|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

נחשף תא הנהג הדיגיטלי של HARMAN וסמסונג:

״חווית הנהיגה תשתנה פלאים״

איך משדרגים את תא הנהג הדי-מיושן של היום לתא נהג דיגיטלי, עמוס בחיישנים ושלל טכנולוגיות מסייעות, אישי מאוד וידידותי לנהג ולנוסע? הרמן ישראל מציגה: חיבור לסדר היום של הנהג, הגנות סבר ועידכון מרחוק
10/06/2019  |   עידן יוסף   |   מוצרים חדשים   |   תגובות
התאמה לפרט [צילום: הרמן ישראל]


הדרך בה נראית סביבת הנהג והנוסע שלצידו משתנה משמעותית. חברת בת של סמסונג, חברת האוטומוטיב הרמן (HARMAN), המתכננת ומייצרת עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים בעולם, רתמה את מיטב החידושים הטכנולוגיים של שתי החברות, כדי ליצור פלטפורמת E2E (מקצה לקצה). התוצאה: תא נהג דיגיטלי, חדשני בתפישה ובעיצוב, ידידותי ומותאם לאורח החיים הדיגיטלי של המשתמש.

מערך הפתרונות השלם הוצג והודגם במסגרת המפגש הטכנולוגי השנתי הראשון שערכה (יום ב', 10.6.19) הרמן בישראל במעבדת הרכב של החברה בהוד השרון. מכונית ההדגמה במפגש הייתה Maserati GranCabrio.

הכנה לנסיעה

שני מאפיינים מרכזיים מאפשרים את החוויה החדשה שמצפה לנהג ברכבי העתיד הקרוב:

  • מצע HARMAN Ignite וההתאמה הפרטית של השירותים שהנהג ונוסעיו יחוו בשהייתם בתוך המכונית. מצע הענן המתקדם מאפשר כבר כיום לנהגים ליהנות מתכונות חכמות להן התרגלו כבר בתחומי חיים אחרים, באופן המתחרה בהתאמה האישית של הטלפון החכם או מכשיר אלקטרוניקה צרכנית אחר.

  • HARMAN Ignite מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, והכל במסגרת יחידת בקרה אחת. וכאן מתחילה להיכנס לתמונה ההתאמה הפרטית - מאפיין חשוב נוסף ש׳יצוץ׳ שוב ושוב במהלך הנסיעה: מצב זה מאפשר לשלב גם יישומי ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג) ויכולות IoT (אינטרנט של הדברים) כדי לקבל, לדוגמה, התרעות על מצב הדרך והנחיות נסיעה ואף שילוב עם היומן האישי. כך לדוגמה, החיבור מאפשר למכונית לשאוב נתוני פגישות עתידיות, ׳לדעת׳ לאן נוסעים ולכוון מסלול בהתאם.

בין הטכנולוגיות והשירותים החדשים שהודגמו:

  • זירת השוק - ספקי שירותים יכולים להציע ללקוחות זירת מסחר בה ניתן להוריד יישומים חשובים ושירותים מבוססי ענן. כך, יוכלו הצרכנים לקבל מגוון פתרונות ושירותים להעשרת חוויית הנהיגה ואף לרוכשם במהלך הנסיעה.

  • סייען אישי - הרמן השיקה סייען קולי חזותי העונה על צרכי הנהג ואו הנוסעים. החיבור למגוון תכני ענן ושירותים, מאפשר לנוסעים לבקש שירותים שנענים מיידית. כך לדוגמה, אם לקוח מעוניין לרכוש פריט מאמזון במהלך הנסיעה, הסייען יעביר את הבקשה לאלקסה (העוזרת הקולית של אמזון) שממתינה בבית. אם הנהג רוצה לכבות את האורות בבית, הסייען יבקש מהעוזר הקולי של גוגל לבצע זאת.

  • ניווט מקושר - HARMAN Ignite מציע למשתמשים ניווט מבוסס נקודות עניין שמסייע למשתמשים למצוא את מבוקשם לאורך המסלול. מערכת הניווט המקושרת מספקת את החוויה לה רגילים המשתמשים בשימוש בטלפון החכם מחוץ לרכב בתוספת הקישוריות המהירה שמספקת מטה-מידע דוגמת חוות דעת וציונים.

