|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

יורשיו של עובדיה לוי ייפרדו

למכירה: נכסי משפחת לוי במאות מיליונים

האחים מיכה ואיציק לוי - יורשיו של עובדיה לוי - ימכרו את החברות המחזיקות במלון שלום בירושלים ובאולם השמחות הצמוד ביהמ"ש: מיכה פעל שלא כדין וקיפח את אחיו
31/07/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   תגובות
מלון שלום. "כמו מונרך"[צילום: booking.com]

הסבא מזיל דמעה
פסק הדין בנושא משפחת לוי היה האחרון של השופט משה דרורי, והוא מסיים אותו בפנייה לצדדים הניצים: " הנכסים והעושר, שהוצגו בפני בהליך זה, מקורם באב המשותף – עובדיה לוי ז"ל. אני חושש כי ממרום שבתו בעולם האמת, אם היה יודע כיצד הגיע מפעל חייו למאבק משפטי כה מר, הדבר היה מסב לו צער. כמקובל בחברה היהודית בכלל, והספרדית בפרט, הכבוד הגדול הניתן למי שעומד בראש המשפחה הוא שנכדיו נקראים על שמו. והנה, נוכחתי לדעת כי אותם נכדים, בני הדודים, עובדיה ועובד, ניצבים משני צדי המתרס, אינם מדברים זה עם זה, והסבא מן השמים מזיל דמעה.

"בקשתי שטוחה לאיציק ולמיכה: אם לא למענכם, כי אז, למען אמכם, טובה, ולמען אביכם ולמען ילדיכם, אנא, עשו את כל הניתן כדי להגיע להבנה ולפשרה, בדרך של הפרדה. מיכה כבר מתקרב לגיל 70, ואיציק צועד אט אט בעקבותיו. בגיל זה יש להסתכל על העולם ולבדוק: מה עשינו, מה הותרנו בעולם, ובעיקר מהי המורשת שאנו מנחילים לילדינו: האם המשך מאבק משפטי מוצלח, פחות או יותר? האם התעקשות על כל פרט ועל כל שקל, כדי להראות שאני צודק והצד השני טועה?

ישאלו את עצמם, הן מיכה והן איציק: האם לצאת מן ההליך ב-200 מיליון שקל או ב-180 מיליון שקל, האם הפרש זה מצדיק אובדן בריאות, ניתוק מבני משפחה וכעס בלתי נגמר, מדוע שופט פלוני קיבל או לא קיבל את עדותי, כאשר אני בטוח במאה אחוז שהאמת לצדי ורק השופט טעה. אני מציע למיכה ולאיציק, כל אחד בנפרד, להתייצב מול המראה, ולבחון את השנים שחלפו, האנרגיה שהשקיע כל אחד מהם, ומהי המורשת שהם מעבירים לילדיהם".

נכסיה של משפחת לוי הירושלמית - יורשיו של עובדיה לוי - יימכרו לכל המרבה במחיר, לצורך פירוק השותפות בין האחים המסוכסכים מיכה לוי ואיציק לוי. הנכסים המרכזיים הם מלון שלום בעיר ואולם השמחות הצמוד אליו, ושוויים נאמד במאות מיליוני שקלים. כך קבע (29.7.19) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בעיר, משה דרורי.

הנכסים מנוהלים כיום בידי מיכה לוי, אך דרורי קובע שהוא מקפח מזה שנים את איציק לוי ואף נטל לעצמו סכומים משמעותיים שלא כדין. ההליכים בין האחים מתנהלים מזה שנים, ביוזמתו של איציק, אשר טען בין היתר, כי מיכה ביצע עבירות מס חמורות המסכנות את החברות המשותפות. כפי שאומר דרורי - הם קרעו לחלוטין את המשפחה, הובילו לכך שבני הדודים אינם מדברים זה עם זה, ואף חייבו להציב פרגוד באולם הדיונים בין שני הענפים המסוכסכים כדי למנוע פגיעה פיזית.

תביעתו העיקרית של איציק הייתה לחייב את מיכה להחזיר 15 מיליון שקל לקופת החברות ולפרק את השותפות ביניהם. דרורי דחה את רוב הצד הכספי של התביעה, למרות קביעותיו החמורות נגד מיכה, וקיבל את הבקשה להורות על פירוק השותפות. "מסקנתי הברורה היא, כי מי שדובר אמת הוא איציק ומי שסטה מן האמת הוא מיכה", קובע דרורי.

