|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

ביהמ"ש סירב לסגור דוכן רוכלות בקבר הרמב"ם

מלחמת הדוכנים והעגלות בפתח קבר הרמב"ם בני זוג אשר ניהלו דוכן לתשמישי קדושה, כריכים ושתייה ליד קבר הרמב"ם עתרו לבית המשפט במטרה למנוע מדודם לפתוח 'עסק מתחרה' במקום בקשתם לצו מניעה זמני נדחתה שכן פרנסת הדוד עלולה להיפגע מכך
02/10/2009  |   ענבל בר-און   |   פסיקה   |   תגובות
מתהפך בקברו. בני משפחה אחת רבו ביניהם על הזכויות למכור כריכים מעל לקברו [צילום: פלאש 90]

חופש העיסוק
ענבל בר-און
חופש העיסוק נועד להגשים את האוטונומיה האישית * איסור תחרות חופשית או תניית הגבלת עיסוק סותרים את חופש העיסוק * חופש העיסוק מעוגן בחוק יסוד אך בכל זאת ניתן לפגוע בו באופן לא מידתי מכוח חוק בזכות 'פסקת ההתגברות'
לרשימה המלאה

שיקול דעת מנהלי
ענבל בר-און
את שיקול הדעת המנהלי יש להפעיל בסמכות, בעקביות, בשוויוניות, בסבירות, במידתיות, בתום לב, בלא שיקולים זרים, לאחר מתן זכות שמיעה לאזרח * מקום בו אזרח מערער על החלטת הרשות לא יתערב בית המשפט בתוכן ההחלטה, אלא בדרך קבלתה * עם זאת, מבחן הסבירות טשטש את הגבולות בין תוכן ההחלטה לבין דרך קבלתה
לרשימה המלאה

"יעקב מזרחי ויתר על עיסוקו הקודם שהיווה מקור לפרנסה עבורו, על-מנת לקבל את רישיון הרוכלות ולהתפרנס ממנו, וצו הביניים יפגע בפרנסתו. מאידך-גיסא, אם לא יינתן צו הביניים, הרי שעסקם של הזוג אורטל ואהרון מזרחי, הכולל רישיון למכור בנוסף לפרטי מזון, גם תשמישי קדושה, ימשיך ויתקיים". כך קבע ( יום ד', 26.08.09) שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת, יונתן אברהם, בבקשה שהגישו בעלי עסק במתחם קבר הרמב"ם בטבריה נגד העירייה, למנוע מדודם לפתוח עסק מתחרה.

הם העלו טענות מטענות שונות כגון שהעירייה אפשרה לדודם לפתוח עסק מתחרה בהליך מזורז אשר מתאים למשתקמים ולמקרי סעד, ודודם אינו כזה. עוד טענו כי הם שלמו לו בעבר סכום גבוה מאד תמורת התחייבותו שלא לפתוח עסק מתחרה של רוכלות באזור.

במסגרת הדיון בבקשת הביניים שלהם להורות לעירייה לסגור את הדוכן המתחרה של דודם, בחן השופט יונתן אברהם את מאזן הנוחות - קרי: את הנזק שייגרם לדוד (יעקב) אם יינתן הצו לעומת הנזק אשר יגרם לזוג (אורטל ואהרון) אם לא ינתן הצו ומצא כי למבקשים פרנסה משלהם, והדוכן של הדוד אינו פוגע בפרנסה זו, וכן כי לדוד ייגרם נזק קשה אם ישלל ממנו, אף באופן זמני, רשיון העסק, וזאת משום שזהו עסקו היחידי, והוא ויתר על עסק קודם למען עסק זה. עוד ציין השופט אברהם כי הזוג מזרחי לא היו נקיי כפיים בבקשם את הרשיון, וזאת משום שהם עצמם עוברים על חוקי עזר עירוניים באופן שבו הם מנהלים את הדוכן שלהם. הבקשה לצו הביניים נדחתה.

עובדות המקרה

בני הזוג מזרחי הם בעלי זכויות להפעלת עסק בכניסה לקבר הרמב"ם, אותן קיבלו בירושה מאביהם המנוח רפאל מזרחי, אחיו של יעקב מזרחי. יעקב מזרחי קיבל מן העירייה רשיון לדוכן לממכר כריכים, שתייה וגלידה בקרבת מקום.

טענות הצדדים

לטענת הזוג מזרחי, הדוד הפעיל במשך שנים כרכרות סוסים בעיר טבריה בניגוד לדין, ובמהלך חודש 08/2009 הגיעה איתו העירייה להסכם, כי כנגד ויתור על עתירה שהגיש נגדה, הוא יקבל רישיון רוכלות ניידת במקום שיבחר.

לטענתם, קבלת ההחלטה להנפיק לו רישיון רוכלות, לא עברה שום בחינה של מנהל תקין באשר לא התקבל אישור וועדת בניין ערים להצבת עגלת הרוכלות במקום בו תוצב, המהווה "דרך" לפי חוקי התכנון והבנייה, וכן לא ניתנה למבקשים שהם בעלי עניין הזדמנות לטעון טענותיהם בפני המשיבה, בטרם תיתן החלטתה.

עוד טען הזוג, כי הם שילמו לדודם סך של 105,000 ש"ח, על-מנת שיוותר על דרישתו מהעירייה להציב עגלת רוכלות במקום הנ"ל, ועניין זה לא היה ידוע למשיבה בטרם תטפל בבקשת המשיב.

לטענתם, מדובר בהחלטה שאינה עומדת בכללי מנהל תקין ובניגוד לסעיף 2 א (א) 2 לחוק רישוי עסקים תשמ"ח – 1968, שכן רישיון רוכלות מסוג זה יש לתת אך "לאנשים הזקוקים לשיקום או לסעד מכוח חוק".

בני הזוג מזרחי פנו לעירייה וידעו אותה בהסכם בינם לבין הדוד, אך זו האחרונה פטרה אותם בטענה כי עליהם לתבוע ישירות את המשיב בהליך אזרחי.

הם אף פתחו בהליך אזרחי וביקשו צו מניעה, ודיון בעניין זה התקיים ביום 24/08/09, אולם טרם ניתנה החלטה.

לטענתם, סיכויי עתירתם להתקבל טובים בשל כך שהליך הטיפול בבקשת רישיון הרוכלות פסול מעיקרו, ונתקבל ללא שנודע לעירייה כי אין מדובר במישהו נזקק לשיקום או לסעד מכוח חוק.

עוד טענו כי יכולה העירייה ליתן את רישיון הרוכלות במקום אחר, כגון בטיילת בטבריה, שם קיימים דוכנים רבים, מוסדרים, עם כל האישורים הנחוצים.

לטענתם, יש לאפשר להם להוכיח בבית משפט השלום את טענותיהם העובדתיות, ורק לאחר מכן יש לאפשר למשיבה לדון בבקשת המשיב על-פי קריטריונים רגילים לרוכלות, בהתאם לתוצאות אותו משפט, ועד אז לעכב את ההליך המנהלי של מתן הרישיון.

עוד טענו הם, כי עיכוב הרישיון לא יגרום נזק בלתי סביר לדוד, ביחס לנזק שעשוי ליגרם להם, הן משום שקיבל מהם סכום כספי לא מבוטל, והן משום שהמשיב קיבל מהמשיבה אפשרות להשתמש בכרכרות להסעת נוסעים במסלול אחר.

לטענתם, הם באו לבית המשפט בידיים נקיות, ואין להכיל עליהם כללי שיהוי.

תשובת העירייה

לטענת העירייה, הבקשה לוקה בחוסר נקיון כפיים. לשיטתה, בני הזוג העלימו מבית המשפט את העובדה כי הכוונה היא להנפיק לדוד רישיון רוכלות לממכר שתייה קלה וגלידה או כריכים בלבד, בעוד שבעסק שהם מנהלים אין כל מגבלה באשר לפריטים הנמכרים. לטענתה, נמכרים באותו קיוסק של הזוג, בעיקר תשמישי קדושה בעוד ברישיון המיועד למשיב לא תיכלל אפשרות למכירת תשמישי קדושה.

כמו-כן טענה, כי הם לא הציגו ראייה המצביעה על זיקתם לקיוסק המנוהל על ידם, וטיב זכויותיהם באותו קיוסק, וטענה כי העובדה שאביהם המנוח החזיק באותו קיוסק, אינה מלמדת דבר לגבי זכויותיהם.

עוד טענה היא, כי בני הזוג פועלים במתחם קבר הרמב"ם תוך השתלטות על שטחים ציבוריים, בנייה ללא היתר, חסימת רצועת המעבר על-ידי הצבת טובין המוצעים למכירה, ובגין כל אלה הוצעו צווי הריסה מנהליים ונרשמו דוחות קנס.

בעניין זה, הציגה העירייה צילומי צו הריסה לבנייה בלתי חוקית, וכן תמונות אותה בנייה שבנו המבקשים. כמו-כן, הציגה עותק של תדפיס ריכוז דוחות בגין חסימת המעבר, וכן אי שמירת הניקיון במתחם קבר הרמב"ם.

עוד טענה העירייה, כי אין שחר לטענת הזוג מזרחי שהדוכן המיועד לקום עבור דודם, יוקם על תוואי דרך שכן יעוד השטח הינו שצ"פ, ואין כל מניעה להצבת עגלת רוכלות ניידת על שטח זה.

לגופו של עניין טענה כי, מדובר בדוכן נייד בשטח של כ-2 מ"ר, אשר יוצב בשטח שבבעלות העירייה, בחלקה 50, שיעודו שצ"פ, ולא בשטח שיעודו "דרך".

היא צירפה לתגובתה עותק מתוכנית המתאר החלה, ממנה עולה כי אכן מדובר בשצ"פ.

כן טענה, כי היא מוסמכת להנפיק רישיון רוכלות על-פי הדין.

כן טענה העירייה, כי לבני הזוג מזרחי אין כל מונופול על מתחם קבר הרמב"ם שהינו ברובו מתחם ציבורי.

באשר לטענה כי הדוד ויתר על זכותו לרישיון רוכלות כנגד סכום כספי, טענה המשיבה כי לא הוצגה בפנייה ראיה להוכחת טענה זו, וככל שזאת תתקבל על-ידי בית משפט השלום בעפולה בהליך האזרחי, תהיה קביעה זו מקובלת עליה וממילא תייתר את הדיון כאן.

תגובת יעקב מזרחי (הדוד)

יעקב מזרחי ביקש גם הוא לדחות את הבקשה.

לטענתו, בכל הנוגע אליו, לא נתונה הסמכות לבית המשפט המנהלי.

הוא טען, כי הבקשה הומצאה לו באיחור רב רק ערב הדיון במעמד הצדדים.

הוא טען גם, כי המבקשים אינם באים בתום לב ובניקיון כפיים בבקשתם.

הוא הכחיש כי נתן התחייבות שלא לקבל רישיון רוכלות ו/או כי קיבל כספים כלשהם מבני הזוג.

לטענתו, בהמלצתו בברכתו של בית המשפט בעת"מ 3/09 ובכדי שלא לשלול ממנו את פרנסתו, ניתן לו היתר להצבת עגלת רוכלות במתחם קבר הרמב"ם מכוח סמכותה המלאה של העירייה

לטענתו, כל מטרת הבקשה על-ידי המבקשים, היא להשיג אינטרס כלכלי ולאפשר להם לנהוג כמונופול בשטח ציבורי.

עוד הוא טען, כי החוזה שלגביו טוענים המבקשים, הינו הסדר "כובל", כמשמעו בחוק ההגבלים העסקיים.

עוד טען הוא, כי הוא הועסק כפועל בקיוסק של המבקשים במשך חודשים, וניסיונם כעת למנוע את פרנסתו על-ידי עיכוב מימוש ההיתר, יש בה משום פגיעה בחופש העיסוק שלו.

עוד טען הוא, כי ויתר על עיסוקו הקודם, הובלת תיירים בכרכרות, שהיווה את מקור פרנסתו, בתמורה לקבלת רישיון הרוכלות, ובמידה שלא יקבלו ישאר ללא פרנסה.

הוא טען כי מאזן הנוחות נוטה לטובתו, שכן העיכוב גודע את מקור פרנסתו, בעוד שלמבקשים לא יגרם נזק עם יינתן ההיתר.

קביעות בית המשפט

  • בני הזוג מזרחי אינם נוהגים בנקיון כפיים - "מן המסמכים שהוצגו בפניי בצירוף לתגובת המשיבה, עולה בבירור כי המבקשים מפרים את החוק במתחם קבר הרמב"ם, הן על-ידי בנייה בלתי חוקית, והן על-ידי הצבת טובין על שטח המיועד למעבר וחסימתו, והן באי שמירת הניקיון במקום".

  • בני הזוג לא הוכיחו כי הם בעלי זכויות כלשהם במתחם קבר הרמב"ם, אפילו לא לכאורה - אמנם, המבקשים הציגו הסכם שכירות שנחתם בין "עמותת כוללות רבי מאיר בעל הנס" לבין אביהם ז"ל, ממנו עולה לכאורה כי העמותה הנ"ל היא בעלת הזכויות במתחם קבר הרמב"ם, אולם לא הוצגו בפניי צווי ירושה המלמדים לכאורה על כך כי המבקשים הם היורשים.

  • הבעלות בחלקה 50 אינה נתונה לבני הזוג מזרחי - אלא לעירית טבריה. גם מנסחים אחרים שצורפו לגבי חלקות 34 ו- 33, אשר לפי הטענה מהוות חלק ממתחם קבר הרמב"ם, לא עולה כי המבקשים, או אביהם ז"ל, או העמותה הנ"ל הינם בעלי הזכויות באותן חלקות.

  • האם יש ממש בטענות בני הזוג מזרחי כי דודם, יעקב מזרחי, קיבל רשיון בהליך מקוצר הגם שאינו זכאי להליך מקוצר? - לטענת המבקשים, היה על העירייה לטפל בבקשת הדוד, כבכול בקשה אחרת למתן רישיון עסק, ולא כבקשה של מי שהוא נזקק כאמור. לא הוכח כי שילמו לו את הסך של כ 105,00 ש"ח וזאת כנגד התחייבותו שלא לבקש מהמשיבה רשיון רוכלות במתחם קבר הרמב"ם. זאת ועוד – בדיון המשפטי הציגו גרסה עקלקלה בנושא זה. יתרה מזאת – גרסת המבקשים באשר לסכום ששולם למשיב הינה גרסה כבושה אשר זכרה לא בא בבקשה שהגישו המבקשים כלפי העירייה.

  • אין מקום ליתן סעד זמני - מקום בו סיכויי הבקשה, כבמקרה דנן, אינם גבוהים. יתר על כן, ככל שיצליחו המבקשים להוכיח כי ניתנה התחייבות מצד הדוד שלא לבקש רישיון רוכלות, במסגרת תביעתם בבית משפט השלום, ממילא ינתן להם סעד שיהיה בו כדי למנוע קבלת רישיון רוכלות על-ידי הדוד, ועשיית שימוש בו, על יסוד אותה התחייבות שניתנה להם על-ידי הדוד. מטעם זה כשלעצמו, מתייתרת הבקשה דנן כולה.

  • מאזן הנוחות - הדוד, יעקב מזרחי, ויתר על עיסוקו הקודם שהיווה מקור לפרנסה עבורו, על-מנת לקבל את רישיון הרוכלות ולהתפרנס ממנו, וצו הביניים יפגע בפרנסתו. מאידך-גיסא, אם לא ינתן צו הביניים, הרי שעסקם של בני הזוג, הכולל רישיון למכור בנוסף לפרטי מזון, גם תשמישי קדושה, ימשיך ויתקיים.

תוצאת ההליך

דין הבקשה לצו ביניים אשר יאסור על המשיב 2 לעסוק ברוכלות בכניסה לקבר הרמב"ם בטבריה, להדחות. המבקשים ישלמו לכל אחד מן המשיבים, בנפרד, הוצאות משפט בסך של 3,000 ש"ח ועליהם מע"מ כדין.

פרטי ההליך

- בבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת
- בפני השופט יונתן אברהם
- בשם המבקשים – עו"ד אייזנקוט חיים
- בשם העירייה – עו"ד דניאל רביבו
- בשם המשיב 2 – עו"ד מלכא מיכאל

