|
המכירות ירדו ב-30 מיליון שקל
|
|
|
|
|
רווחי קבוצת שטראוס עלו ברבעון השני של שנת 2019 ב-15.4% ועמדו על 127 מיליון שקלים, לעומת 110 מיליון שקלים ברבעון השני אשתקד. גם בנתוני החציון הראשון של השנה חלה עליה ברווחיות שטראוס, גם אם לא באותו שיעור גבוה - החברה סיימה את החציון הראשון של 2019 ברווח נקי של 283 מיליון שקל, עלייה של 20 מיליון שקל (7.6%) לעומת החצי הראשון של שנת 2018.
בדוח התקופתי שהעבירה שטראוס לבורסה (יום ג', 13.8.19) ניתן לראות כי חלה ירידה בסך הכולל של המכירות של קבוצת שטראוס - מ-2.103 מיליארד שקל ברבעון השני של 2018 ל-2.073 ברבעון השני של 2019 (ירידה של 1.4%), ומ-4.27 מיליארד שקל במחצית הראשונה אשתקד ל-4.179 מיליארד שקל השנה - ירידה של 2.1%.
הירידה המשמעותית ביותר בהכנסות הייתה במגזר הקפה של הקבוצה. ירידה של 8% במכירות בחציון הראשון של השנה - מ-1.964 מיליארד שקל ל-1.807 מיליארד שקל, שאליה נוספת ירידה של 6.6% ברווח התפעולי שעמד על 211 מיליון שקל לעומת 226 מיליון שקל אשתקד. נתוני הרבעון השני של השנה מגלים גם הם ירידה במגזר הקפה - של 6.6% - מ-978 מיליון שקל בשנת 2018 ל-913 השנה. גם כאן, ירד הרווח התפעולי מ-107 מיליון שקלים ל-99 מיליון שקלים (7.6%).
בכל שאר המגזרים של פעילות קבוצת שטראוס - פעילות הקבוצה בישראל, מטבלים וממרחים בינלאומי ומים - חלה עליה במכירות. אולם כפי שנתוני הסך הכולל של המכירות מעידים - עליה זו לא הצליחה לגשר על הפער שנפתח בשל הירידה במכירות מגזר הקפה.
בקבוצת שטראוס טענו כי הקיטון במכירות נבע ממגזר שטראוס קפה בשל הפרשי תרגום שליליים בעיקר בשל החלשות שערו הממוצע של הריאל הברזילאי אל מול השקל וכן מהורדות מחיר שבוצעו בגאוגרפיות מסוימות כתוצאה מירידה במחירי הקפה הירוק בעיקר בברזיל לצד המשך הצמיחה בנתח השוק בברזיל.
מנגד, נרשם גידול במכירות במגזר שטראוס ישראל בעקבות חדשנות, השקות ותמהיל מכירות, ממגזר מטבלים וממרחים בעקבות התאמות מחיר של מוצרי החומוס בארה"ב והתאמת מחירי מוצרי הגוואקמולי בארה"ב ובקנדה לשינויים בעלויות הייצור וכן ממגזר שטראוס מים בגין גידול במצבת הלקוחות.