הוועדה ליצירת מדריך אתיקה בפרסומות התכנסה ביום חמישי האחרון (6.5.04) לישיבתה הראשונה.
הוועדה דנה בדרכי עבודתה והחליטה כי בשלב ראשון היא מבקשת לזמן מפרסמים וחברות פרסום לדיון על הסוגיות הקשורות בכללי האתיקה לפרסומות. בכך מבקשת הוועדה לקיים שיח עם הגופים הרלוונטיים בענף על-מנת לעמוד על הסוגיות הדורשות לדעתם את התייחסותה.
הוועדה מתכוונת לבקש מהמפרסמים ומחברות הפרסום להביא דוגמאות לתשדירים בעיתים לדעתם.
מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר כי הוא מקווה לשיתוף פעולה וכי מדובר למעשה במדריך אתיקה "אשר מטרתו לשמש את השוק כולו, ולהבהיר את שיקול הדעת הנדרש בסוגיות האתיות הרלוונטיות. מעבר לכך, בכוונת הרשות לכלול במסגרת המכרז לערוץ 2 העתיד להתפרסם בספטמבר 2004, את המדריך האמור".
אחד הנושאים הנוספים שנידונו בוועדת האתיקה הוא התופעה המתרחבת של חיפוש המפרסמים אחרי חשיפה שלא באמצעות תשדירי פרסומות. לאחרונה חלה עלייה משמעותית בשיתופי הפעולה שבין גורמים עסקיים לתוכניות מסוימות. הועדה תידרש לנושא בהמשך עבודתה.
כזכור, מטרת הוועדה ליצור מדריך אתיקה בפרסומות אשר ישמש את כלל העוסקים בענף הפרסום, מדריך אשר ירחיב את כללי הרשות הנהוגים כיום ויתן לעוסקים בתחום קווים אתיים מנחים.
הוועדה צפויה לסיים עבודתה בתוך 3-4 חודשים.
בוועדה מכהנים פרופ' אסא כשר, מומחה לאתיקה, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' דפנה למיש, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב, ומתמחה בהשפעות התקשורת בעיקר על קהל ילדים ובני נוער; פרופ' זאב סגל, מאוניברסיטת תל אביב; דוד טמיר, פרסומאי בכיר ובעל משרד פרסום טמיר כהן.
הישיבה התקיימה בנוכחות מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות, נחמה לאור, סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר, אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה וסיגלי ביטון, ראש אגף פרסומות וסקרים.