|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
סתיו שפיר ויואב גלנט [צילום: הדס פרוש/פלאש 90] טל רוסו ויבגני סובה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

נתק מול ליברמן; רוב לפיזור הכנסת

גבאי דחה הצעת נתניהו להצטרף

לגבאי הוצעו תיקים וביטול חוקי החסינות וההתגברות ‏יו"ר ישראל ביתנו מבהיר: "אין שום דבר שמסתתר מאחורי חוק הגיוס. כפי שכבר אמרתי - כל הממציאים תאוריות אחרות, נסו אותנו" ליברמן הגיע למליאה: "זה חוק הגיוני שגם טוב לחרדים. פונה להיגיון - הצביעו בעדו"
29/05/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 21   |   תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציע לעבודה את תיק האוצר ועוד שלושה תיקים, בתמורה לגניזת חוקי החסינות וההתגברות וכן את גניזת היוזמה לבוררות חובה שתחייב גופים גדולים במשק לקיים בוררות לפנני הכרזה על שביתה. יו"ר העבודה ח"כ אבי גבאי שוקל ומתייעץ בשעות האחרונות עם חבריו לסיעה. כך פרסם עמית סגל. גבאי הבהיר כי דחה את ההצעה.

הליכוד הצליח להשיג את הרוב הדרוש לפיזורה של הכנסת, ואם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הלילה צפויה להתקיים ההצבעה, שאחריה לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור. בין לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ללשכתו של ליברמן שורר נתק מוחלט.

סמוך לשעה 18:30 עלה ליברמן לנאום במליאה, ושב על עמדתו במסגרת "הודעה אישית". "לא ראיתי מסע סכיזופרניה, המצאות ועלילות כמו-כן. ברגע שמעבירים את ליבת חוק הגיוס מחקיקה להחלטת ממשלה - זה לרוקן את החוק מתוכן. לכך לא נסכים, ומי שרוצה לרמות עצמו שירמה. זה חוק שטוב למערכת הביטחון, לחרדים ולעם ישראל. זה שביל הזהב. צריך להיות קודם כל הגיוני ולהבין שאין חוק טוב מזה ולהצביע בעדו".

קודם שנכנס למליאה, ‏יו"ר ישראל ביתנו אמר לעיתונאים: "אין שום דבר שמסתתר מאחורי חוק הגיוס. כפי שכבר אמרתי - כל הממציאים תאוריות אחרות. ברגע שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית כמו בנוסח המקורי שעבר בקריאה ראשונה - ובא לציון גואל. זה ההבדל בין הקמת ממשלה לבחירות מוקדמות. נסו אותנו".

בשעה זו נמשך הדיון המרתוני במליאת הכנסת על הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ואחת, התשע"ט-2019, לקריאה שנייה ושלישית של ח"כ מיקי זוהר. הצעת החוק קובעת כי הכנסת ה-21 תפוזר והבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 בספטמבר 2019.

להצעת חוק התפזרות הכנסת, הוכנסו תיקוני חקיקה עקיפים לחוק מימון מפלגות. על-פי ההצעה, ייערכו תיקונים מקילים בתנאי ההלוואות שנטלו המפלגות לצורך מימון הבחירות לכנסת ה-21. ההקלות בתנאי ההלוואות יהיו בדחיית החזרי הלוואות, היקף אחוזי הלוואות, מתן אפשרות נטילת הלוואה למפלגות חדשות כנגד ערבות בנקאית, וכן מתן אפשרות נטילת הלוואה למפלגה שלא נטלה הלוואה בבחירות האחרונות, לקחת הלוואה ב-10 ימים הקרובים, כאילו ההלוואה ניטלה לפני הבחירות.



יוזם ההצעה, ח"כ מיקי זוהר שעמד גם בראשות הוועדה המיוחדת שהכינה את הצעת החוק אמר בפתח הדיון: "נערכנו למצב הזה מחוסר ברירה מתוך תקווה שעדיין יחול שינוי ותימצא הדרך להרכיב ממשלה, אבל הדברים לא פשוטים כמו שאתם יודעים. אני לא יכול לומר שאני מרוצה, אני נורא מתוסכל ומאוכזב מהסיטואציה שנכפתה עלינו.

שאלו אותנו בשמאל למה אתם לא נותנים לגנץ להרכיב ממשלה והתשובה ברורה, היו 2.5 מיליון איש בבחירות האחרונות שאמנם הצביעו בפועל בפתק אחד אבל בליבם הם הצביעו בשני פתקים ואת הפתק השני בליבם את נתנו לבנימין נתניהו. למרות שהם ידעו את ההאשמות ושיש שימוע. הם לא רצו את גנץ, לפיד אשכנזי ואפילו לא את בוגי. לכן מהרגע שאתם אומרים תנו לגנץ הזדמנות להרכיב ממשלה אתם בעצם אומרים בוא נעשה הונאה ציבורית. אתם אומרים שהמיעוט יקבל הזדמנות להרכיב ממשלה על חשבון הרוב, זה לא עובד ככה. המיעוט לא יכול לשלוט ברוב, למרות שאתם רגילים כמיעוט לשלוט ברוב כשאתם הולכים לבג"ץ. אתם מתנגדים לפסקת ההתגברות כי אתם מרגישים שהכוח שלכם לשלוט בנו הרוב יעלם. ככה עובדת דמוקרטיה – הרוב שולט וזכויות המיעוט נשמרות.

אנחנו בטוחים בכך שמי ששלח אותנו לכנסת מצפה לאחד מהשניים, הראשון שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, האופציה השנייה היא ללכת לבחירות ולדרוש מהציבור לשנות את דפוס ההצבעה ולהפסיק להצביע למפלגות הקטנות. מה שאנחנו עוברים כאן היום הוא אירוע היסטורי מחולל שינוי, ואירוע היסטורי מביא לתוצאות היסטוריות."



במשך שעות ארוכות עולים לדוכן זה אחר זה חברי האופוזיציה ומנמקים את הסתייגויותיהם להצעת החוק. ח"כ אבי ניסנקורן: "פה למדתי דבר, מאוד מאוד בסיסי וחשוב, הכל אישי ולא פרסונלי. אנחנו מתחילים עם הקדמת הבחירות, שנעשתה באופן אישי אבל לא פרסונלי, בשביל להימלט מהכרעת היועץ המשפטי, ואחר כך באופן אישי ולא פרסונלי ביקשו שתיקי החקירה לא יוגשו, ובאופן אישי ולא פרסונלי לדחות את השימוע, ובאופן אישי ולא פרסונלי מוועדת ההיתרים שתאפשר מימון חיצוני של ההגנה, ובאופן אישי ולא פרסונלי גם לא לקחו את תיקי החקירה כל עוד לא יכלו לא לקחת את זה, תוך ביזוי היועץ המשפטי. אבל זה אישי, זה לא פרסונלי."



ח"כ אחמד טיבי: "לפני כשבועיים הכנסת הצביעה על הרחבת הממשלה ומספר לא מוגבל של שרים. אמרנו אז שזה עולה, כל לשכה או כל הלשכות, 250 מיליון שקל לפחות מלבד התוספות. הקדמת מערכת הבחירות, למרות שאנחנו תמיד רוצים לקצר את חיי הממשלות האלה, תעלה חמישה מיליארד שקל. ואז אני תוהה למה מערכת הבריאות קורסת ונדרשים מאות מיליוני שקלים ואין כסף. אבל כסף לעוד שר כאן, תמיד יש, לכסאות עור צבי – תמיד יש, למערכת שעולה חמישה מיליארד שקל – תמיד יש."



