פתיחת הדלת וההנעה מתבצעים באמצעות ישומון Samsung Connect. פטנט כזה קיים גם אצל המתחרים, אבל הרמן לקחה עוד צעד קדימה והוסיפה אימות נהג (המתבצע בענן), כך שהמכונית ׳יודעת׳ שאכן מדובר בנהג מורשה עוד לפני שהתיישב במכונית. זיהוי הנהג גם מאפשר הורדת כל ההעדפות למכונית (מוזיקה, יומן, מנויים וכד׳).
סקירה ראשונית של הנהג מעבירה מידע על כל העדפותיו למכונית, כך שזו כבר ׳יודעת׳ על העדפות המוזיקה, משימות ביומן ושאר פרטים אישיים. מידע ראשוני עולה לשבעה מסכים שונים הפרוסים מול הנהג והנוסע שלצידו, כולל מסך בצורת S בטכנולוגיית OLED ומסך QLED ״28 (שהחליפו את התצוגות האלקטרו-מכניות של פעם). המסכים ושאר הבקרים במכונית נשלטים על-ידי מערכת ניהול מרכזית העושה שימוש ב-NQX כדי להפעיל את כל מערכות האבטחה והמיגון ומערכת מורחבת של Android Automotive מניעה את כל מערך האינפוטיינמנט והשירותים המקושרים (מהלך ראשון מסוגו בתעשיה).
נקודה שבולטת מיד לעין: המראות הוחלפו ב-eMirror - שעושה שימוש במצלמות של
סמסונג והמראה האחורית הוחלפה במסך LCD. שילוב אלגוריתמים חכמים של הרמן לעיבוד תמונה נותן, לדוגמה, יכולת לראייה פנורמית ולצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים.
עם הנעת המכונית, נכנסת מיד לפעולה מערכת ההגנה של הרמן מהתקפות סבר (סייבר). מערכת HARMAN SHIELD - סוקרת את הרכב ומוודאת אוטומטית כי אין בנמצא איומי אבטחה מצד גורמים ׳עוינים׳ למערכת הרכב ובו-בזמן מספקת מניעה של התקפות סבר. הפתרון משמש כמעטפת אבטחה כוללת לרכב, כשהיא מאתרת, מנהלת, מסננת ומגיבה להתקפות חיצוניות בכלי רכב מקושרים ואוטונומיים. במקביל, אם יש צורך בעידכוני תוכנה כלשהם, מערכת ה-OTA - השירות לעידכוני תוכנה נכנס לפעולה והמערכת מעדכנת את עצמה - תחת מעטה ההגנה מהתקפות סבר.
שתי הטכנולוגיות הישראליות המתוארות מפותחות ונמכרות ללקוחות בכל העולם ממשרדי החברה בהוד השרון - HARMAN SHIELD (פתרון מקיף להגנת סבר) ושירות לעידכוני תוכנה מרחוק (Over-the-Air Software Updates).
מבט מסביב לתא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit)
אחת הטכנולוגיות היותר חשובות ובולטות כיום ברכב היא מערכת האינפוטיינמנט והבקרה על מערכות הרכב, שלעתים יוצרות עומס חושי על המשתמשים. המערכות שמותקנות כיום במכוניות לא תמיד תומכות באורח החיים הדיגיטלי של מרבית הנהגים ולהרגלים היומיומיים שלהם. תא הנהג של היום, שהוא סטטי ברובו ולא מקושר, חייב להפוך ל׳שלוחה׳ דינמית של אורח החיים הדיגיטלי ולספק יכולות חכמות יותר. זה בדיוק מה שהרמן עושה כיום.
תא הניהוג, ה-Digital Cockpit, מתאים לשילוב הן בדגמי יוקרה והן בדגמי המכוניות הפחות יקרים - מציג את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין האפשרויות הנכללות: מידע ADAS, ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. המערכת מתחברת ומשתלבת בטלפון החכם של הנהג לטובת חיבור לעוזרים האישיים, דוגמת אלקסה וביקסבי. פתרון נוסף, ה- Premium Digital Cockpit מספק תוך שימוש בטכנולוגיית תצוגה שאינה מושפעות מהתאורה בחוץ את כל יתרונות האינפוטיינמנט, האבטחה והבטיחות, בשילוב זיהוי פני הנהג. הפתרון מאפשר לחוש מגוון אותות ביומטריים וליצור חיבור אדם-מכונה הדוק יותר.
כניסה של נוסע נוסף למכונית מפעילה שוב את מערכת ה-Ignite. כל שהוא צריך לעשות הוא להניח את הטלפון החכם שלו על משטח טעינה ייעודי (שפותח על-ידי סמסונג) והפרופיל שלו נטען אל המכונית. הוא יכול כעת, תוך שימוש במסך המגע שמולו, ליהנות ממוזיקה מותאמת אישית או אפילו מסרט שהוריד מנטפליקס.
הרמן הכריזה לא מכבר על סט חדש של טכנולוגיות חישה שיסייעו ליצרני המכוניות לצייד אותן במערכות מתקדמות לסיוע לנהג - advanced-driver-assistance-systems (ADAS) - שיאפשרו לנהגים לראות את התמונה הגדולה בכל זמן נתון. החברה אף מניחה כבר כיום את הבסיס לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים באמצעות 7 מצלמות - שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. חידוש נוסף מתייחס לרכבים האוטונומיים שלב 3 שיכולים לנהל את מרבית הנסיעה לבדם אך רק בתנאים מסוימים ואם אלו אינם קיימים יש צורך להעביר את ההגה לנהג האנושי. כדי להבטיח מעבר חלק, הרמן פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג שהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (כולל מצב הראש, התרחבות אישונים ואפילו קצב נשימה).
במפגש השתתפו אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל, אסף עצמון, סגן נשיא ומנהל יחידת הסייבר ב-HARMAN, אוהד עקיבא, דירקטור, חטיבת Computer Vision, דביר רזניק מנהל השיווק, HARMAN ישראל, ארווין באלו, סגן נשיא ב-HARMAN ומנהל תחום תא הנהג הדיגיטלי ורוג׳ר לנקטוט, מנהל תחום הרכב המקושר בחברת סטרטג׳י אנאליטיקס.
״לא חלף זמן כה רב מאז ערכו של רכב נמדד בביצועים המכניים שלו ובדינמיקת הנהיגה״, אמר בצלאלי. ״כיום, עם הפופולריות הגוברת של הנהיגה השיתופית ושילוב טכנולוגיות חדשות בתוך המכונית, הערך נמדד בחוויית הנהיגה. הטכנולוגיות שאנו מציגים בתערוכה מסייעות ליצרני המכוניות לספק לנהג ולנוסעים חוויות מקושרות יותר במגוון תחומים. אנו מסייעים להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפיתחנו ונמשיך לפתח הופכים את הנוכחות במכונית ליצרנית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר".