|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

יום העצמאות תשע"ט

חתן התנ"ך העולמי: יונתן ויסמן מישראל

בתיאטרון ירושלים השתתפו 16 בני נוער יהודיים מרחבי העולם בחידון התנ"ך העולמי לנוער החידון השנה בסימן "שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות"
09/05/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
נתניהו, קור והזוכים

יונתן ויסמן הוא חתן התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשע'ט. יונתן ויסמן לומד בדגל ירושלים נחלים, במקום השני זכה בנימין כלחמירו לומד בישיבת קושניר בארצות הברית. במקום השלישי זכה ירין בר לומד במקיף ז' רביבים במקום הרביעי זכה אדר גלר לומד בישיבת 'נועם' ירושלים.

כבכל יום עצמאות, התקיים (יום ה', 9.5.19) גם השנה בתיאטרון ירושלים חידון התנ״ך העולמי לנוער התשע״ט. השנה התקיים החידון בסימן "שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות - יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל" [דברים לג, ה].


חידון התנ"ך העולמי לנוער התקיים במעמד נפתלי בנט, שיום זה הוא האחרון להופעותיו הפומביות כשר חינוך בטקסים ממלכתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יושב-ראש הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, יושב-ראש הקרן הקיימת לישראל דני עטר ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב. את הטקס מנחה אבשלום קור.

לחידון העפילו 16 נציגי המדינות השונות. ארבעה נציגים מישראל, שלושה מארה"ב וממקסיקו (כל אחת), ונציג אחד מהמדינות הבאות: פנמה, בלרוס, ארגנטינה, אוסטרליה, קנדה ודרום אפריקה.

דברי ראש הממשלה נתניהו:

"מזל טוב ליונתן ולבנימין, מזל טוב לאבא ואימא. אני תמיד נרגש להיות פה.

בחודש שעבר ידענו התרגשות עצומה: החללית 'בראשית' הייתה במרחק נגיעה מהירח. לחללית הוצמדה לוחית עם דגל ישראל ועם הכתוב: 'עם ישראל חי'. אבל זה לא מספיק. כשהם באו להציג לי את הפרויקט הם אמרו לי שיהיה כיתוב כזה, והשאלה הראשונה שלי הייתה 'מה עם התנ"ך?'. אז הם אמרו שיש שם תנ"ך בדיסק. החללית גם נשאה לחלל קובץ דיגיטלי של התנ"ך. אתם יודעים שזה לא בדיוק הצליח כמו שרצינו, לא הייתה נחיתה רכה מספיק, אבל אנחנו הולכים לשלוח את החללית עוד פעם, ייתכן מאוד שאנחנו נביא תנ"ך קטן. אני רוצה שהתנ"ך יינחת על הירח, כי כתוב: "כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ, מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹותֶיךָ, יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה". מדינת ישראל הולכת להגיע לירח.

מעט מאוד מדינות הקיפו את הירח והגיעו לירח, ועד עכשיו רק שלוש מעצמות נחתו שם, ואנחנו רוצים להיות המדינה הרביעית שתעשה זאת. בכל זאת המדינות האחרות הן קצת יותר גדולות מאיתנו - ארה"ב, סין, רוסיה, ויש סיכוי טוב מאוד שתוך שנתיים-שלוש, אנחנו נהיה המעצמה הרביעית.

אז צריך לשאול איך אנחנו עושים את זה. אנחנו עושים את זה בזכות היוזמה, הנחישות והתעוזה - בזכות הרוח. הרוח באה מהתנ"ך. אני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ. הרוח באה מהתנ"ך, משום שאין משמעות אחרת למסע הכביר שעשינו לחזור לארצנו, למולדתנו, אם לא היינו נישאים על גבי האמונה, המורשת והגעגועים לחזור למולדת. הדברים האלה כתובים פה, והם צריכים להיות מורשת של כל אחד ואחת מילדינו, מבנינו ומבנותינו. אני מאמין בזה משום שאני תמיד שואל האם התנ"ך נלמד בבתי הספר הלא דתיים אצלנו. בעיניי זו עדיין משימה גדולה מאוד להנחיל את מורשת התנ"ך ואהבת התנ"ך לכל ילדיי ישראל. זו הסיבה שאנחנו עושים את החידון הזה.

