|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  

  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
"התערבות בוטה בבחירות" [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90] מנדלבליט. עיכוב קל לפני הפרסום [צילום: אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ']

הפרקליטות על תיקי נתניהו:

העתירה לא תעכב את פרסום ההחלטות

עו"ד יוסי פוקס והליכוד מבקשים מבג"ץ לדחות עד אחר הבחירות את פרסום ההחלטות בתיקי נתניהו - אך הפרקליטות מבהירה שלא תמתין בלא צו שיפוטי
28/02/2019  |   איתמר לוין, איציק וולף   |   חדשות   |   פרשות נתניהו   |   תגובות

הליכוד מבקש (יום ה', 28.2.19) מבג"ץ למנוע את פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בתיקי בנימין נתניהו. בג"ץ צפוי לדחות על הסף את העתירה, שכן כל עוד נתניהו עצמו אינו עותר - בית המשפט כלל לא ידון בנושא. עוד מתברר, כי הפרקליטות אינה מתכוונת לעכב את הפרסום, אלא אם בג"ץ יורה לה אחרת.

הליכוד הודיע, כי הוא מבקש מבג"ץ להצטרף לעתירה שהגיש איש הימין עו"ד יוסי פוקס - שכבר נכשל בעתירות קודמות בנוגע לחקירות נתניהו. לטענת המפלגה, הפרסום המתוכנן הוא "תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות, שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי". לטענת המפלגה, מדובר בהחלטה "שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושהיא מהווה התערבות בוטה בבחירות".

פוקס מבקש מבג"ץ להורות למנדלבליט לדחות עד לאחר הבחירות את ההחלטה, בנימוק שאין מקום לפרסם אותה לאחר סגירת רשימות המועמדים לכנסת. לטענתו, "ייתכן שכתוצאה מפרסום החלטת היועץ תקבלנה מפלגות שהינן חלק מגוש הימין התומך בראש הממשלה, פחות מושבים בכנסת וזאת על-אף שהחלטה זו עשויה להתהפך ב-180 מעלות כתוצאה מהשימוע שיתקיים רק לאחר הבחירות, אך יהיה זה מאוחר מדי עבור המפלגות שאיבדו ייצוג בכנסת ו/או תפקידים בממשלה שתקום, כתוצאה ישירה מהפרסום הזה".

מנהל מחלקת הבג"צים, עו"ד ענר הלמן, כתב אתמול לפוקס, כי מנדלבליט ופרקליט המדינה, שי ניצן, סבורים שאין מניעה לפרסם את ההחלטה, כל עוד לא ניתן צו שיפוטי המונע זאת. ממכתבו עולה, כי פוקס לא ביקש צו ביניים שימנע את הפרסום לפני ההכרעה בעתירתו - וממילא לא יינתן צו כזה ולכן ההחלטה תפורסם כמתוכנן.

לגופה של העתירה כותב הלמן, כי לדעת הפרקליטות דינה להידחות על הסף, ממספר טעמים: בג"ץ דחה עתירה דומה של פוקס, כך שיש מעשה בית דין המונע דיון נוסף; הוא מתעבר על ריב לא-לו, שכן נתניהו עצמו לא עתר; שיהוי הנובע מכך שידוע מזה זמן שמנדלבליט מתכוון לפרסם את ההחלטה לפני הבחירות; העדר פנייה מוקדמת למנדלבליט; והימנעות מצירופו של נתניהו כמשיב.
בג"ץ 1498/18 / מכתב
הפרקליטות מודיעה שהעתירה לבג"ץ נגד פרסום החלטת מנדלבליט בתיקי נתניהו לא תביא לעיכוב הפרסום

