|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

ההון חדר עמוק לשלטון

מערכת News 1 מתחילה היום בפרסום סידרת כתבות של אריה אבנרי על דרכי חדירת ההון לשלטון במדינה שתחשוף כיצד פועלות המערכות לפני ואחורי הקלעים באחד התחומים הרגישים במדינה ואיך מסתדר הפאזל (כתבה ראשונה בסדרה)
30/10/2010  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות

המאבק העיקש שניטש בימים האחרונים סביב תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת אינו רק על עמדת כוח פוליטית אלא על אופי השירותים שהוועדה מגישה לאילי ההון הישראלים והזרים במסגרת התופעה הפסולה של ההון והשלטון.

סוד גלוי ומביש הינה ההתרפסות הגוברת וההתבטלות המוחלטת של שרים, חברי כנסת, ראשי ערים ואישי ציבור בפני הטייקונים למיניהם.

במסגרת יחסים הדוקים מדי בין נבחרי ציבור לבין אנשי הכסף הגדול הנוגדים את כללי טוהר המידות הם משרתים אותם עושים כמעט הכול כדי לרצותם ולספק להם את הסחורה המבוקשת מהקופה הציבורית המדולדלת.

השיטה המקובלת הנהוגה בארץ מימים ימימה היא "קח ותן" אלא שהלקיחה של אילי ההון ממשאבי המדינה ואוצרות הטבע שלה עולה מאות מונים על הנתינה החוזרת שלהם לקופת המדינה.

לעומת זאת מגלים אילי ההון נדיבות רבה בהעסקתם של קרובי משפחה של נבחרי ציבור מליגת העל מסוגו של יו"ר ההסתדרות עופר עייני המתחכך עם מיליונרים יותר מאשר עם עמלים.

אישים פוליטיים מרכזיים שפרשו נקלטים בחיקם של הטייקונים הכבדים.ראש הממשלה אהוד אולמרט מצ'ופר כיום היטב ע"י משפחת לבנת ואחרים, שר המשפטים לשעבר חיים רמון נחת בחיקו החם של שלמה אליהו, שר הבריאות לשעבר דני נווה מחובר לנוחי דנקנר, אלי גולדשמידט אצל האחים עופר ואלה רק דוגמאות ספורות, היתר עוד יפורסמו בהמשך.

אם שר התמ"ת פואד בן-אליעזר יפרוש יוכל ללא קושי לקבל עבודה מכניסה אצל האחים עופר שיכירו לו ללא ספק טובה על ההבנות שגילה כלפיהם בתפקידיו המיניסטריאליים והמשכיל בעת הנכונה לא ישתוק.

האחים עופר הוסיפו ומינו בשעתו את החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר ניר גלעד לתפקיד החברה לישראל שבבעלותם כנראה לא רק בגלל כישוריו.

מינוי זה עורר בשעתו סערה ציבורית כאשר התברר שבישראל יש תקופת חימום שמתחילה במהלך הכהונה הממלכתית ותקופת הצינון שבאה אחרי הפרישה לרוב הינה מלאכותית.

הסערה שככה בינתיים בגלל אדישותם של אזרחי המדינה שסבורים משום מה עפ"י הסקרים שההון והשלטון הם תאומים סיאמיים בלתי ניתנים להפרדה.

השבוע פנתה תנועת אומ"ץ אל המפקח על הבנקים רוני חזקיהו וביקשה לדעת אלה אמצעי פיקוח ננקטים נוכח העובדה שהיו"ר החדש של דירקטוריון בנק לאומי דוד ברודט ששימש בעבר הרחוק כממונה על התקציבים במשרד האוצר ובעבר הקרוב חבר דירקטוריונים של החברה לישראל ומקורב לאחים עופר עלול להיקלע לניגוד עניינים חמור.

סוד גלוי הוא שבנק לאומי גילה במרוצת השנים ומגלה עדיין מדיניות של יד פתוחה יוצאת דופן כלפי האחים עופר שלא הפסיקו לצחוק בדרך אל הבנק ובחזרה ועדיין לא חדלים מלצחוק.
(אגב, השבוע ראיתי באקראי את היו"ר הפורש של הבנק איתן רף יוצא ממשרדי החברה לישראל ונראה שהתגמול הנדיב מהבנק לא מספיק לו לגמור את השנה והוא מצפה לג'וב מהאחים עופר).
ואמנם, לשם מימוש עיקרון מביש ומעוות זה נזקקים הגבירים הללו לכמה בעלי תפקידים ממלכתיים וציבוריים בעלי מפתח היושבים על הברזים ומנווטים את דרכי זרימת הכסף הגדול לכיסיהם של הגבירים ובמקביל מגבילים את הזרימה ההפוכה לקופה המדינה.
אחד התפקידים הללו הוא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת שאמור לשמש בתוקף תפקידו שליח ציבור של אזרחי המדינה בפיקוח על החלטות זדוניות של הממשלה לטובת הטייקונים ולא לשמש סרח עודף של שלטון כסף מסואב.

