|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

פרץ: לא טענתי שצריך לשלוח לטיפולי המרה

תגובות נזעמות לראיון של דנה ויס עם שר החינוך נתניהו: דבריו על הקהילה הלהט"בית אינם מקובלים מחאה וקריאות לפטר את פרץ
13/07/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
פרץ. התבטאות מחוללת סערה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר (מוצ"ש, 13.7.19) לשר החינוך רפי פרץ שהבהיר בפניו את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית.

הטלפון מנתניהו לפרץ הגיע בעקבות גל גינויים במערכת הפוליטית, לדברים שהשתמע מדברי פרץ בראיון לדנה ויס בחדשות 12, שלאחריהם אמר ראש הממשלה: "דבריו של שר החינוך ביחס לקהילה הגאה אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי".

בהתייחסו לקהילה הלהט"בית אמר הרב פרץ בראיון: "אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם. אני מודה שאני באופן אישי, אני רב בישראל, התורה שלנו אומרת לנו דברים אחרים. אבל זה לא אומר שאני מסתכל עכשיו ונותן להם ציונים". בנוסף טען פרץ כי הוא חושב שטיפולי המרה הם אפשריים ושיתף גם חוויה אישית: "יש לי היכרות עמוקה מאוד בנושא החינוך, וגם עשיתי את זה - קודם כל חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים מאוד חמים", תיאר פרץ. "אמרתי לו בוא נחשוב, בוא נלמד ובוא נתבונן. המטרה היא שהוא קודם כל יכיר את עצמו היטב. ואז הוא יחליט", אמר. "אני שם לו את הנתונים, אומר לו, שמע, בנקודה הזאת אני עוזב אותך - עכשיו אתה מחליט".

לאחר הסערה שפרצה, הבהיר: "1. לא טענתי שצריך לשלוח ילד או ילדה לטיפולי המרה; 2. במהלך שנותיי כמחנך נפגשתי עם תלמידים שחשו מצוקה נוראית עם נטייתם המינית, ובחרו להיעזר באנשי מקצוע כדי לשנות את נטייתם. מה שאמרתי בראיון נאמר מתוך הכרות אישית שלי עם מקרים דומים; 3. מערכת החינוך בישראל בראשותי תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלי של נטייה מינית. ככה גם הבהרתי בראיון".

יו"ר העבודה, ח״כ עמיר פרץ: ״דבריך אינם אנושיים ואינם יהודיים. המרה צריך לעשות לשכר המורים, לכיתות הצפופות ולתשלומי ההורים המופקעים. הגיע הזמן שתפסיקו להתערב בחייהם האישיים של אזרחים. לכל אדם הזכות לאהוב, להתחתן ולהקים משפחה עם מי שהוא בוחר. בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יעשו המרה לימין הקיצוני ממשרד החינוך".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "דברי שר החינוך חמורים. כל אמירה בקשר לטיפולי המרה אינה יכולה להיות לגיטימית בישראל של 2019. ממשלת כחול לבן תקדם את השוויון, הסובלנות וקבלת האחר. זכותו של כל אדם לחיות על-פי אמונתו, דעתו ונטייתו היא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית ונגן עליה בכל כוחנו. לא ניתן יד להמשך ההקצנה ונחזיר את ישראל לשפיות וקידמה".

ח"כ משה יעלון (כחול לבן): "שיר החנוכה 'באנו חושך לגרש' הופך להיות אקטואלי במערכת הבחירות הזו. מי שאחראי לחושך הוא לא אחר מנתניהו, שדואג רק לעצמו, ומוכר את ערכיה של מדינת ישראל ותנועת הליכוד, כדי להינצל מאימת הדין, על-ידי מינויים לא ראויים, כמו שר החינוך הרב פרץ, שתומך ואף השתתף בטיפולי המרה מזעזעים. ביבי, זמנך עבר! איבדת את זה! לא ניתן לך למכור את המדינה!".

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר: ״‏הטירלול ממשיך. והפעם זה שר החינוך בישראל. הממשלה הזו מזמן ירדה מהפסים. חייבים להחזיר את ישראל להיות נורמלית״.

