|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כהן. מציג מסמכים [צילום: קרייג ראטל, AP] טראמפ. "זה יהיה נהדר" [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הצהרת הפתיחה של מייקל כהן בעדותו בבית הנבחרים:

"טראמפ ידע מראש על פרסום המיילים שנגנבו מהדמוקרטים ובפועל הורה לי לשקר לקונגרס"

אם טענותיו של כהן יוכחו, הן עשויות לשמש כעילה להליכי הדחה נגד טראמפ מדגיש שאין לו הוכחה לקנוניה בין טראמפ לרוסיה, אך אומר שיש לו חשדות לכך מתאר את טראמפ כ"גזען, נוכל ורמאי" שאיים עליו כמו גנגסטר טוען שטראמפ התמודד לנשיאות רק כדי לשווק את המותג שלו ושאינו אוהב ומכבד את ארה"ב מציג מסמכים המלמדים לדבריו על מעשי נוכלות של טראמפ כלפי בנקים
27/02/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשל טראמפ   |   תגובות
בית הנבחרים נגד החרום
בית הנבחרים אישר אמש (יום ג', 26.2.19) החלטה המבטלת את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ על מצב חרום בגבול מקסיקו. ההחלטה אושרה ברוב של 245 נגד 182, כאשר 13 רפובליקנים מצטרפים לרוב הדמוקרטי. כעת עובר הנושא לשולחנו של הסנאט, שם כבר הודיעו שלושה רפובליקנים שיתמכו בהחלטה. במצב זה נוצר תיקו, בו סגן הנשיא מייק פנס יכריע נגד ההצעה - אך תמיכה של רפבוליקני אחד נוסף תטה את הכף לטובתה. אם ההחלטה תאושר בסנאט, צפוי טראמפ להטיל עליה וטו - ואין סיכוי שבשני הבתים ימצא הרוב הדרוש של שני שלישים כדי לבטל אותו. לפיכך, מדובר בעיקר בצעד פוליטי וציבורי שאין לו השלכה מעשית מחייבת.

הנשיא דונלד טראמפ ידע שהפעיל הרפובליקני רוג'ר סטון עומד בקשר עם אתר וויקיליקס בנוגע למסמכים שגנבו פצחנים רוסים מהמפלגה הדמוקרטית, ולמעשה הורה למייקל כהן לשקר בעדותו בקונגרס בנוגע למו"מ להקמת טראמפ טאואר במוסקבה. כך טוען כהן בהצהרת הפתיחה שלו, שהעביר (יום ד', 27.2.19) לקראת עדותו בוועדת הביקורת של בית הנבחרים. אם יתברר שיש ממש בטענותיו של כהן, הרי שמדובר בעדויות לעבירות בנות הדחה.

כהן פותח באומרו, כי הוא יודע שיש ספקות לגבי אמינותו, ולכן הוא מצרף מסמכים תומכים להצהרתו הכתובה. בין היתר מציג כהן צ'ק שקיבל מחשבון הבנק האישי של טראמפ, כהחזר על דמי השתיקה בסך 130,000 דולר ששילם לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, הטוענת שהיה לה רומן עם טראמפ; דוחות כספיים של טראמפ לשנים 2013-2011; ומכתבים שכתב בשמו של טראמפ למוסדות חינוך בהם למד במטרה להפחיד אותם מפרסום ציוניו.

לדברי כהן, כאשר החל לעבוד כעורך דינו של טראמפ בשנת 2007, לא העלה על דעתו שיום אחד טראמפ ירוץ לנשיאות בקמפיין של שנאה וחוסר סובלנות, והוא מתחרט על היום בו הסכים לעבוד עבורו ועל העזרה שהושיט לו. "אני מתבייש משום שאני מכיר את טראמפ. הוא גזען. הוא נוכל. הוא רמאי. הוא היה מועמד לנשיאות שידע שרוג'ר סטון מדבר עם ג'וליאן אסאנג' על כך שוויקיליקס יפרסם את המיילים של המפלגה הדמוקרטית", כותב כהן.

"שאל מה קורה במוסקבה"

כהן מודה, כי שיקר לקונגרס כאשר טען בעדות קודמת, כי המו"מ על הקמת טראמפ טאואר במוסקבה הסתיים בינואר 2016; בפועל הוא נמשך חודשים רבים לאחר מכן, הוא אומר כעת. לדבריו, טראמפ לא הורה לו במישרין לשקר - "זו אינה הדרך בה הוא פועל" - אלא "הסתכל בעיני ואמר לי שאין לו שום עסקים ברוסיה ואז יצא ושיקר באותה צורה לעם האמריקני; זו הייתה הדרך שלו לומר לי לשקר".