היו"ר הנוכחי של הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, שהיה בעבר דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכיום הוא נימנה על אחד ממקורביו, הוכיח כבר בעבר כמה פעמים כי פניו נשואות לעבר בעלי המאה שעפ"י המקובל במקומותינו ועתה גם בשלטוננו הם אמורים להיות גם בעלי הדעה.

עדות מוחשית ניתנה לפני זמן קצר כאשר ח"כ אקוניס כינס את הוועדה לדיון דחוף בנושא תמלוגי הגז שאמורים לשלם למדינה לקבוצת טייקונים בראשותו של יצחק תשובה. החיפזון בדרך כלל הוא מן השטן אבל במקרה זה נועד לשרת את עגל הזהב.

יו"ר ועדת הכלכלה לא המתין לדיוניה של ועדה ציבורית בראשותו של פרופ' איתן ששינסקי שנתמנתה בשעתו ע"י שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ כדי לבחון אם יש מקום לשנות את שיעור התמלוגים שאילי ההון אמורים לשלם למדינה מקידוחי הגז שנעשים מול חופי המדינה.

ההסכם שנחתם אתם בשעתו הינו מגוחך ואין לו רע ואח או קרוב משפחה אחר באף מדינה אחרת בעולם. הם מתעקשים לשלשל לכיסיהם מיליארדי דולרים מהקידוחים ולשלם למדינה קמצוץ מהם.

המרצע החלוד יצא מתוך שק הכסף: לח"כ אקוניס אצה הדרך אחר שבשבוע הבא מסתיימת תקופת כוהנתו בתום מחצית הקדנציה ועל-פי הסדר פנימי בסיעת הליכוד הוא אמור לפנות את מקומו לח"כ כרמל שמה שמסרב לשרת את כל האדונים בעלי הממון.

תנועת אומ"ץ לא עמדה מנגד וערב כינוסה של ועדת הכלכלה שיגרה אל כל אחד מחבריה מכתב אישי שבו נאמר בין השאר: "לתנועת אומ"ץ הגיע מידע מוצק שעל פיה הופעלו עליכם לאחרונה לחצים כבדים שהיו מלווים גם בהבטחות למיניהן, כמו גם על גורמים אחרים, ביניהם שרים, ראשי סיעות בכנסת וכיו"ב.

תנועת אומ"ץ סבורה שהנושא שעומד לדיון אינו רק השאלה האם אילי ההון צריכים להתחלק עם אזרחי המדינה במשאביה הטבעיים, אלא כיצד ייראו פניה של המדינה בתקופה שבה ההון משתלט בהדרגה על השלטון בדרך שפוגעת בדמוקרטיה ובצדק החברתי במדינה.
נאמנה לעקרונותיה, עמדתה של תנועת אומ"ץ היא שיש מקום לבחון מחדש את התנאים הקיימים חרף ההסכמים הכתובים ולשתף את אזרחי המדינה ברווחים האסטרונומיים הצפויים ממכירת הגז הטבעי.
תנועת אומ"ץ תעמוד על המשמר כדי לוודא שכללי המנהל התקין וטוהר המידות יישמרו ושהלחצים המופעלים על חברי הכנסת לא יהיו כרוכים בפיתויים ובאינטרסים זרים.

כל אחד מכם מצופה לפעול עפ"י מיטב מצפונו ללא תכתיב מפלגתי וללא מורא מאילי ההון ושליחיהם".

ואמנם, את אשר יגורנו בא לפי התסריט המקורי. לישיבת הוועדה הגיע באיחור מופגן הפריץ התורן יצחק תשובה מלווה בלהקת מעודדים לוביסטים ויחצנ"ים שנהגו בחוצפה ערכו רישומים מדבריהם של חברי הכנסת והיוו גורם מאיים ומלחיץ.

אומ"ץ התלוננה כבר בעניין התנהלות נלוזה זו אצל יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולא תרפה מהנושא למרות שריבלין טען לפני כמה ימים באוזני שחופש העיסוק מגביל את יכולתו.