מהסתדרות הפסיכולוגים בישראל נמסר כי מתוך ניסיונה המחקרי והקליני, דברי השר עומדים בסתירה גמורה למציאות הנפשית והחברתית הקשורה לסוגיית גיבוש והשלמה עם נטייה מינית בגיל ההתבגרות. הם מציינים כי נייר עמדה שפרסמה ההסתדרות ב-2011, ואומץ ע"י משרד הבריאות בתקופת סגן השר יעקב ליצמן, קובע כי טיפולי המרה אינם יעילים, וכי מדובר בפרקטיקה בעלת השלכות חמורות ומסוכנות על בריאותם הנפשית של מתבגרים, שנחשפים למכלול המסרים והטכניקות המוכרות כטיפולי המרה.

עוד אמר השר פרץ בראיון כי אינו שולל את האפשרות שאישה דתייה תעמוד בראשות הבית היהודי.

תאריך:  13/07/2019   |   עודכן:  13/07/2019
עידן יוסף
+עוצמה יהודית: פרץ לא התכוון להמרה בכפייה
13:22 14/07/19  |  
מפלגת עוצמה יהודית הודיעה כי היא הודפת את מתקפת סתימת הפיות כנגד רפי פרץ. "אלה המעודדים ניתוחים לשינוי מין, אל להם לסתום פיות של המתנגדים לכך. מי שרוצה להתגבר על הנטייה שלו, יש לסייע לו בדרך אוהבת של שיחה ותמיכה. אנחנו כמובן נגד כפייה, סירוס זריקות, ואין לנו ספק כי הרב פרץ לא התכוון לכך".
+בומרנג ושמו - "ספין"
12:49 14/07/19  |  אליקים העצני   |   לרשימה המלאה
בסופו של דבר, מי שמשתתף במשחק הדמוקרטי מבקש מבוחריו אמון וכשאובד האמון, נגמר המשחק
(נתניהו. נאום בר אילן [צילום: פלאש 90])
+"פוגעים בכבודם"
11:41 14/07/19  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - בלי משוב, אין מיישמים, יצלחו את המשבר? מונופול באיום, יתוסף והחזירו  ▪  משנכנס אדר מרבין בשמחה
(מצוקת מיטות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הצעת נתניהו לבנט: מינוי שגריר באו"ם
11:38 14/07/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
גורמים בסביבתו של רה"מ הציעו לבנט להתמנות לשגריר באו"ם בתמורה לוויתור על השתתפות בבחירות הקרובות
(נתניהו ובנט. הצעה מפתה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ליברמן: "דברי הרב פרץ לא משאירים מקום לספק - נתניהו פועל להקים ממשלת הלכה"
11:07 14/07/19  |  
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב(יום א') בחשבון הפייסבוק: "דברי הרב רפי פרץ על ההמרה, הם לא פליטת פה ולא דברים שהוצאו מהקשרם. הם באים לאחר שורה ארוכה של התבטאויות מצד מנהיגים חרדים וחרד"לים, שלא משאירות שום ספק - נתניהו רוצה ופועל להקים ממשלת הלכה. בחודשיים האחרונים שמענו וקראנו באופן ברור את דבריו של סמוטריץ' על משפט התורה וחזרה לימי המלכים שאול ודוד, את ההתבטאות של הרב אבינר, שלנשים אין מקום בפוליטיקה הישראלית, את פסק ההלכה של חכם שלום, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שקבע שלנשים בהריוןאסור לעשות בדיקת אולטרסאונד, ולזה נוסיף את הפסיקה האבסורדית משבוע שעבר של הרבנים בעיר החרדית אלעד, שאסור לגדל כלבים. התבטאויות אלו הן טיפה בים. לכן, מי שרוצה ממשלת הלכה שיצביע "ליכוד" או "כחול לבן". מי שרוצה ממשלה לאומית רחבה שיבציע "ישראל ביתנו".
+מנדלבליט מקל במינויים בבחירות
10:37 14/07/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניתן יהיה למנות דירקטורים וחברי מועצה בתאגידים כדי להגיע לקוורום פלוס שניים - אך רק בתקופת הבחירות הנוכחית
(מנדלבליט. הקלות בביצוע מינויים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+התיקון בפריימריז בעבודה שלב בתיקון בבחירות לכנסת
10:21 14/07/19  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
סיסמתה של מפלגת העבודה לא צריכה להיות" חוזרים לעבודה" אלא ה"העבודה חוזרת לציבור"
(סתיו שפיר, עמיר פרץ [צילום: פלאש 90])
+סמוטריץ' לגנץ: סיכוי לא רע שתצטרף למפלגה שלי
00:14 14/07/19  |  
