|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הח"כים הסכימו: נתניהו מונע הנגשת מערת המכפלה לנכים

השר לשירותי דת: "אין בעיה תקציבית אלא בעיה של אישורים לפעולה. אם נקבל אור ירוק מראש הממשלה - אנו יוצאים לדרך" יו"ר ועדת חו"ב: הוועדה קובעת שעד חג הפסח תהיה במקום מעלית ראש המנהל האזרחי: המלצתנו לאפשר עוד מספר שבועות למו"מ כי רב הנזק על התועלת בפעילות חד-צדדית
12/06/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 21   |   תגובות
[צילום: וויסאם השלמון/פלאש 90]

הנגשת מערת המכפלה: עוד 11 חודשים למיצוי המו"מ
עידן יוסף
עוזר שר הביטחון לוועדת החוץ והביטחון: הקצבנו עד סוף השנה העברית זמן לדיאלוג מול עיריית חברון והוואקף על הנגשת מערכת המכפלה - אך נדע גם לפעול עצמאית אם ייכשל * נציגו של ח"כ מרגי: "המצב משפיל ומביך וחייבת לצאת מכאן קריאה לפעולה, גם אם מדובר בהפקעה"
לרשימה המלאה

השרה גמליאל מוכנה לתקצב את הנגשת מערת המכפלה
עידן יוסף
לרשימה המלאה

באו"ם יבדקו מדוע מערת המכפלה אינה מונגשת
עידן יוסף
ארגון זכויות אדם ישראלי פנה בתלונה נגד ישראל והרשות הפלשתינית הנושאות באחריות משותפת לאי הנגשת המקום למתפללים יהודים ומוסלמים * הרשויות בישראל: פועלות למציאת פתרון
לרשימה המלאה

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון קיימה (יום ד', 12.6.19) דיון מעקב בנושא הנגשת מערת המכפלה, בהשתתפות השר לשירותי דת, יצחק וקנין (ש"ס) וראש המנהל האזרחי, תא"ל בן חור אחוות.

כזכור, הוועדה קיימה דיון מהיר בנושא ב-28 באוקטובר 2018, בו אמר עוזר שר הביטחון להתיישבות כי מתקיים הליך מקצועי לבחינת חלופות הקירוי וההנגשה, וכי אין מניעה משפטית לקדם את הנושא, אך ההחלטה נתונה בידי הדרג המדיני. עוד אמר עוזר שר הביטחון כי יש ניסיון להגיע להסכמה משותפת עם הגורמים הפלשתינים, ואם לא תושג הסכמה, מדינת ישראל תקדם את נושא ההנגשה באופן חד-צדדי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר, פתח את הדיון באומרו: "מגיעות לוועדה פניות רבות בנושא זה, ואני לא מכיר אתר חשוב כל כך עם בעיית הנגשה כה קשה. ניסינו גם אנחנו לקבל תשובות, וכינסנו את הדיון היום כדי להבין מה המצב הקיים ומה ניתן להשיב לכל מי שמבקש להגיע למערת המכפלה ומתקשה לעשות זאת?".

ראש המנהל האזרחי: "אנו מנהלים מו"מ על סוגיית מערת המכפלה הרבה מאוד זמן, ולאורך השנים תהליך זה גם הביא הישגים בכל מיני מיזמים שעשינו בתיאום עם הצד הפלשתיני - הקמת אוהל לאוכל, מערכת ניקוז מים, הקירוי ששודרג בתיאום לפני ארבע שנים וכעת רוצים להחליפו פעם נוספת, הפלשתינים מבקשים עכשיו להתקין מערכת כיבוי אש חדשה. כיום מתנהל מו"מ אישי, שאני מנהל ומוביל, מול גורם שהוסמך ע"י הרש"פ לנהל את הנושא בצורה מסודרת, ולא אפרט על הפרטים בדיון הפתוח. בהקשר הישראלי אנו דנים בשלושה מיזמים: הנגשה באמצעות מעלית או מעלון, השירותים והקירוי. הסמכויות לבצע דברים במערת המכפלה הם של עיריית חברון, על-פי הסכם חברון, ועל-פי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לממשלה - 'משיכת' הסמכויות הללו דורשת החלטה מדינית. במקביל למו"מ, אנו מקדמים את התהליך שיאפשר את משיכת הסמכויות, אם יחליט הדרג המדיני, וכך קיבלנו חוות דעת משפטית לגבי הפקעת הקרקע הנדרשת ומקדמים את ההליך התכנוני והצעות המחיר לביצוע. אלה דברים שניתן לבצע לפני נקודת אל חזור של יציאה לפעולה חד-צדדית, והמלצתנו כרגע היא לאפשר את המו"מ כי הנזק רב על התועלת בפעילות חד-צדדית".

לשאלות חברי הכנסת, מדוע לא מקדמים פתרון שאינו דורש הפקעת קרקע קבועה, השיב תא"ל אחוות: "בדקנו את האפשרויות הזמניות, שאינן מחייבות הפקעה, והן אינן מתאימות ואינן מכבדות את עוצמתו של המקום, מה גם שממילא התהליך כולו נדרש גם לשם פתרונות זמניים".

לשאלת חברי הכנסת אם אינו סבור שהפלשתינים מושכים זמן במשא-ומתן, השיב אחוות: "איני יכול לסתור זאת בוודאות, אך בשנים האחרונות זה לא כך, ומי שהיה ביישוב היהודי בחברון בשנים האחרונות רואה את כל ההתקדמות והשיפור - והכל קרה בתיאום דרך המו"מ. כיום המו"מ ממוקד ואינטנסיבי כתוצאה מההנחיות שקיבלנו. בעיניי לוחות הזמנים הם מספר שבועות למיצוי המהלך הנוכחי ואז החלטת דרג מדיני לאן הולכים".

רני פלד, ראש אגף מודיעין במטה לביטחון לאומי, ציין כי הנושא נבחן כל העת, כולל לפני חודש. הדרג המדיני, אמר פלד, בעד מיצוי המו"מ לפני ביצוע פעולות חד-צדדיות.

"כמו מערכון של קישון"

ח"כ גדעון סער (הליכוד): "שמעתי את אנשי המערכות מדברים על תהליכים והכנות - ולרגע חשבתי שמדברים על תעלת הימים ולא על הנגשת מערת המכפלה. זה נשמע כמו מערכון של קישון. לא הנושא הנקודתי של קירוי הוא הבעיה, אלא השאלה העקרונית מי בעל הבית במערת המכפלה? אני תמהתי לשמוע שמתקיים מו"מ עם הרש"פ כי זה מעניק לה מעמד שאין לה על-פי ההסכמים. הרש"פ עצמה פנתה לאונסקו לקבוע שמערת המכפלה היא אתר מורשת פלשתינית, ושליהודים אין שם זכויות, אז משם ודאי לא תבוא הישועה. צריך להבדיל בין הגורם המוניציפלי לבין הרשות, וזה נזק לקיים מול הרשות דיון. מערת המכפלה נמסרה לסמכות מדינת ישראל, עם כל המורכבויות של המתפללים משתי הדתות. ההיסטוריה והמורשת שלנו מחייבים יחס שונה לחלוטין למקום הזה. 50 שנה מחידוש היישוב היהודי בחברון, הגיע הזמן שנתחיל להיות בעלי הבית. צריך לקרוא קריאה ברורה לראש הממשלה ושר הביטחון (בנימין נתניהו, ע.י.) לפעול, תוך הסתייגות לעצם המו"מ עם הרשות, ולקבל החלטה בתוך חודש לכל היותר".

ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן): "ההנגשה היא לא עניין פוליטי וצריך לממש את הזכות. אני מקבלת את אמירת רמ"א והמל"ל שצריך למצות את עניין הסכמה, אבל לקבוע שעושים זאת עד תחילת אוגוסט. זה יהיה התאריך הקובע ואז יחזור אלינו להחלטה. זה לא פוליטי, זו הנגשת זכויות לבני אדם".

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן): "הצורך בהנגשה ברור ומוסכם על כולם, אבל בואו נשים דברים עם השולחן. זה לא מהלך עסקים רגיל של רמ"א, אלא יש בו רגישות ומורכבות בינ"ל והוא כל כולו החלטה מדינית. אני מתנצל בפני רמ"א, שחלק מהאנשים בשגגה חושבים שהנושא נתון להחלטתו - לא הוא מקבל ההחלטה בנושא. זו החלטה אישית של ראש הממשלה. אני מציע, כמו שאמרו חברי, לתת למו"מ עוד כחודש ולאחריו נרצה לשמוע אמירה ברורה מראש הממשלה. זה לא עניין פוליטי, אלא עניין מהותי, שדרוש הכרעה שמחכה הרבה זמן על שולחן הקברניט".

ח"כ מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין): "זו החלטה מדינית בלבד ולכן היינו צריכים לפנות בראש וראשונה למל"ל, שהיו צריכים להביא תשובות ולא מריחה מתמדת. הבעלות על המקום המקודש שהוא מערת המכפלה היא של מדינת ישראל, והמצב כיום הוא ביזיון לאומי. עם כל הרגישות, ואני מבין זאת, לא הוואקף, לא עיריית חברון ולא הרשות יקבעו לנו אם ניתן נגישות לנכים. כפי שראש הממשלה ידע לקבל את ההחלטה הקשה והנכונה על גירוש כוח TIPH, כך הוא צריך לעשות גם כאן, וזה עוד אפשרי. כמו-כן, כבר עכשיו צריך לוודא שיש את התקציב הדרוש ולא לאחר שתתקבל ההחלטה".

יצחק וקנין, השר לשירותי דת: "נשים כל תקצוב שיידרש לנושא מערת המכפלה. הבעיה היא לא אצלנו אלא במערכת, בדרג ראש הממשלה ומשרד הביטחון. אין ספק שהעיכובים הם מצד הוואקף אבל אי-אפשר להשאיר את המקום הזה בצורה שבה הוא נמצא. אין פה בעיה תקציבית - אלא בעיה של אישורים לפעולה. אם נקבל אור ירוק מראש הממשלה ושר הביטחון - אנו יוצאים לדרך".

חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק: "אני רוצה לחזק את דברי ח"כ סער. זה בזיון למדינת ישראל שמתנהל מו"מ עם הרש"פ על זה. אני מבינה שנוח ונעים לכם לקיים מו"מ ולא להכריז חד-צדדית, אבל אין סיבה לכך. המערה כולה באחריות צה"ל. זה ביזיון שהיא רשומה על שם הוואקף. הוואקף קנו אותה מעפרוני החיתי? זה מקום הקניין העברי הראשון בארץ ואנו מנהלים מו"מ עם עיריית חברון, בראשה עומד רוצח".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "צריכה לצאת גם אמירה חדה למנהל האזרחי - אם הם רוצים, אפשר למצוא את הפתרונות. יש להם לא מעט קלפים מול הרש"פ ומול חברון. יש אישורי כניסה ואישורי עבודה, ואם נתחיל לנקוט בדרך קצת יותר קשה - הם יבינו, כפי שאמר אדם חכם ממני, ש'יתנו - יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו'. כמו שהם מקבלים אישורים לטיפולים רפואיים, הם צריכים לחשוב גם על המסכנים שלנו. בדרג המקצועי כל הזמן ממליצים לפי חשש, כך כבר הפחידו אותנו לפני מעבר השגרירות האמריקנית. כשדרג מקצועי רוצה להרוג מיזם, הוא יודע לעשות זאת, כי הדרג המדיני תמיד מקבל את המלצת הדרג המקצועי".

יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, סיכם: "אין לנו תשובות לעצמנו בסוגיה זו. כל מי שדיבר היום, משני צדי השולחן, דיבר באי נוחות, בשל החוסר בתשובה רצינית ומכובדת לנושא הנגישות. הדיון הזה אינו על מעמדה של מערת המכפלה, למרות ניסיונות של גופים בחו"ל לערער על כך, הרי שטר הבעלות שלנו על המקום כתוב בספר הספרים. לא יכול להיות שאנו לא מסוגלים לאפשר לכל מי שרוצה להגיע, יהודי ולא יהודי, מאמין ולא מאמין, למקום כמו מערת המכפלה, שאין עוררין שהוא מקום מהקדושים ביותר שיש לעם היהודי. המערה היא ישראלית-יהודית לכל דבר, עם כל הרגישויות. לפני 25 שנים עברנו שם אירוע קשה מאוד, הטבח של ברוך גולדשטיין, אשר יצר שם מציאות מאוד רגישה ומורכבת, אבל אי-אפשר שאת המחיר על זה ישלמו אנשים מתקשים. הבנו שאין בעיה משפטית או תקציבית ונשארה רק הסוגיה הפרקטית, אבל אי-אפשר לשים את הסיפור המדיני כולו על גבם של בעלי מוגבלויות או בעלי תשישות. זה נושא שלא יעזוב אותנו והוועדה קובעת לעצמה שעד חג הפסח תהיה במקום מעלית, ומכאן אנו גוזרים את לוח הזמנים לאחור. אם ראש המנהל האזרחי אומר חצי שנה מקסימום לביצוע, הוועדה תרצה לקבל תשובות מהמנהל ומהמל"ל עד סוף יולי, בכדי שתוכל לקיים דיון נוסף באוגוסט, במידת הצורך".

בנוסף, מוקדם יותר היום אישרה הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, פה אחד, את הקמתה של ועדת משנה זמנית למוכנות וביטחון שוטף. הרכב ועדת המשנה: ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן), שיהיה גם יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ח"כ גדעון סער (הליכוד), ח"כ שרן השכל (הליכוד), ח"כ מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין), ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן) וח"כ טל רוסו (העבודה).

תאריך:  12/06/2019   |   עודכן:  12/06/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / osama  saadi   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אוסנת הילה מארק / Osnat  Mark   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   היבה יזבק / Heba  Yazbak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia   חיים כץ / Haim Katz   טל  רוסו / Yal Roso   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יבגני סובה / Yavgeni Sova   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יזהר ניצן שי / Izhar Shay   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כמאל מריח ע'דיר / Kamal-Mreeh Gadeer    מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניר ברקת / Nir  Barkat   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ / Omer  Yankelevich   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit   קרן ברק / Keren  Barak   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roee Folkman   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   ש"ס   שוסטר אלון מתן / Shuster Alon   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הח"כים הסכימו: נתניהו מונע הנגשת מערת המכפלה לנכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 21
הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, דנה (יום ב', 10.6.19) בהחלטת הממשלה מיום 05.05.19, להציע לכנסת להכריז על מצב חרום לתקופה של שנה אחת נוספת.
10/06/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני יושב-ראש הכנסת, חברות וחברי הכנסת, אזרחים ואזרחיות, אורחינו הווטרנים, אורחים יקרים, חברים מכל צידי הבית.
07/06/2019  |  בנימין (בני) גנץ  |   נאומים
ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני, התכנסה (יום ד', 5.6.19) למרתון העברות תקציביות. במסגרת הדיון היום אושרו עשרות העברות עודפים בתקציבי משרדי הממשלה וגופים נוספים, בסך כולל של כ-6.8 מיליארד שקל, מתקציבי המשרדים בשנת 2018, שלא נוצלו והועברו לשימושם בשנת 2019 מסיבות שונות. על מרבית ההעברות, למעט ההעברה לקרן לחיילים משוחררים הוגשו רביזיות מצד ח"כ מיקי לוי, אשר מבקש לוודא כי משרד האוצר יעביר כספים למכון וולקני בימים הקרובים.
05/06/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשורה לגמלאים. הקיצוץ של כ-1.3% בקרנות הפנסיה של מאות אלפי גמלאים בישראל נדחה בעקבות דיון ועדת הכספים מוקדם יותר היום (ד', 5.6.19).
05/06/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני, דנה (יום ד', 5.6.19) במצבן הכספי של קרנות הפנסיה הוותיקות עקב אי-העלאת גיל הפרישה לנשים.
05/06/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il