|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

חזונו של ח"כ סמוטריץ':

"על ישראל לחזור להתנהל כמו בימי דוד המלך" <br>

יו"ר האיחוד הלאומי: "חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שהקים כאן אהרן ברק יחימוביץ' תקפה והזהירה: "דבריו המזעזעים הם תמרור אזהרה" ליברמן: "וזה מועמד לשר המשפטים. לא ניתן לזה יד"
03/06/2019  |   מירב ארד   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
סמוטריץ. לחיות על פי חיים של תורה [צילום: אהרון קרון/פלאש 90]

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיין (יום ב', 3.6.19) לכאן ב' ואמר כי ישאל צריכה להתנהל לפי משפט התורה. "מדינת ישראל תחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך", אמר סמוטריץ' בראיון והבהיר: "חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שיצר כאן אהרן ברק. למה מדינת הלכה שמי שקובע בה את ההלכות זה אהרן ברק ועוד קבוצה קטנטנה של שופטים שלא נבחרו זה בסדר. בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על-פי התורה, כך צריך להיות, זאת מדינה יהודית. אתה שואל אותי כמה זמן זה ייקח? זה יקרה רק כאשר עם ישראל ירצה את זה. אני סמוך ובטוח שעם ישראל בעז"ה ירצה, הוא יראה כמה משפט התורה הוא משפט נכון וצודק ומוסרי והומאני".

עוד אמר סמוטריץ' כי "מדינת ישראל מדינתו של העם היהודי בעז"ה תחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך על-פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימים האלה ולאתגרים האלה ולכלכלה הזאת ולאיך שחיה חברה בשנת 2019.". הוא הוסיף כי "יכול להיות שיש בשיטת המשפט הישראלית היבטים טובים, וחלק גדול ממנה יכול להישאר במשפטי התורה".

סמוטריץ' המשיך ואמר כי "בשביל זה צריך ללמוד, לא סוקלים אנשים שמחללים שבת כל כך מהר. חז"ל אמרו שסנהדרין סניטר מוציאה להורג פעם ב-70 שנה והיא הייתה נחשבת סנהדרין קטלנית, הרבה פחות ממה שמוציאים להורג במדינות מערב מתוקנות אגב שיש בהן עונש מוות. מדינת ישראל נדמה לי ב-70 שנותיה הוציאה להורג פעם אחת את אייכמן, אז גם משפט התורה איננו כזה מפחיד ועניתי אתמול ליאיר לפיד 'בוא תלמד' וכשלומדים אז מפסיקים לפחד, פחד נובע מבורות".

סמוטריץ' התייחס גם לפיטוריהם אתמול של נפתלי בנט ואיילת שקד מתפקידי שרים ואמר: "לא היו לי יד או רגל בפיטורים". לדבריו, "לא חשבנו שזה מהלך שנכון שנהיה מעורבים בו באיזושהי צורה. לו היינו רוצים, היינו מבקשים את הפיטורים הללו כבר במערכת הבחירות הקודמת בה הם התמודדו נגדנו. זו החלטה של ראש הממשלה ואנחנו לא מתערבים לו בה".

יחיחמוביץ: "סכנה אדירה לחרות האנושית"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' תקפה בחריפות את דבריו ח"כ סמוטריץ' והזהירה מפני השלכות הדברים שאמר. "גל השמרנות ששוטף אותנו מימין (לא מכל הימין, אבל מחלקים גדלים והולכים ממנו) הוא סכנה אדירה לחרות האנושית, ולעידן הנאורות. סכנה לכולנו. סכנה לעצם הקיום שלנו. סכנה לכל ההישגים היפים של האנושות., אמרה יחימוביץ'.

לדבריה, "על-פי חזונו של המועמד לתפקיד שר המשפטים או החינוך, תיכון כאן מדינה שבה גבר יוכל לגרש את אשתו אם אינה צנועה מספיק, העבדות והסקילה יחזרו, יאסר משכב זכר, ורק גברים יוכלו להחזיק ברכוש".

חבר הכנסת, ד"ר שלמה קרעי (ליכוד) אמר בתגובה לדברי סמוטריץ': "שמעתם תורה ונבהלתם? כמה צפוי שבזמן מערכת בחירות כל דבר שאפילו רק נשמע יהודי יעורר סערה רבתי בתקשורת הישראלית. דבריו של ח"כ סמוטריץ' ראויים בהחלט. המשפט העברי ומורשת ישראל הם הם יסוד קיומנו בארץ הזאת..אפילו אהרן ברק בזמנו אמר: "המשפט העברי הוא המשפט הלאומי שלנו". אז על מה יהום הסער בדיוק?".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב ליברמן על דברי סמוטריץ': "המחויבות שלנו זה לממשלה לאומית ליברלית ולא ממשלת הלכה. שמעתם מה אמר סמוטריץ'. זה מועמד לשר משפטים והוא מדבר על להחזיר לנהל את ישראל לפי משפט התורה. לא ניתן לזה יד".

