|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

עודה: מוכן להיכנס לקואליציית מרכז-שמאל

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הצהיר כי אם יתקבלו דרישות מפלגתו בארבעה תחומים יהיה מוכן לשנות את גישתן ההיסטורית של המפלגות הערביות ולהיות חלק אינטגרלי מהקואליציה
22/08/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
עודה. ויכוח פנימי עם בל"ד [צילום: ארתור לנדה]

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, הצהיר כי הוא מוכן להיות חלק מקואליציית מרכז-שמאל בראשות ח"כ בני גנץ. אם תתממש ההצהרה - והמרחק עדיין רב מאוד למימושה, משום שעל-פי כל הסקרים גם עם המפלגות הערביות יש לגוש מרכז-שמאל פחות מנדטים מלגוש הימין - תהיה זו הפעם הראשונה שבה תהיינה המפלגות הערביות חלק אינטגרלי מקואליציה.

עד היום, המקסימום של התמיכה בממשלות שמאל הייתה תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות בממשלה, במתכונת של 'רשת ביטחון'. כך, למשל, היה בימי ממשלת רבין. בכל השנים בעבר נמנעו גם מפלגות השמאל מלהישען על המפלגות הערביות. כך שייתכן בהחלט שגם אם הרשימה המשותפת תהיה מעוניינת להצטרף לקואליציה - המפלגות הציוניות המרכיבות אותה - בהן יאיר לפיד שהתבטא בעבר נגד המפלגות הערביות, וחברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל הנחשבים לאנשי ימין - לא תהיינה מוכנות לכך.

בראיון לידיעות אחרונות, המתפרסם בעיתוי מדויק לקראת הדיון שיתקיים בצהריים בבית המשפט העליון בעתירה לפסילת הרשימה המשותפת, אמר עודה כי אם מפלגת כחול-לבן תיענה למספר דרישות של הרשימה המשותפת הנוגעות לערביי ישראל ולתהליך המדיני - תהיה מפלגתו מוכנה להיכנס לקואליציה.

מדובר בארבע דרישות שעיקריהן עוסקים בתכנון ובבניה במגזר הערבי, באלימות במגזר, בסוגיות רווחה ובנושאים מדיניים. ביחס לסוגיות תכנון ובניה דורש עודה להקפיא הריסת מבנים ולהכשיר בניה שנעשתה על קרקעות פרטיות, בניה של עיר ערבית וביטול מסקנות ועדת קמיניץ שהמליצה על החמרה בעבירות בניה. ביחס לאלימות הוא דורש להקים צוות בינמשרדי שיעסוק במאבק בפשיעה, איסוף כלי הנשק הלא חוקיים המצויים בידי רבים במגזר הערבי ועריכת מבצעי אכיפה נגד ארגוני הפשיעה.

בסוגיות הרווחה דורש עודה לבנות בית חולים ציבורי בעיר ערבית, להעלות את קצבאות הזקנה ולהוסיף תקציבים למעונות לנשים מוכות. וביחס לתהליך המדיני הוא דורש לחדש את המשא-ומתן עם הפלשתינים ולבטל את חוק הלאום.

בתוך הרשימה המשותפת מתקיים ויכוח בין המפלגות המרכיבות את הרשימה האם המפלגה תמליץ לאחר הבחירות על בני גנץ כמי שאמור להרכיב את הממשלה, או תימנע מלמסור המלצה כתמיד.

בתגובה לדברים טען השר אופיר אקוניס כי מדובר בקריאת השכמה מהדהדת לכל מצביעי הימין והמחנה הלאומי. "טוב שהאמת נחשפת עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. מה יגידו עכשיו גנץ, לפיד ויעלון? שהליכוד ממציא, שזה גוש טכני, שזה לא יקרה?", כתב בדף הפייסבוק שלו.

תאריך:  22/08/2019   |   עודכן:  22/08/2019
איציק וולף
+"ליברמן חילק קונדומים לדפוק חרדים"
21:34 22/08/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פעיל ליכוד הפיץ סרטון שלטענתו מסית נגד חרדים וטען כי ישראל ביתנו מחלקת קונדומים באזורים חרדיים כדי למנוע מהם להתרבות  ▪  בישראל ביתנו מבהירים כי מדובר במדבקת כיס לפלאפון, שנועדה לכרטיסי אשראי, שחולקה בבחירות הקודמות
(""אריזת" הקונדום)
+המחנה הדמוקרטי: אין לאפשר לחרדים הפרדה על בסיס וולונטרי
20:43 22/08/19  |  
ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי: ״היועץ המשפטי לממשלה שגה והחלטתו מוטעית בתכלית. אין לאפשר הפרדה במרחב ציבורי בשום מקרה. מרחב ציבורי, כשמו כן הוא, חייב להישאר פתוח וחופשי לכלל הציבור. לא קיימת הפרדה 'וולונטרית'. הבעיה בהפרדה היא הצורך לכפות ולאכוף אותה על אלה שאינם מעוניינים בה. משום כך הפרדה במרחב הציבורי, על פי מגדר, גזע, דת או כל חלוקה אחרת, פוגעת קשות בערכי החופש והשוויון״.
+"זו בושה וחרפה!!!"
15:21 22/08/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביקורת חריפה בעליון על הח"כ מהרשימה המשותפת, אשר כינתה את המחבל סמיר קונטאר "שהיד"  ▪  חיות: אם הייתה מתבקשת פסילת מועמדותה - ייתכן שהבקשה הייתה מתקבלת  ▪  הרשימה המשותפת: אין עילה לפסול אותנו
(יזבק. "שהיד אל-מוג'הד" [צילום: נעם מושקוביץ])
+עמיר פרץ על דברי עודה: "מהלך שעשוי לשנות את תפיסת העולם של ערביי ישראל"
12:40 22/08/19  |  
יו״ר העבודה גשר ח״כ עמיר פרץ על דבריו של איימן עודה: ״אם הרשימה המשותפת מקבלת על עצמה להכנס בשותפות לממשלה ציונית אין סיבה לדחות אותה. כי
המשמעות היא שהמשותפת השתנתה. צריך לראות בכך מהלך חשוב שעשוי לשנות מקצה לקצה את תפיסת העולם של ערביי ישראל והשייכות שלהם לחברה הישראלית, דבר שעשוי להרגיע את המתחים בין האוכלוסיה הערבית והיהודית בישראל. למרות זאת, קשה לי להאמין שהמהלך יעבור בגלל הנוכחות של בל״ד ברשימה.״
+אדלשטיין ב-2005: נישואי גאים - כמו עם בע"ח
12:22 22/08/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גלי צה״ל: יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין נשמע בהקלטה מ-2005, בה הוא משווה בין נישואים חד-מיניים לנישואין עם חתולים  ▪  אדלשטיין: "זו הייתה פליטת פה"
(אדלשטיין. חוזר בו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+בדרך: בנצי גופשטיין יואשם בהסתה לגזענות
11:42 22/08/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בן-גביר: מרזל מודה שהוא כשל בלשונו והורה לפייסבוק להוריד את הדף הנושא את שמו; אצלנו לא תהיה גזענות כלפי קולקטיב  ▪  חיות: השאלה תהיה איזה משקל לייחס להודעתו של מרזל, שכבר אמר בעבר שהוא חוזר בו
(גופשטיין. בשנים 2014-2012 [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+שפיר: שרי ממשלת נתניהו - מודל להסתה
11:03 22/08/19  |  
בכיר מפלגת המחנה הדמוקרטי, סתיו שפיר, תקפה את השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, בעקבות דבריו נגד ח"כ איימן עודה וטענה כי הוא אמור לשמוח על רצונו של שליח ציבור ערבי להילחם בפשיעה בחברה הערבית, להסדרת אישורי הבנייה והגדלת האמון במשטרה.

"שר בממשלת הליכוד- קורא לו "תומכי טרור". ומה שומעת ילדה ערביה שמאזינה? שהיא לא ישראלית כמו כולם. שרים בממשלה הם מודל לחיקוי- שרים בממשלת נתניהו הם מודל להסתה", טענה בציוץ שפרסמה בטוויטר.
+הסכנה לקיומנו טמונה בהתמכרות למשיחיות
10:58 22/08/19  |  איתן קלינסקי    |   לרשימה המלאה
זרעי המשיחיות של דוד בן-גוריון עולים בימים אלה מדרגה על-ידי הימין הישראלי, שעלולים להביא לכיליון של הבית הלאומי השלישי
(דוד בן-גוריון [צילום: יוסי גרינברג/לע"מ])
+השר ארדן: מי שיצביע לכחול לבן יקבל ממשלה עם תומך טרור
10:40 22/08/19  |  
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב על דברי יו"ר הרשימה הערבית המשותפת בדבר נכונותו להצטרף לקואליציית מרכז-שמאל וטען כי עכשיו ברור למי שיצביע לכחול לבן, שהוא כנראה יקבל ממשלת שמאל עם תומך טרור.

