מזוודות שנשכחו בדרך לחו"ל, שקיות דיוטי פרי, תכשיטים, משקפי שמש, גיטרות, ארנקים, דרכונים וטלפונים סלולריים: ברכבת קוראים לנוסעים בתקופת הקיץ לשמור על חפציהם ואם איבדו דבר מה ברכבת, לפנות למוקד שירות הלקוחות הטלפוני או לצוותי הרכבת.
עונת הקיץ בשיאה, ובמחלקת האבידות של
רכבת ישראל הצטברו מאות פריטים שנשכחו ברכבות בדרך למקומות הבילוי והקניות, החופשה בחו"ל, חוף הים, בסיסי צה"ל ועוד. ברכבת מדווחים כי בכל יום נאספים מהתחנות והרכבות ברחבי הארץ כ-600 אבידות, אך מספר הפניות בנושא אבידות, בחודשי הקיץ, עומד על 100 פניות יומיות בלבד.
כעת, פותחים ברכבת ישראל במאמץ מרוכז במטרה להשיב את האבידות לבעליהן. בתאריכים 23-18.8.19, תעובה פעילות מחלקת האבידות, ושעות הפעילות היומיות במחלקה יוארכו בשעה. המחלקה תחל פעילותה מדי יום בשעה 07:30, ותסיים בשעה 20:30. בתום השבוע, אבדות ללא דורש, ואשר הגיעו למחסן לפני שלושה חודשים או יותר, יתרמו על-ידי רכבת ישראל לעמותות ללא כוונת רווח. חפצים בעלי ערך כמו ארנקים ודרכונים נמסרים למשטרה.
ברכבת ישראל מבוצעות מדי יום מעל ל-250 אלף נסיעות, ובחודשי הקיץ תמהיל הנוסעים מורכב במידה גדולה מנוסעים מזדמנים, חלקם תיירים ונוסעים בדרך לחופשה בחו"ל.
בימי הקיץ הצטברו במחלקה פריטים רבים כגון מזוודות ושקיות דיוטי פרי, מגבות, תיקי חוף, משקפי שמש, כובעים, קסדות, ארנקים ותעודות רבות. זאת בנוסף לחפצים יקרי ערך כמו מחשבי לוח, טלפונים סלולריים וסוללות לאופניים חשמליים.
מחלקת האבידות של רכבת ישראל שוכנת בתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל מפצירים בנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות בטלפון כוכבית 5770 ולוודא שהאבידה אותרה. בנוסף ממליצים ברכבת להוסיף בעת הפנייה פירוט על האבידה, ולהציג סימני היכר על-מנת שיוכלו לוודא בעלות על החפץ.
"השבת אבידה זהו שירות משלים מבחינתנו, ולצערנו נוסעים רבים יוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהו ברכבת, אין סיכוי לקבלו חזרה" מציינים ברכבת ישראל, "אנחנו מפצירים בנוסעים לא להרים ידיים, ולהיעזר במערך השירות שלנו אם איבדו חפץ כלשהו. בשיחת טלפון קצרה ניתן לברר אם הפריט אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה".