בהמשך להנחייתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את נושא האירועים האחרונים ב
רכבת ישראל, במסגרתם בוטלו ביום שישי בבוקר מעל 80 רכבות עקב אי-הגעתם לעבודה של בקרים (מנהלי תנועה), פנה בר-דוד לשופט בדימוס
אמנון סטרשנוב בבקשה שיעמוד בראש הוועדה.
השופט בדימוס סטרשנוב קיבל את בקשתו של יו"ר ההסתדרות והסכים לעמוד בראש הוועדה, שתתכנס עוד השבוע ותגיש את מסקנותיה והמלצותיה לבר-דוד מיד לאחר חג הפסח.
סטרשנוב עוסק בבוררות וגישור בשוק הפרטי, וכן משמש כיועץ למשרד עורכי הדין "שומרוני - כהן - סטרשנוב" וכנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית.
בתוך כך, בוועד עובדי הרכבת שוקלים בחיוב הגשת תביעת דיבה נגד הנהלת רכבת ישראל בטענה כי נטפלה על הוועד האשמת שווא כאילו נתן הוראה לפקדים להִתחלות.
שר התחבורה ישראל כ״ץ מתכוון להעלות היום (א', 14.4.19) בישיבת הממשלה את בקשתו לכלול את חקיקת חוק בוררות חובה בשרותים חיוניים, שיאסור שביתות בשרותים חיוניים למשק ולציבור, בהסכמים הקואליציוניים הקרובים, ולחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בחוק.
"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה״ל, ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שאבי ניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק בוררות חובה, שימנע שביתות בשרותים החיוניים" אמר כ"ץ.
שר התחבורה, שמנע בעבר הפרטה של הרכבת בשל לחצים, הוסיף: "כשם שעשיתי סדר ברכבת בעבר, כך בכוונתי לעשות גם כעת. ניסיונו של ועד העובדים להחזיר את הרכבת לעידן האחיזה בשאלטר והשביתות הפראיות לא יצלח. הרכבת אינה רכוש פרטי של
גילה אדרעי, וניסנקורן וחבריו בהסתדרות לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים, הרכבת שייכת לציבור ונעשה הכל כדי להחזירה לפעילות למען הציבור״.