"איימן עודה גם מבהיר מה המחיר שישראל תשלם: בנייה בלתי חוקית מופקרת, ביטול חוק הלאום, עוד מעונות לנשים מוכות במגזר (כי למה שידבר על תרבות וחינוך?) והמשך האשמת המשטרה בלבד באלימות במגזר הערבי. מי לא תרעד ידו?", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+הליכי בקרה למניעת זיופים יעכבו פרסום תוצאות הבחירות
10:22 22/08/19  |  
מנכ"ל ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, חשפה כי התוצאות של הבחירות לכנסת שיתקיימו ב-17 בספטמבר צפויות להתעכב בכמה שעות מן הזמן הרגיל שבמסגרתו פורסמו עד היום.

״בגלל תהליכי הבקרה החדשים שאנחנו מכניסים מחשש לזיופים, מעריכים שיהיה עיכוב בפרסום התוצאות הבחירות הקרובות. מעריכים שהעיכוב יהיה בכמה שעות טובות, לפחות ארבע חמש שעות״, אמרה.
+ליברמן: הצהרת עודה - חלק מתכנית השלבים של נתן אשל
10:19 22/08/19  |  איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טוען כי הודעת ח"כ איימן עודה שהרשימה המשותפת מוכנה לשבת בממשלת שמאל באה להכשיר את שלב ב' בתוכנית השלבים של נתן אשל.

"מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שיתוף פעולה בין הליכוד לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות", טען.

עוד הוסיף כי מקומו של איימן עודה, שפעם אחר פעם מתייצב לצד חמאס וחיזבאללה וכל אוייבי ישראל, בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. "ישראל ביתנו תתמוך אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה ולא נהיה חלק מממשלה צרה, לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו״, אמר.
+ימינה: תמיכת עודה בממשלת שמאל - הכשרת שר לענייני טרור
10:14 22/08/19  |  
מפלגת ימינה, בראשות איילת שקד, טוענת בעקבות הצהרת ח"כ איימן עודה לנכונות של הרשימה הערבית המשותפת להצטרף לקואליציית מרכז-שמאל כי אחמד טיבי ואיימן עודה יהפכו בקרוב מסוכנים של הרשות הפלשתינית בכנסת ישראל לסוכנים זרים של אבו מאזן בממשלת ישראל.

"אחרי שנים בהם הרשימה המשותפת חופרת מנהרת טרור לכנסת ישראל דרך השת"פ של עזמי בשארה עם חיזבאללה והשתתפות חנין זועבי במשט המרמרה התמיכה של איימן עודה בהקמת ממשלת שמאל היא תעודת הכשר לשר לענייני טרור בממשלת ישראל", טענו במפלגה.
+ח"כ שחאדה: דברי עודה אינם מייצגים את בל"ד
10:11 22/08/19  |  
ח"כ מטאנס שחאדה, ממפלגת בל"ד, הצהיר כי דברי יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, בדבר נכונות להצטרף לקואליציה בראשות בני גנץ, אינם מייצגים את כלל הרשימה.

"דברי עודה אינם מייצגים את הרשימה המשותפת אלא אותו בלבד אולי גם את מפלגתו חדש. לא יהיה מצב שהרשימה המשותפת תהיה חלק מהקואליציה. עוד שעה אנחנו נפגשים עם עודה ונגיד לו את זה", אמר בראיון בכאן ב'.
+"לא נשב עם שוללי ישראל כמדינה יהודית"
10:06 22/08/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת כחול-לבן מתנערת מחיבוק הדוב שהעניק לה הבוקר יו"ר הרשימה הערבית המשותפת  ▪  לפיד: בל"ד היא חבורה של שונאי ישראל שלא מכירים במדינה יהודית
(לפיד. דיבור כפול ולא מקובל [צילום: איציק וולף])
+4 רמטכ"לים ללא הצגה ביטחונית סדורה
08:56 22/08/19  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
גנץ שטח את תפיסתו לגבי החמאס וההרתעה. עצוב. הצגה של פוליטיקאי מצוי ולא של רמטכ"ל לשעבר
(מפלגת כחול לבן [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עודה: מוכן להיכנס לקואליציית מרכז-שמאל
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
22/08/19 08:35
2
יוא"ב
22/08/19 09:24
3
היהודים שעלו לישר
22/08/19 09:41
4
ישמעאל
22/08/19 10:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
מפלגת המחנה הדמוקרטי, בראשות ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק, החלה במבצע מימון המונים למפלגה. במסגרת המבצע מתבקשים תומכיה של המפלגה לתרום עשרה שקלים. "המחנה הדמוקרטי זקוק לעזרתך. אם כל מי שרואה את ההודעה יתרום 10 שקלים - נוכל להכפיל את תקציב הקמפיין", נכתב במסרונים שהופצו הערב (יום ד', 21.8.19).
21/08/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור כי אין מקום לפסול את הרשימה המשותפת מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. מנדלבליט חוזר (יום ד', 21.8.19) בבית המשפט העליון על העמדה שהביע בפני ועדת הבחירות המרכזית, שדחתה את הבקשה לפסול את הרשימה.
21/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
חבר הקבינט השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מגיב (יום ד', 21.8.19) לחשיפת גלי צה"ל, לפיה אחרי שנים של ירידה מתמדת במספר ההפלות בצבא, בשנה האחרונה נרשמה עלייה במספר ההפלות של חיילות.
21/08/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת ימינה השיקה (יום ד׳, 21.8.19) את תוכנית הדיור של המפלגה במסיבת עיתונאים ביישוב אלקנה, במעמד יו״ר הרשימה, איילת שקד, השרים בצלאל סמוטריץ׳ והרב רפי פרץ, והשר לשעבר נפתלי בנט.
21/08/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
במעגלי החיים של מדינת ישראל יש כמה טקסים ידועים מראש. למשל: בחודש אוגוסט תמיד מאיימים המורים בשביתה. או: לקראת ראש השנה תמיד מדברים על מחסור בדגים. וגם: בכל מערכת בחירות תהיה בקשה לפסול את רשימות הערבים והימין הקיצוני, והנושא תמיד יגיע לבית המשפט העליון. למרות שהשנה זכינו לשתי מערכות בחירות, הצדדים לא התעייפו וחזרו באדיקות על התהליך, ומחר (יום ה', 22.8.19) יגיע תורו של בית המשפט להצטרף אליו.
21/08/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי  
"אין שום דוח, המסמך לא קיים"  /  מירב ארד
ליברמן בעד ביטול מצעד הגאווה  /  עידן יוסף
מנדלבליט לעליון: לפסול את גופשטיין ומרזל  /  איתמר לוין
הימין מסכן את הדמוקרטיה  /  איתן קלינסקי
מערכת בחירות מוזרה ומשונה  /  צ'לו רוזנברג
גם בלוף וגם אבסורד  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרנקל. רווחים עצומים [צילום: אתר ועידת הנשיא]
תומר קורנפלד
עסקות שבוצעו מחוץ לבורסה בסכום של כ-65 מיליון ש"ח ובמחיר 2400 אגורות למניה הקפיצו את מניותיה של תמר פטרוליום    שער המניה נסגר במחיר הגבוה בכ-60% מעל המחיר בהצעת הרכש שפרסם אהרן פרנ...
איתמר לוין
איתמר לוין
אנושיות, יעילות, בקיאות ותקיפות - כל אלו נמהלים במינון הנכון אצל שופטת העבודה חנה טרכטינגוט, במיוחד כאשר מתייצבים בפניה תובעים נגד הביטוח הלאומי שאינם מיוצגים
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
ההקלה בעייתית [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
גדי חיטמן
מה יעשו כל אותם מילאומניקים שייסיימו תארים עם הכשרה חלקית ולא יתקבלו למקומות עבודה, כי החברים שלהם לספסל הלימודים הוכשרו "מלא מלא"?
גם בקרב [צילום: צפריר אביוב/AP]
מרדכי שחם
תרומתה של מערכת בקרת-עזר משולבת מגדרית הינה אף מעל ומעבר לתחום החיוני של ביטחון לאומי - "מודל" משולב כזה ישמש גם דוגמה ומופת למישורים אחרים בישראל, ואף למגמה המתעצמת מחוץ לגבולותיה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il