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) על תוכניות סמוטריץ' למשרד המשפטים: "אם חשבנו שהתוכנית שחשף ח"כ מיקי זוהר לפני שבוע, של עוד עשר שנות נתניהו, היו מטרידות- מגיע היום ח"כ סמוטריץ' עם תרחיש בלהות. לפי בצלאל סמוטריץ', ערכים דמוקרטיים- אאוט; מדינת הלכה-אין. בבחירות הבאות, שווה שכולנו נעצור ונזכור שמדובר באדם שראש הממשלה, נתניהו, עמד להתקפל ולתת לו את חצי המלכות בעבור חסינות. אסור לנו לתת לפנטזיות שלו להפוך למציאות."

תאריך:  03/06/2019   |   עודכן:  03/06/2019
מירב ארד
+נתניהו ימנה מחר שר משפטים חדש
21:24 03/06/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה קובעת שבשל הטיפול בתיקי נתניהו במשרד המשפטים - הוא לא יוכל לכהן כממלא-מקום שר המשפטים  ▪  שלושה שמות שעלו כמועמדים פוטנציאליים: ציפי חוטובלי, יריב לוין וזאב אלקין
חוטובלי. שדרוג [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
לוין. המועמד הטבעי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+תקציב ועדת הבחירות יוגדל ב-35%
21:03 03/06/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הוועדה המסדרת של הכנסת העניקה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הבחירות לכנסת ה-22  ▪  ההצעה כוללת תמריץ לעידוד העסקת עובדים בוועדות הבחירות - העלאה אפשרית של עד 50% בשכר העובדים
([צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90])
+נתניהו הציע לארדן לכהן כשגריר ישראל באו"ם
20:09 03/06/19  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, את תפקיד שגריר ישראל באו"ם. בחדשות 12 דווח כי ארדן שוקל את ההצעה.
+נתניהו: ישראל לא תהיה מדינת הלכה
19:57 03/06/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מגיב על דברי ח"כ סמוטריץ' שהביע תקווה שהמדינה תתנהל על-פי חוקי התורה אשר עוררו ביקורת רבה בזירה הפוליטית
(ראש הממשלה אמש בישיבת מרכז הרב [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90])
+ועידת העבודה תכונס ב-12 ביוני
19:30 03/06/19  |  איציק וולף
ועידת מפלגת העבודה תתכנס בשבוע הבא ביום רביעי (12.6) לאישור הליך הבחירות לראשות המפלגה. ובתוך כך מביעים גורמים רבים במפלגה מרמור על הכוונה להעביר את הליך בחירת יו"ר המפלגה לוועידה, בעוד שבעבר הייתה הסוגיה מוטלת לפתחם של כלל מתפקדי המפלגה.

כיום יש למפלגת העבודה כ-57 אלף מתפקדים, שהתמורה היחידה שיש להם לחברותם במפלגה היא היכולת שלהם להשפיע על זהות העומד בראש המפלגה ועל הרכב המפלגה בבחירות לכנסת. מאחר שרשימת העבודה צפויה להישאר זהה, פחות או יותר, לרשימת העבודה לכנסת ה-21 - כל שנותר הוא השפעה שלהם על זהות יו"ר המפלגה.

