|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

ריבלין בעקיצה למרכז: יש ימין ויש שמאל

נשיא המדינה קורא שלא לטשטש עמדות ולהתיך את כולם לגוש אחד ומבקש לקיים ויכוחים לוהטים ונוקבים מנגד ביקש שלא לצבוע הכל בצבעי שחור ולבן
17/02/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]

נשיא המדינה ראובן ריבלין עוקץ את ססמת "אין ימין ואין שמאל" של מפלגת חוסן לישראל בפרט, ושל מפלגות המרכז בכלל, ואומר כי "במציאות הישראלית מפתה מאוד להימנע ממפגש אמיתי, נוקב, חי ומבעבע. מפתה לצייר את המציאות כאילו כולנו דומים, לטשטש עמדות, ולהתיך את כולם לגוש אחד".

הוא דיבר (יום א', 17.2.19) בחוג התנ"ך בבית הנשיא, וסיפר על מפגש הזכור לו היטב - ״מפגש מונומנטלי בין שני ענקי רוח שהיה מתקיים פעם מדי שבוע לא רחוק מכאן בקמפוס גבעת רם״ - אל תוך אולם שהכיל בדרך כלל 100 איש נדחסו מדי יום רביעי אולי 500, וביניהם אני כדי לחזות בהצגה הטובה בעיר, הפולמוס העז, העוצמתי בין פרופסור אלדד ופרופסור ליבוביץ'. מה גרם לנו להתעקש להידחק צפופים ולחזות בשני יהודים מבוגרים, משולהבים, צועקים זה על זה? הריאקציה. הריאקציה החזקה, החיבור הפורה שנוצר כששני יסודות מנוגדים וזרים כאלה נפגשים באומץ. שום דבר אחר לא מסוגל להוליד כזו השראה. גם כשהשניים שהיו ניצים ממש, התלהטו בוויכוחם מאוד, מעולם לא קרא האחד לרעהו בוגד, חלילה״.

"אין דבר יהודי יותר ממחלוקת נוקבת״, הדגיש ריבלין. ״אין דבר דמוקרטי יותר ממחלוקת נוקבת. אפשר וחשוב, אפילו הכרחי, לדון ולהתעקש על תרבות הוויכוח. אבל קודם לכך יש צורך בעצם קיומו של הוויכוח. היום אנחנו חסרים מאוד מפגשים כאלה במרחב הציבורי. את המילים האלה אני מבקש להגיד כשאנחנו נמצאים בערב יום הבחירות. אני מכיר היטב את הפחד מפני המפגש בין יסודות מנוגדים במדינה קטנטנה".

הנשיא ריבלין גם מתח ביקורת על מפלגות הנוטות לצייר את יריבותיהן בצבעי שחור ולבן ואמר: "להציג תמונת עולם שיש בה רק שחור ולבן, ללא אפשרות להיפגש, להידבר. אנחנו והם. בפועל שתי התמונות מעוותות ויש בהן פוטנציאל הרסני. הצוהר שהוויכוח והמחלוקת פותחים בפנינו, הוא האפשרות להכיר בכך שיש זולת, שיש אחר, ושהוא באמת באמת שונה ממני".

עוד אמר ריבלין: "ההתמודדות עם המציאות הישראלית, הביטחונית, המדינית והאזרחית, היא מלאכה מורכבת ועדינה. התחרות בשדה הפוליטי היא תחרות על מנהיגות, על מדינאות, וכן גם על היכולת לתווך ולנהל מורכבות, במציאות גיאופוליטית מורכבת ורגישה מאין כמותה, במציאות אזרחית שבתוכה חיות קבוצות עם תפיסות ואמונות שונות מאוד. אם נסלול כבישים עוקפי מפגש, אם נמשיך להתעלם מהעוצמה שבמחלוקת, מהמפגש המצמיח, נמנע מעצמנו את הבירור הכי חשוב שאנו חייבים וצריכים לעשות"

בסיום דבריו אמר הנשיא: "אני מאמין בנו, הישראלים, ובראש הבריא שלנו. אני מאמין בכוחה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ולכן אין לי ספק שהוויכוח ינצח. שהפולמוס שהיה תמיד סוד כוחנו, סוד התעוזה, הצמיחה והיצירה שלנו, ינצח. אין לי ספק שכשאנחנו נחבק את הוויכוח, וכשהמתווכחים ידעו גם להתחבק, נדע למצוא את הפתרונות והפשרות הטובים ביותר".

