עוד שלב בפעילות "מהיר לעיר" של חברת נתיבי איילון. החברה פרסמה מכרז לקבלת הצעות להתקשר עמה בהסכם לתכנון ולביצוע של עבודות תכנון, ייצור, אספקה והצבת סככות, ריהוט וסביבת התחנות בפרויקט "מהיר לעיר" לרבות שירותי תחזוקה.
בשל המצב התחבורתי הקיים בגוש-דן והצפי לגידול בגודש התנועה, מונתה נתיבי איילון מטעם
משרד התחבורה כזרוע האחראית לקידום המיזם, אשר מטרתו, שיפור ופיתוח תשתיות תחבורה ציבורית לאוטובוסים בגוש-דן.
מהיר לעיר הוגדר על-ידי משרד התחבורה כ"מיזם דגל" והוא כולל עבודות תשתית עירוניות שונות בהיקפים משמעותיים. הוא נועד כדי ליצור רשת תחבורה ציבורית מטרופולינית כוללת, שמהותה שמירה על רציפות צירי ההעדפה לתחבורה ציבורית בין ערי גוש-דן, תוך שיפור רמת השירות לנוסעים בהיבטי מהירות, תדירות, אמינות, נוחות ונגישות.
המיזם הוגדר ליישום בטווח קצר והוא מקודם על-ידי נתיבי איילון ב-17 רשויות מקומיות ברחבי סובב תל אביב, עימן חתמו נתיבי איילון ומשרד התחבורה על הסכמים. הוא מיישם העדפה לתחבורה ציבורית כגישה כוללנית המורכבת ומשלבת רכיבי תשתית, תפעול ותכנון תנועה. ההעדפה העירונית צפויה אפוא לכלול, בין היתר, את המרכיבים הבאים:
- מתן העדפה בתשתית לאוטובוסים;
- מתן העדפה לאוטובוסים ברמזורים, ככל שניתן;
- תגבור קווי התחבורה הציבורית הקיימים והסטות מסלולים לצירי ההעדפה;
- שיפור סביבת התחנות על-ידי שילוב מכונות לרכישה וטעינה של כרטיסים שיאפשרו לנוסעים עלייה מכל דלתות האוטובוס ומידע סטטי ודינמי משופר עבור קהל המשתמשים;
- שיפור התשתיות להולכי הרגל בסביבת התחנות;
- הקמת שבילי אופניים לאורך מרבית צירי ההעדפה;
- יצירת אמת מידה אחידה בתמרור וסימון צירי העדפה;
- הכנת תשתית להצבת מצלמות אכיפה לאורך הצירים;
- ליווי תקשורתי ומערך הסברה.
המיזם כולל תכנון תחבורתי מורכב במגוון היבטים. הקמת רשת צירי ההעדפה תשפיע על נתיבי הנסיעה והחנייה של כלי הרכב הפרטיים בצירים בהם ייושם המיזם.
המכרז האמור כולל עבודות תכנון, ייצור והרכבה של סככות וריהוט, עבודות חשמל, עבודות התקנה, בדק, תחזוקה ועוד.
חלוקת המטלות בין הזוכים במכרז תיעשה, ככל הניתן, בחלוקת עבודות כך ש-70% מהמטלות לביצוע (על-פי היקפן הכספי) תימסרנה לביצוע הזוכה הראשון ו-30% מהמטלות לביצוע לזוכה השני.