בשא (נצ') 368/09 אורטל מזרחי נ' עיריית טבריה, פורסם בנבו (2009).
תאריך:  02/10/2009   |   עודכן:  03/10/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש סירב לסגור דוכן רוכלות בקבר הרמב"ם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מדינת הלכה
3/10/09 09:17
2
הגמל
3/10/09 21:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"תביעתם של מסמכים רלוונטיים ותביעה למתן צו לעריכת חשבונות אפשריות, כמובן, במסגרת תביעה כספית, ואין בהן כשלעצמן כדי להצדיק הגשת תובענה לסעד הצהרתי. אלא, הסעד העיקרי המבוקש בתביעתו של ששון הוא למתן צו הצהרתי לפיו ששון אינו חייב לבנק דבר. ממאי נפשך? אילו כל חפצו של ששון שיינתן צו הצהרתי כזה, הרי זו ממילא הגנתו בתביעת הבנק, ואין כל טעם לאפשר כפל הליכים; ואילו תביעתו למתן סעד הצהרתי מהווה שלב ראשון, שלאחריו מתעתד הוא להגיש תביעה כספית, אין הצדקה לפיצול כזה". כך קבעה ( יום א', 6.09.09) שופטת בית המשפט המחוזי, מרים נאור, בערעור שהגיש עזרא ששון על החלטתו של בית המשפט המחוזי שלא ליתן למבקש צו מניעה כנגד שיעבוד מניותיו על-ידי המשיב, הוא בנק מזרחי טפחות.
02/10/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"יש לראות בנתבע על כל אגפיו ומחלקותיו בבחינת גוף אחד שבין יתר תפקידיו - לספק מידע אמין לאזרח. לשיטתי למיצער, מן המועד בו נרשמה הפרצלציה בלשכת רישום המקרקעין היה הנתבע מודע לשטחו המעודכן של המגרש וכי המידע שמסר לתובעת באישור הזכויות כלל היצג בלתי נכון של שטח המגרש". כך קבע (יום ה', 10.9.09) שופט בית משפט השלום, מרדכי בן-חיים, בתביעה שהוגשה על-ידי מוכרת מקרקעין, אשר לטענתה - מכרה את המגרש שבבעלותה במחיר נמוך משוויו האמיתי, עקב הטעיה של מינהל מקרקעי ישראל. את ההפרש בין מחיר המכירה לבין שוויו האמיתי של המגרש - לו רק ידעה על השטח הנוסף שנספח אליו - היא תובעת מן המינהל. המינהל מצדו גורס כי התובעת ידעה כי קביעת המינהל באשר לשטח המגרש טרם הושלמה הפרצלציה אינה סופית, וכי היה עליה לברר גם במרשם המקרקעין באשר לגודלו האמיתי של המגרש או למדוד את המגרש בעצמה.
01/10/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
מנהל חשבונות בחברת התיירות אוניברסל הורשע בעבירות של גניבה בידי מורשה ורישום כוזב במסמכי תאגיד לאחר שכספים ששולמו במזומן לחברה חולקו על ידו בינו לבין החברה, דבר שניסה להעלים על-ידי ניהול פנקסי חשבונות כוזבים. בדיון על גזר הדין טענה הפרקליטות כי במתן גזר דין בשל גניבה ממעביד נוהג בית המשפט להחמיר היות ועבירה זו מסכנת את יציבות המשק ומשכך יש להחמיר אף במקרה דנן ולגזור על הנאשם 42 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 40,000 ש"חופיצוי כספי לטובת חברת אוניברסל בסך- 200,000 ש"ח.
01/10/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
"בסיום הדברים אומר כי אין לי ספק שתחושותיו של חובב בעקבות פרשה זו הינן מובנות לכל בן אנוש. חובב, אדם ועובד ללא רבב, אשר גאוותו בין היתר על קריירה תעסוקתית מוצלחת, מרשימה, מוערכת ורבת שנים - עבר תקופה לא פשוטה שארכה שנים ארוכות עד אשר זוכה מכל אשם, עקב מהימנותו הבעייתית של מפלילו העבריין. אין ספק כי החרדה בה היה נתון מובנת, נוכח העובדה שמשך זמן רב חי כשהחרב המתהפכת של הדין הפלילי מרחפת מעל לראשו, אשר איימה לפגוע לא רק בחירותו ובחפותו, אלא גם לגדוע את מטה לחמו. יחד עם זאת, אף שתחושותיו הסובייקטיביות של חובב מובנות, אין הדבר מצמיח בהכרח גם אחריות משפטית של החברה לנזקיו הנטענים". כך קבע שופט בית משפט השלום בראשל"צ, רפי ארניה (יום א', 28.06.09), בפסק דין שניתן בתביעה שהגיש חובב שמואל כנגד חברת החשמל, בגין עוולת הנגישה.
26/09/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"... נקבע בהלכה אותה אנו מאמצים, כי כאשר נאסר מטעמים ראויים על אדם לעבוד בעבודה נוספת, הרי שלא נפגעת זכותו לחופש העיסוק, אלא זוהי מניעה העומדת במגבלות שנקבעו בסעיף 4 לחוק יסוד: חופש העיסוק", כותבת (13.09.2009)השופטת אורנית אגסי בדחותה את ערעורו של עורך דין המשמש בסנגוריה הציבורית שננזף על-ידי נציבות שירות המדינה בשל כך שייצג משפטית אזרחים פרטיים בהתנדבות.
24/09/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il