יו"ר האיחוד הלאומי, השר סצלאל סמוטריץ', הגיב בטוויטר לסרטון שהפיץ בסוף השבוע יו"ר כחול לבן בני גנץ, בו הלין על הפקקים, וכתב לו: "אתה צודק. אחרי עשור של השקעה אדירה בכבישים שחיברו את הפריפריה למרכז, העשור הבא יעמוד בסימן תחבורה ציבורית. נתיבים מיוחדים, ניהול חכם, רכבות, ואפילו מטרו. אתה מוזמן לפגישה אצלי במשרד, אציג לך את התכנית המהפכנית שלנו, ואם זה באמת חשוב לך - סיכוי לא רע שתצטרף למפלגה שלי".
+כחול לבן נגד נתניהו: לא נקבל הטפות מוסר מאדם הצפוי לשימוע
00:09 14/07/19  |  
כחול לבן בתגובה לתגובת הליכוד: "‏‎יש שלושה סוגים של שקרים, שקרים רגילים, שקרים איומים וציוצים של הליכוד. לא נקבל הטפות מוסר מאדם הצפוי לשימוע בשלוש פרשיות שחיתות, ושמקורביו מכרו את ביטחון המדינה".
+הליכוד: ברק וגנץ מסרבים להשיב על מה קיבלו כספים
00:08 14/07/19  |  
הליכוד על דברי ברק: "‏גם הערב אהוד ברק עדיין מסרב להגיד על מה קיבל 2.3 מיליון מקרן וקסנר בעודו מתמודד על ראשות מפלגת העבודה ומה עשה בביתו של המממן העיקרי של קרן וקסנר, הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין...‏זה האיש שיחבור לבני גנץ, שגם הוא מסרב לחשוף על מה קיבל חוזה של 50 מיליון ש"ח ממשטרת ישראל, כדי להקים יחד ממשלת שמאל. לא נקבל מהם הטפות מוסר".
+ברק: אם אספר על קרן וקסנר - איש לא ישכור שירותי
22:23 13/07/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל דמוקרטית: "מטילים עליי אימה, זה ספין גדול. חשוב שהשמאל לא יפול למלכודת, אין לגבי טענה על כל עבירה"  ▪  "כתב האישום נגד אפשטיין לא היה חמור"  ▪  מוכן להיות מס' 2 של עמיר פרץ
(ברק. חותם פיו [צילום: צ'ארלס קרופה/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרץ: לא טענתי שצריך לשלוח לטיפולי המרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף שטרום
14/07/19 00:49
2
באום
14/07/19 10:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
יו"ר רשימת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, ממשיך לסרב לחשוף על מה קיבל כ-10 מיליון שקלים, מקרן וקסנר שהמיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטין הוא אחד המממנים שלה, וזאת למרות שמנהלת קרן וקסנר אמרה כי אין מבחינתה מניעה שיספר.
13/07/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יכול להיות שאני טועה - אבל השבוע הוכרעו הבחירות בישראל. מחד-גיסא, התבררו כמה עובדות מטרידות במיוחד על אהוד ברק שהפכו את הסיכוי שמישהו יחבור אליו לבלתי רלוונטי. ומאידך-גיסא, התגלה אופיה המכוער של החקירה שקיימו רשויות אכיפת החוק כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
אתה יוצא מתל אביב ורואה שלטי חוצות ענקיים עם דיוקנו של אהוד ברק והחיוך הכאילו ממזרי שלו - בתוספת לאיזו אמירה פרסומאית על סוף העולם המצפה לנו עם נתניהו לעומת האור הגדול שיסנוור אותנו לדקות ארוכות אם רק נאמין לברק שאין מלבדו להוליך אותנו לגן העדן. ואתה תוהה: הרי אנחנו רחוקים מרחק רב מהמאני טיים של מערכת הבחירות שיתקיימו בעוד יותר מחדשיים, ואם כך בשביל מה לשפוך הון כסף כבר עכשיו?
12/07/2019  |  יוסי דר  |   מאמרים
סגן ראש המוסד לשעבר, ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגיעה בעליונות הישראלית אל מול האירנים. באירוע קק"ל לוקאלי שנערך בעמק המעיינות טען כי הוצאת ההתנהלות המודיעינית הישראלית מול האירנים מחשאיותה, כפי שנעשתה על-ידי נתניהו, היא שגרמה לכך.
12/07/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי ובכיר באיחוד מפלגות הימין, וביקש ממנו שלא להתחייב בפני השרה לשעבר איילת שקד כי אם תרוץ לבחירות עם איחוד מפלגות הימין תוכל לקבל את משרד המשפטים.
12/07/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il