|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

בקרוב נסריח רחוק

ממשלת ישראל אינה רוצה להריח את תוצאות מחדלה - אי-טיפול בסיכון לרעידות אדמה - ועל כן היא מכינה לנו קברי המונים הטור של ענבל בר-און (2)
17/09/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   יומני בר-און   |   תגובות
צהוב עולה. התקשורת רוצה לספר לנו מעשייה עם מוסר השכל או סתם להתפלש בחרא לשם מציצנות? [פלאש 90]

לגלגל את העלות על האזרח הקטן
ענבל בר-און
מדינת ישראל ייבאה מאות אלפי עובדים זרים * את דיני העבודה היא אינה אוכפת * היא התעוררה באיחור משווע לטיפול במשבר * היא מחזיקה ממשלה בזבזנית * מי ישלם את המחיר? נכפי ויסקונסין, כמובן * עבדים נהיה (7)
לרשימה המלאה

ילדי טופז נגד שידור החקירה
רותי אברהם
בית המשפט יכריע אם תשודר חקירת טופז * עו"ד אמיר: למה לבזות גם אחרי המוות? * ערוץ 10: רוצים להראות הכאה על חטא
לרשימה המלאה

נבלים ברשות המוסר

"נבל ברשות החוק" הינו ביטוי אשר טבע השופט אילון, וזאת כפרפרזה על הביטוי התנ"כי, "נבל ברשות התורה". נבל ברשות החוק הוא מי שמתהדר בשמירת החוק, אך עושה בשם אותו חוק מעשים שלא ייעשו, תוך שרוממות החוק בפיו, ושאריות השרץ בידו. נבל ברשות החוזה הוא מי שבשם סעיף כלשהו בחוזה ממרר את חיי הצד השני לחוזה, חרף אי-נחיצות קיום סעיף זה לצורך הגשמת תכלית החוזה, תוך הערמת קשיים על הצד שכנגד, אך ורק בכדי להקשות עליו.

היום נוכחנו לדעת מה הם 'נבלים ברשות המוסר'. ערוץ 10 דורש לפרסם את קלטת החקירה של טופז, לכאורה בכדי ללמד את צופיו מוסר השכל מהו. הנה אשף רייטינג, מלך רייטינג שחטא והגיע לחרטה כה עמוקה, שלא לומר פתטית, ותראו אותו מגמגם ולא מגולח בשידור חי.

חרף העובדה שרצונו של ערוץ 10 בפורנוגרפיית סבל מציצנית, שלא נאמר נקמנית, הוא כה שקוף. לערוץ 10 החוצפה לעטוף את רצונותיו להקרין שידורי פורנו של סבל וכאב בכסות של 'מעשיות מוסר השכל'.

אציין כי לאורך כל הדרך לא אהדתי את טופז, אשר ביצע מעשים פליליים, וכמעט ושילם עליהם במאסר מתמשך, כפי הנראה בצדק. אולם כעת, כאשר התקשורת מבזה אותו, אהדתי כלפיו גוברת. ככה זה כאשר הצהוב של התשקורת מקצין והופך למוגלה צהבהבה ומגעילה - התעמרות התקשורת באנשים באשר הם, בהתעקשותה להציגם לראווה במצבים האנושיים הכי פרטיים, גורמת לנו, לציבור בני האדם - אשר גם אנו מתנסים לא פעם במצבים מביכים ו/או פרטיים ולא רוצים לככב בשידור פורנו-סבל של ערוץ 10 במצבים אלו - לאהוד כל אדם, אפילו עבריין. התעקשות ערוץ 10 בעבר להקרין צילום בן שתי דקות של יגאל עמיר בתחתוני בוקסר חרף התנגדותו הובילה אותי להזדהות ולאהדה עם יגאל עמיר. ואף אחד לא יכול לייחס לי שיקולים אחרים לאהוד את מצבו לבד מהיותו קורבן של הפורנו-תקשורת-גרפיה.

רק שלא נסריח
העיקר שאת כולם יקברו [AP]

מצפונם של נבחרי הציבור אשר נמנעו מלהציל את הציבור מפני רעידת האדמה הצפויה יהא שקט כל עוד הם לא יריחו את סירחון הגופות הנרקבות. זה מזכיר מאוד את גישת אהוד ברק בנאום שבו הצהיר כי אינו מתחייב שחיילים ישובו הביתה. אל תסריחו לנו ואם אתם נופלים בשבי אל תשגעו אותנו עם דרישות שחרור

לא מזמן בישרה לנו ידיעה בידיעות אחרונות (או שמא היה זה מעריב? העיצוב והסגנון דומים ולעיתים אני מתבלבלת ביניהם כמו שמתבלבלים בין שתי אחיות אשר מזכירות אחת את השנייה), כי נמצא הפתרון לרעידות האדמה העתידיות. שמחה ומאושרת שאנצל (פוטנציאלית) מסצינת 'הישרדות' פרטית משלי בין ההריסות, שלא לדבר על ביתי הדל שיעמוד על תילו ולא יהפוך לעיי חרבות (פולנים אינם אוהבים אי-סדר) – דפדפתי בחדווה אל הכתבה לראות במה מדובר – מסתבר כי ממשלת ישראל תכין לנו קברים המוניים, קברי אחים, אוי לקונוטציה, ובכך תפתור את בעיית הסירחון של גופות-אזרחי ישראל אשר חס וחלילה יפגעו באסון המוני של רעידת אדמה.

מדינת ישראל מעולם לא טרחה לחזק את הבתים בישראל מפני רעידות אדמה (המדינה יכלה ליזום באופן פעיל תמריצים לקבלנים אשר יוסיפו קומה נוספת לבתים, וזאת בכדי שיחזקו את המבנה בתמורה לאחוזי הבנייה שקיבלו. נכון שתמ"א 38, התוכנית שמאפשרת זו קיימת אך המדינה הייתה צריכה ליזום מערכת תמריצים מוגברת, שכן תמ"א 38 התנהלה בקצב של שמן מ'לרדת בגדול' אשר מסיים את ריצת הדיאטה שלו באפיסת כוחות).

את כל התקציבים שהשקיעה מדינת ישראל בהתנחלויות מיותרות אשר מחריפות את מצבה המדיני, יכלה המדינה להשקיע בחיזוק מבנים בתוך הקו הירוק, תוך שבמקומות שבהם לקבלנים זה לא משתלם לעשות זאת, המדינה הייתה נוטלת זאת על כתפיה, שהיו יכולות להיות רחבות דיין אלמלא מימון הישיבות וההתנחלויות. אך לא – המדינה אינה דואגת לחיים, גם לא למתים, כל דאגתה היא שהמתים לא יסריחו, וזאת בכדי שרשאי הציבור ימשיכו להשלות את עצמם כי 'הכל בסדר' או באורווליסטית – 'גופה רקובה היא אדמה שטוחה'.

מצפונם של נבחרי הציבור אשר נמנעו מלהציל את הציבור מפני רעידת האדמה הצפויה יהא שקט כל עוד הם לא יריחו את סירחון הגופות הנרקבות.

זה מזכיר מאוד את גישת אהוד ברק בנאום שבו הצהיר כי אינו מתחייב שחיילים ישובו הביתה. אל תסריחו לנו ואם אתם נופלים בשבי אל תשגעו אותנו עם דרישות שחרור. במלחמה נשבים, וברעידות אדמה נספים, והעיקר שהמצפון של אהוד ברק ושאר ראשי כנופיית השלטון יישאר נקי. במגדלי אקירוב לא רוצים לשמוע את זעקות השבוי ולא רוצים להריח את סירחון הגופות.

רק שכן נסריח
אסור, אסור! [AP]

משטור האזרחים במסווה של משמעת מים משרת את כנופיית השלטון. אזרחים ממושטרים בתחום X, הם אזרחים ממושטרים בתחום Y. ברגע שגזלת מאדם את החיוניות והספונטניות, לדוגמא משום שספרת לו דקות במקלחת, כרתת את מקור המרץ שלו גם מתחומים אחרים. אזרחים שסופרים דקות במקלחת יתלוננו פחות כנגד עוולות, כי הלך הרוח המשטורי, 'התדר המשטורי' חודר גם לתחומים אחרים בחיים

כתבה ב'הארץ' מבשרת לנו כי אנשים מרבים ללכת לקאנטרי קלאב בעצם ימים אלו, ולא בהכרח בשל תודעת כושר מפותחת. הם פשוט מגיעים לשם, בכדי להתקלח. חלקם 'עושים קולות של מתעמלים' מספר דקות, וזאת בכדי לצאת ידי חובה, ואז אצים למקלחת.

כמו בעניין רעידות האדמה, גם בעניין משבר המים המדינה יכולה הייתה לעשות משהו. אך אין כמו לגלגל את העלות על האזרח הקטן.

משטור האזרחים במסווה של משמעת מים משרת את כנופיית השלטון. אזרחים ממושטרים בתחום X, הם אזרחים ממושטרים בתחום Y. ברגע שגזלת מאדם את החיוניות והספונטניות, לדוגמה משום שספרת לו דקות במקלחת, כרתת את מקור המרץ שלו גם מתחומים אחרים. אזרחים שסופרים דקות במקלחת יתלוננו פחות כנגד עוולות, כי הלך הרוח המשטורי, 'התדר המשטורי' חודר גם לתחומים אחרים בחיים. בנוסף, 'משטר המים' או 'היטל הבצורת' בדוחושב ממשלתי גורם גם לפגיעה בפרטיות – יש לך מאהבת שמתגנבת לדירתך ובסופו של יום סוער אתם מתקלחים? עליך לדווח על כך שלא אדם אחד גר בדירה אלא שניים. אתה הומו בארון שמספר לכולם שהוא רווק שגר לבד אך למעשה גר עם בן זוג? עכשיו רשות המים תדע מכך, והכל במסווה של היטל בצורת. במקום שהמדינה תבצע את תפקידה (שכן מדוע היא מקבלת מיסים וסמכויות) ותדאג לרגולציה ראויה של משק המים בישראל, מדינת ישראל השתינה בקשת את שארית המים של ישראל, ובעיתוי מושלם החליטה למשטר את אזרחיה – לספור להם דקות במקלחת, דיירים בבית, וכדומה. מה שמאפיין משטרים טוטליטרים הוא הפגיעה בכבוד האזרחים, דחיפתם למאבק הישרדותי בכדי שלא יתקוממו כנגד השלטון, ומשטורם, הכל בכדי לצרוב בתודעתם תודעת-משוטרים ומפוקחים.

גם בעצם דחיקת האזרחים להמיר את המקלחת הפרטית הביתית במקלחת ציבורית, מרחק נסיעה מן הבית, יש משום 'אורווליזציה' של החלק הפרטי של החיים. הפקעה של הזכות לפרטיות ושיטוח של האישיות הם מן המאפיינים המובהקים של משטרים טוטליטרים.

כאשר אין מים בברזים ואנשים נאלצים להתקלח במקלחות ציבוריות, יש בכך משום כרסום בכבודם ובזהותם העצמית, שכן מקלחת זה משהו שעושים בבית באופן פרטי ולא באופן פומבי (אלא אם אתה במחנה סובייטי לחינוך מחדש).

נכון שהמקלחות בקאנטרי השכונתי אינן רעות ורחוקות מסגנון הגולאג, אך זה משום שהממשלה מפעילה את 'שיטת הצפרדע'.

אם תטיל צפרדע למים חמים, היא תקפוץ מהם מיד, אולם אם תטיל אותה אל תוך סיר עם מים פושרים ותחממו בהדרגה, היא תיוותר שם, עד להרתחתה, לשמחתו של צרפתי חובב רגלי צפרדעים מזדמן. הוא הדין עם הציבור – באופן הדרגתי מכרסמים בתחושת הפרטיות והנוחות שלו. היום הוא צריך לספר לאח הגדול עם מי הוא גר ולהפעיל סטופר באמבטיה "בשל מצב המים במדינה". אתמול נתוני התקשורת שלו נחשפו בשם ה"מאבק בפשיעה". מחרתיים מי ישורנו. כך מתרחש בישראל תהליך של טוטליטריזציה מזדחלת, מאחורי גבנו ומתחת לאפנו.