תאריך:  28/02/2019   |   עודכן:  28/02/2019
איתמר לוין, איציק וולף
+יו"ר כולנו משה כחלון שומר על שתיקה
22:03 28/02/19  |  עידן יוסף
יו"ר כולנו משה כחלון שומר על שתיקה. הוא ומפלגתו היו היחידים שלא התייחסו להחלטת היועץ המשפטי לממשלה בפרשות נתניהו.
+גנץ: ישיבה עם נתניהו - לא על הפרק
21:17 28/02/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי אזרחי ישראל אינם מעוניינים בראש ממשלה בחצי משרה  ▪  לפיד: לא נשב עם נתניהו עם כאלה אישומים, עליו למסור את ראשות הליכוד למישהו אחר
(בני גנץ [צילום: מן הטלוויזיה])
+נתניהו: עלילת דם, מגדל הקלפים יקרוס
20:35 28/02/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
טוען שהשמאל הצליח להשפיע על מנדלבליט לפרסם את ההחלטה לפני הבחירות  ▪  מייחס לשי ניצן וליאת בן-ארי הטיה פוליטית  ▪  "מתכוון לשרת אתכם כראש הממשלה עוד שנים רבות"
(נתניהו. עיתוי שערורייתי)
+אדלשטיין: נזק ציבורי ופוליטי בלתי הפיך לליכוד
19:44 28/02/19  |  
יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין: ״אישומים, מכל סוג, אינם תחליף להרשעה במדינה דמוקרטית. עלינו לתת לעובדות להתברר בהליך הוגן שמגיע לראש ממשלה כמו לכל אזרח במדינת ישראל. פרסום הודעה על כתב אישום נגד ראש מפלגה 40 יום לפני בחירות מבלי לקיים שימוע, מהווה נזק ציבורי ופוליטי בלתי הפיך לא רק לו, אלא למפלגה שלמה ולציבור הבוחרים. אני בטוח שאזרחי ישראל מבינים זאת היטב. בנימין נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה ובראשותו נמשיך בכל הכוח את מסע הבחירות בדרך לניצחון הליכוד והקמת גוש ימין חזק״.
+יו"ר הקואליציה: שלושה תיקים הזויים, פרי יצירתו של השמאל
19:30 28/02/19  |  
יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם: "‏תסריט ידוע מראש, הכל היה מרוח על כל העיתונים בשלוש שנים האחרונות. גם היום מדובר בשלושה תיקים הזויים, פרי יצירתו של השמאל, שאף מדינה דמוקרטית לא הייתה מעזה לחקור בגינם ראש ממשלה מכהן. הציבור לא מטומטם ובעזרת ה' ימשיך לבחור בנתניהו להנהיג את המדינה להישגים מרשימים גם בקדנציה הבאה".
+גנץ יגיב רק לאחר הודעת ראש הממשלה
19:28 28/02/19  |  
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע כי יגיב להחלטת היועמ"ש בהצהרה קצרה לתקשורת בשעה 20:30 לאחר סיום דברי ראש הממשלה.
+יהדות התורה: "התקופה רגישה, נתמוך בנתניהו"
19:22 28/02/19  |  
סיעת יהדות התורה: "כפי שהודענו בצורה רשמית אנו תומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו. חזקת החפות עומדת לנתניהו בדין וככל שהחוק יאפשר זאת נמשיך לתמוך בו, בייחוד בתקופה רגישה זו".
+רוזין: "להתחיל תהליך צמיחה מחדש"
19:05 28/02/19  |  
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) על החלטת היועמ"ש: "זה יום עצוב בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית, ודווקא מנקודת שפל זו עלינו להתחיל את תהליך הצמיחה מחדש שישיב את אמון הציבור במערכת הפוליטית ובגופי אכיפת החוק".
+מגן: "נצטרף לנתניהו"
19:04 28/02/19  |  
גל הירש, יו״ר מפלגת מגן: ״לרה״מ בנימין נתניהו זכויות רבות ובעת הזאת חשוב שנזכור את חזקת החפות לה הוא ראוי. כל עוד הוא חף מפשע הוא ראש ממשלה, ראוי להיות ראש ממשלה ואל ממשלתו נצטרף״.
