|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

בן-ארי מגיב לפסילתו:

"לא מחסלים את הדרך שלנו בפסילה של איש אחד"

תגובות להחלטת בג"ץ: בשמאל מברכים, בימין מגנים איחוד מפלגות הימין: "נעצור את ההשתוללות האקטיביסטית של הבג"ץ" חלק ממפלגות הימין התעלמו מפסילת בן-ארי ובמפלגות השמאל התעלמו מהכשרת כסיף ובל"ד
17/03/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
בן-ארי: "בן-גביר יתן לנו ייצוג" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ]

בן-ארי לא יוכל להתמודד בבחירות; כסיף ורע"ם-בל"ד יוכלו להתמודד
איתמר לוין
בית המשפט העליון קיבל את הערעור נגד אישור מועמדותו של מיכאל בן-ארי ברשימת איחוד מפלגות הימין ודחה את הערעור נגד אישור מועמדותו של איתמר בן-גביר * התקבלו הערעורים על פסילתם של עופר כסיף ברשימת חד"ש-תע"ל ועל פסילת כל רשימת רע"ם-בל"ד
לרשימה המלאה

תגובות מעורבות בעקבות החלטת (יום א', 17.3.19) בית המשפט עליון להפוך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית - לפסול את מיכאל בן ארי (עוצמה יהודית - איחוד מפלגות הימין) מלרוץ לכנסת ולהכשיר את בל"ד-רע"ם ואת עופר כסיף מחד"ש.

עורכי הדין שייצגו בבג"ץ את העותרים, גלעד קריב ואורלי ארז לחובסקי, מהתנועה הרפורמית: "בית המשפט העליון העביר מסר חשוב לפיו הסתה גזענית אינטנסיבית ומתמשכת אינה חלק ממרקם החיים הדמוקרטי במדינת ישראל. אנו קוראים לכל הגורמים הפוליטיים להימנע ממתקפה מכוערת ומסוכנת על בית המשפט העליון בעקבות החלטתו".

בן-ארי: "חונטה משפטית לקחה את השלטון לידיה. חברים, להרים ראש! בן-ארי זה לא פרסונה, ולא מחסלים את הדרך שלנו בפסילה של איש אחד. שש שנים לא הייתי בכנסת, המשכתי לפעול למען עם ישראל וארצו היחידה. אין לנו ארץ אחרת, נמשיך להאבק למען עמנו ומולדתנו. איתמר בן-גביר יתן לנו ייצוג של כבוד בכנסת. תרימו ראש למעלה, באהבת ישראל". עורך הדין יצחק בם אשר ייצג את בן-ארי בדיון: "אכן יש להצטער על כך שמי שנתנו לעזמי בשארה וחנין זועבי לפני ואחרי המרמרה את כרטיס הכניסה לכנסת - פסלו את בן ארי. זוהי פגיעה בהליך הדמוקרטי ואני מקווה שהכנסת הבאה תרסן את כוחו של בית המשפט העליון לפגוע בהליך הדמוקרטי ותאפשר בסופו של דבר לבוחרים ולא לשופטים להחליט".

עדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, אשר ייצג את ד"ר עופר כסיף ואת רשימות חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד בבקשות הפסילה שהוגשו נגדם: "הגיעה העת להכיר בכך שוועדת הבחירות המרכזית אינה צריכה או יכולה לדון בבקשות פסילה של מועמדים ורשימות. כבר עשרים שנה שפוליטיקאים משתמשים בבמה זו באופן גזעני, אך ורק כדי לעשות דה לגיטמציה לרשימות הערביות ולנציגיהן, ללא כל בסיס חוקתי. ועדה רשמית שתפקידה לפעול למען קיומו של הליך הוגן ושוויוני, הפכה מזמן לכלי ניגוח של עמדות שאינן מקובלות על הרוב. בית המשפט העליון הופך פעם אחר פעם את ההחלטות האלה, משום שאין כל עילה לגיטימית לפסילות הללו. מה שנותר הוא הכתם שהוטל במועמדים וההצבעה עליהם כאויבים. יש לקחת מידיהם של הגורמים הפוליטיים את הסמכות הזו שניתנה להם באופן לא חוקתי ושפוגע בעקרונות של בחירות כלליות ושוויוניות".

