ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב
מוטי כהן, ביטל (יום א', 28.4.19) את התפקיד אותה מילאה ניצב-משנה שרית פיליפסון - ראש מחלקת תביעות באגף התנועה. כהן קבע, כי המחלקה תוכפף ב-1.7.19 לחטיבת התביעות של המשטרה.
בחודש ינואר השנה פרסם נציב הביקורת על הפרקליטות,
דוד רוזן, דוח חסר תקדים בחומרתו על התנהלותה של פיליפסון בנוגע למצלמות המהירות (ראו קישור משמאל). הוא קבע, כי היא אחראית למסכת של שקרים והסתרות בנוגע למהימנות המצלמות, המליץ להדיח אותה והעביר את הדוח ליועץ המשפטי לממשלה,
אביחי מנדלבליט - רמז לכך שיש לשקול את העמדתה לדין פלילי.
רוזן קבע, כי פיליפסון הנחתה את התובעים - הכפופים לה - שלא למסור לבית המשפט במשך שנה וחצי מידע על הבדיקות שנערכו למצלמות המהירות, וההסתרה נפסקה רק בהתערבותה של פרקליטות המדינה. בשל הנחייתה של פיליפסון, גם מסרה התביעה הצהרות שקריות בבית המשפט.
לגבי אחריותה של פיליפסון אומר רוזן, כי היא טענה בפניו בצורה שקרית שלא הייתה מעורבת בניהול התיק בו נמצאו מחדלים אלו. אולם העדויות של התובעים הוכיחו, כי היא משלה ביד רמה בתיק זה, כפי שמלמדים גם שורה של מסמכים ותכתובות דואר אלקטרוני שהוגשו לנציבות. מעורבותה של פיליפסון בניהול התיק "בצורה צמודה וישירה, ניכרת וברורה". הוא מסכם ואומר, כי בתיק זה הייתה "רשת שקר וחיפוי", תוך הטעיה מכוונת של בית המשפט בידי התובע - קצין בדרגת רב-פקד - ביחד עם פיליפסון.
כהן החליט שלא להדיח את פיליפסון מן המשטרה, אלא העביר אותה לאגף שיטור, אבטחה וקהילה. כעת הוא מבטל את תפקידה, ובכך כמובן תימנע חזרתה אליו. לדברי המשטרה, ההחלטה על האיחוד התקבלה בהמלצת ראש אגף התנועה, ניצב
אבי אדרי, והיא מנומקת ב"יצירת מכפיל כוח בלחימה בפשיעה ובתאונות הדרכים, באמצעות שילוב זרועות משפטי ואכיפה משולבת - פלילית ותעבורתית". הודעת המשטרה כלל אינה מזכירה את הטלטלה שעברה מחלקת תביעות התעבורה ואת הקביעות החמורות לגבי מי שעמדה בראשה.