המפגש בחוג התנ"ך עסק בנושא "כוחה של מחלוקת ותרבות הדיבור" והשתתפו בו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון, דן מרידור, הפרופסור צביה ודוד ולדן, הרב בני לאו ונציגי עמותת "אור למשפחות שכולות" המלווה את המשפחות ששכלו את יקיריהן בפעולות האיבה.

בנאומה אמרה חיות: ״כאשר שני צדדים למחלוקת טוענים שכל טענה שלהם חשובה מאין כמותה, כל סעיף הוא קריטי וכל ויתור הוא בלתי אפשרי, הסיכוי שיימצא פתרון למחלוקת הוא קלוש. לעומת זאת, כאשר צד למחלוקת מדרג לעצמו, קודם כל, מה ראשון ומה אחרון, מהי ציפור הנפש שלו, מהם הקווים האדומים שאותם אין הוא מוכן לחצות, זהו בסיס להידברות, למשא-ומתן ולמציאת פתרונות. מניסיוני כשופטת בכל הערכאות לאורך כשלושים שנים, אוכל לומר כי כאשר הצדדים מגיעים להסדר פשרה בהליכים משפטיים זהו בדרך כלל פועל יוצא של נכונותם ליצור מדרג נורמטיבי וערכי של "ראשון ראשון ואחרון אחרון" מבחינתם, והנכונות הזו היא אשר סוללת לא אחת את הדרך לפתרונות יצירתיים של המחלוקת לטובת שני הצדדים. אני מאמינה כי אם נשכיל לאמץ ולו מעט מעצות חז"ל נוכל לזכות ביתרונות הרבים הנובעים מכוחה המעצים של המחלוקת תוך שמירת האחדות, האחווה והרעות בינינו".

יעלון: החלוקה לימין ושמאל היא לא רלוונטית

משה יעלון (חוסן לישראל-תל"ם) אמר במהלך כינוס של האיחוד החקלאי ותנועת הנוער עזרא: "יש פוליטיקה שעושה פוליטיקה ויש שיסוי בין ימין ושמאל. היום מי שתומך בראש הממשלה הוא ימין וכל השאר הוא שמאל, והיום שמאל הוא בוגד. יש התקפה פרועה נגד שלטון החוק. בתקשורת יש יותר מורכבות, הפרשות קשורות לתקשורת וכל העניין זה טוהר המידות וצניעות. כשהתפטרתי הגעתי למסקנה שאני יכול להשפיע וקראתי לחיבורים. לכן אנחנו עם בני גנץ וסדר היום כסיסמה הוא ישראל לפני הכל, כי החלוקה לימין ושמאל היא לא רלוונטית. שוק חופשי מבחינה כלכלית וצדק של רווחה זה לא עניין של ימין או שמאל אלא של מנהיגות אמיתית. בתפישה שלנו זה לא ימין-שמאל הישן, אלא איפה אנחנו רוצים את מדינת ישראל בהמשך והוויכוחים הם בשוליים. אנחנו רוצים להרכיב את הקואליציה הבאה ואנחנו רוצים להיות חלופה כדי לתת עתיד טוב למדינת ישראל".

ח"כ רויטל סוויד (העבודה) השתתפה אף היא ואמרה: "הסקרים, חזותם זה לא הכל וההתחזקות תמשיך. ומה קרה איתנו? הכל היה בגלל הנאום של גנץ ואנשים רוצים שינוי. אם אתם רוצים את אותו שלטון אז איך תצביעו לגנץ? מי שהוא לא ימין אין לו עוד מפלגה חוץ מהעבודה, כי בתוך מפלגת חוסן לישראל יש אנשים נהדרים והם אנשי ארץ ישראל השלמה, הם בעד סיפוח והעברת כספים לשטחים ומי שבעבודה לא יכול להצביע להם. יש לנו אחריות, נעשו טעויות כי מפלגת העבודה יש לה כלל וסדר-יום, וכשלא מתמנה ראש ממשלה, מחליפים יו"ר וזה פוגע בנו. המפלגות האחרות החליפו מעט מאוד מנהיגים, וזה דבר שאנו צריכים לתת עליו את הדעת, זה יצר לנו סכינאות בתוך המפלגה וזה דבר שפגע בנו. אנו בנבחרת חדשה וכולנו מאחורי גבאי ומקווים שנקים את הממשלה הבאה".


