|   15:07:40
דלג
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

משחקים בגרעין

הודעתו של ראש סוכנות הגרעין האירנית כי בעוד חודש תהיה אירן חברה במועדון הגרעיני, מלמדת על חששה של אירן מפני תקיפה צבאית קרובה: כך היא מנסה להרתיע את התוקף
18/04/2010  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
ועידת הגרעין שהתקיימה בשבוע שחלף [צילום: AP]

בפקיסטן שוב עלול להימצא מי שימכור, בעבור בצע כסף, נשק, ציוד וידע בתחומי הגרעין, כפי שעשה ד"ר עבד אלקאדר ח'אן, ראש תוכנית הגרעין הפקיסטנית, אשר זכה לחנינה מנשיא פקיסטן הקודם. נוכחותו הגדולה של אלקאעדה במדינה עלולה לסייע לו בהשגת כרטיס כניסה למועדון הגרעיני

יפעת גדות
המטרה: למנוע זליגת נשק גרעיני לידי קבוצות טרור

למען גילוי נאות, יש לציין כי אין לכותב שורות אלה כל מידע שמעבר למתפרסם באמצעי התקשורת, שכן אינו נוהג לקבל מסמכים מחיילות בפיקוד מרכז או מחיילים בפיקוד צפון או דרום. וכך, המידע המובא במאמר זה, כמו במאמריו האחרים, לקוח ממקורות שלכל אדם סביר יש גישה אליהם, והפרשנות הנלווית לו היא אך ורק משלו ואינה מבוססת על תדרוכים והדלפות ממסדרונות הפוליטיקה, שבהם אינו מצוי.

בהזאד סולטאני, ראש סוכנות הגרעין האירנית, הכריז השבוע כי בעוד חודש תהיה אירן חברה במועדון הגרעיני. "מועדון" זה הוא כינוי לקבוצת המדינות בעלות יכולת מוכחת לייצר נשק גרעיני: ארה"ב, רוסיה, צרפת, בריטניה, סין, פקיסטן, הודו, וצפון-קוריאה. ישראל, השומרת על עמימות גרעינית, מחזיקה על-פי פרסומים זרים כ-200 פצצות גרעיניות, ולכן נחשבת כמעצמה הגרעינית השישית בגודלה בעולם.

את הודעתו זו של סולטאני ניתן לפרש בכמה אופנים: האחד - לקבל את הדברים כפשוטם, להבין מהם כי אירן אכן עומדת לסיים בהצלחה את תהליך פיתוחה של פצצה גרעינית וכי בעוד כחודש היא תבצע ניסוי שירעיד את אמות הסיפים של הפוליטיקה הבינלאומית כשיתברר לכל שהיא אומנם חברה חדשה, גם אם בלתי רצויה, במועדון הגרעיני. את ההתבטאות ניתן להבין גם באופן הפוך: אירן נתקלת בקשיים טכניים רבים בדרכה לייצור פצצה גרעינית, וההודעה נועדה להסוות את העיכוב על-ידי יצירת רושם של התקדמות. במהלך 15 השנים האחרונות של המו"מ בנושא הגרעין, פיתחו האירנים יכולת טובה מאוד של יצירת רושם מטעה, לשם שיפור עמדת המיקוח שלהם מול המערב התמים.

אלא שנראה כי יש דרך נוספת להבין את הכרזתו של סולטאני: אירן חוששת מתקיפה צבאית הממשמשת ובאה, וכדי להרתיע את התוקף הפוטנציאלי היא מודיעה על הצטרפותה למועדון הגרעיני, ובכך מרמזת כי המחיר שישלם התוקף על תוקפנותו עלול להיות בלתי נסבל מבחינתו.

חששה של אירן מפני מתקפה נובע מכמה התפתחויות שאירעו לאחרונה במישור הבינלאומי, ובראשן ועידת הגרעין שהתכנסה בוושינגטון, הנתפסת באירן כצעד לקראת הרכבת קואליציה של מדינות שתיקחנה חלק, פעיל יותר או פחות, במתקפה עליה. האירנים בטוחים שמטרתה היחידה של הוועידה היא פיזור מסך עשן מדיני להסתרת ההכנות הצבאיות, כמו העברת תחמושת לאי דייגו גארסיה. מנהיגי אירן אינם מאמינים להכרזות הנשמעות מפי נשיא ארה"ב ושריו, ומשוכנעים כי הממשל האמריקני מנסה כל העת להרגיע אותם באמצעות מסע הונאה אדיר שנועד להסתיר את כוונותיה האמיתיות, התוקפניות, של ארה"ב, "השטן הגדול".