+חד"ש-תע"ל: "מקומו של נתניהו בכלא"
19:03 28/02/19  |  
ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל: "מקומו של נתניהו בכלא. עוצמות ההסתה שלו נגד האוכלוסיה הערבית, סימון השמאל בישראל כבוגדים, מדיניות ההפרד ומשול והשיסוי בין האוכלוסיות, נועדו כולם להסוות את המדיניות המושחתת שלו. מה שעומד בראש סדר העדיפות של ביבי זה הוא ורק הוא, בטח שלא האזרחים. את נתניהו ושלטון לא צריך להחליף רק כי הוא מושחת אלא כי מלבד העובדה שהוא חותר נגד שלטון החוק הוא גם מחרחר מלחמה, מפיץ גזענות ומחסל את המרחב הדמוקרטי. אנחנו מציעים אלטרנטיבה שמאלית של שותפות יהודית-ערבית לכלל האזרחים, אלטרנטיבה לחברה נקייה ומוסרית - לשלום, לשוויון ולצדק".
+הימין החדש: גם אנחנו נמתין לתום השימוע
18:52 28/02/19  |  
רשימת הימין החדש: "כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת חזקת החפות ככל אזרח אחר במדינה. אנו מכבדים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אך כפי שאמר היועץ במילותיו שיבוא לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה, כך גם אנחנו נמתין לתום השימוע. מפלגת הימין החדש תמליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את משימת הרכבת הממשלה הבאה".
+איחוד מפלגות הימין: זכאי עד אשר תוכח אשמתו
18:51 28/02/19  |  
איחוד מפלגות הימין: "כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה. עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה כדי שלא נמצא את עצמנו יום אחרי הבחירות עם ממשלת ביבי-גנץ-לפיד שעלולה להוביל אותנו להקמת מדינת טרור פלשתינית".
+אבי גבאי לנתניהו: תתפטר ושים סוף לבושה הלאומית
18:49 28/02/19  |  
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: "נתניהו מבייש את מדינת ישראל. מחריב הכל כדי להציל את עצמו. אזרחי ישראל לא רוצים מנהיגות מושחתת. ראש הממשלה מבייש את עם ישראל ואת מדינת ישראל. נתניהו, תתפטר. שים סוף לבושה הלאומית. אל תנהל את הקרב מבית ראש הממשלה".
+עוצמה יהודית: "עושים פוטש לנתניהו"
18:44 28/02/19  |  
תגובת עוצמה יהודית: "לטעמנו מדובר בנסיון פוטש לראש הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה אינו אמור לקבוע מי יהיה ראש הממשלה בישראל. לאורך כל שנות כהונתו של נתניהו מתחנו עליו ביקורת חריפה בעניינים מדיניים ופוליטיים. נתניהו לצערנו התפשר, לא קיים הבטחותיו לעם בישראל והיה צריך לגלות מדיניות נחושה ביחס לחמאס ואויבי ישראל. אולם בעניין חקירותיו של נתניהו הצדק עימו. עצם ההודעה על הגשת כתב האישום חודש לפני מועד הבחירות, היא ניסיון להפיל ראש ממשלה מכהן, אולם כאשר מדובר בתיקים העולה מהם צחנה של אכיפה בררנית הצחנה גדול אף יותר. נציגי עוצמה יהודית בכנסת לא יושפעו מהחלטת היועמ"ש הערב".
+ש"ס: נתניהו המתאים ביותר להנהגת המדינה
18:41 28/02/19  |  
הודעת ש"ס: ״כפי שהודענו מתחילת הדרך, ש״ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ותמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה בעת הזו ונתמוך בו בתפקידו כראש הממשלה ככל שהחוק יתיר לו״.

