משרד התחבורה, משרד הבינוי והשיכון ועיריית חריש מעלים את כביש 611 על המפה הארצית, ומנגישים את העיר חריש בעזרת הכביש אשר ייצור כניסה נוספת לעיר, ויחבר אותה עם כביש 575. לאחר שנים, בהם נמנעה הוועדה לתחבורה בין-יבשתית מלכלול את דרך 611 כדרך העוקפת את חריש מדרום, הצליחו משרדי הממשלה והעירייה להעלות את הדרך על המפה הארצית.
חשיבותה של דרך זו רבה מאוד. היא הדרך צפויה להוסיף כניסה ויציאה נוספת לעיר חריש התופסת מקום מרכזי כמוקד עירוני ולתת מענה מרחבי לעומס התחבורתי הגואה באזור חבל עירון. ההכרזה על כך מגיעה פחות מחודש אחרי ביקור העבודה בחריש שקיים שר התחבורה הנכנס
בצלאל סמוטריץ'.
על-פי התוכנית המקודמת, צפוי הכביש החדש, באורך של כ־2.5 קילומטר ועם ארבעה נתיבים (שניים בכל כיוון), לחלוף מעל כביש 6 באמצעות הפרדה מפלסית, בדומה לכביש הקיים, הארוך יותר, המחבר כעת את העיר לכביש 574. הכביש החדש מצוי כיום בהליכי תכנון שעל-פי ההערכות יסתיימו בשנה הבאה.
מכרז ההקמה לכביש החדש צפוי על-פי ההערכות להתפרסם בסוף 2020 ופתיחתו, בהנחה שהעבודות יתקדמו כמתוכנן – תהיה ב־2023. העלות הכוללת של הקמת הכביש מוערכת במשרד השיכון ב-300—250 מיליון שקל, כאשר משרד הבינוי והשיכון יממן 100 מיליון ש"ח ואת חלק הארי של התקציב אמור לממן משרד התחבורה.
חריש שעל-פי החלטת הממשלה משנת 2015 עתידה לצמוח לעיר של 100,000 תושבים ואף יותר, תייצר בעצמה תנועות משיכה משמעותיות במרחב. הכביש החדש יסייע בפיתוח המרחב העירוני כולו, ויהווה תשתית לפתרונות תחבורתיים באזור כמו הסעות המונים ונתיבי תחבורה ציבורית. בנוסף תסייע הדרך החדשה בחיבור האזורי של יישובי צפון השומרון אל כביש 6 בואכה חדרה.
הכביש החדש הוא חלק מתוכנית תמ"א 42, תוכנית המתאר הארצית לתחבורה יבשתית משולבת. לאור תחזית הגידול של התוכנית האסטרטגית לדיור 2040, צופה משרד הבינוי והשיכון את הדרכים שיהיו נחוצות למעבר תחבורה ציבורית או מסילות. בהתאם לזאת הגיש המשרד לצוות התכנון של תמ"א 42 הצעות לסימון הדרכים אשר
יהוו צירים משמעותיים בעתיד הפיתוח של ישראל, כאשר חלק מהצירים הללו אושרו ע"י הולנת"ע וחלקם יידון במועצה הארצית לתכנון ולבנייה.
תוכנית תמ"א 42, עתידה להחליף את תמ"א 3 שהיא תוכנית מתאר ארצית לדרכים משנת 1976 ואת תמ"א 23 - תוכנית מתאר ארצית למסילות ברזל משנת 1986 במטרה ליצור רשת דרכים, תחבורה ציבורית ומסילות שישרתו את האוכלוסייה והמועסקים לשנת היעד 2040. את הכנת התוכנית החשובה הטילה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בשנת 2007 על משרד התחבורה בשיתוף עם מנהל התכנון, ולצורך כך גם הוחלט על הקמת וועדה מקצועית משותפת שתלווה את עבודת ההכנה (הוועדה לתחבורה יבשתית). הוועדה קיימה יחד עם צוות התכנון עשרות מפגשים על-מנת לקבוע צירים מרכזיים בעלי עדיפות לתחבורה ציבורית, מיקומים של תחנות מעבר שישמשו להחלפה בין אמצעי תחבורה שונים ומסגרת תכנונית שתבטיח כי בעת הכנת תוכניות חדשות לפיתוח יתמלאו התנאים הדרושים לקיומה של מערכת תחבורה ציבורית יעילה. התוכנית באה להציב את רשת הדרכים הארציות על מפה אחת המתווה את מוקדי הפיתוח ותשתיות התנועה שיתמכו בה ולכן מהווה בסיס לכל התוכניות האסטרטגיות של הפיתוח במדינת ישראל.