לדבריו, "מיכה משוכנע באופן עמוק סובייקטיבית, כי הוא המציל והמושיע של החברות, וכי כל מה שקיבל עד כה מגיע לו, ואף, לשיטתו, הוא זכאי ליותר, וזאת בגלל שהוא נשא, נתן וטרח בענייני החברות, למען בני משפחתו, ולכן הוא הורה ומורה היתר לעצמו לעשות מה שעשה". בפועל, משער דרורי, אם מיכה היה מקבל לפני שנים את בקשתו של איציק ומחלק דיבידנד מרווחי החברות - כדי לממן את חתונת בנו של איציק - היה נמנע כל הסכסוך. בעיה מרכזית נוספת הייתה התעקשותו של מיכה להסתיר מפני איציק מסמכים שהוא זכאי לקבלם כבעלי 50% מן החברות.

דרורי מוסיף: "מיכה מלא חשיבות עצמית, ודבריו היו קודש בעיני צוות עובדיו והמקורבים לו. והנה, כאשר הוא נתקל בקושי שדבריו בעדות בבית משפט אינם מתיישבים עם דברים קודמים שאמר, או עם הצהרות שנתן, או עם תצהירים עליהם חתם, או עם מסמכים שהיו בידיעתו, מיכה בטוח שהוא בקסמו האישי יצליח לשכנע את השומע כי דבריו שלו הם הנכונים וכל הדברים החיצוניים מתפרשים אחרת, ורק המאזין לא רואה אותם באותם משקפיים של מיכה". לצד זאת, הוא מדגיש, היו גם מקרים לא-רבים בהם איציק לא אמר את האמת.

סעיף מרכזי בתביעתו של איציק היה הטענה, לפיה מיכה נטל לעצמו שכר של 60,000 שקל בחודש בעוד אושרו לו 42,000 שקל בלבד; הוא ביקש לחייבו להחזיר לחברות 7.5 מיליון שקל. לטענת מיכה, הוא היה זכאי לשכר הגבוה יותר, ואת ההפרש נטל על שמה של אמו, טובה לוי, שהוא האפוטרופוס שלה. דרורי מציין, כי בכך פעל מיכה בניגוד עניינים לא רק מול החברות, אלא גם מול חובתו כלפי אמו, ויש לבחון האם הוא ראוי להמשיך ולהיות אפוטרופוס שלה.

מיכה נטל את השכר בצורה המקפחת את איציק, אך דרורי לא חייב אותו להחזיר את ההפרש, משום ששוכנע שהאחים הסכימו בעל-פה על 60,000 שקל בחודש. לדברי דרורי, "מיכה אכן גרם לכך שישולמו לו סכומים אלה בדרך לא דרך. על הדרך שבה נקט מיכה ראוי הוא לכל גינוי ולהפסקת עבודתו כמנכ"ל יחיד". לצד זאת, חייב אותו דרורי להחזיר לחשבון האפוטרופסות של אמו את הסכומים שנטל מן החברה על שמה.

עוד קבע דרורי, כי מיכה הרבה בנסיעות פרטיות לחו"ל על חשבון החברות. הוא טען שמדובר היה בנסיעות לבחינת השקעות, אך דרורי דוחה הסבר זה: "החברות היו במצב תזרימי קשה, ולא מובן כיצד ניתן לעלות על הדעת להשקיע מיליונים רבים או בקרקע או בשותפות עם אחרים בנכסים שאולי יהיו מניבים". הוא הורה למיכה להחזיר לחברה 440,000 שקל.

מיכה חויב להעביר לאיציק 250,000 שקל - מחצית מן התמורה שקיבלו החברות על מכירת מניותיהן ברדיו ירושלים. מיכה גם יחזיר לחברות 2.3 מיליון שקל שמשך מהם לתשלום לעורכי דינו בהליכים קודמים מול איציק.

על קיפוחו של איציק בידי מיכה אומר דרורי, כי הוא בא לידי ביטוי בדרכים רבות: הימנעות מחלוקת דיבידנד, איחור בהגשת דוחות כספיים, מניעת שימוש במתקני המלון ואי מסירת מידע. "מיכה מתנהג במלון כבתוך שלו, באופן בלעדי, כולל שימוש בסוויטה במשך עשרות שנים, והתייחסות לעובדי המלון כעובדיו הפרטיים, ומאידך-גיסא, כחלק ממאבקו באיציק הוא מידר אותו, פיטר אותו, הורה לקב"ט המלון לעקוב אחריו, דבר שאינו מתיישב עם העובדות הבסיסיות כי לאיציק יש 50% ממניות הבעלות במלון", אומר דרורי.

דרורי מוסיף: "דרך ניהולו של מיכה נבעה אולי לא מרוע לב אלא מביטחון מלא כי הוא סובייקטיבית יודע לנהל, וכי אין מנהל טוב ומוכשר ממנו, ובנוסף לכל הדבר מונע מתחושתו הסובייקטיבית כי על כולם להכיר לו תודה על פועלו בכך שחילץ את החברות ממשבר לפני 30 שנה. אולם, מניית הניהול של מיכה מטילה עליו חובות ולא רק זכויות. אחת מן החובות המינימאליות היא מסירת מידע מלא לשותפו היחיד (אחיו איציק), השווה לו בבעלות. ברם, חובות אלה לא מולאו על-ידי מיכה".

