|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
דביר שורק ז"ל הי"ד [צילום: באדיבות המשפחה] זירת הפיגוע [צילום: אריה סביר/TPS]

נבדק חשד לחטיפה

חייל נרצח בדקירות בגוש-עציון

החייל דביר שורק, הלומד במסלול תלמידי ישיבת הסדר, הוגדר כנעדר מאתמול גופתו אותרה בשטח פתוח סמוך לישיבת מחניים באזור אפרת כוחות הביטחון מבצעים סריקות נרחבות באזור
08/08/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

חשד לפיגוע רצח על-רקע לאומני בגוש-עציון: הותר לפרסום (יום ה', 8.8.19) כי גופת חייל נמצאה עם סימני דקירות בשטח פתוח בין מגדל עוז לאפרת, באזור ישיבת מחניים. החייל, דביר שורק בן 19 תושב עפרה, נמצא במסלול ישיבת הסדר, ולומד באזור והוא נעדר מאז אתמול. כוחות צה"ל חיפשו אחריו במשך שעות ובמהלך הלילה באזור שלוש לפנות בוקר אותרה גופתו. ככל הנראה הושלכה הגופה בריחוק מהמקום בו נרצח.

נבדקת האפשרות שתפס טרמפ ונחטף לפני שנרצח, הרקע לרצח עדיין נבדק. כוחות גדולים של צה"ל שב"כ ומשטרה נמצאים במקום ומבצעים סריקות לאיתור הרוצח. טרם ברור אם מדובר במחבל יחיד או על חוליית מחבלים. גזרת גוש-עציון נחשבת גזרה שקטה.

הנרצח דביר (יהודה) שורק היה בנם של יואב ורחל שורק. אביו הוא עורך "השילוח". בהודעה שפרסם, מסר: "מקבל כל העת טלפונים מעיתונאים. לא מתאים לנו לדבר היום". סבו של דביר, הרב בנימין הרלינג נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם באוקטובר 2000. מחבלים פלשתינים פתחו אז באש לעבר קבוצת מטיילים.

דובר צה"ל רונן מנליס בתגובה לאירוע: "במהלך הלילה קיבלנו דיווח על נער שלא מצליחים ליצור איתו קשר החל משעות הערב המאוחרות. ברגע שקיבלנו את הדיווח הקפצנו את הכוחות, באזור השעה שלוש מצאנו את גופת הנער".