ח"כ מיקי יחימוביץ': "ההסבר למה שכן נמצא בדרישות של השותפות הקואליציוניות בדיונים שהתנהלו כאן בחודש וחצי האחרונים הוא אחד: אובדן הבושה. כי רק כשמאבדים את הבושה אז רוצים הכל כאן ועכשיו, הישגים אישיים, מידיים, תפקידים ושררה. אין מחשבה על העתיד, אין מחשבה על הזולת, רק חוקים פרסונליים, אישיים, שמשרתים אינטרסים של בודדים או של קבוצות קטנות."



ח"כ יועז הנדל אמר בפרפרזה לנאומו של גדעון סער מעל דוכן הכנסת ב2008: "רבותי, אלה שנמצאים כאן ואלה שלא נמצאים כאן, אתם סמרטוטים. אין לכם טיפה של דעה עצמית. עומדים כאן מאחורי המליאה ואומרים שלא רוצים בחירות, נכנסים לכאן מול המצלמות ואומרים כאילו אתם רוצים, מעולם לא ראיתי כאלה סמרטוטים, סמרטוטים מארץ הסמרטוטים, ואני מקווה שיבוא היום וכולנו נוכל להתווכח על אידיאולוגיה – לא על סמרטוטולוגיה. שתהיה לכם דעה: ימין אז ימין, שמאל אז שמאל, אבל תגידו משהו חוץ מביבי. מול החמאס אתם הופכים לשלום עכשיו מול החשדות אתם הופכים לסניגורים, ומול כל מה שקורה כאן – לסמרטוטים. זה לא מה שמדינת ישראל צריכה. מדינת ישראל צריכה מנהיגות עם דוגמה אישית, עם טוהר מידות, עם ניקיון כפיים, עם עמדות ברורות, שאומרת דבר אחד ועושה אותו דבר ולא אומרת דבר אחד ועושה הפוך."



ח"כ אורנה ברביבאי: "כשאני מסתכלת על חוק הגיוס, שעליו אמרתי: מהומה על לא מאומה, עליו יוצאים לפיזור הכנסת היום, כי זה מה שראש הממשלה שלנו מבקש, אז אני תוהה האם אנחנו מבינים שזה החוק המאוזן ביותר שהוצג אי-פעם. אין פה איזה עניין של רדיפה אחרי גיוס חרדים, אלא ההתבוננות מערכתית, כשמי שהציג את הנתונים זה צה"ל. זאת בעצם הפעם הראשונה שצה"ל מעורב בגיבוש ההצעה. ולכן, ליברמן מתעקש כל כך לא לשנות את ההצעה שמוגשת – משום שיש פה הצעה מאוזנת. היא מבטאת סנקציות רק כלפי הישיבות ולא כלפי הצעירים עצמם בסנקציות פליליות, ואני חושבת שיש פה אמירה מאוד ברורה למה חשוב לממש את החוק הזה."



ח"כ מיכל רוזין: "נתניהו מבין שהדרך שלו להיות ראש ממשלה הולכת ונעלמת סביב כתב האישום. ולכן כל מה שהוא עושה עכשיו הוא כדי להציל את עורו והמשך שלטונו של נתניהו. כי הרי המדינה יכולה להתקיים גם בלי נתניהו. אני יודעת, זה נשמע מדהים, מפחיד, אפילו מוזר. אבל המדינה יכולה להתקיים, גם כמשטר דמוקרטי – אפילו עם מהות דמוקרטית של שוויון אמיתי – יכולה להתקיים. כל אחד מחברי הכנסת, מ-120 חברי הכנסת יכול להרכיב את הממשלה הבאה"



ח"כ מיכאל ביטון: "מה נשאר לתנועת הליכוד? לשמור על המלוכה של בנימין נתניהו גם כשהוא נאשם תכף בכתב אישום, בכמה כתבי אישום, של שוחד, גם כשהמדינה לא מתפקדת, גם כשהוא גוזר עלינו חידלון. המדינה כבר עצרה מלכת, הממשלה לא יכולה לעבוד, תקציבים לא זורמים, בעיות של חקיקה לא מתקדמות, ועדות הכנסת לא עובדות, ועכשיו אותו ראש ממשלה שקיבל מנדט להקים ממשלה מפזר את הכנסת וגוזר עלינו עוד כחצי שנה של בטלה מהשירות הציבורי."



ח"כ מירב כהן: "יכול להיות שהמשבר הזה יסתיים. אני מאחלת לנו שהוא יסתיים. אבל זו בעיה שעוד תפגוש אותנו אם בנימין נתניהו ימשיך להנהיג את הקואליציה הזו, כי ראש ממשלה שיש נגדו שלושה כתבי אישום הוא ראש ממשלה סחיט, שהרבה הרבה יותר קשה לו לנהל מדינה. למה הוא סחיט? כי תכלס יש לו רק קואליציה אחת שהוא יכול להרכיב. אין לו הרבה אפשרויות, כי רוב המפלגות, לפחות המפלגה שאני חברה בה, לא ישבו עם בן-אדם שיש לו שלושה כתבי אישום והוא במצב משפטי כל כך כל כך מורכב. ואז כשיש לו רק קומבינציה אחת שהוא יכול ללכת איתה, כל שחקן הופך להיות שחקן וטו, ואז נוצרת סחטנות, שזה מה שאנחנו בעצם רואים היום, וככה אי-אפשר לנהל מדינה."



ח"כ טל רוסו: "אני כבר דיברתי. אני רוצה לדבר על נקודה נוספת אחת, ובזה אני גם אסיים. אני גידלתי דורות של מפקדים על שני ערכים מרכזיים: הכל אפשרי, ולהוביל וליזום. לצערי, באנו למשכן הזה, שהוא אמור להיות הדוגמה ומופת לכל מדינת ישראל, וגיליתי ששני הערכים האלה הם בדיוק הפוכים. גיליתי שבאמת הכל אפשרי. אם חשבתי שמשהו הוא בלתי אפשרי, גיליתי שפה הכל אפשרי, רק במובן השלילי. וגיליתי של הנושא של הובלה הוא גם לא למקומות הנכונים."



ח"כ קארין אלהרר: "בכל פעם שנדמה לנו שנתניהו שבר את השיא בעשיית צחוק ממוסדות המדינה, אנחנו מגלים שיש עוד לאן לרדת. כשנדמה לנו שאין יותר לאן להתכופף- נתניהו מצליח להפגין כישורי לימבו יוצאי דופן. כי אם זה לא הולך בדרכו, זה לא ילך בשום דרך. על חוק יסוד הממשלה-הוא מצפצף. הנשיא יכול להטיל את הרכבת הממשלה על אחר- זה לא מעניין. מיליארדי שקלים שהמשק ישלם, בשנת גירעון- לא רלוונטי. רק דבר אחד מעניין אותו וזה בנימין נתניהו. מי שלא מתיישר- חוטף. זה בכלל לא משנה אם הוא ח"כ, שר, מפכ"ל, פרקליט בכיר, יועמ"ש או מבקר המדינה. מי שלא מוכן להעלים עין כשמנסים למרוח את הציבור, רק כדי שתקום קואליציית החטאים שתמלט אותו סופית מכתב האישום ותהפוך את המוסד הזה לבית מחסה לעבריינים, אז הוא האחראי הבלעדי."



הדיון נמשך בשעה זו כאשר על-פי סיכומים שהושגו אתמול בוועדה המסדרת, ההצבעות אמורות להתחיל בחצות, כאשר סיעות האופוזיציה יוכלו לבקש לקצר את הדיון ולסיימו מוקדם יותר או להאריכו אף מעבר לחצות, אולם רק למס' שעות בודדות. עוד סוכם, כי בהצבעות על ההסתייגויות, יהיו עד שלוש הצבעות שמיות.


