|   15:07:40
דלג
  מרגלית מולנר גויטיין  
יוצרת סרטים, עיתונאית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מחאת ההמונים ומחאת הקרחון 'רמזור'

על הקשר בין ארטיק נוזל שצבעו לא יורד בכביסה לבין התנהלות מול החברות הגדולות והתייחסותן לבעיות של האזרח מן השורה. במאבק הנוכחי של המוני העם נוכיח כי אפשר לנצח אותם
01/08/2011  |   מרגלית מולנר גויטיין   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
מחאת האוהלים. ממחיש את הייחסות הטייקונים לחברה [צילום: פלאש 90]

מחאת העם מגיעה לכל בית ונוגעת בצרכים האולטימטיביים שלנו. זה החל אומנם בקוטג', אבל זה רק סמל. המחאה היא על יוקר המחייה בארץ, וזה מתחיל במזון הבסיסי ונמשך בדיור, בתחבורה ציבורית ופרטית (מחירי הרכב בארץ מהיקרים בעולם), במחירי הדלק ועוד. אחת מהצעות הייעול של האוצר היא לייבא מוצרים ולהגדיל את התחרות. הבעיה היא שהיבואנים ורשתות השיווק שוב יקבעו את מחירם (הגבוה), ואיך תהיה כאן בתחרות? היבואנים יקבעו את המחיר בעצמם והקרטל יימשך.

מנכ"ל משרד האוצר חיים שני התפטר היום (31.7.2011) מתפקידו על-רקע חילוקי דעות עם שר האוצר יובל שטייניץ. ההודעה על התפטרותו של שני הכתה בהלם את צמרת האוצר. היא באה בהמשך להתפטרות ראש אגף תקציבים באוצר, אודי ניסן, והמשנה לראש האגף, רותם פלג. מדובר גם במכה קשה לשר האוצר, שהביא את שני למשרד. כדאי לזכור כי שטייניץ, שבא מתחום הפילוסופיה, נבחר לאוצר בזכות עזרתו לנתניהו בבחירות. האם לא הגיע הזמן ששר אוצר יבוא מתחום הכלכלה?

העיתון הכלכלי דה מרקר כותב היום (31.7.2011) : "בסוף השבוע דווח כי הזעם בלשכת ראש הממשלה גבר לקראת סוף השבוע, נוכח חוסר האונים שמשדר האוצר. התחושה היא כי האוצר מעדיף לנקוט בשיטת ה"שב ואל תעשה", מתוך הערכה שהסערה תסתיים בקרוב. דוגמה לכך היא כי מאז החל משבר הקוטג', לא כינס שר האוצר ולו פעם אחת את המועצה המייעצת שלו, כדי לשמוע מחבריה - אנשי אקדמיה ועסקים - כיצד נחלצים מהמיצר".

"שר האוצר ובכירי האוצר התחילו להפנים בשבוע שעבר כי בסופו של יום, הם אלה שיצטרכו לספק את התשובות לתסיסה הציבורית הגוברת של מעמד הביניים המקופח, ואת השתלטות התסיסה על סדר היום. במשרד מתחזקת ההערכה כי לא מן הנמנע ששר האוצר יובל שטייניץ יצטרך לשלם בכיסאו על חוסר האונים שמגלה משרדו בימים האחרונים".

בתקשורת נאמר בביקורתיות כי ראש הממשלה "נלחץ" לאור המצב. להפך. היינו מודאגים אם לא היה נלחץ. יש סיבה טובה להרגיש את כובד המשקל של המרד החברתי/כלכלי שסוף סוף פרץ החוצה. ורצוי שביבי יתחיל באופציות הניתנות לשיפור מיידי וימשיך בתיקונים ארוכי הטווח. הרי כולם אומרים לנו כי ביבי הוא "איש כלכלה מובהק". הבה נראה זאת.

בנוסף, רציתי להביא כאן דוגמה מובהקת למוצר מיובא במחיר כלל לא מבוטל, בעל פגם , והתייחסות החברה להתראתי על פגם זה. כאשר קרחון "רמזור" של חברת נסטלה המשווק ע"י אוסם נמס - צבעו גורם לכתם על הבגד באופן שלא ניתן לניקוי, ואף הכתים את צלחת הפלסטיק עליו הונח לאחר שנמס במהירות. למותר לציין שקרחון נועד לילדים קטנים וכל הסיכוי שייזל עליהם הוא למעלה מסביר.

התנהלות הדברים ביני לבין יחצ"ני אוסם הייתה מרתקת באינטליגנציה וברצון שלהם לפתור את הבעיה. מילה לא נאמרה על ניסיון לבדוק את הדבר לעומק, אפילו לא התנצלות קלה...

בתחקיר שערכתי על חברת אוסם גיליתי בקווי היסוד שלה (באינטרנט-פתוח לכל) את הצהרותיהם הבאות:

מדיניות איכות בטיחות והגנת הסביבה

קבוצת אסם, מנהליה ועובדיה, רואים באיכות, בטיחות והגנה על הסביבה דרך חיים.

על כן הם חתומים על אמנה המחייבת אותם להיות נאמנים לתקנות בינלאומיות מחמירות אשר מעמידות את החברה ומוצריה בשורה הראשונה מבחינת איכות, גהות בעבודה ושמירה על איכות הסביבה.
אחריות אישית, השגת אמון הצרכנים, שאיפה לאפס נפגעים, פגמים, אירועים ואובדנים ויישום מלא של דרישות המערכת בשילוב עם דרישות החוק הם היעדים אותם מציב לעצמו כל אחד ואחד בקבוצה.
לקריאת אמנת האחריות התאגידית החתומה בידי מנכ"ל הקבוצה, מר גזי קפלן ומשנה המנכ"ל לתפעול, מר מאיר אימבר לחץ כאן.

קוד
התנהלות עסקית

מאז היווסדה ניהלה קבוצת אסם את עסקיה ביושר ובהגינות ותוך ציות לחוק. עובדי קבוצת אסם שותפים להתחייבות זו, ובזכותם המוניטין של קבוצת אסם הוא מנכסיה החשובים ביותר.

מוקד שרות הצרכנים של אסם

אסם כחברת מזון מובילה שחרתה על דגלה את מדיניות איכות השירות, מאמינה כי משוב מציבור הצרכנים הוא נדבך מרכזי ביכולת שלה להמשיך לייצר מוצרים באיכות הגבוהה ביותר. ולכן מקדישה אסם משאבים רבים לאיסוף הערות ושאלות מצרכנים, ולשמירה על רמת האמון של הצרכן.

אסטרטגיית שרות הצרכנים:

  • הקשבה לצרכן והבנת הצרכים שלו.

  • מתן יחס אישי ואכפתי.

  • פיתוח דו שיח משמעותי עם הצרכן.

  • העברת "קול הצרכן" לארגון לקבלת משוב יישומי.

  • שמירה על-כנות ואתיקה עסקית בכל מגע עם הצרכן.

  • לימוד דרישות וצרכים והפקת לקחים.

  • יצירת כתובת יחידה לטיפול בצרכנים.

כל זאת מבוסס על שירות מקצועי ואדיב ברמה הגבוהה ביותר, ובניית מערכת יחסים עם הצרכנים באמצעות מענה מהיר ומדויק על-ידי נציגי שירות מיומנים, מאומנים ומקצועיים.

בתגובה שלחתי את מכתבי הנ"ל:

10.7.2011 בתאריך זה אכלתי קרחון רמזור מגלידות נסטלה. הגלידה נזלה על שמלתי. בכביסה בכל חמרי הניקוי לא הצלחתי להוריד את הכתמים שנשארו על השמלה. לתדהמתי גם צלחת פלסטיק עליה הנחתי את שיירי הקרחון קיבלה כתמי צבע. כנראה אתם משתמשים בצבעי מאכל מחמרים אסורים . מעבר לנזק שנגרם לי- כעיתונאית, ברצוני לפרסם את הידיעה כדי להזהיר את הציבור. אבקש את התייחסותכם המיידית .

כתשובה קיבלתי את התגובה הבאה:

בוקר טוב,
הצבעים שבשימוש במוצר זה הינם צבעים טבעיים המותרים לשימוש: כורכומין, רכז גזר, ירוק כלורופיל (E141), רכז סלק. העובדה שצבע לא יורד בכביסה אינה אינדיקציה לכך שהוא אינו בריא. גם כשבגד מתלכלך מבורשט שעשוי מסלק, יש בעיה בכביסה.