תאריך:  08/08/2019   |   עודכן:  08/08/2019
עידן יוסף
+הערכה: רצח דביר שורק - פיגוע מתוכנן
18:43 08/08/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורמי הביטחון מעריכים כי רוצחיו של דביר שורק ז"ל היו חברי חוליה שתכננה לבצע פיגוע וכי הם תפסו אותו כשעלה ברגל למגדל עוז  ▪  אביו, יואב שורק, סיפר עליו: הוא היה פשוט עם אור בעיניים. ומישהו שהיה לו רצח בעיניים לקח אותו
דביר שורק ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
הלווית דביר שורק, הערב
+איפה האמת
14:05 08/08/19  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
בשולי הכותרות: שמיעה סלקטיבית? מדינת הלכה כמשל  ▪  אשכנזי קצת אמת לא תזיק  ▪  ולקינוח אופתרפיה
(ממד רומנטי [צילום: משה שי/פלאש 90])
+די למשטרה אלימה המפברקת ראיות
13:52 08/08/19  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
בימים אלו אנו עדים לעובדה, שמשטרת ישראל שתלה נשק בביתו של תושב עיסאוייה לצורך צילומי סדרה בטלוויזיה  ▪  אך כשבנו של אותו תושב עיסאוייה, שבביתו הושתל הנשק, התעוור בשתי עיניו מכדור ספוג, התיק נסגר, והעיוורון הוא עתה מעמסה על המשפחה
(אינה ראויה לשאת את השם משטרה [צילום: קובי גדעון/פלאש 90])
+"הפיגוע - תגובה לדיבורים על סיפוח הגדה המערבית"
13:26 08/08/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תיעוד מסריקות לוחמי צה
בחמאס קוראים לפלשתינים בגדה לפתוח את בתיהם בפני המבצעים של הפיגוע  ▪  צה"ל ממשיך בסריקות נרחבות ותגבור כוחות ביהודה ושומרון  ▪  הלוויתו של רב-טוראי דביר (יהודה) שורק ז"ל תערך הערב בשעה 20:00 בבית העלמין האזרחי בעפרה
סריקות כוחות צה"ל אחר המפגעים [צילום: דובר צה"ל]
+טוראי דביר שורק הועלה לדרגת רב"ט
10:36 08/08/19  |  
טוראי דביר שורק, נרצח הפיגוע, הועלה לאחר מותו לדרגת רב-טוראי.
+זיכרון כמנגנון הישרדות לאומי
10:08 08/08/19  |  יובל כהן   |   לרשימה המלאה
כמי שעוקב בחצי אוזן אחר פרופגנדת השנאה הפלשתינית, אני יודע שהפיגוע במסעדת סבארו נחשב ל"הצלחה" כמעט מושלמת של כוחות האופל, המוצגים בתקשורת הפלשתינית בהערצה לא מבוטלת תחת הכינוי הגנרי "ההתנגדות"
(פיגוע בסבארו [צילום: אבי אוחיון/לע"מ])
+כוחות צה"ל פשטו על הכפר בית פאג'ר
10:06 08/08/19  |  
כוחות צה"ל פשטו על הכפר בית פאג'ר בגוש-עציון. בתוך כך, הפלשתינים קוראים לבעלי עסקים באיזור חברון ושכם לגנוז ולהשמיד מצלמות אבטחה, שבהן עלול להימצא תיעוד של המחבלים.
+"תלמיד ירא שמיים וחבר שתמיד נרתם לעזור"
09:50 08/08/19  |  
מישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' נמסר: "אנחנו המומים וכואבים את הירצחו של דביר שורק הי"ד. דביר היה אדם האהוב על חבריו, תלמיד ירא שמיים וחבר שתמיד נרתם לעזור. אנחנו שולחים את תנחומינו ומחבקים את משפחתו וחבריו". הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון עליה נמנית ישיבת ההסדר: "דביר היה תלמיד ישיבה האהוב על כל חבריו ורבניו, וגם רציחתו הגיעה בשעה שהתנדב לטובת הישיבה בה למד, כאשר נסע לקנות ספרים לטובת מוריו וחבריו. נהיה לצידם ככל שיידרש".
+מועצת יש"ע: "עוד היום נחנוך שכונה חדשה"
09:39 08/08/19  |  
מועצת יש"ע: "זהו עוד ניסיון נואש של אויבינו להבריח אותנו מנחלת אבותינו. ניסיון שלא יצלח. אנו נמשיך לחיות כאן לנצח נצחים. כבר היום, נחנוך שכונה חדשה בבית אל - זוהי התשובה הציונית ההולמת. אנו סומכים על כוחות הביטחון שיתפסו את הרוצחים הנתעבים במהרה. מי שעוסק בטרור ובהסתה הוא בן מוות. מכאן, אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחת הנרצח ומחבקים אותה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".
+סאלח אלעארורי על הכוונת