במסגרת הכנותיה של אירן למלחמה שבהתקרבותה היא חשה, היא מגבירה את אספקת הנשק האסטרטגי לחיזבאללה. רק כך ניתן להסביר את הידיעות על העברת טילי סקאד ללבנון, אשר טווח הנפילה שלהם מכסה את כל שטח מדינת ישראל ומאפשר לאירן לפגוע - באמצעות שליחיה בחיזבאללה - בכל מתקן אסטרטגי ישראלי, אפילו כזה הממוקם בדרומה של ישראל. גם סוריה עלולה להצטרף למהלך צבאי נגד ישראל אם אירן תותקף, ובעבר כבר נשמעו התבטאויות בעניין זה. איום לבנוני ואולי גם סורי זה נועד להרתיע את ישראל מנקיטת צעד התקפי נגד אירן, כמו גם את ארה"ב בעלת בריתה.

איפה בדק-הבית של סרקוזי?
ניקולא סרקוזי [צילום: AP]

ללא ספק, הנשיא אובמה מודאג מאוד מהתקדמותה הגרעינית של אירן, לא מחשש לישראל אלא מחשש לארה"ב. הוא חושש שאירן גרעינית תפגע באורח אנוש בשאריות השפעתה של ארה"ב בעולם, לאחר שהמשבר הכלכלי העובר על ארה"ב והסתבכותה בעירק ובאפגניסטן פגעו בה קשות. גם ניסיונותיו לפתוח דף חדש עם העולם הערבי והאיסלאמי לא הביאו עד עתה - תשעה חודשים אחרי נאום קהיר - את הפירות המקווים. ועידת הגרעין נועדה לאחד את כוחות "המדינות שאיתנו" סביב הסכנות הכרוכות באובדן השליטה על שוק הנשק הגרעיני, המתרחב בהתמדה באמצעות זליגת חומרים ואולי אף פצצה מוכנה לידיו של ארגון טרור. זוהי לפחות הגרסה הרשמית של הוועידה שהתקיימה זה עתה בוושינגטון.

לאורך שני ימי הדיונים בה אירן הייתה הנוכח הנפקד: הכל יודעים שאם מדינה כלשהי עלולה להעביר נשק גרעיני - מפצצה ועד מזוודת חומרים רדיואקטיביים - לארגון טרור, זוהי אירן, שכן מזה שנים שזו מממנת, מאמנת, מציידת ומחמשת ארגוני טרור דוגמת חיזבאללה וחמאס הפלשתינים, "ג'יש אלמהדי" בעירק ומיליציית אלחות'י בתימן. גם אלקאעדה, ארגון הג'יהאד העולמי הסוני, שלכאורה אינו קשור לאירן השיעית, קשור לאירן על-רקע משפחתי: בני משפחתו של בן-לאדן נמלטו לפני שנים מאפגניסטן לאירן, והשלטון האירני העניק להם מקלט בטוח.

מקור נוסף לנשק השמדה המוני עלול להיות פקיסטן: במדינה מסוכסכת זו שוב עלול להימצא מי שימכור, בעבור בצע כסף, נשק, ציוד וידע בתחומי הגרעין, בדיוק כפי שעשה ד"ר עבד אלקאדר ח'אן, ראש תוכנית הגרעין הפקיסטנית, שמכר ציוד, תוכניות הנדסיות וידע טכני גרעיני, לכל המרבה במחיר. ח'אן קיבל חנינה מהנשיא הפקיסטני הקודם, פרווז מושרף - חנינה העלולה לעודד אחרים בפקיסטן לפעול בדרך שבה פעל ח'אן. התפוררות המדינה ואיבוד שליטתה על מחסני הגרעין ועל מקומות הייצור עלולים לשחק לידי אותו סוחר, ונוכחותו הגדולה של אלקאעדה בפקיסטן עלולה לסייע לארגון הטרור המסוכן ביותר לשלום העולם בהשגת כרטיס כניסה למועדון הגרעיני. העובדה שאין הוא מדינה מקנה לו חסינות מפני נקמת העולם, גם אם יצליח להבריח ולפוצצה בלב עיר מרכזית באחת ממדינות המערב.