כל ההבטחות נמצאות בתנ"ך, ואנחנו מגשימים אותן בגדול. קיבוץ גלויות, הפרחת השממה, מעמדה של ישראל בין הגויים - כל הדברים האלה אנחנו מגשימים בזכות האמונה והחזון של נביאי ישראל ומורשת ישראל. קיימנו גם את רוח התנ"ך בדבר אחד נוסף, אנחנו חידשנו את גבורת עמנו העתיקה של יהושע, של שמשון ושל דוד. הגבורה הזאת מיהושע דרך המכבים וגם עד בר-כוכבא - שאת האיגרות שלו מצאו לא רחוק מהמקומות שנגלו המגילות הגנוזות - הרוח הזאת הלכה לאיבוד בגלות, והחזרנו אותה עם גיבורי ישראל, חיילי צבא הגנה לישראל, ששומרים על המדינה, שומרים על המולדת.

השילוב בין אהבת הארץ, הביטחון והתנ"ך, זה השילוב המנצח. הוא נותן לנו גם את האחיזה בקרקע וגם את הכמיהה לעתיד, ואת הנכונות להגן על עצמנו, על עתידנו וגם על עברנו.

השילוב הזה אפיין את חמי היקר, אביה של רעייתי שרה - שמואל בן-ארצי ז"ל. שמואל היה חבר מחתרת, אני חושב שהוא האדם היחיד שהחזיק באותות גם מהאצ"ל וגם מה'הגנה'. הוא חלוץ שעבד בפרדסים, הוא היה חבר קיבוץ 'מחניים'. חוץ מהמשפחה ואהבת הארץ, הדבר המרכזי שמילא את חייו זה היה התנ"ך, אהבת התנ"ך. הוא חקר את התנ"ך, הוא למד את התנ"ך, הוא לימד את התנ"ך והוא הנחיל את אהבת התנ"ך לדורות של תלמידים בישראל, ובכלל זה לבני משפחתנו.

שלושה מבניו היו חתני תנ"ך, ובננו אבנר, נכדו של שמואל, היה פה. הוא עדיין פה, יושב פה עכשיו. לפני תשע שנים, ישבנו רעייתי שרה ואני במקום שאתם יושבים ההורים, וכססנו ציפורניים משום שהוא התמודד. אבל הוא הגיע להיות סגן שני של כלת התנ"ך העולמית. אני יודע איזו הרגשה נפלאה זאת להורים לראות את בניהם ובנותיהן עולים כאן לבמה כולם, ואיזו התרגשות יש כאן מההצטיינות שלכם - וכל מי שעלה על הבמה הזאת הוא אלוף ואלופה, מצטיינים ומצטיינות.

התנ"ך קרוב ללבי, ואני באמת ובתמים מאמין שהוא חיוני לעתיד שלנו, ועל כן אנחנו התחלנו גם חידון תנ"ך למבוגרים. אני מקיים גם חוג תנ"ך בבית רה"מ על שמו של חמי, שמואל בן ארצי ז"ל. שמואל היה בחוג התנ"ך הראשון שהקים דוד בן-גוריון שהיה שותף להשקפה הזאת, ואנחנו מתכנסים כל כמה חודשים. זה מרגש ואמיתי, ותמיד כשאני קורא את התנ"ך, לא רק בחוג אלא בפרשת השבוע כשאנחנו קוראים את ההפטרה, אני תמיד מוצא את הדברים שנותנים לנו עוצמה רוחנית כבירה, והמעניין הוא - תמיד זה רלוונטי. זה באמת רלוונטי להווה שלנו ולעתיד שלנו.

לכן אני שמח לראות את כולכם כאן מהארץ ומן העולם, ואני רוצה להפנות פסוק אחד, מבנימין לבנימין, ולכל אלו שבאו מחוץ לארץ, "וּנְטַעְתִּים בָּאָרֶץ הַזֹּאת בֶּאֱמֶת, בְּכָל לִבִּי וּבְכָל נַפְשִׁי". אז אני אומר לכולכם - בואו לכאן, לישראל, באמת. בואו לתמיד עם המשפחות שלכם, כי אין כמו הבית. ולכן אני אומר לכם - בואו הנה.

אני מברך את כל המשתתפים. אני מברך מעומק הלב את הזוכים. מזל טוב, וחג עצמאות שמח לכל אזרחי ישראל".