איחוד מפלגות הימין: "בושה וחרפה. אנחנו נעצור את ההשתוללות האקטיביסטית של הבג"ץ. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו, ותוצאה ידועה מראש של שופטים שטבעי יותר שיישבו בבית הדין של מרצ. עופר כסיף, טיבי וזועבי תומכי הטרור בפנים, אך בן ארי, יהודי ציוני שבניו משרתים בצה"ל, בחוץ. זהו ניתוק מוחלט מהעם. לא השופטים יקבעו לעם מי יהיו נבחריו! רק העם יקבע. נתעקש על חקיקת פיסקת ההתגברות, ועל חיזוק המשילות בעוד מגוון צעדים חשובים. העם יתן לנו את הכח להשיב את בג"ץ לגדלו האמיתי והטבעי". היו״ר רפי פרץ הוסיף: "במדינת ישראל יש דמוקרטיה למראית עין. הרשות השופטת לקחה לעצמה את הזכות לבחור עבור אזרחי ישראל באופן חסר תקדים". החרה החזיק אחריו ח"כ בצלאל סמוטריץ', שאמר: "כשאין ציפיות אין אכזבות. הסוף של תיאטרון האבסורד הפוליטי הזה היה צפוי וידוע מראש. ביום כזה שבו אנו קוברים שוב את מתינו שופטי בג"ץ קובעים שתומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ‏ישראל יכהנו בכנסת ישראל. שום תעלול משפטי לא יכול להסביר את עיוות הדין האבסורדי הזה".

במפלגות הימין האחרות, התייחסו רק לחלק בהחלטת בג"ץ המכשיר את המפלגות הערביות, תוך התעלמות מופגנת מההחלטה לפסול את בן-ארי. יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד): ״‫החלטת בג״ץ היא טעות קשה והציבור כולו ישלם עליה ביוקר. ‫לבל״ד, מפלגה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית - אין מקום בכנסת ישראל. למי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה״ל גם אין. ‬‫נמשיך להאבק בגורמים אנטי ציוניים פרובוקטיביים גם בכנסת ה-21". שר התיירות והקליטה יריב לוין (ליכוד): ״בג״ץ רמס ברגל גסה את ההליך הדמוקרטי והעניק תעודת הכשר לתומכי הטרור. בית המשפט העליון נתן היום חותמת סופית לעובדה שמדובר בבית משפט פוליטי אשר שופטיו פוסקים על-פי השקפת עולמם ועל-פי סטנדרטים שאין דומים להם באף חברה דמוקרטית. מי שבחר לחיות באשליה שחל שינוי בבית המשפט העליון בזכות מינוי כזה או אחר, קיבל היום הוכחה חותכת לכך שרק שינוי יסודי ועמוק במערכת המשפט ישים סוף למצב הבלתי נסבל הזה". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: ״חבל שמי שמסית לאלימות ותומך בטרור קיבל תעודת הכשר מבית המשפט העליון״. העמיתה היחידה שהתייחסה לפסילת בן-ארי הייתה מס' 2 בימין החדש, השרה איילת שקד, שאמרה: "שופטי בג״צ קרעו את החבל, והפכו עצמם לגורם פוליטי. החלטת בג"ץ לפסול את בן-ארי ומאידך-גיסא להכשיר מפלגות תומכות טרור היא התערבות בוטה ומוטעית בליבת הדמוקרטיה הישראלית, רמיסה של החלטת ועדת הבחירות".

בשמאל, מנגד, התעלמו מההכשר שניתן למפלגות הערביות. יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "בג"ץ פסל את מיכאל בן-ארי מלרוץ לכנסת – ואני חושב שטוב שיש שופטים בירושלים שיודעים לשים גבולות ואתיקה במקום הנכון". ראש האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "כנסת ישראל ניצלה ממיצג נתעב של גזענות חשוכה ושנאת אדם. אשרינו שיש לנו את בית המשפט העליון הבולם ומרסן מזימות מסוכנות לחסל את הדמוקרטיה הישראלית ולרמוס את החזון הציוני כולו". יו"ר העבודה, אבי גבאי: "ברוך שפטרנו. מברך על החלטת בג"ץ שלא לאשר למיכאל בן ארי להתמודד ולהיבחר לכנסת בחסות נתניהו. גם בגצ הכריע - אין מקום לגזענים, מסיתים וחשוכים בכנסת ישראל".

ח"כ ג'מאל זחאלקה‬: "פסילת בן ארי היום מלמדת שלמרות התנהלות ועדת הבחירות, בבית המשפט העליון ידעו להבחין מיהו טרוריסט אמיתי ומי מנסה לייצר פילוג ושנאה. ועדת הבחירות היא ועדה פוליטית ויש לבטל סמכותה לפסול מפלגות ומועמדים. בית המשפט ביטל את החלטותיה ופסל את בן ארי בגלל גזענותו והתיר כבכל קדנציה למפלגת בל"ד להתמודד גם בבחירות אלו כנציגה האמיתית של הדמוקרטיה בישראל".

יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: "ביבי הכניס ומרצ הוציאה. מי שמאמין בעליונות הגזע צריך להיות מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל, וטוב שבית המשפט אמר את דברו באופן ברור. הניסיון של ראש הממשלה להכניס את הכהניסטים הוא עוד חוליה בשרשרת הגזענית והאפלה שנוצרה כאן בשנים האחרונות".

יהדות התורה: "מפסיקה לפסיקה של בית המשפט העליון מתברר שצדקנו כבר לפני עשרות שנים, כשאמרנו שאין סמכות לבית המשפט העליון להתערב בדברים של מצפון, ערכים ונושאים שהם דת ומדינה. הפעם, שופטי בית המשפט העליון התעלו על עצמם. בכך שהחליטו שהעם לא בוחר בו כיון שהם העם. מי שמתאכזב היום מבית המשפט, שישמע את מה שאמרנו אז, שאם נאפשר לבית המשפט את הדבר הזה הוא יעשה כרצונו וינהל את המדינה לחלוטין. הדבר הזה הוא דבר חמור. אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה שנתנו לבית המשפט העליון ונצטרך לשקול את כל הנושא הזה מחדש". סגן השר מאיר פרוש: "בג"ץ קבע שאין להתחשב ברצון הבוחר. אבל אם לא נתעשת, הוא לא יסתפק רק בפסילה, אלא גם יתערב וימנה מועמדים לכהונה בכנסת מכל המפלגות ובכך ישלים את המהפכה שלו".

ש"ס: "הוכח שוב כי בג״צ נוטל לעצמו סמכויות יתר ומשבש את ההליך הדמוקרטי. זה מתחיל בהתערבות בוטה בענייני דת ומדינה והערב הוא פוסל אדם מלהעמיד עצמו לבחירות הציבור ונוקט איפה ואיפה בגלל שיקולים פוליטיים זרים. נקדם את פיסקת ההתגברות שתרסן את האקטיביזם השיפוטי ותבטא נכונה את רצון העם".

יו"ר צומת, אורן חזן: ״כתם שחור של בושה לבג"ץ שמוחק את הדמוקרטיה. אני מצר על הפסילה, שבפועל הופכת את איחוד הימין לשלוחה כנועה של נתניהו". יו"ר יחד, אלי ישי: "החלטת בית המשפט היא אות קלון לכנסת ישראל. הכנסת שלא השכילה להגביל את כוחו של בג״צ ולהציבו במקומו הראוי והמכובד, בו יעשה רק את תפקידו המיועד". יו"ר זהות, משה פייגלין: החלטת בג"ץ לפסול את בן-ארי מטילה כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית".

