מחלקת הים של נמל חיפה תהפוך לחברת-בת של חברת נמלי ישראל ו-110 עובדיה יעברו לעבוד בחברה זו, שהיא בבעלות ממשלתית מלאה. כך קובע הסכם עליו חתמו (יום ג', 27.8.19) נציגי המדינה והעובדים, ומטרתו לקדם את התחרות בתחום הנמלים. לדברי הצדדים, ההסכם יאפשר הכנסת אוניות לכל הנמלים באיזור, כולל הנמל החדש הנמצא בבנייה ואמור להתחיל לפעול בעוד שנתיים.
על ההסכם חתמו מנכ"ל נמלי ישראל, שלמה ברימן; מנכ"ל נמל חיפה,
מנדי זלצמן; יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד; יו"ר איגוד עובדי התחבורה,
אבי אדרי; נציגי משרדי התחבורה והאוצר וועדי עובדי מחלקות הניתוב והגוררות. על-פי ההסכם, כל עבודות הניתוב והגרירה של האוניות במפרץ חיפה - לרבות בנמל המפרץ החדש - יבוצעו באופן בלעדי על-ידי החברה החדשה ועובדיה, לכל הפחות עד שנת 2054. ההסכם מבטיח, כי חברה זו תישאר ממשלתית ופעילותה לא תופרט.
הצדדים סיכמו, כי העובדים ימשיכו להיות מועסקים בהתאם לכל תנאי ההעסקה והשכר הנוכחיים שלהם. בנוסף סוכם, כי כל התמורות שהיו אמורות להינתן לעובדים על-פי הסכם 2005 בנמלים, יינתנו מיד עם המעבר לחברת-הבת. לעובדי דור ב' (העובדים החדשים יותר) יינתן ביטחון תעסוקתי של עשר שנים החל מפתיחת התחרות במפרץ. החברה החדשה תקים בנק של ימי מחלה, שישמש עובדים שיאבדו את הכשירות לעבוד.
ביצוע ההסכם עדיין מותנה באישור דירקטוריון חברת נמלי ישראל. חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה טרם סיכמו את הפרטים הנוגעים להעברת הפעילות בין החברות, כולל העברת הנכסים הקשורים לפעילות מחלקת הים והתמורה לה תהיה זכאית חברת הנמל.