כדי לשמור על כל רכיבי הטכנולוגיה עדכניים, יש צורך ברשת יציבה ועמידה להעברת נתונים. הרמן עובדת כיום כדי לצייד יותר ויותר כלי רכב ב-5G Telematics לטובת תקשורת vehicle-to-everything (V2X) המאפשרת חילופי מידע מהירים יותר, עבור הנחיות דרך, התרעות, תשתיות אודיו והתרעות בטיחות.

הנעה

פתיחת הדלת וההנעה מתבצעים באמצעות ישומון Samsung Connect. פטנט כזה קיים גם אצל המתחרים, אבל הרמן לקחה עוד צעד קדימה והוסיפה אימות נהג (המתבצע בענן), כך שהמכונית ׳יודעת׳ שאכן מדובר בנהג מורשה עוד לפני שהתיישב במכונית. זיהוי הנהג גם מאפשר הורדת כל ההעדפות למכונית (מוזיקה, יומן, מנויים וכד׳).

סקירה ראשונית של הנהג מעבירה מידע על כל העדפותיו למכונית, כך שזו כבר ׳יודעת׳ על העדפות המוזיקה, משימות ביומן ושאר פרטים אישיים. מידע ראשוני עולה לשבעה מסכים שונים הפרוסים מול הנהג והנוסע שלצידו, כולל מסך בצורת S בטכנולוגיית OLED ומסך QLED ״28 (שהחליפו את התצוגות האלקטרו-מכניות של פעם). המסכים ושאר הבקרים במכונית נשלטים על-ידי מערכת ניהול מרכזית העושה שימוש ב-NQX כדי להפעיל את כל מערכות האבטחה והמיגון ומערכת מורחבת של Android Automotive מניעה את כל מערך האינפוטיינמנט והשירותים המקושרים (מהלך ראשון מסוגו בתעשיה).

נקודה שבולטת מיד לעין: המראות הוחלפו ב-eMirror - שעושה שימוש במצלמות של סמסונג והמראה האחורית הוחלפה במסך LCD. שילוב אלגוריתמים חכמים של הרמן לעיבוד תמונה נותן, לדוגמה, יכולת לראייה פנורמית ולצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים.

עם הנעת המכונית, נכנסת מיד לפעולה מערכת ההגנה של הרמן מהתקפות סבר (סייבר). מערכת HARMAN SHIELD - סוקרת את הרכב ומוודאת אוטומטית כי אין בנמצא איומי אבטחה מצד גורמים ׳עוינים׳ למערכת הרכב ובו-בזמן מספקת מניעה של התקפות סבר. הפתרון משמש כמעטפת אבטחה כוללת לרכב, כשהיא מאתרת, מנהלת, מסננת ומגיבה להתקפות חיצוניות בכלי רכב מקושרים ואוטונומיים. במקביל, אם יש צורך בעידכוני תוכנה כלשהם, מערכת ה-OTA - השירות לעידכוני תוכנה נכנס לפעולה והמערכת מעדכנת את עצמה - תחת מעטה ההגנה מהתקפות סבר.

שתי הטכנולוגיות הישראליות המתוארות מפותחות ונמכרות ללקוחות בכל העולם ממשרדי החברה בהוד השרון - HARMAN SHIELD (פתרון מקיף להגנת סבר) ושירות לעידכוני תוכנה מרחוק (Over-the-Air Software Updates).


מבט מסביב לתא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit)


אחת הטכנולוגיות היותר חשובות ובולטות כיום ברכב היא מערכת האינפוטיינמנט והבקרה על מערכות הרכב, שלעתים יוצרות עומס חושי על המשתמשים. המערכות שמותקנות כיום במכוניות לא תמיד תומכות באורח החיים הדיגיטלי של מרבית הנהגים ולהרגלים היומיומיים שלהם. תא הנהג של היום, שהוא סטטי ברובו ולא מקושר, חייב להפוך ל׳שלוחה׳ דינמית של אורח החיים הדיגיטלי ולספק יכולות חכמות יותר. זה בדיוק מה שהרמן עושה כיום.

תא הניהוג, ה-Digital Cockpit, מתאים לשילוב הן בדגמי יוקרה והן בדגמי המכוניות הפחות יקרים - מציג את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין האפשרויות הנכללות: מידע ADAS, ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. המערכת מתחברת ומשתלבת בטלפון החכם של הנהג לטובת חיבור לעוזרים האישיים, דוגמת אלקסה וביקסבי. פתרון נוסף, ה- Premium Digital Cockpit מספק תוך שימוש בטכנולוגיית תצוגה שאינה מושפעות מהתאורה בחוץ את כל יתרונות האינפוטיינמנט, האבטחה והבטיחות, בשילוב זיהוי פני הנהג. הפתרון מאפשר לחוש מגוון אותות ביומטריים וליצור חיבור אדם-מכונה הדוק יותר.