גל הירש (יו"ר מפלגת מגן) אמר: "השקפת עולמי המדינית היא ימין, אך כלכלית היא שמאל, אז אני לא מוצא איפה להיות. אני ימין מדיני ביטחוני, אך רוצה מדינה במרחב הכלכלי שלי, כי המדינה מזדכה על האחריות החברתית שלה. יש בליכוד מישהו שמעניין אותו הצד החברתי? תראו לי מפלגה חברתית ביטחונית בצד הימני. יש לי עמדה חד-משמעית בתחום הביטחוני ואיבדנו אחריות לשוויון של לחבר או לשלב בחברה שלנו. יאיר לפיד ניסה לעזור והרס כשחייב את החרדים להתגייס לצה"ל. בחברה הערבית יש אזרחים כמונו".

תאריך:  17/02/2019   |   עודכן:  17/02/2019
עידן יוסף
+יו"ר התנועה ציפי לבני תכנס בצהריים מסיבת עיתונאים
11:10 18/02/19  |  
יו"ר התנועה ציפי לבני תכנס (יום ב') בשעה 13:30 מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב. לבני צפויה למסור הצהרה לתקשורת.
+העיתונאי אלישיב רייכנר הצטרף למפלגת הימין החדש
10:23 18/02/19  |  
העיתונאי והסופר אלישיב רייכנר מצטרף (יום ב') למפלגת 'הימין החדש'. רייכנר, (43) הוא
תושב ירוחם ובעל טור קבוע בעיתון "מקור ראשון" ופעיל חברתי ב"מנהיגות תנועת הפריפריות".
+שמא ראשי הימין ישנים
10:15 18/02/19  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
בלוק טכני - צו השעה  ▪  והזמן עובר... אחוז אחד מן הקולות, כלומר לפחות מנדט אחד שהיה יכול להכריע בין שלטון ימין לשלטון שמאל, נוזל-חומק דרך שעון החול...
(פייגלין. לעמול לילה ויום [צילום: פלאש 90])
+שחררו את הסקר
09:39 18/02/19  |  יובל כהן   |   לרשימה המלאה
ברור ש"זהות" סבלה מתת-סיקור כרוני  ▪  לו ראשי מפלגות אחרות, "לגיטימיות" יותר, היו מתברכים בחלקיק מההתנהלות הסנסציונית של פייגלין, לא היינו חדלים מלשמוע עליהם
(פייגלין. צודק [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+סעודיה מהמרת על גבאי?
08:37 18/02/19  |  יונתן אריאל   |   לרשימה המלאה
ישנם סימנים המלמדים על קירבה רבה בין מפלגת העבודה לבין גורמים סעודיים, ומותר לשאול האם מדובר רק באינטרסים דיפלומטיים או שגם כסף מעורב בקשרים אלו
(גבאי. ביקר במפרץ [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
+החברים של גנץ: שני מיליון שקל מאקירוב
07:09 18/02/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה קיבל דיווח כי חוסן לישראל קיבלה ערבויות בסך חמישה מיליון שקלים  ▪  מייסדי חוסן לישראל: אפי רוזנהויז ושלומי אבנון
[צילום: עודד בלילטי/AP]
+"נאום גנץ במינכן - העתק נאום נתניהו באו"ם"
00:10 18/02/19  |  
סרטון ששודר ב"חי בלילה" בערוץ 12 מעלה כי לנאומו הקצר במינכן, כ-20 דקות אורכו, העתיק בני גנץ לכאורה קטעים שלמים מנאומו בעצרת האומות המאוחדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. למציאת ההבדלים בין הנאומים לחצו כאן.
+סמוטריץ': נפתיע עם מספר דו-ספרתי
23:29 17/02/19  |  
רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ' פתחו את מסע הבחירות בשדרות. סמוטריץ' אמר: "אנחנו בעזרת השם נהיה הפתעת הבחירות עם מספר דו-ספרתי של מושבים".
+פעילי העבודה הדרוזים לגבאי: שריין את סעד במקום העשירי
21:52 17/02/19  |  
עשרות מזכירי סניפים במפלגת העבודה ויו"ר המועצה הדתית הדרוזית העליונה דורשים מיו"ר העבודה, אבי גבאי, לקדם את ח"כ סאלח סעד מהמקום ה-17 ולשריין אותו במקום ה-10, היותר ריאלי. הם רמזו כי אם לא יעשה זאת תאבד העבודה את הדרוזים.
