מפני התערבות מדינה זרה בבחירות בישראל. "פניתי למערך הסייבר, למבקר המדינה וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה שייערכו למניעת התערבות זרה בבחירות, כפי שאירע בארה"ב. למרות שצלצלתי בכל פעמוני האזהרה שיכולתי והתרעתי על שימוש בבוטים ופרופילים מזויפים, לצערי אני בכלל לא בטוחה שהמדינה ערוכה למנוע את האיום הקריטי הזה״. היא קראה לראש הממשלה לפעול בעניין.
+ליצמן: לפיד מבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים
22:23 08/01/19  |  
אזרחי ישראל לא יקבלו הטפות מהפוליטיקאי המזגזג ביותר, שעסוק בלהשכיח את היותו שר אוצר מהכושלים שידעה ישראל. רק אתמול הצלחנו לתקן עוול נוסף שעשו לפיד וגרמן, שביטלו בשרירות הרחבת טיפולי שיניים לילדי ישראל ואנחנו החזרנו להם את זה. היום כולם כבר יודעים את מה שליצמן אמר מהרגע הראשון: לפיד לא השתנה ונשאר אותו דבר, איש של שנאה ומדון, שמבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים.
+"מדינה זרה תתערב בבחירות בישראל"
21:08 08/01/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במפגש סגור שהתקיים הזהיר ראש השב"כ מפני התערבות של מדינה זרה בבחירות בישראל  ▪  ארגמן אמר שהוא לא יודע לטובת מי יתערבו - אך ההתערבות תתבצע באמצעות פצחנים, כפי שקרה במקומות שונים בעולם בעבר
(ארגמן. השפעה מצד מעצמה זרה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+הליכוד: על לפיד לגלות בבית איזה איש עסקים קיים פגישות עם נוני
20:40 08/01/19  |  
בליכוד הגיבו למתקפה מצד יאיר לפיד ואמרו: "ההודעה של לפיד תהיה דרמטית רק אם הוא יגלה סוף-סוף לציבור בביתו של איזה איש עסקים הוא קיים את עשרות הפגישות הסודיות שלו עם נוני מוזס, כשהוא נתן לו את החוק לסגירת 'ישראל היום' וקיבל סיקור אוהד בידיעות אחרונות ו-ynet".
+כץ: ההצבעה על שריון מועמדים מטעם נתניהו תהיה חשאית
19:26 08/01/19  |  
‏יו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ, מתחייב כי ההצבעה על הצעת נתניהו, בנוגע להרכב רשימת הליכוד ושריון מועמדים מטעמו של נתניהו, תתקיים בשבוע הבא ותהיה חשאית.
+מזכ"ל בל"ד: טיבי מנסה לסחוט אותנו
19:14 08/01/19  |  
מזכ״ל בל״ד, מטאנס שחאדה: החלטת ח״כ טיבי לפרק את הרשימה המשותפת הייתה צפויה, במיוחד לאור נסיונותיו בשבועות האחרונים לסחוט עוד מושבים משאר המפלגות. טיבי עושה זאת על אף, שבמשך 20 שנות כהונה בכנסת, מעולם לא רץ ברשימה עצמאית ולא עמד במבחן הבחירות".