דרורי גם החליט לשלול ממיכה את מניית הניהול, שקיבל בשנות ה-80 כדי שיוכל לפעול ביעילות לחילוץ החברות מהמשבר אליו נקלעו. "גם אם אין תקדים לכך, אני סבור כי היקף מעשי הקיפוח של מיכה, וצורת התנהגותו היא כזו שלא ניתן לאפשר את המשך החברות במצב שבו יש למיכה מניות ניהול אשר מקנה לו זכויות הדומות למונרך אבסולוטי, בממלכה שהוא חושב שכולה שלו, בעוד שרק חציה שלו". בשל כך, ימונה מנהל חיצוני ותידרש חתימת נציגיו של איציק על תשלומים ומסמכים משפטיים. "אכן, יש פגיעה בזכויות הניהול שלו, אך מיכה, בלשון העם, 'הרוויח זאת ביושר'".

לבסוף הורה דרורי, כאמור, לפרק את השותפות בין האחים. לאחר ביצוע הערכת שווי בידי גורם ניטראלי, יוצעו למכירה מניות החברות או נכסיהן. הם יימכרו למרבה במחיר, כאשר מיכה ואיציק רשאים להתמודד גם הם. המנהל החיצוני המקצועי ייבחר בהסכמה, ובהעדרה - בידי בית המשפט. מיכה חויב בתשלום הוצאות בסך 2 מיליון שקל. את איציק ייצגו עוה"ד עמי פולמן ושני חובב, את מיכה ייצגו עוה"ד אשר אקסלרד וציפי אוחנה-קפש, ואת החברות המשותפות - עוה"ד מיכאל שניידר ואלעד כהן.
ת"א 34385-01-16, איציק לוי נ' מיכה לוי ואח' / פס"ד
מיכה לוי קיפח את אחיו, איציק לוי, בניהול החברות שבבעלותן מלון שלום בירושלים ואולם השמחות הסמוך. החברות יוצעו למכירה לכל המרבה במחיר

תאריך:  31/07/2019   |   עודכן:  31/07/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למכירה: נכסי משפחת לוי במאות מיליונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנש
31/07/19 15:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תופעות הזקנה החיצוניות מוכרות לכולנו. אנחנו יודעים לצפות לשיער מאפיר, להליכה שפופה או לקשיים בזיכרון, אבל מה לגביי המוח שלנו? מה בעצם קורה למוח שלנו כשאנחנו מזדקנים, ומה משתבש בו כשהזקנה מתפתחת למחלה נירולוגית כמו אלצהיימר או פרקינסון?
31/07/2019  |  יפעת גדות  |   חדשות
למה לא אמרת שהרשת המתחרה זולה ממך? המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים (יום ד', 31.7.19) את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות לחודש יוני. סל המוצרים הבסיסי גובש על-ידי הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשיה, והושק בדצמבר 2018, בין היתר במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק. הבדיקה מגלה כי פער המחירים בין רשת טיב טעם היקרה לרשת רמי לוי הזולה עומד על לא פחות מ-227 שקל!
31/07/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעתיד הקרוב נראה יותר תיירים בקו חיפה-קפריסין, זאת בעקבות פתיחת קו שייט ימי להובלת נוסעים בין חיפה לקפריסין שיחל לפעול בקרוב - כך עולה מפגישתם של ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם וסגן שר התיירות של קפריסין, סאווס פרדיוס שנערכה (יום ג', 30.7.19), במטרה להדק את שיתוף הפעולה.
31/07/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
שופט בית משפט השלום בירושלים, דב פולוק, גזר עונש קל מדי על עבריין מס - וזאת לאחר שפסק דינו היה פגום וחייב כתיבה מחדש. כך עולה (יום ד', 31.7.19) מהחלטה של שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון.
31/07/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד אהרון מרגלית התרשל בטיפולו בתביעות נגד לקוחו ומסר לבית המשפט גרסה שקרית, אך לא יפצה את הלקוח. כך קובע שופט בית משפט השלום בחיפה, אורי גולדקורן.
31/07/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
סימה שיין, אלדד שביט
סימה שיין, אלדד שביט
למרות דוח חריף על התקדמות תוכנית הגרעין האירנית והחשש הגובר מהתקרבותה לנשק גרעיני, מועצת הנגידים של הסוכנות אינה עושה דבר    המלחמה בעזה והבחירות בארה"ב הן שניצבות ברקע
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il