|
רמי לוי. פירות - ברבעונים הבאים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
רשת
רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את המחצית הראשונה של שנת 2019 עם ירידה של 8.1 מיליון שקלים ברווח נקי יחסית למחצית הראשונה של שנת 2018. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע בסוף המחצית הראשונה של השנה לסך של כ-59.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-67.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מן הרשת נמסר כי הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מיישום לראשונה של תקן IFRS16 ומאיחוד תוצאות חברת-הבת קופיקס גרופ שהסתכמו במחצית הראשונה של השנה ביותר מ-11 מיליון שקלים. בחברה טענו כי ההפסדים של רשת קופיקס, שעליהם דווח בסוף השבוע שעבר לבורסה, נובעים מהוצאות חד-פעמיות הקשורות למהלכים עסקיים לשיפור פעילותה העסקית של קופיקס. על-פי הערכת רשת רמי לוי, פעולות אלה צפויות להניב פירות החל מן הרבעונים הבאים.
הכנסות רשת רמי לוי שיווק השקמה במחצית הראשונה של שנת 2019 צמחו בכ-12.3% לכ-2.94 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.62 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת שלושה סניפים חדשים לרשת - בעזריאלי חיפה, בעטרות ובאשקלון צפון, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, ומעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.46%.
המכירות למ"ר במחצית הראשונה של שנת 2019 הסתכמו בכ-30.28 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-31.02 אלף שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות למ"ר, בניגוד לעלייה האמורה בפדיון חנויות זהות, נבעה בין היתר מפתיחת סניפים חדשים המתאפיינים במכירות למ"ר הנמוכות מהממוצע בשל הליך הדרגתי בהשלת הסניפים.
בחודש יוני האחרון חילקה רשת רמי לוי דיבידנד לבעלי מניותיה בסך של כ-21 מיליון שקל. זאת לאחר שבחודש מאי החליט דירקטוריון החברה על הרחבת טווח מדיניות חלוקת הדיבידנד ועל הגדלת השיעור המקסימלי של הדיבידנד מ-75% מהרווח הנקי השנתי ל-95%.