תאריך:  17/03/2019   |   עודכן:  17/03/2019
עידן יוסף
+"שופטי העליון ימונו בכנסת"
10:23 18/03/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מציעה שהכנסת תקיים שימוע פומבי למועמדים לעליון שתציע הממשלה, כדי לעמוד על עמדותיהם הפוליטיות  ▪  מבטיחה להעביר את פסקת ההתגברות וחוק היועצים המשפטיים
(שקד. מאמינה בדמוקרטיה [צילום: פלאש 90])
+ליברמן: "‏האבסורד הזה, שבג"צ מאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת חייב להיפסק"
09:39 18/03/19  |  
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס בטוויטר להחלטת בג"ץ לאשר את התמודדות בל"ד-רע"ם, חד"ש-תע"ל ועופר כסיף: ""‏האבסורד הזה, שבג"צ מתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ומאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת חייב להיפסק. בכנסת הבאה אגיש שוב את הצעת החוק, השוללת מבג"צ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נעשה את הכל על מנת לחוקק את החוקולמנוע מהגיס החמישי לשבת בכנסת ישראל!".
+יוזמת סמוטריץ׳: ביטול סעיף 7א עוד לפני הבחירות
09:13 18/03/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ' פנה לראשי הקואליציה במטרה להעביר את התיקון לחוק באופן מידי אשר יבטל רטרואקטיבית את פסילתו של בן ארי ע״י בג״ץ
(סמוטריץ'. עיוות הדין [צילום: האיחוד הלאומי])
+סקר: רשימת הלכוד חוזרת להוביל
23:01 17/03/19  |  
סקר כאן חדשות באמצעות דיירקט פולס: הליכוד 31; כחול לבן 30; העבודה 9; חד"ש-תע"ל 8; יהדות התורה, ש"ס, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, מרצ 6; זהות, ישראל ביתנו, בל"ד-רע"ם 4. כולנו 0 (2.1) וגשר (1.1) אינן עוברות את אחוז החסימה.
+לעבור להליך משפטי
22:47 17/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פסילת מועמדים לכנסת בידי גוף פוליטי - ועדת הבחירות המרכזית - היא סכנה לדמוקרטיה; יש לעבור להליך שיפוטי בלבד  ▪  לצד זאת, יש להבהיר טוב יותר את עילות הפסילה
(ערכאה מבררת שאינה מבררת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+עוצמה יהודית מציבה דרישות לאיחוד הימין
22:25 17/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משמעות הדרישות: הוצאת הנשים מהרשימה ועימות מול המערכת המשפטית  ▪  שפטל: לא יעלה על הדעת לזרוק את סטרוק מהכנסת. למרזל אין מה לחפש בממשלה
(ראשי עוצמה יהודית במסיבת עיתונאים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+גנץ: ועדת חקירה ממלכתית נגד נתניהו
21:57 17/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דורש לחקור האם נתניהו פדה את מניותיו בחברה בבעלות בן דודו תמורת 16 מיליון שקל  ▪  הליכוד: "עלילות שווא שמפיץ אדם במצוקה, שאיבד את שיקול דעתו"
(גנץ."דברים לא נתפשים" [צילום: פלאש 90])
+תמונות מתחרות בית האח הגדול גבעת רם - ירושלים
21:52 17/03/19  |  בנצי גיספאן   |   לרשימה המלאה
מערכות הבחירות, שכבר מזמן נחזות כהמשך ישיר לתוכניות הריאליטי התחרותיות הנשקפות אלינו בכל ערב ממסכי הטלוויזיה, מצביעות על משבר זהות ערכי שעובר על כולנו
(גנץ. תמיר ונאה [צילום: פלאש 90])
+בן-ארי לא יוכל להתמודד בבחירות;
כסיף ורע"ם-בל"ד יוכלו להתמודד
19:53 17/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון קיבל את הערעור נגד אישור מועמדותו של מיכאל בן-ארי ברשימת איחוד מפלגות הימין ודחה את הערעור נגד אישור מועמדותו של איתמר בן-גביר  ▪  התקבלו הערעורים על פסילתם של עופר כסיף ברשימת חד"ש-תע"ל ועל פסילת כל רשימת רע"ם-בל"ד
בן-ארי. נפסל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שמונה מול אחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא מחסלים את הדרך שלנו בפסילה של איש אחד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
יושבי ראש מפלגת הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, כינסו (יום א', 17.3.19) מסיבת עיתונאים לרגל השקת הקמפיין החדש של המפלגה.
17/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
משה פייגלין כיום הוא ה"אופורטו-קונפורמיסט" הפוליטי התורן. במשך כמעט כשלושים שנה הוא ניסה ליצור רושם שהוא איש ימין אמיתי - וכמובן דתי. הוא אפילו הקים את ה"חטיבה הדתית" בתוך הליכוד. הוא ניסה לטפס לגבהים כשנאבק מול נתניהו על ראשות הליכוד אבל בשנת 2013 הוא גם נבחר לח"כ ברשימת הליכוד. עשרים שנות עקשנות השתלמו לאיש, שכביכול נלחם על קדושת בית המקדש ועל העלייה להר-הבית. אבל אחרי הנסיקה באה גם הנסיגה ובשנת 2015 הטיסו אותו מתפקדי הליכוד מחברות נוספת בפרלמנט הישראלי.
17/03/2019  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
הבעיה אינה בהתבטאות של הדוגמנית/מנחה, אלא בתוכן ובהשלכות שלא בטוח שהיא הבינה את משמעותן מותר להביע דעה אבל צריך להיות מוכן לשאת בתוצאות המעשה הגברת סלע הרימה לנתניהו להנחתה בעיתוי מתאים
17/03/2019  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בעוצמה יהודית נערכים (יום א', 17.3.19) להחלטת בית משפט העליון באשר לערעורים על פסילת ד"ר בן ארי. כאשר במקביל יפרסם בית המשפט את החלטתו בעניין רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל ועופר כסיף.
17/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, בני גנץ פנה באמצעות עורכי הדין של מפלגתו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט על-מנת שיבדוק מי עומד מאחורי ההדלפה לגבי הפריצה האירנית למכשירו הנייד.
17/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי  
בן-גביר ובן-ארי: נתקוף שופטי בג"ץ  /  איתמר לוין
נתניהו: אירן תומכת בבני גנץ  /  איציק וולף
"מכניסים לחרדים סכין בגב"  /  עידן יוסף
קנביס רפואי דרוש לנזקקיו  /  ראובן לייב
אשכנזי לא ראוי  /  ד"ר חיים משגב
סמוטריץ' בא להפגין בוז  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il