לטענת כהן, טראמפ שאל אותו לפחות שש פעמים עד יוני 2016 "מה קורה ברוסיה" כאשר כוונתו הייתה למו"מ על הפרויקט. לדבריו, עורכי דינו האישיים של טראמפ "קראו וערכו" את עדותו הקודמת, בה כאמור שיקר בנושא. "שיהיה ברור: טראמפ ידע על המו"מ במוסקבה והנחה אותו לאורך הקמפיין ושיקר על כך, כי לא חשב שהוא ינצח ומשום שעמד להרוויח ממנו מאות מיליוני דולרים. לכן גם אני שיקרתי, כי טראמפ הבהיר לי בפועל שזה מה שהוא מצפה ממני".

כהן גם מבהיר, כפי שהיה ברור, כי טראמפ הוא "אדם מספר 1" המוזכר בכתב האישום בו הודה, ולפיו הוא שהורה לו לשלם את דמי השתיקה לדניאלס תוך הפרת חוקי מימון הבחירות. הוא מביע בושה על כך שפעמים רבות פעל בשירותו של טראמפ ובניגוד לצו מצפונו. "להיות בסביבתו של טראמפ - זה משכר. אתה מרגיש שאתה מעורב במשהו גדול ממך, אתה מרגיש שאתה משנה את העולם", הוא מוסיף.

לדברי כהן, "טראמפ הוא חידה. הוא אדם מורכב. יש בו טוב ויש בו רע, כמו בכולנו. אבל הרע גובר על הטוב, ומאז נכנס לתפקידו הוא הפך לגרסה הגרועה ביותר של עצמו". לטענת כהן, טראמפ התמודד לנשיאות במטרה להעלות את ערך המותג של עצמו; "אין לו שום רצון או כוונה להנהיג את המדינה, אלא רק לשווק את עצמו ולבנות את הונו ועוצמתו". טראמפ מעולם לא התכוון לנצח בפריימריז בו בבחירות; הקמפיין היה מבחינתו רק מסע שיווקי, ממשיך כהן.

ניפח והפחית את הונו

כהן טוען, כי טראמפ ידע מראש על פרסום המיילים שנגנבו מן הדמוקרטים. לדבריו, הוא שהה במשרדו של טראמפ ביולי 2016, ימים אחדים לפני הוועידה הדמוקרטית, כאשר מזכירתו הודיעה שסטון על הקו. טראמפ ניהל את השיחה ברמקול, וכך שמע כהן את סטון מדווח, כי שוחח עם אסאנג' וכי בעוד מספר ימים תהיה הדלפה גדולה של דוא"ל מהקמפיין של הילרי קלינטון. "זה יהיה נהדר", הגיב טראמפ לדברי כהן.

עוד אומר כהן, כי טראמפ הוא גזען. לדבריו, טראמפ ביקש ממנו פעם לציין שם של מדינה המונהגת בידי אדם שחור ושאיננה "shithole"; היה זה בעת נשיאותו של ברק אובמה. בעת נסיעה בשכונת עוני בשיקאגו - עירו של אובמה - העיר טראמפ שרק שחורים יכולים לגור בכאלה מקומות. והוא גם אמר, כי שחורים לא יבחרו בו משום שהם טיפשים מדי.

את טענתו ולפיה טראמפ הוא רמאי, מבסס כהן כאמור על דוחות כספיים מתחילת העשור, אשר לדבריו הועברו לדויטשה בנק ולמוסדות פיננסיים אחרים כאשר ביקש הלוואות. טראמפ נהג לנפח את שווי נכסיו, למשל במטרה להיכנס לרשימת עשירי ארה"ב של פורבס, ולהפחית אותו כדי להקטין את תשלומי המס שלו. עוד אומר כהן, כי טראמפ הנחה אותו למצוא רוכש-קש לדיוקן שלו שהועמד למכירה פומבית, כך שהוא ישיג את המחיר הגבוה ביותר. לאחר שהציור נמכר ב-60,000 דולר, קנה אותו טראמפ בחזרה מכספי קרן הצדקה שלו והוא תלוי כיום באחד מבתיו.

דונלד הבן נכנס למשרד

לגבי התשלום לדניאלס מעיר כהן, כי אחת החרטות הגדולות ביותר שלו היא שקריו למלאניה טראמפ שהיא "אדם טוב ונדיב. אני מכבד אותה מאוד וזה לא הגיע לה". לדבריו, טראמפ הורה לו לשלם לדניאלס מקו האשראי הפרטי שלו, והחזיר לו את הכסף כאשר כבר היה נשיא, לאחר שהפרשה נחשפה. "נשיא ארה"ב כתב צ'ק כחלק ממזימה פלילית להפר את חוקי מימון הבחירות", טוען כהן.

עוד אומר כהן, כי מעולם לא שמע את טראמפ - בשיחותיהם הפרטיות - אומר משהו שיגרום לו להבין שטראמפ אוהב ומכבד את ארה"ב, ומעשיו מלמדים על ההפך מכך. בשנת 2008 קיצץ טראמפ במחצית את שכרם של מי שעבדו עבורו - כולל כהן - אך במקביל הראה לכהן החזר מס בסך 10 מיליון דולר והעיר שאינו מאמין שהממשלה כה טיפשה עד שהיא מחזירה כסף ל"מישהו כמוני". עוד אומר כהן, כי טראמפ התחמק משירות בווייטנאם בתירוצים רפואיים שמעולם לא הוכיח.