אולם בכוונת מוסדות המפלגה להעביר את הבחירות אל הוועידה, שבה חברים כ-3,000 חברי מפלגה בלבד. הרכב זה עשוי לתת יתרון למי שמחוברים היטב לפעילי השטח של המפלגה, קרי עמיר פרץ.
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+נתניהו: ישראל לא תהיה מדינת הלכה
18:02 03/06/19  |  
ראש הממשלה נתניהו צייץ בטוויטר: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה". הוא לא פירט.
+טל רוסו שוקל להתמודד לראשות העבודה
17:15 03/06/19  |  
ח"כ טל רוסו שוקל לוותר על מקום משוריין ברשימת העבודה, ולהתמודד לראשות המפלגה מול ח"כ עמיר פרץ ואחרים ככל שיתמודדו. דניאל עטר כבר הודיע שלא יתמודד.
+גבאי לליברמן: "אשחרר את הסרטון כשתגלה מי שילם לבתך מיליונים"
13:56 03/06/19  |  
יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי הגיב לבקשת ליברמן לפרסם את הסרטון שבו אומר נתניהו "לא אשב עם ליברמן". גבאי צייץ וכתב: ‏"מר ליברמן. מסכים". בתמורה תגלה לעם ישראל מי ולמה שילם 3 מיליון דולר למיכל בתך כשהייתה רק בת 21".
+חלוקת תיקי בנט ושקד תדחה לשבוע הבא
13:52 03/06/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ישוחח בנושא בימים הקרובים עם עוד גורמים בקואליציה ובליכוד  ▪  בנט ושקד פוטרו אתמול בשיחת טלפון ממזכירות הממשלה
(נתניהו, שקד. לא בליכוד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ליברמן: "לפרסם את הסרטון שבו נתניהו אומר שלוש ישב עם ליברמן"
13:41 03/06/19  |  
יו"ר ישראל ביתנואביגדור ליברמן דורש מיו"ר העבודה ‎אבי גבאי בישיבת הסיעה: פרסם את הסרטון שבו צילמת את נתניהו אומר - "לא אשב עם ליברמן".
+"גם אם אין הסכמה - יש אחדות"
13:38 03/06/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "אנחנו הולכים לבחירות מסיבה אחת בלבד - כי ביבי רוצה להציל את עצמו"  ▪  לפיד: " יש לנו הזדמנות שנייה להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות בני גנץ"
(גנץ ולפיד. "המפגשים והשיחות בינינו טובים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הרב סמוטריץ' שליט"א
13:35 03/06/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בצלאל סמוטריץ' מתעלם מהבעייתיות העצומה שביישום ההלכה במדינה מודרנית, ובמקום תשובה נותן ססמאות  ▪  יש גם צדק בדבריו בנוגע ליחס הנכון למשפט העברי - אך הוא מערבב בין מציאות לדמיון, ומצית ללא צורך דליקות של מחלוקת
(פתר בהבל פה [צילום: ליאב פלד])
+השליכה את המפתח לים
12:54 03/06/19  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
שרת המשפטים, איילת שקד, הובילה את התהליכים של השבת האיזון בין שלוש הרשויות של המשטר הדמוקרטי ושל שיקום אמונו של הציבור בבית המשפט העליון - והודחה  ▪  לא רק מדינת ישראל תשלם מחיר כבד עבור צעד זה  ▪  מי שיישא במחיר יהיו גם מפלגת הליכוד והעומד בראשה, ראש הממשלה
(שקד. מלאכת קודש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+חלופות מדיניות תחילה
11:32 03/06/19  |  יובל מור   |   לרשימה המלאה
ביום שלישי, 18.6.19, ייערכו המרכז למשא-ומתן יישומי במכון למחקרי ביטחון לאומי ותנועת נשים עושות שלום את כנס חלופות מדיניות תחילה שייערך ב-INSS, חיים לבנון 40, ת"א בשעה 18:00
()
+ביבי, כבר לא כל כך חכם
11:13 03/06/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
היה ברור מראש כי זה יזמין דרישה של הרב רפי פרץ ושל בצלאל סמוטריץ' לקבל לידיהם את תיקי החינוך והמשפטים
(נתניהו. דימוי גרוע [צילום: אהרון קרוהן/פלאש 90])
+כחלון, הביתה
10:43 03/06/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הדוגמה הרעה שנתן לציבור, ובעיקר לבני הנוער, שהיא במהותה הפרת אמונים, זועקת לעונש
(כחלון. דוגמא רעה)
+הזומבים נוהרים אחרי ארדואן נתניהו
10:20 03/06/19  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הזומביות של 34 חברי הכנסת של הליכוד ללכת אחרי האחד גררה אחריה את כחלון, הימין החדש והחרדים לציות מוחלט לאחד, ציות עיוור תוך כדי כך שהם משאירים בצל את הציות הזומבי הסובייטי
(ברקת. מה שיחליט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"על ישראל לחזור להתנהל כמו בימי דוד המלך"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רבובדיה
3/06/19 12:25
2
באום
3/06/19 12:38
3
ברוריה מהקריות
3/06/19 14:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
למרות כל הביקורת על התנהגותו והתנהלותו של ביבי מעולם לא פקפקתי בכישרונותיו הפוליטיים ובתבונתו המפלגתית. אלוף העולם בבחירות. זה נכון, אבל משהו קרה.
03/06/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
על דאטפת דאטפוף, כלשונו של הלל הזקן. מה שעשה משה כחלון צריך לעשות לו.
03/06/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
כשנשאל ניר ברקת, ראש העיר ירושלים לשעבר וחבר כנסת כיום, בתוכנית בוקר בערוץ "כאן", מה דעתו על צירוף איילת שקד לליכוד ולאפשר לה להמשיך לכהן כשרת המשפטים. התשובה הייתה של זומבי - "אני סומך על שיקול דעתו של ראש הממשלה".
03/06/2019  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
1. מדוע פיטר בנימין נתניהו את נפתלי בנט ואיילת שקד? מאחר שראש הממשלה לא טרח להסביר זאת (אנחנו בסך-הכל האזרחים שאצלם הוא עובד, אז מאיפה המחשבה שהוא חייב לנו הסברים), יש שתי תשובות אפשריות: ממלכתית ואישית.
03/06/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
סיעת כחול לבן הודיעה (יום א', 2.6.19) כי הרוטציה על ראשות הממשלה בין יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ לבין יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד תימשך, ואם תנצח בבחירות ישמש גנץ שנתיים כראש ממשלה ואחריו יכהן לפיד כראש ממשלה.
02/06/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il