כניסה של נוסע נוסף למכונית מפעילה שוב את מערכת ה-Ignite. כל שהוא צריך לעשות הוא להניח את הטלפון החכם שלו על משטח טעינה ייעודי (שפותח על-ידי סמסונג) והפרופיל שלו נטען אל המכונית. הוא יכול כעת, תוך שימוש במסך המגע שמולו, ליהנות ממוזיקה מותאמת אישית או אפילו מסרט שהוריד מנטפליקס.

הרמן הכריזה לא מכבר על סט חדש של טכנולוגיות חישה שיסייעו ליצרני המכוניות לצייד אותן במערכות מתקדמות לסיוע לנהג - advanced-driver-assistance-systems (ADAS) - שיאפשרו לנהגים לראות את התמונה הגדולה בכל זמן נתון. החברה אף מניחה כבר כיום את הבסיס לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים באמצעות 7 מצלמות - שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. חידוש נוסף מתייחס לרכבים האוטונומיים שלב 3 שיכולים לנהל את מרבית הנסיעה לבדם אך רק בתנאים מסוימים ואם אלו אינם קיימים יש צורך להעביר את ההגה לנהג האנושי. כדי להבטיח מעבר חלק, הרמן פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג שהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (כולל מצב הראש, התרחבות אישונים ואפילו קצב נשימה).

במפגש השתתפו אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל, אסף עצמון, סגן נשיא ומנהל יחידת הסייבר ב-HARMAN, אוהד עקיבא, דירקטור, חטיבת Computer Vision, דביר רזניק מנהל השיווק, HARMAN ישראל, ארווין באלו, סגן נשיא ב-HARMAN ומנהל תחום תא הנהג הדיגיטלי ורוג׳ר לנקטוט, מנהל תחום הרכב המקושר בחברת סטרטג׳י אנאליטיקס.

״לא חלף זמן כה רב מאז ערכו של רכב נמדד בביצועים המכניים שלו ובדינמיקת הנהיגה״, אמר בצלאלי. ״כיום, עם הפופולריות הגוברת של הנהיגה השיתופית ושילוב טכנולוגיות חדשות בתוך המכונית, הערך נמדד בחוויית הנהיגה. הטכנולוגיות שאנו מציגים בתערוכה מסייעות ליצרני המכוניות לספק לנהג ולנוסעים חוויות מקושרות יותר במגוון תחומים. אנו מסייעים להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפיתחנו ונמשיך לפתח הופכים את הנוכחות במכונית ליצרנית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר".

תאריך:  10/06/2019   |   עודכן:  10/06/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת גד השיקה לקראת חג השבועות סדרת גבינות מיוחדות לשבועות. הסדרה כוללת ארבעה סוגים שונים של גבינות.
חברת ליב משיקה סדרה חדשה של מוצרי פירות יער אורגניים מוקפאים, אשר אינם מהונדסים גנטית ומכילים סיבים תזונתיים. הסדרה כוללת ארבעה מוצרים חדשים: פטל שחור אורגני מוקפא, פטל אדום אורגני מוקפא, תות שדה ותערובת פירות יער אורגנים מוקפאים. המוצרים מכילים 100% פרי אורגני וישווקו באריזות 300 גרם.
חברת נווה התבלין השיקה סדרה של ארבע תערובות תיבול, באריזות חגיגיות בצבעי כחול-לבן, מעוטרות בדגל ישראל. סדרת התערובות כוללת: ברביקיו של נווה, גריל עוף, תבלין על האש ופילדלפיה.
עוף טוב הרחיבה את סדרת השניצלים לילדים ומשיקה את המוצר הרביעי בסדרה: שניצל עוף אהבה בשחקים, שניצל בצורות של לב, ירח וכוכבים.
תנובה מרחיבה את סדרת YOLO קצפת ומשיקה שני טעמים חדשים: YOLO שוקולד חלב בטעם קרמל מלוח עם קצפת ו-YOLO שוקולד חלב בטעם קוקוס עם קצפת. שניהם על בסיס 42% מוצקי קקאו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il