ועידת הגרעין בוושינגטון נועדה גם להעביר מסר לכל הגופים הבינלאומיים - מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ועד למועצת הביטחון של האו"ם - שאם אלה לא יפעלו באופן נמרץ והחלטי נגד אירן, יקום גוף חדש על בסיס ועידה זו ויעשה את הדרוש: הטלת סנקציות, סגר ימי ואווירי ואולי אף יצירת מטרייה בינלאומית למתקפה צבאית נגד אירן. זו גם הסיבה לכך שאובמה הביא לוועידה את מנהיגי סין ורוסיה: כדי שייווכחו כי יש הסכמה בינלאומית נגד הפרויקט הגרעיני האירני ויתחילו לשתף פעולה עם ארה"ב בעניין הסנקציות על אירן.

מטרה נוספת של אובמה בכינוס הוועידה הייתה יצירת רושם שהוא עושה משהו, וזאת לאחר שבמשך חודשים מטיחים בו מתנגדיו - מבית ומחוץ - שהוא מדבר השכם והערב על סכנת הגרעין האירני, אך אינו נוקט שום צעד ממשי נגד אירן. יתר על כן, נכשלו כל ניסיונותיו לשכנע את שליטי אירן לשבת עם נציגי ארה"ב למו"מ רציני בעניין הגרעין, שיביא להפסקתם של העשרת האורניום ושל בניית כור הפלוטוניום. חוסר המעש האמריקני כלפי אירן גורם לחרדה אמיתית בקרב מדינות ערביות רבות דוגמת מצרים, סעודיה, אמירויות המפרץ וירדן - כולן בעלות בריתה של ארה"ב, ורובן ספקיות נפט שאמריקה כה תלויה בו. התצלום המשותף של משתתפי הוועידה נועד ליצור רושם שאובמה הקים באמצעותה גוף בינלאומי חדש שיהיה בכוחו לעשות את מה שגופים בינלאומיים קיימים לא הצליחו. ללא ספק, ועידה זו תספק חומר רטורי רב לדובריה הבכירים של ארה"ב, שינסו להוכיח כי הצליחו לעשות משהו לעצירת הצנטריפוגות של האייתוללות.

אחד הנאומים החשובים והכנים שהושמעו בוועידה היה זה של ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת, שבו הובע החשש כי ישראל תתקוף את אירן והושמעה הקריאה להפעיל נגד אירן נמרצות את נשק הסנקציות. טוב יעשה אפוא סרקוזי אם יבדוק היטב את עסקיהן של חברות צרפתיות עם אירן ואת השקעותיהן בה בחיפושי נפט, בהפעלת שדות נפט ובתעשיות הפטרוכימיות והאחרות. אם הוא אכן רציני בדבריו, עליו להתחיל את בדק הבית בתוך ביתו פנימה, ולשם כך אינו זקוק להחלטות מועצת הביטחון ולסנקציות בינלאומיות. דברים אלה נכונים גם לאנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, ובעצם לכל מנהיגי מדינות אירופה, המצהירות בגלוי על דאגתן לנוכח ההתפתחויות בתחום הגרעין והטילים האירניים (שהטווח שלהם כבר מגיע למערב אירופה) ואילו במסתרים ממשיכות לחתום על חוזים שמנים עם חברות בדובאי, באבו-ד'אבי ובשארג'ה, שהכל יודעים כי הן בבעלות משמרות המהפכה האירניים. הצביעות האירופית בנושא מחזקת אצל שליטי אירן את התחושה שלמרות ההצהרות המתלהמות של נשיא צרפת, שום צעד רציני לא יינקט נגדם, לפחות לא בשלב הנוכחי.

אך המסר החמור ביותר של הוועידה, שמקורו בבית הלבן, הוא שהסכנה הגדולה ביותר לעולם היא כי נשק גרעיני יגיע לידי ארגון טרור. ממסר זה משתמע כי הוועידה אינה רואה במדינות כמו אירן איום אמיתי ומיידי לשלום העולם. אם אכן זו הייתה כוונתו של אובמה, הרי שניתן לפרשה כוויתור אמריקני על ניסיונותיו לעצור פרויקט הגרעין האירני, וכהודאה בכך שאירן התגברה על כל ההתנגדות העולמית והצליחה לכפות את עמדתה על כל הגופים הבינלאומיים, על אירופה ועל ארה"ב. במקום להגדיר את אירן כמדינת טרור ובכך לכלול אותה בכפיפה אחת עם אלקאעדה, חיזבאללה, חמאס, ג'יש אלמהדי ועמיתיהם הטרוריסטים, החליט אובמה לפטור את אירן מהשיוך לכוחות הסכנה ולשחרר אותה מאחריותה לטרור המתמשך בזירות רבות בעולם. אין זה מקרה שבתקופה האחרונה מתרבים הקולות הקוראים להכיר באירן כמדינה גרעינית, ולפעול איתה כבר כיום כמדינה החברה במועדון הגרעין.

שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס אמר השבוע שאירן רחוקה עדיין מרחק רב מהיכולת להרכיב פצצה גרעינית. אלא שדברי גייטס מזכירים את הדוח המשותף לכל זרועות המודיעין האמריקניות - 16 במספר - שפורסם בשנת 2007 וקבע כי אירן חדלה ממאמציה לייצר נשק גרעיני, דוח אשר איפשר בזמנו לנשיא בוש להשתחרר בכבוד מהתחייבויותיו המפורשות לפעול בנחרצות נגד פרויקט הגרעין האירני. לפני מספר חודשים פורסם דוח מעודכן של קהילת המודיעין האמריקנית שבו היא חוזרת בה מקביעתה משנת 2007, וגורסת כי אירן ממשיכה - ובעצם מעולם לא הפסיקה - במאמציה לייצר נשק גרעיני. על-רקע זה יש לראות את דברי גייטס כניסיון של הממשל להרגיע את הדואגים ולשחרר את אובמה - לפחות לזמן מה - מהתחייבויותיו הפומביות למניעת התגרענותה של מדינת האייתוללות.

וכדי לשכנע את העולם שוועידה זו היא צעד רציני וחשוב לשלום העולם, קבעו חבריה לשוב ולהתכנס בעוד שנתיים. אם הוועידה אכן תביא ליישום פעולות אמיתיות, נחרצות ומתואמות בין מדינות העולם לעצירת ההתגרענות של אירן, אזי היה טעם לכינוסה, אך אם תימשך מגמת הבטלנות העולמית כלפי אירן, המסתתרת מאחורי מילים והצהרות, אזי הוועידה לא רק שלא קידמה את העולם אלא הסיגה אותו אחורה.

עושים לחמאס מה שחמאס עשה לאש"ף

כישלון חמאס לאחד את השורות עם אש"ף ממאיס את הפוליטיקה על ציבור רחב, הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון. רבים אינם מאמינים לאיש, והתסכול גדול, הן בשל כישלון הניסיונות לאחד מחדש את הזירה הפלשתינית, והן בשל היעדר אופק מדיני

ברצועת עזה הולכת ומתגברת תופעת הארגונים האיסלאמיים המאתגרים את שלטון חמאס, והמתגדרים בכינויים "צבא האומה", "צבא האיסלאם", "צבא תומכי אללה" ועוד שמות מנופחים מעין אלה. ארגונים אלה מונים כמה מאות חמושים, שכולם רואים עצמם נאמנים לאיסלאם ולמצוות הג'יהאד, לעומת אנשי חמאס שעברו משלב הג'יהאד לשלב השלטון. ארגונים אלה אינם מצייתים להוראות נצירת האש שהעבירה להם ממשלת חמאס, והם ממשיכים בניסיונותיהם לפגע בחיילי צה"ל המפטרלים לאורך הגדר ומנסים למשוך אותם למארבים בתקווה לחטוף חייל ישראלי וכך לכפות את עצמם על חמאס. נראה שאחד מהארגונים הללו הוא הגורם לאזהרת המסע החמורה שפרסם השבוע המטה ללוחמה בטרור ולקריאתו לכל הנופשים הישראלים בסיני לחזור לישראל באופן מיידי.

למרות זאת, בדרך כלל ממשלת חמאס אינה פועלת בנחרצות נגד ארגונים אלה. לפני כשנה חיסל כוח הביטחון של חמאס יותר מ-20 פעילים של "צבא תומכי אללה" שהתבצרו במסגד אבן תימייה ברפיח, אך הברוטליות שהתלוותה לחיסול הקבוצה עוררה ביקורת קשה ונרחבת נגד חמאס. נראה כי ממשלת חמאס מחפשת דרכי הידברות עם הקבוצות הללו, כדי לאפשר להן פעולה "על אש קטנה" מבלי שיאתגרו את שליטת חמאס בשטח: מדי פעם שיגור קסאם או שניים לעבר ישראל, הטרדת מסעדות הפותחות בערבים את דלתותיהן בפני בני נוער, וידוא של לבוש איסלאמי ראוי אצל הנשים העוברות ברחוב ושפיכת היין שמחזיקים בחנויותיהם הנוצרים הבודדים שנותרו בעזה לעיני העוברים ושבים.