תאריך:  29/05/2019   |   עודכן:  29/05/2019
עידן יוסף
+שניים, אחת, אפס
08:11 30/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שני חוקים אישרה הכנסת ה-21, כולל החוק להתפזרותה  ▪  ועדה אחת בלבד פעלה, והכנסת לא אישרה אף תקנה  ▪  מושב הקיץ נמשך עשרה ימים  ▪  הכנסת תהיה השנה בפגרה תשעה חודשים ברוטו
(127 ימי כהונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+פוזרה הכנסת ה-21, הולכים לבחירות
נתניהו: ליברמן רימה, שייך לשמאל
00:02 30/05/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
74 חברי כנסת הצביעו בעד פיזור הכנסת ו-45 הצביעו נגד הליכה לבחירות  ▪  הבחירות לכנסת ה-22 יתקיימו ב-17 בספטמבר  ▪  ראש הממשלה, בנימין נתניהו: ליברמן הוליך שולל את המצביעים שלו, הפיל ממשלת ימין בגלל אמביציה אישית, הוא שייך לגוש השמאל
נתניהו. גם אני לא הבנתי בהתחלה
ליברמן. "האחריות על הליכוד" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+ח"כ אייכלר: בגלל האגו של ליברמן הולכים לבחירות מיותרות
23:07 29/05/19  |  איציק וולף
ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר במליאת הכנסת כי חברי הכנסת חייבים התנצלות קולקטיבית בפני אזרחי ישראל על כך שהם צפויים לסבול מבזבוז של מיליארדי שקלים. "בשביל אגו של אדם אחד, אביגדור ליברמן, מובילים את ישראל לבחירות מיותרות", אמר.
+עשרת הח"כים הערבים הודיעו: נתמוך בפיזור הכנסת
22:36 29/05/19  |  איציק וולף
עשרת חברי הכנסת מן הסיעות הערביות הודיעו כי יתמכו בפיזור הכנסת ה-21. זאת, בשל ההערכה שהקמת רשימה ערבית משותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-22 תאפשר למגזר הערבי להגדיל את כוחו הפוליטי בכנסת.
+ח"כ יעלון: הציבור לא רוצה בחירות
21:18 29/05/19  |  איציק וולף
ח"כ משה יעלון (כחול לבן) טען כי הציבור אינו מעוניין בבחירות וכי דרך המלך היא שהלילה בחצות תוטל מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ בני גנץ.

"הלילה בחצות שום טריק לא צריך למנוע מכך שנשיא המדינה יטיל על בני גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה. זו דרך המלך. הציבור לא רוצה בחירות ובניגוד לנתניהו, אנחנו באנו לשרת את הציבור. צר לי שחברי לליכוד מתנהגים כשפנים", אמר במליאת הכנסת.
+הליכוד: נחתמו הסכמים, יש 60 ח"כים
20:56 29/05/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת הליכוד הודיעה כי בשעות האחרונות חתמה על הסכמים קואליציוניים עם סיעות שהסך הכולל של חבריהן מגיע ל-60 חברי כנסת  ▪  שר האוצר, משה כחלון, הודיע מצידו כי לא ייכנס לממשלת 60 ח"כים
(נתניהו. הצעות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+לחץ על נתניהו לשריין את שקד בחמישיה הראשונה
20:34 29/05/19  |  איציק וולף
גורמים בליכוד לוחצים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשריין את שרת המשפטים, איילת שקד, בחמישיה הראשונה של רשימת הליכוד בבחירות המסתמנות.
+דיווח: איחוד הימין והחרדיות חתמו על הסכם רזה
19:59 29/05/19  |  
המפלגות החרדיות ואיחוד הימין חתמו על הסכם 'רזה' שיהווה אישור עקרוני עבור נתניהו על הקמת ממשלה. בכך יוכל עוד הערב לומר לנשיא ריבלין "עלתה בידי להקים ממשלה" (העיתונאי רונן כץ).
+גבאי מבהיר: לא נצטרף לקואליציה
19:51 29/05/19  |  
יו"ר העבודה ח"כ אבי גבאי: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה מאמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה, לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונליים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה. עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ".
+ח"כ יוגב: לא נתפשר על פסקת ההתגברות
19:49 29/05/19  |  
ח"כ מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין): "עקרונית, עדיפה הייתה ממשלת אחדות. כל מפלגה שנכונה להתכנס עם קווי היסוד של ממשלה לאומית, טוב שתהיה בקואליציה. לא נוכל להתפשר על האיזון החיוני בין מערכת המשפט והרשות הנבחרת והמחוקקת - הכנסת. פסקת ההתגברות חיונית לחיזוק הדמוקרטיה".
+הליכוד: תיק האוצר בידי השר משה כחלון - נקודה
19:45 29/05/19  |  

