בתום ישיבה בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו״ר האגף לאיגוד מקצועי ארנון בר דוד, יו״ר איגוד עובדי התחבורה
אבי אדרי וועד עובדי הרכבת בראשות
גילה אדרעי, נעתר ועד עובדי הרכבת לבקשתו של בר-דוד, והורה לעצור את שביתת קווי הרכבת ולהפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים, מתוך מה שהוגדר "התחשבות בציבור נוסעי הרכבת" ו"מתוך אחריות לגורל החברה".
לנוכח הדברים, תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה, בהדרגה, לרבות קווי לוד-ראשונים וכרמיאל-חיפה.
ההסתדרות הודיעה כי תפנה ביממה הקרובה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים. ההסתדרות קוראת להנהלת הרכבת "לכבד את עובדיה ולהפנים כי ההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר של החברה".
מוקדם יותר, שהוועד הפסיק את תנועת הרכבות לחמש דקות ושיבש את הרשת כולה. הנהלת
רכבת ישראל מברכת על ההחלטה להפסיק את השבתת רכבות הנוסעים ולאחר שלושה ימים, צעד שפגע בכ-20 אלף נוסעים מדי יום, תוך ביטול 80 רכבות.
הנהלת הרכבת הודיעה כי היא רואה בחומרה רבה את הפסקת תנועת הרכבות בארץ, תוך שימוש ברשת החרום הרכבתית ו'חטיפת' עשרות אלפי נוסעים בעת נסיעתם. "הנהלת הרכבת לא תעבור על כך לסדר היום, והגישה תלונה במשטרה כנגד נציגי הוועד. מדובר בשימוש לרעה במשרה, הפרת אמונים והפרעה לעובד ציבור. הפסקת השביתה במגזר הנוסעים והמטענים היא התחלה נאותה ליישוב עוד מספר רב של צעדים ארגוניים, שבפועל מסרסים את הרכבת ופוגעים בה אנושות - תפעולית ותקציבית".
ההנהלה מדווחת כי ועד העובדים הכריז על 30 הוראות ארגוניות שונות, שעיקרן:
איסור הוצאת כלים הנדסיים וביצוע סגירות מקטעי מסילה לצורך עבודות תשתית חיוניות לצורכי בטיחות. מבצע התשתית המתוכנן ליום חמישי באזור נתב"ג - בוטל בגין כך.
זאת לאחר שמבצע אחר, בתחנת יבנה מזרח, בוטל אף הוא בשבוע שעבר.
ועד העובדים מפעיל מגוון אמצעים על-מנת לפגוע בשירות הניתן לנוסעים:
ביטולים חוזרים של ניסויי רכבות במנהרות גילון – רכבת ישראל מנסה מזה חודש לבצע ניסויים במנהרת הגילון, אשר במידה ויצליחו, יאפשרו להעביר רכבות מסוג סימנס (כחולות) לקו לכרמיאל, והפניית רכבות דו קומתיות (אדומות) חזרה לקווי הצפון, ובכך להחזיר את השירות המלא ליישובי הצפון, כבר בשבועות הקרובים. וועד העובדים מסכל מזה שבועיים את הניסוי, תוך פגיעה חוזרת בנוסעים תושבי הצפון.
הפסקת ליווי טכנאים לרכבות – צעד שעלול להגדיל את מספר התקלות, וכבר היום מביא להתארכות הטיפול בתקלות שמתגלות.
הפסקת שינוע צי נייד ובכלל זה קטרים חשמליים ממרכזי התחזוקה בצפון בחזרה לקו המהיר – המשמעות: כל תקלה בקו ירושלים-נתב"ג עלולה לגרור ביטולי רכבות עד להודעה חדשה.
חלפים לרכבות התקועים במחסני הנמלים – לפי שעה, ועד העובדים מסרב לשחרר חלקי חילוף הנדרשים למרכזי התחזוקה של רכבת ישראל. צעד אשר עלול להחריף את מצוקת הקרונות והקטרים שכבר קיימת.
השבתת העובדים האחראיים על סידורי עבודה - באופן המקשה מדי יום על מציאת אנשי צוות להפעלת רכבות הנוסעים והמטען.
הנהלת הרכבת קוראת לנציגי העובדים לחדול מהעיצומים הגלויים והסמויים, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה האנושה בשירות לנוסעים.