+העבודה מתחזקת; לבני שוקלת פרישה
20:45 17/02/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההתחזקות יחסית לשפל שחוותה ואינה עולה על 10 מושבים  ▪  גנץ נחלש  ▪  לפיד וזנדברג לא ממריאים  ▪  הציונות הדתית מתחזקת
(פרץ ושמולי. מחזרים אחרי כל קול [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+שפטל קיבל הצעה לעמוד בראש עוצמה יהודית
20:33 17/02/19  |  
רשימת עוצמה יהודית הציעה לעו״ד יורם שפטל לעמוד בראש המפלגה במקרה שתתמודד עצמאית, לאחר שהמגעים עם האיחוד הלאומי והבית היהודי אינם צוברים תאוצה (חדשות 12). זו הפעם הראשונה בה מציבה הרשימה חילוני בראשה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריבלין בעקיצה למרכז: יש ימין ויש שמאל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
19/02/19 10:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
שינויים קלים במגמות, לאחר איחוד זוטא בימין הדתי, והבחירות המקדימות בעבודה ובמרצ. בכל הסקרים המתפרסמים במהדורות המרכזיות (יום א', 17.2.19) הימין מנצח.
17/02/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר חוסן לישראל-תל"ם, הרמכ"ל לשעבר בני גנץ, עלה לנאום לראשונה בזירה הבינלאומית. בנאומו בוועידת מינכן לביטחון אמר גנץ: "במשמרת שלי לאירן לא יהיה נשק גרעיני", והבהיר אחרי נאומו של שר החוץ הארני: "שמעתם את זריף, אל תאמינו לשקרים שלו. "אני רואה באמת את מה שקורה באירן. אני יכול להגיד לכם בבטחה שהמשטר שזריף מייצג הוא רשעי. הוא קורא להרס המדינה שלי. הוא מדכא נשים, הוא מוציא להורג מיעוטים ופוגע בזכויות האדם מוציא טרור במזרח התיכון ובכל העולם".
17/02/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - רק שניים, סטו מדרכה, מממני טרור, הרוגים ונרצחים ועת התבונה משנכנס אדר מרבין בשמחה
17/02/2019  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, יהיה ממלא-מקום שר החוץ עד להקמת הממשלה הבאה - הודיע (יום א', 17.2.19) ראש הממשלה, בנימין נתניהו. תיק החוץ מוחזק בידי נתניהו מאז הקמת הממשלה הנוכחית באמצע 2015.
17/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
במפלגת העבודה, כמו גם בתקשורת המלווה את מאמצי ההתרחקות שלה מאחוז החסימה, נהוג להצמיד לשם המפלגה את הביטוי "המפלגה שבנתה את המדינה". אכן, היו לה ימי זוהר, אבל אלה התחלפו במהלך השנים בהסתאבות, שהובילה לכך שהציבור מאס בה והעביר את השלטון ליריביה. גם לליכוד צפוי עתיד דומה אם לא יבלום את ההסתאבות הזוחלת, שעדיין איננה מגיעה למציאות של ימי מפא"י ולשחיתות אשר אפיינה את תקופת כהונתו הראשונה של יצחק רבין כראש ממשלה (1977-1974). כהונה זו מוצגת ככהונתו הגרועה, בשעה שכהונתו השנייה הייתה גרועה הרבה יותר.
17/02/2019  |  רון בריימן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי  
פרופ' יפעת ביטון - למפלגת גשר  /  איציק וולף
ניסנקורן הצטרף לרשימתו של בני גנץ  /  איציק וולף
אוטובוס השבת לא יפעל  /  עידן יוסף
השמאל והמרכז בשירות האויב  /  עמוס שנער
ראש פורה ולענה  /  הרב אליהו קאופמן
שאלות ללא מענה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il