תאריך:  09/05/2019   |   עודכן:  09/05/2019
עידן יוסף
+פרסי ישראל הוענקו במעמד חגיגי
20:04 09/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בבנייני האומה בירושלים התקיים טקס הענקת פרסי ישראל  ▪  הטקס במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החינוך, סגן יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון וראש עיריית ירושלים
חתני הפרס וכלות הפרס [צילום: מן הטלוויזיה]
[צילום: עודד קרני/לע"מ]
+שוטרים ושרים
17:24 09/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בצילומי הקליפ המשטרתי ליום העצמאות השתתפו שוטרים ושוטרות מכלל יחידות המשטרה, וכן זמרות וזמרים מלהקות המשטרה ומשמר הגבול
(שוטרי היחידות בשיר הלל)
+נתניהו התקשר לדרוש בשלומו של רב"ט אריאל סלם
17:18 09/05/19  |  
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התקשר לדרוש בשלומו של החייל המצטיין רב"ט אריאל סלם, שבמהלך טקס המצטיינים בבית הנשיא לא חש בטוב. נתניהו אמר לאריאל שהוא גאה בו, איחל לו רפואה שלמה ובירך אותו על הצטיינותו.
+זוכת חידון הציונות והמורשת למשפחות: משפחת פז-יסקרוביץ'
14:10 09/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אם תרצו אין זו אגדה: גמר חידון הציונות והמורשת למשפחות מבית ההסתדרות הציונות העולמית, המועצה הציונית בישראל ומשרד ירושלים ומורשת התקיים זו השנה השישית, והשנה זכתה בו משפחת פז-יסקרוביץ' ממושב ניר גלים שגברה על תשע משפחות נוספות שעלו לגמר
([צילום: רויטל טודרס])
+ארה"ב: בכיר אירני אישר לפתוח במתקפה על בסיסים אמריקניים
12:23 09/05/19  |  
בכירים בממשל האמריקני: המידע המודיעיני שהוביל לשליחת נושאת המטוסים למפרץ הפרסי, כלל בכיר אירני שאישר לפתוח במתקפה על בסיסים של צבא ארה"ב באזור.
+הוקרה לישראל: ניו-יורק בצבעי כחול לבן
12:22 09/05/19  |  
מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו, הורה כי מרכז הסחר העולמי, הבניין הגבוה בארה"ב, וגשר קוזיוצקו, המחבר בין ברוקלין לקווינס, יוארו בצבעי כחול לבן במהלך הלילה - להוקרת יום העצמאות ה-71 של ישראל.
+הרמטכ"ל: "המציאות משתנה בקצב מסחרר"
12:18 09/05/19  |     |   לרשימה המלאה

+צפו: שידור חי ממשכן נשיאי ישראל
10:07 09/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
120 חיילים מצטיינים מקבלים בגינת בית הנשיא הוקרה  ▪  מטס חגיגי טס מעל בית הנשיא ולאחר מכן החל מופע שירה והצדעה לרוח הישראלית בהשתתפות צמרת המדינה
טפיחה על השכם [צילום: חיים צח/לע"מ]
סקירת המצטיינים [צילום: חיים צח/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חתן התנ"ך העולמי: יונתן ויסמן מישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אז למה מתלונן?
9/05/19 18:56
2
קורןנאוה טבריה
10/05/19 06:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
בגינת משכן נשיאי ישראל מארח (יום ה', 9.5.19) נשיא המדינה ראובן ריבלין את אירוע "כל ישראל מירושלים" וטקס 120 החיילים המצטיינים המסורתי, המתקיים זו השנה החמישית. בחגיגות יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל משתתפת הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל: ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.
09/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
חלפו להם 46 שנים מאז שנשארת בחולות סיני.
08/05/2019  |  יורם דורי  |   מאמרים
  • קישון: זוהי ארץ כל כך קטנה, ששטחה על מפות העולם אינו מספיק כדי לכתוב את שמה בתוכה.
08/05/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין השיא משואה ופתח את אירועי יום העצמאות השבעים ואחד למדינת ישראל בנאום חגיגי (יום ד', 8.5.19) בהר הרצל, בטקס הדלקת המשואות. "המדינה הזו לא נולדה מן הים. היא קמה בזכות גברים ונשים, שמול מציאות בלתי אפשרית הצליחו להגיע להישגים כבירים. היו להם כוחות על? לא! הם היו גאונים יוצאי דופן? גם לא!", אמר אדלשטיין.
08/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדומה לשנים קודמות, החל בשעה 15:00 (יום ד', 8.5.19) ועד חצות בקירוב, יורדת תדירות רכבות הנוסעים, והרכבות יפעלו במתכונת של אחת לשעה, ולרכבות יתוספו עצירות נוספות בתחנות הביניים. שעת סיום השירות בקווים השונים תהיה זהה לימי שגרה.
08/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
"הטרור הרצחני הפך למגפה עולמית"  /  מירב ארד
השר דרעי: "כוחה של האחדות - סוד ההצלחה שלנו"  /  מירב ארד
"לא נאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני"  /  מירב ארד
למדינת ישראל ייעוד מיוחד  /  גרשון הכהן
יתמות  /  שרה אהרונוביץ קרפנוס
השכול הפרטי ועוצמת העם  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il