בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תחבורה ציבורית. ירידה ברמת השירות
|
|
|
משרד התחבורה מודה לראשונה:
|
|
|
|
עלייה בביטול נסיעות ובאיחורים
|
מנהלת בכירה ברשות לתחבורה ציבורית חושפת נתונים עגומים על מצב התחבורה הציבורית ועל ירידה באדיבות נהגי האוטובוס ● לנוכח החסמים מצד רשויות מקומיות הממשלה תיזום חקיקה שתתן פטור למתקני מנוחה לנהגים
|
ערב הקמתה של ממשלה חדשה, פורסת נעה אבירם, מנהלת אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, תמונת מצב עגומה על מצב התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהודאה ראשונה מסוגה, שחושפת בגלוי בכינוס בתל אביב (יום ה', 19.9.19) את החסמים והקשיים. בצל שבעה מכרזי הפעלה של תחבורה ציבורית התקועים בבתי משפט, קיים מחסור ההולך ומחריף של כ-3,000 נהגי אוטובוסים, למרות מאמצי משרד התחבורה לצמצם את החוסר. המשמעות של זה היא מיידית ומורגשת בשטח. "אנחנו יודעים שיש עלייה באי-ביצוע של נסיעות, עלייה באיחורים של נסיעות וירידה באדיבות של הנהגים. זה אולי לא ה'חומר' הכי איכותי שהיינו רוצים, אבל זה התוצר של המגבלה", הודתה אבירם. הדוברת ציינה כי למרות שיפור ההכשרה והעלאת שכר הנהגים במאות שקלים בשנים האחרונות, קשה לשמר את כוח האדם בעיקר בגלל נקודות הקצה של הקווים בהן הם אמורים לנוח, להתפנות ולשתות קפה. "היום יש לנו 100 מבנים למנוחת נהגים שאנחנו יודעים היכן אנחנו רוצים להציב אותם, אבל עד היום הצלחנו להציב רק אחד - בגבעת זאב. אני מקווה שנצליח לפצח את האירוע הזה מול הרשויות המקומיות. במקביל, אנחנו מבינים שאם המשרד רוצה לקדם את זה, עליו לקחת את האחריות והסמכות אליו, ולשנות את החקיקה כך שיהיה פטור מהיתר בהצבת מבנים כאלה. יש פה חסם אבל גם הזדמנות. מי שהיה ביום שהציבו את המבנה בגבעת זאב, ראה את התודה וההוקרה של הנהגים ושל התושבים, שזה מחולל שינוי עבורם".
|
|
נעה אבירם
|
|
|
אבירם התייחסה לחניון 4/9 בצפון ירושלים שנחנך לפני כשבועיים המיועד לאוטובוסי התחבורה הציבורית, כולל כאלה חשמליים, ומחליף את זה הנמצא מאחורי בנייני האומה. "עיריית ירושלים מתכננת שם מרכז עסקים, מרכז תיירות ומרכז תחבורתי של רכבות קלות וכבדות. חניוני אוטובוסים עבורה הם עצם בגרון וצריך לפנות אותם. במשך שנים ארוכות אנחנו מחפשים שטחים חלופיים. אין הרבה שטחים פנויים, ודאי שלא עירוניים ובמיקומים טובים שלא ייצרו קשיים תפעוליים ובזבוז של זמני הנסיעות. בסיוע העירייה ורשות מקרקעי ישראל הצלחנו למצוא ארבעה מתקנים חלופיים, וזה יביא אותנו לתוספת של כמה עשרות חניות בירושלים, תוספת של מבני ריענון לנהגים. אבל מה לעשות שמאז 2014 הנושא תקוע בגלל סבך ביורוקרטי ותביעות משפטיות מצד תושבי השכונות הסמוכות. זה מייצר לנו קשיים גדולים מאוד". מנהלת אגף בכיר תח"ץ אמרה כי המשרד רואה את העתיד באוטובוסים חשמליים, שאותם לדבריה ניתן להסיע גם מתחת לקרקע, בניגוד לאוטובוסי דיזל הסובלים מפליטות ומזהמים את האוויר. אבירם: "נכון שהעלויות הן מעט לרעת הרכב החשמלי, אך בטווח הארוך מתחילים להשתוות. חוויית הנסיעה נוחה ושקטה יותר, גם עבור מי שמחוץ לאוטובוס. אנו מסדירים הלימה בין רכש האוטובוסים לתשתית שתכלול טעינה חשמלית. טווחי הנסיעה של האוטובוסים הנטענים קצרים, וצריך לוודא שנקודות הטעינה יהיו קרובות כדי שלא יצטרכו לנסוע פחות". "באופן יחסי לעולם, אנחנו במצב לא רע. אבל העולם רץ קדימה", הסבירה. "מדינות כמו הולנד, ערים כמו לוס אנג'לס קבעו לעצמן יעדים שאפתניים של כניסת רכבים נקיים - בין 50 למאה אחוז של כלי הרכב שיירכשו בשנת 2025. גם השר בצלאל סמוטריץ' קבע שהיעד של ישראל לשנה זו הוא ש-60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים. המרחב העירוני יהיה כזה שנעים להיות בו. זה שינוי דרמטי. כדי להגיע לכך דרוש תהליך סדור של הצטיידות, פיזור, אסדרה וכו', נושאים שלהם גופים ממשלתיים רבים. זה חזון שאפתני, אבל אנחנו כאן כדי להגיע אליו", דברי אבירם.
|
|
תאריך:
|
20/09/2019
|
|
|
עודכן:
|
20/09/2019
|
|
עידן יוסף
|
עלייה בביטול נסיעות ובאיחורים
|
|
אבן דרך נוספת בהשלמת החיבור הרכבתי בין ירושלים לתל אביב. נסיעת רכבת ראשונה בוצעה (יום ו', 20.9.19) בין תחנת ההגנה למוסך החשמלי הראשון בישראל, הנמצא בלוד.
|
|
|
חברת קווים צפויה לפטר נהג שהצמיד לחלון האוטובוס שלט שעליו נכתב כי אין לאכול בנסיעה או ללכלך את האוטובוס - ברקע איור הנחזה להיות אנטישמי - חרדי בפאות ארוכות בדמות חזיר.
|
|
|
יחידת האופנועים של המשטרה תחל באכיפת איסור הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית בכביש החוף (כביש 2) ובנתיבי איילון (כביש 20) שני אופנוענים בכל ציר. כך אומרת מנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-אייל. היא דיברה (יום ה', 19.9.19) בכינוס בתל אביב, שם פרסה את תוכנית "נתיב פלוס" - הקצאת נתיבי תחבורה בלעדיים לרכב רב-תפוסה בכניסות למטרופולין תל אביב, במטרה לעודד נסיעה של שני נוסעים ויותר בכלי רכב פרטיים.
|
|
|
מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה יוצא לדרך. משרד התחבורה גיבש תוכנית, ראשונה מסוגה בישראל, הכוללת הקצאת נתיבי תחבורה בלעדיים לרכב רב תפוסה בכניסות למטרופולין תל אביב, במטרה לעודד נסיעה של שני נוסעים ויותר בכלי רכב פרטיים. כך הודיעה מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל.
|
|
|
מאז שעות הבוקר (יום ג', 17.9.19) נרשם סירוב מאורגן להתייצבות לעבודה ל נהגים בסניף האומה, אחד מסניפי אגד תעבורה. מדובר בחלק מהשירות שניתן במעלה אדומים, גבעת זאב ומבשרת ציון. הנהלת החברה בודקת את האירוע ופועלת לצמצום הפערים בלוח הזמנים.
|
|
|
|