אלא שאנשי חמאס שוכחים, כי מה שאנשי הקבוצות הללו עושים לחמאס עשו הם בדיוק לאש"ף לפני 20 שנה, כאשר האידיאולוגיה הג'יהאדיסטית הייתה נר לרגליהם. כיום, כשהכיסאולוגיה גוברת על האידיאולוגיה, הופכת תנועת חמאס לארגון שכל תכליתו היא השלטון ומנעמיו, תקציביו, מינוייו, סמכויותיו, משכורותיו, ואף שוחדיו. לפני כמה שבועות פורסם כי כמה מבכירי חמאס האמורים לחיות ממשכורת צנועה רכשו וילות ודירות פאר בעזה, ועתה שואלים שם כיצד הם הצליחו לרכוש נכסים מפוארים כל כך כשמשכורתם נמוכה כל כך.

כישלון חמאס לאחד את השורות עם אש"ף ממאיס את הפוליטיקה על ציבור רחב, הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון. רבים אינם מאמינים לאיש, והתסכול גדול, הן בשל כישלון הניסיונות לאחד מחדש את הזירה הפלשתינית, והן בשל היעדר אופק מדיני. זו הסיבה לכך שבימים אלה נוטים אנשים להתגדר בהישגים הכלכליים ביהודה ושומרון, שאותם ניתן להציג, לעומת אי-ההישגים במישור הלאומי והמדיני.

גם ועידת הפסגה שהתכנסה בלוב לפני כחודש לא שיפרה את מצב הרוח הפלשתיני: חמאס לא השתתף, ומרבית המנהיגים לא כיבדו בנוכחותם את אבו-מאזן, שנאם לפרוטוקול. כולם האשימו את הפלשתינים בתקיעת הפוליטיקה הערבית בביצה הפלשתינית בעוד שהבעיה העיקרית היא אירן. "האחים" הערבים האשימו את אבו-מאזן בכך שהממשל האמריקני קושר בין הזירה הפלשתינית לזו האירנית, ואי-ההתקדמות בעניין הפלשתיני נותן לאובמה אמתלה שלא לטפל כראוי באירנים. בימים טרופים אלה, אין דבר חמור יותר עבור סעודיה, מצרים, ירדן ובעיקר - מדינות המפרץ. לכולם נמאס מהפלשתינים וממלחמותיהם הפנימיות שאינן מסתיימות.

ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  18/04/2010   |   עודכן:  18/04/2010
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משחקים בגרעין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.העליון
18/04/10 22:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תיאודור הרצל (בנימין זאב) נולד בבודפשט ב-2 במאי לפני מאה וחמישים שנה. לקראת יום העצמאות, חזרתי לקרוא את המניפסט שכתב, מדינת היהודים. 49 עמודים בסך-הכל, כתובים בשפה מליצית, מיושנת ובה תחזית אוטופית לחלוטין. בכל זאת משעשע לגלות פה ושם פסקאות אקטואליות, שהרצל כתב כשהגה את רעיון מדינת היהודים ואף לא ידע אם היא תקום בארץ ישראל.
18/04/2010  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בתמרוניו בין תריסר עניינים מסובכים ברחבי העולם, הנשיא ברק אובמה עמוס מאוד. אך למרות כל אלה, נראה כי יש לו אובססיה לעניין אחד: הסכסוך הפלשתיני-ישראלי.
18/04/2010  |  משה דן  |   מאמרים
גם השנה ביום הזיכרון קבוצה של אנשי רוח, יהודים וערבים, עושים את המעשה היפה של סלילת גשר, בו הם מבקשים לציין ולכבד את הכאב ואת האובדן בשני הצדדים מאז 1948 ועד היום.
18/04/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
  • איזו מערכת נפשית עומדת מאחורי הדחפים ואיזו עומדת מאחורי ריסונם, גם במחיר כלכלי או אחר?
18/04/2010  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
אופייני הוא הסיפור על היהודי העני מרוד, המתרברב בכך שלוּ היה רוטשילד היה עשיר יותר ממנו, שכן להבדיל מרוטשילד - היה גם ממשיך בעיסוקו כ"מלמד".
18/04/2010  |  דפנה שמורק-נתניהו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
משהו בעניין הדגל עם המגן דוד, אחמד  /  דניאל פרדקין
זה שמכבה וזה שמדליק  /  בועז ארד
איפה הקודש של מלון ארץ הקודש?  /  יובל ברנדשטטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il