תאריך:  17/09/2009   |   עודכן:  17/09/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרוב נסריח רחוק
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמנון לביא-לוי
17/09/09 09:56
2
אייל.ב
17/09/09 10:24
3
מד' ליונה עיוורת
17/09/09 10:36
4
מטאטא
17/09/09 11:36
5
אנשים חלאות
17/09/09 12:31
פורום: יומני בר-און כתוב הודעה
פורום: משבר המים בישראל כתוב הודעה
פורום: פרשת דודו טופז כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה עושה מדינה אשר אזרחיה ובעיקר הכתבים שבה, נעדרי כל אמות מידה אנושיות בסיסיות, נניח, לדוגמא, טקט? מה עושה מדינה אשר בה - אם התנהגות אינה נאסרת בריש גלי על הבריות, הם מתנהגים בגסות ובחוסר טאקט משווע, רק משום שאין על כך איסור בחוק? ח"כ שי חרמש מצא פתרון - פליליזציה של יחסי האנוש. מסתבר שאם הכתבים בישראל כה תעבי בצע (לא, זו לא שגיאת כתיב, זו מן הכלאה לשונית בין תאבי בצע ו'תועבה') עד שהם נכנסים ללוע של קרובי משפחה שכולים כשהם גועים בבכי, ומכווננים את המצלמה לזוית העין בכדי לספק עוד ועוד צהוב לקהל, אם הם ממהרים לפרסם תמונת חלל או הרוג מתאונה צבאית או אזרחית אך ורק משום ש"בטח בעיתון המתחרה פרסמו את זה קודם" - מישהו צריך להפעיל את נשק יום הדין. כשלמדתי משפטים, בשנה א', בשיעור הראשון של 'דיני עונשין', הוסבר לי, כחלק מעקרונות היסוד של המשפט הפלילי, שהשימוש בדין הפלילי צריך להעשות במקרים קיצוניים ביותר, ואין להשתמש בכלי של הדין הפלילי בכדי להכווין התנהגות אנושית. מסתבר שיש מקרים שאין ברירה, כמו באותם מקרים שבהם בשיח נעים בחברותא פורץ אחד המשתתפים בנאומים צעקניים וקולניים, ושום רמיזות ש'די כבר' אינן עוזרות, ואחד המשתתפים מחליט לעשות מעשה ונוקט צעד לא נעים בכדי לרמוז לצעקן הקולני ש"פה זה לא שוק ו"כאן מקיימים שיח נעים".
16/09/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
לאור הנתונים האלה אנו מוצאים כי תביעות הרשלנות הרפואית ומערכת המשפט הפוסקת בתביעות אלה, תורמות למערכת הרפואית במישרין ואף בעקיפין בתחומים רבים, ומביאות לצמצום משמעותי במספר האנשים הסובלים מנזק עקב טעויות רפואיות שניתן היה למנוע.
סיכום אירועים שנתי, הוא משימה קשה ולפעמים לא נעימה כלל. לא, שחסרים חומרים או פרשיות לכתוב עליהן, לפעמים קשה לבחור את האירועים המרכזיים והמשפיעים על החברה והציבור, בבחינת "מרוב עצים לא רואים את היער".
16/09/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
אם מישהו היה זקוק לעוד הוכחה ששר החוץ, מר אביגדור ליברמן, נושא בתואר המכובד לשווא, הרי פרשת דוח גולדסטון חשפה מחדש את הבלוף. מאז הפרסום ועד לרגע כתיבת שורות אלה, שר החוץ נאלם דום. פקידי משרד החוץ וראש מערך ההסברה נשלחו אל החזית המדינית ללחום את מלחמתה הצודקת של ישראל, ואילו "המפקד העליון" עסוק בעניינים אחרים. אל יתפלא מישהו מן התמונה המעוותת שנוצרה בעקבות הדוח. פעילותו של מר ליברמן כשר חוץ מוזרה למדי מכל בחינה שהיא.
16/09/2009  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
המחזאי שמואל הספרי ועו"ד אלדד יניב ניסחו מסמך מעניין על הרצוי והמצוי בשמאל הישראלי. למקרא הראיון עימם במוסף הארץ שקלתי ברצינות לשוב לכור מחצבתי כשוחר שלום שהעם היהודי יקר לו. "שמאל לאומי" הם קוראים לזה, ואין מתאים ממנו לשכמותי. אלא שימים ספורים חלפו וה"שמאל" הישראלי, שמזמן נפח את נשמתו והוא מוטל כנבלה סרוחה באין קברן, מצא לו "מתנדב-דובר" בדמותו של הפולני מיכאל הנדלזלץ [בריוני התרבות, הארץ 16.9.09].
16/09/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   יומני בר-און  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משבר המים בישראל  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת דודו טופז  /  מי ומי  
התרגיל של ביבי לגביר אובמה  /  ענבל בר-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il