כהן מדגיש, כי אין לו הוכחה ישירה לקנוניה בין טראמפ לבין רוסיה, אך יש לו חשדות. לדבריו, כאשר נחשפה הפגישה שהתקיימה ביוני 2016 בין בכירי קמפיין טראמפ לבין עורכת דין רוסייה שהבטיחה מידע מכפיש על קלינטון, הוא נזכר שכמה ימים לפני אותה פגישה, נכנס דונלד טראמפ הבן למשרדו של אביו, עקיף את שולחנו (מעשה בלתי רגיל), רכן אליו ודיבר בקול נמוך. לדברי כהן, הוא שמע בבירור את דונלד הבן אומר: "הפגישה מתואמת". טראמפ הגיב: "טוב, עדכן אותי". דונלד הבן היה בין המשתתפים בפגישה עם עורכת הדין. לטענת כהן, דונלד הבן - שאביו מתייחס אליו בבוז - מעולם לא תיאם פגישה משמעותית בלא אישורו של טראמפ.

לבסוף אומר כהן, כי הוא שיקר אך אינו שקרן, עשה מעשים רעים אך אינו אדם רע. הוא מאשים את טראמפ ועורך דינו, רודי ג'וליאני, באיומים עליו ועל משפחתו במטרה למנוע ממנו להעיד בקונגרס. "טראמפ כינה אותי 'מלשן' משום שבחרתי לומר את האמת - כמו גנגסטר היה עושה אם אחד מאנשיו היה בוחר לשתף פעולה עם הממשלה".

TESTIMONY OF MICHAEL D. COHEN / הצהרת פתיחה
דברי הפתיחה של מייקל כהן בעדותו בבית הנבחרים, 27.2.19

תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"טראמפ ידע מראש על פרסום המיילים שנגנבו מהדמוקרטים ובפועל הורה לי לשקר לקונגרס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשל טראמפ
הרעיון שעיתונאים אמריקנים זקוקים להגנה, נשמע מוזר ואף על גבול האבסורד. במדינה בה שורר חופש ביטוי מהיום בו הוקמה, בה ניתן לומר כמעט כל דבר, בה יש אלפי ואולי רבבות אמצעי תקשורת, בה כמעט בכל עיירה יש עיתון - כאן צריך להגן על עיתונאים?
25/02/2019  |  איתמר לוין, ניו-יורק  |   כתבות
  • יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף מהמפלגה הדמוקרטית, פרסם בסוף השבוע (22.2.19) בוושינגטון פוסט מכתב גלוי לעמיתיו הרפובליקנים. הדברים נכתבו בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריהם.

25/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הנשיא דונלד טראמפ מאוכזב יותר ויותר ממנהל המודיעין הלאומי, דן קואטס, שהוא עצמו מינה לתפקיד, ובממשל יש החוששים שיפטר אותו בקרוב – מדווח (יום ד', 20.2.19) וושינגטון פוסט.
20/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ההימור של ראש ממשלת יפן, שינזו אָבֶּה, על דונלד טראמפ עלול להתגלות כאחד הגרועים ביותר בהיסטוריה. תשעה ימים לאחר הבחירות בנובמבר 2016, מיהר אבה לטראמפ טאואר בניו-יורק – המנהיג הזר הראשון שבא לברך את הנשיא הנבחר. 67 ימים מאוחר יותר הודיע טראמפ שהוא עושה בדיוק את מה שיפן חששה ממנו: מוציא את ארה"ב מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי, לאחר ארבע שנים בהן עמל אבה לצרף אליה את יפן.
20/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
במועדון הגולף של דונלד טראמפ בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה תלויה תמונה שלו מימי "המתמחה", אצבעו מונפת בתנועת "אתה מפוטר" בתוספת הכיתוב: "האם אתה מסוגל לעשות את הצעד?". התמונה הזאת כנראה עדיין חקוקה במוחו של הנשיא, מה שמסביר מדוע הוא מנסה להציג כל תבוסה כניצחון – כותב טימותי או'בריאן, עורך הדעות של אתר בלומברג.
19/02/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת טראמפ-רוסיה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות טראמפ  /  מי ומי  
16 מדינות תובעות את טראמפ בשל מצב החרום  /  איתמר לוין
סכנת משבר חוקתי בארה"ב  /  איתמר לוין
טראמפ: החומה - מצב חרום  /  איתמר לוין
לבנות חומה במימון אל-צ'אפו  /  איתמר לוין
הסכמה עקרונית למניעת השבתה  /  איתמר לוין
סכנה להשבתת הממשל בארה"ב  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il