+גם פרץ ושפיר מתנגדים לכניסה לממשלה
19:38 29/05/19  |  
רביב דרוקר: ‏לפחות 4 מ-6 הח"כים של העבודה מתנגדים: יחימוביץ', שמולי, עמיר פרץ וסתיו שפיר - אין לגבאי מפלגה מאחוריו להכניס כדי לקבל את תיקים המיוחלים.
+גם יחימוביץ' מסרבת להיכנס לקואליציה
19:34 29/05/19  |  
ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): ‏"אני מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד. עוד מעט נואמת במליאה ואתייחס לזה".
+גבאי נדרש לצרף שני שלישים מהסיעה
19:32 29/05/19  |  
‏הליכוד לגבאי: תבוא עם מינימום 4 חברי כנסת (מתוך 6) או שאין עסקה (טל שניידר).
+בכחול לבן סירבו להיכנס לממשלה תמורת 5 תיקים
19:31 29/05/19  |  
נתניהו בדק אפשרות של כניסת 'כחול לבן' לממשלה בתמורה לחמישה תיקים - במפלגה סרבו (רביב דרוקר).
+ליברמן מכנס את ישיבת הסיעה
19:29 29/05/19  |  
‏יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מכנס כעת ישיבת סיעה סגורה בכנסת. בישיבה נוכחים גם המתווכים במו"מ.
+איציק שמולי: לא אכנס לקואליציית נתניהו
19:28 29/05/19  |  
יו"ר סיעת העבודה: ‏"הבטחנו בבחירות שלא נשב עם נתניהו. הבטחות יש לקיים. אין לי שום כוונה לכהן בממשלה תחת בנימין נתניהו עם כתב אישום ולספק חומת מגן לשחיתות. אני קורא גם לחבריי לדחות לאלתר את ההצעה".
+"העבודה תקבל את תיק הביטחון וסגן שר הביטחון"
19:27 29/05/19  |  
נתניהו הציע ליו"ר העבודה אבי גבאי את תפקיד שר הביטחון ולטל רוסו את תפקיד סגן שר הביטחון (חדשות 13).
+כולנו: לא נהיה בקואליציה בלי תיק האוצר
19:24 29/05/19  |  