09:33 08/08/19  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ישראל ביקשה את עזרתה של בריטניה כדי להביא לגירושו מלבנון של בכיר חמאס סאלח אלעארורי שעמד בראש משלחת חמאס לאירן. אלעארורי הפך למתאם של העברת נשק מתקדם מאירן לרצועת עזה שמסכן את ישראל, אם לא יצלחו המאמצים המדיניים לסלקו מלבנון לא מן הנמנע כי יחוסל על-ידי ישראל
(סאלח אלעארורי. פצצה מתקתקת [צילום: נרימאן אל-מופי/AP])
+דרעי: "משוכנע שהרוצח ייעצר"
09:23 08/08/19  |  
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי: ‏"כואב ומתאבל על רצח החייל ותלמיד הישיבה הלילה בגוש-עציון. אני משוכנע כי כוחות הביטחון יעצרו את הרוצח. תנחומים מעומק הלב למשפחת החייל".
+איגוד ההסדר: "מזועזעים מרצח תלמיד הישיבה"
09:10 08/08/19  |  
איגוד ישיבת ההסדר: "אנו מזועזעים מהרצח הנורא של תלמיד ישיבת אור תורה מחניים. עולם ישיבות ההסדר מחבק את המשפחה היקרה, רבני ותלמידי הישיבה בשעות קשות אלו. אנו מחזקים את מערכת הביטחון במלחמתה באויבי ישראל, בציפייה לגאולה שלמה".
+נתניהו: "כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף"
08:33 08/08/19  |  
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".
+שקד: "לגבות מחיר יקר ולחזק את ההרתעה"
08:31 08/08/19  |  
יושב-ראש הימין המאוחד, איילת שקד: ״בשורה נוראית בפתח הבוקר הזה. אני שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחת החייל שנרצח בגוש-עציון. אני סמוכה ובטוחה כי צה״ל וכוחות הביטחון יגיעו אל אותם מחבלים שפלים ואנו נבוא איתם חשבון. על מדינת ישראל לגבות מחיר יקר ולחזק את ההרתעה אל מול הטרור הפלשתיני. דם בנינו אינו הפקר".
+ריבלין: "יד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו"
08:22 08/08/19  |  
נשיא המדינה ראובן ריבלין: "‏תפילותינו נתונות הבוקר למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים והחיים הקצרים וישרי הדרך שנגדעו. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".
+בן-גביר: "טרור מנצחים בהתקפה ולא בבניית מרפסות והרחבת כבישים"
08:20 08/08/19  |  
יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "התגובה שנדרשת מממשלת ישראל ומהקבינט הביטחוני היא החזרת הסיכולים הממוקדים, גירוש משפחות המחבלים ותומכיהם וחקיקת עונש מוות למחבלים. רק אלה ירתיעו את בני העוולה וכל דרישה אחרת כמו תוספות בנייה ביו"ש היא פגיעה וזלזול באינטליגנציה. טרור מנצחים בהתקפה ולא בבניית מרפסות והרחבת כבישים".
+כחול לבן: "זוהי עוד הוכחה להרתעה שנשחקה"
08:13 08/08/19  |  
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "תנחומים להורי החייל שנרצח הלילה. צה"ל וכוחות הביטחון יידעו לשים את ידם על המחבלים הנתעבים, חיים או מתים". ח״כ גבי אשכנזי (כחול לבן) הוסיף: "‫זוהי עוד הוכחה להרתעה שנשחקה, ולצערנו הפעם זה עלה בחייו של חייל צה״ל. יש לשים סוף ליד הקלה של הממשלה אל מול הטרור ולהחזיר את ההרתעה".
+עמיר פרץ: "המרצחים נתעבים, ומקווה שיילכדו מהרה"
08:10 08/08/19  |  
יו״ר העבודה-גשר, ח״כ עמיר פרץ: "סומך על כוחותינו שיעשו הכל עד שישלימו מלאכתם וילכדו את המרצחים הנתעבים ובמהרה. אנו מחזקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה ושולחים תנחומים מעומק ליבנו״.
+אדלשטיין: "החלת הריבונות הישראלית בכל היישובים - וגוש-עציון תחילה"
08:09 08/08/19  |  
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אני שולח חיבוק של נחמה למשפחת תלמיד הישיבה שנרצח. הכאב הוא עצום, ואני בטוח שכוחות הביטחון יניחו את ידם על הרוצח המתועב. התשובה שלנו חייבת להיות נחרצת: החלת הריבונות הישראלית בכל היישובים - וגוש-עציון תחילה".
+מפלגת נעם: "לצאת לפעולת תגמול בכפרי הרוצחים"
08:05 08/08/19  |  
מפלגת נעם: "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו. הפיגוע הקשה הלילה הוא תזכורת קשה למאבקנו על ארץ ישראל ועל תקומת ישראל שעדיין לא הסתיימה על אדמתנו. ליבנו הבוקר עם עם ישראל, עם אחינו בגוש-עציון, עם הישוב עפרה ועם משפחת הנרצח. על צה"ל לצאת הבוקר לפעולת תגמול בכפרי הרוצחים ולהחזיר את כבוד ישראל שנרמס".