שחקן חיזוק נוסף שהגיע לישיבת הוועדה בנסיבות מוזרות טעונות בדיקה היה השר אלוף (במיל) יוסי פלד שהיה ממונה בשעתו אחרי שחרורו מצה"ל על פרויקטים בניה של תשובה בדרום הארץ, הסתכסך עמו והייתה ביניהם תכתובת קשה.

תשובה טען אז באזני שפלד בא אליו בתביעות כספיות מוגזמות ואילו פלד הבהיר כי הוא דורש את המגיע לו. בסופו של דבר התפשרו השנים מחשש שהמחלוקת תקצין ותפרנס את כותרות התקשורת הכלכלית.

עתה בא פלד לסייע לתשובה במאבק על אי הגדלת התמלוגים למדינה וביקשה להבהיר לחברי הוועדה שתשובה צודק בדרישתו לכבד את ההסכם שיש לו עם המדינה בעניין גובה התמלוגים מקידוחי הגז ולא לשנותו.

פלד נהג על-פי הכלל הבדוק "שלח עוגתך על פני המים".
אין ספק שאם פלד יפרוש במוקדם או במאוחר מהחיים הפוליטיים יזכור לו תשובה את חסדו ותמיכתו ויקלוט אותו מחדש. חברותיו של תשובה היו מאז ומתמיד חממה לנבחרי ואישי ציבור שפרשו ומבקשים לעשות לביתם.

תשובה לא הסתפק בדבריו באוזני חברי הוועדה על התמלוגים מקידוחי הגז של החברות שבהן הוא שולט או שותף עם חברות זרות אלא ביקש שיערך דיון מקביל גם בגובה התמלוגים שמשלם הטייקון יוסי מימן למדינה מאספקת גז טבעי למדינה.

אספקת כמויות אדירות של גז לישראל נעשית באמצעות חברת מרחב שבבעלות מימן בשותפות עם ממשלת מצרים עפ"י הסכם נדיב שנחתם בשעתו עם ממשלת ישראל, מימן הספיק כבר לגרוף רווחים בסך של מאות מיליוני דולרים. מרבית הכמות של הגז הייתה מיועדת לחברת החשמל.

מימן, מבעלי ערוץ 10, נחשב לאחד מאילי ההון המקושרים במדינה. באירועים שהוא עורך בחווילתו המפוארת ביום העצמאות נוהגים להתארח כל ראשי המדינה לצידם של כל המי ומה ולמה ומדוע.
הפריחה העסקית הגדולה של מימן החלה בתקופתו של ראש הממשלה אריאל שרון שעמד בראש משפחה מושחתת שנהנתה לאורך שנים מחסדיהם של אילי הון מקומיים וזרים שהפכו אותם למשפחה עשירה.

איש הקשר בין שרון למימן היה מקורב אליהם מאוד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר אלי לנדאו אדם בעל קופת שרצים עמוסה וחשוד סידרתי במשטרה בפרשות של קבלת שוחד.
שרון ולנדאו לא חששו להתארח בפומבי ביאכטה של מימן יחד עם שבתאי שביט שניהל אז את חברת מרחב ולשעבר היה ראש המוסד שבו עבד בעבר גם מימן עצמו.

לנדאו הפעיל לחצים אסורים על חברי דירקטוריון החברה לחתום על עסקת רכישת הגז המצרי מול המתחרה השנייה לאספקת הגז שנתגלה מול חופי עזה שהינו בבעלות החברה הבריטית "בריטיש גז" בשותפות עם הרשות הפלשתינית.

מי שעמד בדרכם של מימן ולנדאו היה שר התשתיות דאז יוסי פריצקי שזיהה לדבריו את הקשר בין מימן ללנדאו.

השנים החליטו ליירט את פריצקי באמצעות החוקר הפרטי מאיר פלבסקי שהדליף לכלי התקשורת קלטת שממנה השתמע שפריצקי בישל קומבינה נגד שר הפנים דאז אברהם פורז.

הפרשה נחקרה במשטרה פריצקי נאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים למרות שלא הוגש נגדו כתב אישום וכך נסללה הדרך לעסקת הגז המצרית. שרון ולנדאו השיגו את מטרתם.

תנועת אומ"ץ פנתה אז בדרישה להרחיב את החקירה המשטרתית בפרשה זו לאפיקים אחרים של חשד לתגמולי אנשי ההון לאישי השלטון ולבעלי תפקידים בכירים במשק אך בקשתנו לא נענתה.