+דיווח: כעת נחתמים הסכמים קואליציוניים מול החרדים
19:23 29/05/19  |  
נתניהו מחתים בשעה זו את יהדות התורה וש"ס על הסכמים קואליציוניים לקראת אפשרות של השבעת ממשלה הלילה (ספי עובדיה).
+ח"כ עטיה: קיבלתי עשרות הודעות מפעילי שמאל
18:52 29/05/19  |  
ח"כ אתי חוה עטיה (ליכוד) אומרת כי קיבלה בשעות האחרונות עשרות הודעות מפעילי שמאל הקוראים לה להצביע נגד החוק לפיזור הכנסת, בתגובה אמרה: "ככה זה כשהאופוזיציה מבינה כמה היא חלשה. היא משתמשת בפעיליה כדי להטריד אותי אישית גם בהודעות וואטספ וגם במסרונים".
+ישראל כ"ץ מונה לשר חוץ במשרה מלאה
17:25 29/05/19  |  
ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השר ישראל כ"ץ לשר החוץ, זאת לאחר שפג מינויו כממלא מקום שר החוץ.
+ריבלין: אפעל למנוע מערכת בחירות נוספת
16:09 29/05/19  |  
נשיא המדינה ראובן ריבלין אומר כי אין קשר בין חקיקת הכנסת לפיזורה לחובה המוטלת עליו בחוק, ואם תחליט לפזר את עצמה ייפסקו המהלכים להרכבת ממשלה. לדבריו, ככל שהדבר לא יקרה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, יש בסמכותו לזמן אליו את נציגי הרשימות להתייעצות. ריבלין הבהיר: "אעשה ככל שביכולתי למנוע ממדינת ישראל ללכת למערכת בחירות נוספת".
+"ליברמן רוצה לחסל את נתניהו ולרשת אותו"
15:29 29/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר הליכוד אומר כי לא העקרונות מעניינים את ליברמן, וכי הוא דוחה כל הצעה שהוא מבטיח לשקול  ▪  ישראל ביתנו: "מצטערים על הסגנון והשפה. אלה ספינים והטעיית הציבור"
(רזבוזוב (כחול לבן) ופורר (ישראל ביתנו) במליאה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ח"כ מיכאל ביטון: "זהו שבר מוסרי בהנהגה הציבורית. הגענו לשפל המדרגה"
15:03 29/05/19  |  
ח"כ מיכאל ביטון מכחול-לבן במליאת הכנסת: "זה היה אמור להיות חודש של התחדשות, של 50 ח"כים חדשים שיביאו בשורה לישראל. זה הפך לחודש האומלל בכנסת. זהו שבר מוסרי בהנהגה הציבורית, כי הגענו לשפל המדרגה. נצביע נגד פיזור הכנסת, נגד הירידה המוסרית שנגזרה על הכנסת הזאת".
+השרים בנט ושקד נועדים בתל אביב
14:48 29/05/19  |  
השרים נפתלי בנט ואיילת שקד נפגשים כעת בלשכת השר בנט בתל אביב, לבחון את המשך דרכם הפוליטית. בפגישה תודיע השרה שקד כי בכוונתה להצטרף לליכוד.


+ח"כ חאג' יחיא: "מבחינת רה"מ האוכלוסייה הערבית היא נטל"
14:44 29/05/19  |  
ח"כ חאג' יחיא מרע"מ-בל"ד במליאת הכנסת: "מבחינת רה"מ האוכלוסייה הערבית היא נטל"
+ח"כ יועז הנדל: "נתניהו לא מוכן לעמוד מאחורי אדם אחר שששמו בנימין נתניהו"
14:40 29/05/19  |  

