בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה (יום ו', 2.8.19) את הבקשה למתן צו שימנע את הפעלתה בשבת הקרובה של התחבורה העירונית - "סַבָּבּוּס", אותה מבקשת עיריית רמת גן להפעיל מהלילה (יום ו', 2.8.19) ובמהלך השבתות הקרובות תחבורה עירונית למקומות בילוי בתל אביב ולחופי הים בתל אביב. בכך הוסר המכשול להפעלת השירות אותו יזם ראש העירייה
כרמל שאמה הכהן, שהודיע על כוונתו לנסוע באחד הקווים בשבת בבוקר ולמסור הצהרה לכלי התקשורת.
בית המשפט קבע שהואיל והיה ידוע על-אודות הכוונה להפעיל תחבורה בשבת מזה זמן רב, הוא אינו מוצא לנכון לאסור את הנסיעות הציבוריות ללא תגובת העירייה, למרות שהעותרים טענו כי פרוטוקול הדיון כמו גם מסמכים נוספים לא הומצאו לידיהם. בהחלטתה כתבה השופטת
שושנה אלמגור: "אני תמהה מדוע הבקשה הוגשה רק ביום חמישי למרות שמזה זמן ידוע כי הפעלת שירותי ההסעה תתחיל בסוף-שבוע זה", ודרשה לקבל את תגובת העירייה עד יום חמישי (8.8.19), ולאחריה תחליט האם לקבל את העתירה.
את העתירה הגישו הרב יעקב אריאל, שהיה הרב הראשי לרמת גן, ורב שכונת רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין ואשתו, התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, ארגון חותם ותושבי העיר, באמצעות עוה"ד
יחיאל וינרוט, שמואל הקר ו
אייל ירקוני.
בעתירה נאמר כי פקודת התעבורה מגדירה "קו שירות" ככזה שקבועות בו תחנות להעלאת נוסעים ולהורדתם, וצוין כי הקווים האמורים (המכונים "הקו הלבן" ו"הקו הכחול") עוברים במסלולים, בתחנות ובזמנים קבועים מראש.
קו זה, נטען, אינו נופל בגדר "הסעה מיוחדת", משום שהגדרתה אינה תלויה בכך שהנוסע אינו משלם עבור נסיעתו, משום שבפסיקה נקבע כי השאלה הקובעת אינה המבחן הטכני של אופן ביצוע התשלום, אלא בחינת המאפיינים המהותיים שמבדילים קו שירות מהסעה - מדובר בנסיעה עם מספר אנשים לא-מסוים באופן קבוע; כל נוסע יכול לבחור מתי ברצונו לעלות לאוטובוס; הוא אינו נדרש לתאם את הנסיעה מול החברות המפעילות ובוחר לפי רצונו את הקטעים בהם הוא מעוניין לעלות או לרדת. עוד נאמר כי לא מדובר בקבוצה המתארגנת לנסיעה משותפת, אלא ב"אנשים פרטיים המחליטים כל אחד לחוד לנסוע ממקום פלוני לאלמוני".
לדברי מגישי העתירה, רכיב התשלום בהגדרת "קו שירות" מוזכר אך ורק בתקנות, אולם בפקודת התעבורה - שהיא חקיקה ראשית שתוקנה לאחר התקנה - הגדרת קו שירות כלל אינה כוללת את רכיב התשלום, ומכאן שאי התשלום אינו מוציא את קו השירות מכלל היותו כזה.
העותרים גם ציינו כי גם קביעת תחנות העצירה על-ידי עיריית רמת גן בתחנות המשמשות ביום-יום תחבורה ציבורית אסורה על-פי חוק.
כאמור, השבת אמורים הקווים לפעול, אך שאלת פעולתם בשבת הבאה מוטלת בספק.
"נהגים בג'אד אליאס מסוכנים"
בתוך כך, וללא קשר למאבק השבת הנוכחי, מתברר כי חברת ג'אד אליאס, שנשכרה על-ידי עיריית רמת גן, נמצאים בימים אלה במוקד סערה ציבורית מצד תושבי הגליל התחתון. בעקבות תלונות חוזרות ונשנות בדבר עבירות תנועה חמורות ומסכנות חיים לכאורה, החליטה מועצת הגליל התחתון (המנהלת תביעה משפטית נגד ג'אד) להפסיק את עבודתו של קבלן ההסעות ג'אד אליאס בקווי ההסעה של קיבוץ בית רימון. אולם באופן תמוה נמשכת העסקתו בקווי הסעות התלמידים ביתר ישובי המועצה. קבוצת הורים מהיישובים מסד, הזורעים, כפר קיש, מצפה נטופה, שדה אילן, שרונה, שדמות דבורה תובעת מן המועצה את סילוקה לחלוטין של ג'אד טורס המסכנת לדבריה את חיי הילדים והחתימה עד עתה כ-600 איש על עצומה בנושא.
עוה"ד של ג'אד אליאס, הלא חיר, מסרה בתגובה: "ראשית, העתירה התקבלה רק לפני כמה ימים, מעיון ראשוני עולה כי מרבית הטענות בה כלל אינן מופנות לחברתנו. נלמד את העתירה ונגיב לגופה לבית המשפט. צר לנו, שבכתבה הועלו אי-דיוקים רבים, לשון המעטה, נגד חברתנו. ראוי לציין כי כבר מחודש 12/18 חברתנו אינה מספקת שירותים למ"א גליל תחתון, ובימים אלו מתנהלות שתי תביעות שהגישה חברתנו נגד המועצה בשל ביטול הסכם וניהול מכרז לא כדין (ולא כפי שצוין בכתבה)". עוד ציינה כי לא התקבלה העניין פנייה כלשהי מ
משרד התחבורה.
עוד הוסיפה: "הטענות נגד חברתנו נטענו בצורה לא מבוססת וכל תלונה שהתקבלה טופלה במלוא החומרה. חברתנו תמשיך לספק שירותי הסעות לכל המגזרים ובכל רחבי הארץ תוך הקפדה יתרה על בטיחות הנוסעים והוראות החוק".