+ח"כ טיבי מפרק את הרשימה המשותפת
17:01 08/01/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ אחמד טיבי הודיע כי הוא פורש יחד עם רשימת תע"ל שבראשה הוא עומד מן הרשימה הערבית המשותפת  ▪  דיון בנושא יתקיים בוועדת הכנסת מחר בשעה 9:30 בבוקר  ▪  ח"כ עודה: מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו
(טיבי. 19 שנים בכנסת ישראל [צילום: פלאש 90])
+לפחות 9 ח"כים מהליכוד לא יחזרו לכנסת
16:50 08/01/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הצעת נתניהו להרכב העקרוני של רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-21  ▪  אם סער, ברקת וגלנט ייבחרו במיקום גבוה - עלולים 12 ח"כים מכהנים למצוא את עצמם בעוד 95 ימים מחוץ לכנסת
(אושרה הצעת נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+עוזי דיין: אתמודד בפריימריז בליכוד
16:12 08/01/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפעל הפיס וסגן הרמטכ"ל לשעבר יתמודד על משבצת מועמד מחוז מישור החוף ברשימת הליכוד לכנסת ה-21  ▪  "הכרחי שתיק הביטחון יישאר בידי הליכוד"
([צילום: שמוליק רחמני])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד: הסוקרים לא יודעים לקרוא אותנו
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
8/01/19 22:03
 
במשרדיהעתון במחנה
9/01/19 17:45
2
מייק
8/01/19 22:16
3
יהודי מפוכח
8/01/19 23:16
4
שלהבת
9/01/19 05:48
5
אין עתיד
9/01/19 07:05
6
שלהבת
9/01/19 08:04
7
מומו דעבול
9/01/19 13:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הודיע (יום ג', 8.1.19) על פירוק הרשימה הערבית המשותפת. במכתב ששלח ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר, כתב טיבי כי הוא מבקש את אישור הוועדה להתפלגות הרשימה המשותפת לשתי סיעות שבראש אחת מהן הוא יעמוד.
08/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה של הליכוד אישרה (יום ג', 8.1.19) את הצעת יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, להרכב העקרוני של רשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-21.
08/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר מפעל הפיס וסגן הרמטכ"ל לשעבר, עוזי דיין, הודיע כי יתמודד בבחירות המקדימות בליכוד וכי הוא מעוניין להתמנות לאחר הבחירות לשר ביטחון. הוא יתמודד כנציג מחוז מישור החוף בבחירות המקדימות שיתקיימו ב-5 בפברואר 2019.
08/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
תא"ל (במיל.) גל הירש, שהיה בעבר מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה יקים מפלגה חדשה וירוץ במסגרתה בבחירות לכנסת ה-21. מפלגתו של הירש תיקרא 'מגן ישראל' והיום הוא צפוי לרשום אותה אצל רשם המפלגות. אמש החתים הירש את תומכיו על מסמכי הקמת המפלגה.
08/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
אני אזרח בוחר. לקלפי אני הולך פעם בארבע שנים, או אם מקדימים להעמיד אותה, פעם בשלוש שנים, היה כבר גם פעם בשנתיים. אבל אני אדם בוחר כל יום. בוחר מה לחשוב. בוחר במה לתמוך. לאן לחתור. זה ברור. כל יום אדם עומד בצומת ממנו יוצאות הכרעות כאלה או אחרות הקובעות במידה רבה גורלות. כל יום מונח לפני הממשלה, שריה, פקידיה, קציניה, מחנכיה, אשכול של בעיות קיומיות התובעות פתרון, ולעולם יש לכל אתגר קיומי יותר ממענה אפשרי והגון אחד, ועד שמתקבלת הכרעה באיזה מענה לבחור, גם המענה שלא נבחר הוא לגיטימי, גם השמאל שלא נבחר, גם הימין שלא נבחר, גם הדראסטי, גם המתון, גם הנועז, גם השמרני. אני אזרח בוחר, לכן אני אומר כל יום דעתי, טוען בזכותה, רוצה להשפיע, לדבר, לכתוב, להתווכח, להתרגז, להסכים, להיות חלק בתהליך בו בחברה בריאה ופתוחה ומכבדת מתייחסת לכל החלטה כאל ברירה בין אפשרויות לגיטימיות מגוונות ומקיימת את זו שנתקבלה ברוב לא מפני שהיא היחידה הנכונה אלא מפני שהיא נבחרה על-ידי אנשים חופשיים על-פי מיטב שיקוליהם ההגונים, וערכית יש להחלטה שלא נתקבלה - כי לא זכתה בתמיכה של הרוב - אותה סגולה ערכית, אותה לגיטימיות.
08/01/2019  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי  
לראשונה, מתמודדת חירשת בבחירות לכנסת  /  מירב ארד
שאשא ביטון תמונה לשרת השיכון  /  איציק וולף
חדשות 10 קטעו את הצהרת נתניהו באמצע  /  איציק וולף
תקווה אחת, שני ראשים  /  רון בריימן
מנזר השתקנים  /  אברהם בנמלך
דיקטטורה רב גונית  /  הרב אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il