+השר פרץ: "להעביר מסר שדם יהודים אינו הפקר"
08:03 08/08/19  |  
שר החינוך הרב רפי פרץ הגיב לאירוע: "הלב כואב על נער שנקטף בדמי ימיו. אני שולח תנחומים גדולים למשפחתו וסומך על צה"ל וכוחות הביטחון שלא ינוחו עד שיתפסו את אותם מרצחים מתועבים שביצעו את הפשע הנורא הזה. המסר חייב להיות ברור - דם יהודים אינו הפקר".
+ראש מועצת בנימין: "להחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים"
07:59 08/08/19  |  
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "בנימין אבלה ודואבת. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה. אנחנו דורשים מראש הממשלה לטפל בנחישות בשורש תשתיות הטרור, להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות במעשים ולא בדיבורים".
+"הנרצח נמצא מחובק עם הספרים שקנה"
07:57 08/08/19  |  
הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד החייל שנרצח, מספר לאפי טריגר בבוקר טוב ישראל בגלי צה״ל: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה. היה בחור ירא שמיים ומלא שמחה. הביטחון בדרך בה אנו מאמינים התערער".
+ליברמן: הממשלה מקריבה את בטחון אזרחי ישראל
07:56 08/08/19  |  
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "כניעה לטרור בעזה מובילה לפיגועים בירושלים וביו"ש. במערכת הביטחון יודעים על עשרות התארגנויות להוציא פיגועים נגד יהודים בהכוונת חמאס מרצועת עזה. המונח 'הסדרה' הוא מכבסת מילים לכניעה לטרור והמדיניות הנוכחית של הממשלה זה ניסיון בזוי לקנות שקט לטווח קצר ולהקריב את בטחונם של אזרחי ישראל בטווח הארוך".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חייל נרצח בדקירות בגוש-עציון
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שם לא הולכים לבד
8/08/19 07:52
2
ישע
8/08/19 09:58
3
שמ
8/08/19 10:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הנביא עמוס העשיר את השפה העברית בניסוח של "על שלושה פשעי... ועל ארבעה". הניסוח החד של בולס השקמים מהתנ"ך מתאים למעשי ומחדלי הממשלה אם כי לא בהכרח במובן הפלילי של הפשעים. אלה הם:
07/08/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל סיכלו לאחרונה פיגוע תופת שהיה אמור להתבצע בירושלים, לאחר שחשפו בחברון מטען חבלה מוכן להפעלה, ומעבדת חבלה שבה יוצר.
06/08/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
ההנהגה הפלשתינית יושבת כבר כשבועיים ימים על המדוכה ומטכסת עצה כדי לנסות ולטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ ולמחוק את הסכמי אוסלו. על-פי גורמים בכירים בפתח, הכיוון המסתמן הוא להתנתק באופן הדרגתי מההסכמים עם ישראל ולהדק את הקשרים הכלכליים עם מדינות ערב.
במציאות של שכרון חושים, כשממשלת ישראל רואה בהפעלת כוח ועוד כוח אסטרטגיה מדינית, מצאתי עצמי ערב תשעה באב חוזר לספר ירמיהו, המפגיש אותנו עם תיאורי חברה אחוזת שכרון חושים, שתמכה במהלכים צבאיים של מלכי יהודה, שהביאו לחורבן הבית הלאומי הראשון.
עשרה ימים חלפו מאז פירסם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס את החלטת ההנהגה הפלשתינית להפסיק את ההסכמים עם ישראל, הוא הקים ועדה שתגיש לו המלצות לקביעת המנגנונים לכך והעמיד בראשה את סאיב עריקאת, מזכיר הוועד הפועל של אש"פ.
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
3 לוחמים נפצעו בינוני וקל מירי מחבל  /  עידן יוסף
סחבת הפרקליטות מנעה הריסת בנייה פלשתינית  /  איתמר לוין
שוויץ משעה את המימון לאונרא  /  עידן יוסף
דוד בדין   /  יעקב אחימאיר
על איזה שלום מדובר  /  עליס בליטנטל
מי יבנה יבנה בית בשטח C  /  אברהם בנמלך
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il