+ח"כ אוסאמה סעדי: "זהו עוד תרגיל מסריח של הממשלה והעומד בראשה"
14:10 29/05/19  |  
ח"כ אוסאמה סעדי מחד"ש-תע"ל במליאת הכנסת: "זהו עוד תרגיל מסריח של הממשלה והעומד בראשה. אנחנו לא רוצים להיות שותפים לתרגיל המסריח של ביבי והקואליציה שלו. אנחנו רוצים שביבי יגיד "נכשלתי", ויפנה את מקומו".
+השרה רגב: "ליברמן רד מהעץ. קיבלת כל מה רצית"
13:57 29/05/19  |  
שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב כתבה בדף הפייסבוק שלה: "ליברמן, רד מהעץ, אין באמת שום ויכוח עקרוני או מהותי בינינו. קיבלת כל מה שרצית. אם תגרור את המדינה עוד פעם לבחירות תוך חצי שנה ותביא לבזבוז מיותר של מיליארדי שקלים, אין ספק שהעם יגיד את דברו - רק נתניהו!".
+ח"כ יואב סגלוביץ: "מדינה שלמה מסתובבת כמו סביבון סביב איש אחד הכפוף לשימוע"
13:56 29/05/19  |  
ח"כ יואב סגלוביץ (כחול-לבן) בתגובה לכישלון הרכבת הממשלה וההחלטה לפזר את הכנסת: "מדינה שלמה מסתובבת כמו סביבון סביב איש אחד הכפוף לשימוע.
הליכוד איננו כפוף לשימוע ובוודאי אזרחי מדינת ישראל אינם כפופים לשימוע. אסור לפזר את הכנסת, שתיקת חברי הכנסת מהקואליציה העתידית שמה סימן שאלה על היותם מנהיגי ציבור".
+ח"כ אורנה ברביבאי בכנסת: "תדרשו לשלם את המחיר על מערכת בחירות נוספת"
13:55 29/05/19  |  
ח"כ אורנה ברביבאי מכחול-לבן במליאת הכנסת: "הציבור יאמר את דברו. לקחתם אותנו למערכת בחירות מכוערת, וכעת אתם לוקחים אותנו למערכת בחירות נוספת. אתם תדרשו לשלם את המחיר, ואנחנו נהיה האלטרנטיבה השפויה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / osama  saadi   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אוסנת הילה מארק / Osnat  Mark   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   היבה יזבק / Heba  Yazbak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זכות השמיעה   חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia   חיים כץ / Haim Katz   טל  רוסו / Yal Roso   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יזהר ניצן שי / Izhar Shay   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   כמאל מריח ע'דיר / Kamal-Mreeh Gadeer    מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ / Omer  Yankelevich   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמית סגל   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit   קרן ברק / Keren  Barak   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roee Folkman   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שוסטר אלון מתן / Shuster Alon   שלום עכשיו   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גבאי דחה הצעת נתניהו להצטרף
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
29/05/19 21:01
2
מוטב בחירות
29/05/19 21:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 21
בליכוד מעלים הילוך במתקפה נגד יו"ר ישראל ביתנו ואומרים (יום ד', 29.5.19) כי אביגדור ליברמן ממשיך להוליך שולל. דובר הליכוד תיאר את שהתרחש בחדר המו"מ: "הוא אומר על כל הצעה 'אולי נשקול', מושך כמה ימים - ואז דוחה אותה. המטרה שלו היא לחסל את ראש הממשלה נתניהו כי הוא רוצה לרשת אותו".
29/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
מסתמנת התקדמות במגעים לצירוף ישראל ביתנו לממשלה, אם כי היא עדיין לא משמעותית. יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והמתווך איש העסקים שמואל חייק, יחד עם היועץ החרדי אבי אבוחצירה, נועדים (יום ג', 28.5.19) מאז השעה שמונה וחצי בערב. מעט לפני השעה תשע יצא ליברמן מן החדר, והמתווכים נותרו בחדר.
28/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר שדחתה את עשרות ההסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק להתפזרות הכנסת, בתמיכתם של שמונה חברי כנסת מול התנגדותם של ארבעה חברי כנסת, בכפוף לרביזיה, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 אישרה (יום ג', 28.5.19) את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית.
28/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏מזכירות הליכוד אישרה (יום ג', 28.5.19) ברוב מוחץ את הצעת יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו, לריצה עם משה כחלון וצילום המצב הקיים של הרשימה ללא צורך בקיום בחירות מקדימות. נתניהו הודיע כי הוא מוותר על שני השריונים מטעמו, קרי על השריון לנציג מפלגת אח"י אלי בן דהן.
28/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
עלות פיזור הכנסת והליכה לבחירות תהיה לכל הפחות 475 מיליון שקלים. זאת, מלבד עלות יום שבתון נוסף למשק. כך עולה מן הדיון שהתקיים (יום ג', 28.5.19) בוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת לדיון בהצעת חוק פיזור הכנסת ה-21.
28/05/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 21  /  מי ומי  
פיזור הכנסת אושר בקריאה ראשונה  /  איציק וולף
קשיים בהעברת חוק פיזור הכנסת בוועדה  /  איציק וולף
"בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחירות"  /  איציק וולף
קטסטרופה ממשלית  /  איתמר לוין
כי זה אפשרי  /  איתמר לוין
המהפכה השמרנית רק החלה  /  איילת שקד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il