+יו"ר ישראל ביתנו: נתניהו רשאי להתמודד בבחירות
18:27 28/02/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אביגדור ליברמן הגיב על החלטת היועמ"ש והצהיר שמבחינת מפלגתו - כל עוד אין פסק דין חלוט רשאי ראש הממשלה להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר
([צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90])
+יחימוביץ': נתניהו אינו כשיר להתמודד בבחירות
18:18 28/02/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה קראה לראש הממשלה להימנע מהתמודדות בבחירות לנוכח ההחלטה להגיש נגדו כתבי אישום והעניקה גיבוי מלא לרשויות אכיפת החוק
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+תגובת הליכוד: מדובר ברדיפה פוליטית
18:17 28/02/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת הליכוד פרסמה את תגובתה לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי יוגשו כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכפוף לשימוע  ▪  "תערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות"
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+שימוע לנתניהו: שוחד בפרשת בזק;
הפרת אמונים בתיקי המתנות ומוזס
18:15 28/02/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה חשוד בקבלת שוחד משאול אלוביץ, בדמות סיקור חיובי באתר וואלה שבשליטת בזק, בתמורה להקלות רגולטוריות לבזק  ▪  חשוד במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות במאות אלפי שקלים מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ובשל שיחותיו עם מוזס בהן הוצע לו שוחד  ▪  אלוביץ ומוזס זומנו לשימוע על מתן שוחד  ▪  נסגרו התיקים נגד מילצ'ן ושרה נתניהו  ▪  הליכוד: רדיפה פוליטית שמטרתה להפיל את ממשלת הימין
נתניהו. שלושה תיקים [צילום: רונן זבולון/AP]
מילצ'ן. מתנות סדרתיות [צילום: פלאש 90]
+בג"ץ מאפשר לפרסם את החלטת מנדלבליט
16:19 28/02/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע: לעתירות נגד פרסום ההחלטות לפני הבחירות אין מקום משום שנתניהו לא עתר בעצמו; הליכוד ביקש להצטרף הרבה אחרי הדקה ה-90 לעתירה שאין לה זכות קיום
(סולברג. "כלל ופרט וכלל" [צילום: איציק וולף])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העתירה לא תעכב את פרסום ההחלטות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
28/02/19 12:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע (יום ה', 28.2.19) על החלטתו בשלושת תיקי החקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההערכה היא, כי נתניהו יזומן לשימוע בעבירות שוחד (תיק 4000), ומרמה והפרת אמונים בשני התיקים האחרים (תיק 1000 ו-2000).
27/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
אני רוצה לפנות אליכם הציבור ולספר לכם שבקרוב מאוד, עשויים לפתוח בחקירה פלילית נגדי על האשמות ישנות אשר נשמרו במשך שנים במגירה, שבאמצעותן ניסו ללחוץ עלי ולמנוע ממני פרסום חוות דעת מקצועית (פירוט בעניין ניתן למצוא במאמריו של יואב יצחק באתר זה: "מנדלבליט חשוף לסיכון ופרישה" ו"מנדלבליט סחיט מצד ניצן ונתניהו"). ייתכן אפילו שינסו להתנקש בחיי או בחיי בני משפחתי. לו זה יקרה, תדעו טוב מאוד מדוע זה קרה.
27/02/2019  |  עמוס שנער  |   מאמרים
היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט עומד לפרסם בתוך ימים ספורים את החלטתו בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו (1000, 2000, 4000). סוד גלוי הוא: מנדלבליט יודיע על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, למרות הקשיים והלבטים אליהם נקלע בבואו להכריע. השאלה הגדולה היא: באילו תיקים יאשים בעבירות שוחד, בסופו של דבר, אם בכלל.
27/02/2019  |  יואב יצחק  |   מאמרים
מדוע שבן הדוד נתן מיליקובסקי, שהיה שותף עסקי של בנימין נתניהו, יעניק לו במתנה 300,000 דולרים? ראוי לבדיקה עיתונאית. אך אני מניח כי הכסף נקי וטהור וכשר.
26/02/2019  |  דן מרגלית  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר (יום א', 24.2.19) כי נראה שלחץ השמאל הצליח להשפיע גם על ועדת ההיתרים, שהחליטה לאסור עליו לקבל תרומות למימון הגנתו המשפטית. מדובר בבקשתו החוזרת לאפשר לו לממן מתרומות את הגנתו והורתה לו להשיב 300,000 דולר שכבר קיבל.
24/02/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
נתניהו נדרש להחזיר מ"ש שקיבל להגנתו  /  איתמר לוין
מנדלבליט דחה בקשת נתניהו לזמן עדים  /  איתמר לוין
פיני רובין מצטרף לנתניהו  /  איתמר לוין
זו חליפתי  /  איתמר לוין
הברווזון (הפוליטי) המכוער  /  רפי לאופרט
המפץ הגדול  /  בצלאל לביא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il