מאוחר יותר חשף מימן עובדה מאלפת: אחד השותפים הסמויים של החברה הבריטית והרשות הפלשתינית הוא לא אחר מאשר איל ההון היהודי אוסטרי מרטין שלאף מבעלי הקזינו ביריחו וספינת ההימורים באילת המנהל במקביל פעילות עסקית ומדינית מסועפת באזור.

שלאף הטיב עם כמה אישים מרכזיים במדינה ובראשם משפחת שרון ושר החוץ אביגדור ליברמן ובגלל חקירות המשטרה אינו מגיע ארצה.
בימים אלה נחקרת פרשת שוחד נוספת של המשפחה שעל פיה קיבל גלעד שרון סכום של 4.5 מיליון דולר תמורת ייעוץ לקולחוזים מסתוריים ברוסיה. עפ"י החשד המממן היה שלאף. פניותיה החוזרות ונשנות של אומ"ץ לקבלת הבהרות על מועד סיום לא הניבו עדיין פירות.

על האישים הפוליטיים שנשרכים אחרי שלאף נמנים אהוד אולמרט, חיים רמון ואריה דרעי. אישים פוליטיים שונים קיבלו ממנו תרומות לצרכי הבחירות.

אחד מהם היה אהוד ברק בתקופה שבה פעלו עמותות ברק למען בחירתו כראש הממשלה. בפרשה זו נחקר בשעתו היועץ המשפטי של העמותות עורך הדין יצחק הרצוג כיום שר הרווחה המבקש לרשת את מקומו של ברק בראשות המפלגה.

בחקירת המשטרה דאז העדיף הרצוג לשמור על זכות השתיקה והיו לו כנראה סיבות רעות לכך.

אחד מנציגיו של שלאף הוא לא אחר מאשר שמעון שבס, שהיה בעבר מנהל משרד ראש הממשלה בתקופתו של רבין. שבס הועמד לדין באשמת הפרת אמונים.

עד היום לא ברור מדוע החליט ברק בתקופה שבה כיהן כראש הממשלה להורות להעביר את שדות הגז שמול עזה שהיו בשליטת ישראל לידי הרשות הפלשתינית מבלי שהביא את העניין הרגיש לאישור הממשלה.
עוד נחזור בהרחבה במסגרת הסדרה למעורבות המסועפת והמסוכנת של שלאף במערכות השלטון בישראל.

אומ"ץ פנתה בשעתו אל מבקר המדינה בדרישה לערוך בדיקה יסודית אך נענתה שחלף זמן רב מדי.

כך או אחרת חקירת המשטרה בחשד לקבלת שוחד בפרשת הגז הטבעי מהחברה המצרית ישראלית עלתה על שרטון ושרון ולנדאו נחלצו ממנה.

משרד מבקר המדינה לא בדק מחדש באורח יסודי את החשד נגד שר הביטחון אהוד ברק והוא יצא ממנה ללא פגע.

ברק אמר לי בשעתו על כך: "פעלתי כשורה בעניין הזה ולא הייתה לי כל טובת הנאה אישית" .אשרי המאמינים. אני לא נימנה עליהם כל עוד לא נערכה חקירה יסודית.

חזרה לגז הנוכחי מתוצרת ישראל.

מיד אחרי שהנושא עלה על סדר היום פניתי אל נתניהו מטעם אומ"ץ וביקשתי שיבהיר לנו את עמדתו. ראש הממשלה השיב כי הוא ממתין לסיכום דיוניה של ועדת ששינסקי.

בימים האחרונים אחרי שהתברר שנתניהו פועל להארכת תקופת כהונתו של חבר הכנסת אופיר אקוניס ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת מסיבות שלא קשה לנחשן פניתי אליו פעם נוספת בנדון.
בפניה נאמר בין השאר: "עניינו של מר תשובה נדון בימים אלה בוועדת הכלכלה של הכנסת, תוך מאבק תקשורתי חריף. בשעתו הבטחת לחבר הוועדה ח"כ כרמל שאמה (התומך בהגדלת התמלוגים) כי הוא יכהן כיו"ר הוועדה בתום השליש הראשון לכהונת הממשלה, במקומו של ח"כ אופיר אקוניס (המתנגד להגדלת התמלוגים) ונחשב למקורב אליך.

והנה בשעה שהגיע מועד החילופין הצעת לח"כ שאמה תפקיד חלופי של סגן שר ובלבד שיוותר על תפקיד יו"ר הוועדה.

עצם ההצעה מעוררת תהיה האם יש בכוונתך להגדיל את ההוצאות מתקציב המדינה לצורך מימון משרה נוספת בלתי חיונית של סגן שר רק כדי לאפשר לאילי הון דריסת רגל חופשית בוועדת הכלכלה?".
בעקבות שליחת המכתב הודיע לי ח"כ אקוניס שהוא בעצם כן תומך בהעלאת התמלוגים אך בדרך של מיסוי.

רק תמימים מאמינים שאילי ההון והטייקונים משלמים את מלוא המס שנדרש מהם בדומה לאזרחים מן השורה.

באמצעות תרגילי מס, הטבות למיניהן, טריקים ושטיקים מבית מדרשם של מומחים הם מפרישים לשלטונות המס פחות ממה שהיו אמורים לשלם.

על-רקע ההתמסרות של אישי השלטון בארץ לאילי ההון כדאי אולי לסיום לצטט דווח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם בימים אלה שחושף ממצאים עגומים המלמדים על הרחבה עצומה בפערים החברתיים ובאי השוויון במדינה ועל התגברות העוני במדינה בשנים האחרונות לממדים מדאיגים.

כיום למעלה מ 20 אחוז של המשפחות בארץ חיות בעוני ברמה זו או אחרת. כל מילה נוספת מיותרת.

תאריך:  30/10/2010   |   עודכן:  30/10/2010
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבין היה זייפן חינני. כשהוא דקלם את "שיר לשלום" בקול הבס העמוק שלו, היה בו יופי של חספוס. אני מדמה אותו בעיני רוחי משתתף בעצרת לזכרו ומדי פעם מעווה את שפתיו בחיוך הביישני שלו, מסמיק טיפה אדומה ממחמאה, או ממחוות גוף, פוכר אצבעותיו, אות וסימן למבוכה, ממתין בחוסר סבלנות לסיומה של העצרת.
30/10/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
אין ספק כי הדרך בה בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנסח את נאומו בכנסת ביום ד' האחרון לציון 15 שנה לרצח יצחק רבין, הייתה ראויה בהחלט. כי מה יכול להיות יאה יותר מציטוט מעיקרי דבריו האחרונים שנשא רבין מעל דוכן בית המחוקקים אל נבחרי העם? אולם למרבה הצער, לא השכיל נתניהו להבהיר בעוצמה מספקת מספר היבטים כבדי משקל הטעונים הבהרה אודות מה שמכונה "מורשת רבין". בכך הוחמצה הזדמנות ממלכתית נדירה לפזר את ערפל הכזבים וההטיות, העוטה "מורשת" זו, שכה נוצלה לרעה בעשור ומחצה האחרונים.
29/10/2010  |  מרטין שרמן  |   מאמרים
ב-20 באפריל 1799, במהלך הטלת המצור על עכו, סבר נפוליאון הראשון כי הוא מרוחק מהלך יום מירושלים, וצפה כי עם כיבושה, הוא יכריז על עצמאותה של מדינת היהודים. לפיכך, הוא חיבר הצהרה, בהנחה שהוא אכן יוכל להכריז ביום המחרת על המדינה היהודית, בירושלים. לרוע המזל (ואולי היה זה רצונו של האל) עצרו האנגלים התקדמותו של נפוליאון, שנאלץ לסגת. הצהרת נפוליאון לא הוכרזה מעולם, והיא המשיכה להיות גנוזה בארכיונים הצרפתים, ואיש אינו דן בה יותר.
29/10/2010  |  ציונה בודנסקי  |   מאמרים
צרפת כורעת תחת עול החובות המאיים לקבור את כלכלתה תחת הררי התחייבויות להטבות סוציאליות שאין להן כיסוי. הנשיא סרקוזי מנסה להקל במעט את נטל החובות המתקרב ל-2 טריליון דולר שהם כ-80 אחוז מן התל"ג הצרפתי. נוכח המציאות הקשה של אי-יכולת לעמוד בתשלומי הקצבאות והפנסיה, ביקש סרקוזי לשנות את החוק הקובע את גיל הפרישה ולהעלותו לגיל 62. צעד זה הוציא את האיגודים המקצועיים לרחובות והוביל לגל מהומות הרסני.
29/10/2010  |  בועז ארד-ארדר  |   מאמרים
נחמן פביאן מראיין את ד"ר ענת קורץ:
29/10/2010  |  נחמן פביאן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il