יום טוב,
שירות הצרכנים גלידות נסטלה

הנ"ל הוסיפה הערה בסיום הדיווח לממונים עליה: "האם נגרם נזק: לא" כדי להגן על עצמה העבירה את הפניה גם למשרד פרסום. וכאן נכנס לתמונה מר נדב כהן-קידר, מפרסום גיתם פורטר נובלי . למרות בקשותי לתשובה במייל, מר כהן-קידר עמד על כך שנשוחח בע"פ.

בשיחה עמו שאלתו הראשונה הייתה "אז באיזה עיתון אנחנו מדברים?". כלומר, התייחסותו נבעה רק מעובדת היותי עיתונאית. לאדם הפשוט לא היה סיכוי לתשובה. וזו תשובתו המקצועית: "הצבעים שבשימוש במוצר זה הינם צבעי מאכל טבעיים המותרים לשימוש על-ידי משרד הבריאות. הצבעים הם: כורכומין, רכז גזר, ירוק כלורופיל (E141), רכז סלק.

העובדה שהצבע אינו יורד בכביסה אינה אינדיקציה לכך שהוא אינו בריא. גם כאשר אוכלים סלק טרי או מבושל או תבלין כורכום, ונוצר כתם על הבגד, ישנה בעיה להוריד את הצבע בכביסה.
בברכה,
נדב".

ותשובתי: העובדה שהצבע אינו יורד בכביסה - היא אינדיקציה לכך שלא כדאי לקנות מוצר שמלכלך בגדים ללא תקנה - ולכן למה שאלפי הורים יקנו מוצר כזה? בנוסף, לא ראיתי ילד בן 2-5 (או מבוגר) אוכל סלק או כרכום ביום קיץ חם...

ברגע שהוספתי כי הבעיה היא פרטית, תשובתו נהייתה לקונית עד פוגענית: "אני לא מבין איזה תשובה את מנסה לקבל?" (אני צריכה לספק גם את התשובה?) ולסיכום כותב נדב: אני חושב שעשינו כמיטב יכולתנו לתת לך הסבר עובדתי וממצה לבעיה. אוכל יכול ללכלך בגדים. שאלת על הקשר בין הכתם לבין בריאות המוצר, אני חושב שקיבלת תשובה עניינית וטובה. ובזה תמה ונשלמה אסטרטגיית שרות הצרכנים של חברת אוסם ויחצניה.

אמנם, אין זה דומה לבעיית הדיור, אבל מתקיימים כאן כל גורמי ההתייחסות של החברות השולטות (הטייקונים?) - לבעיות ולהשגות של האזרח מהשורה. במאבק הנוכחי של המוני העם נוכיח כי אפשר לנצח אותם.

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחאת ההמונים ומחאת הקרחון 'רמזור'
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם_1
1/08/11 19:47
 
האזרח הקטן
2/08/11 10:52
2
קונה תמים
2/08/11 12:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התגובות הסרבניות החוזרות ונשנות של "מהיגי המחאה" במדינת תל אביב, והאפיזודה בה ניסו אתמול להביך או להשפיל את רוה"מ, צריכים לשמש תמרור אזהרה לציבור. נראה ש"המנהיגים" מיצו את "סובלנותם" האוניברסלית ואת יכולתם להניע קדימה מהלכים לטובת כלל הציבור, והם מפתחים נטיות סקטוריאליות ונרקיסיזם אישי, שעלולים לפגוע בתנועת המחאה ולשלול ממנה הישגים שהיא בהחלט ראויה להם.
01/08/2011  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
קלוד לנצמן הוא איש גדול מימדים, בעל נשמה ענקית, כושר עבודה עצום ובעל כושר תיאור ספרותי נדיר. כל מה שעשה בחייו הוא גדול ורחב ידיים במימדים מעל הממוצע. הספר האוטוביוגרפי שלו, שתורגם לעברית על-ידי חגית בר עדה ויצא בהוצאת כתר, הוא ספר של למעלה מחמש מאות עמודים, גדושי תיאורים וסיפורים המספיקים לחיים של כמה וכמה אנשים. הכתיבה תופסת את הקורא בגרונו עד חנק ,כך שיש צורך - לפחות לי היה - להפסיק את הקריאה ולהניח את הספר לעתים קרובות כדי לעכל כל סיפור וסיפור מפרשת חייו הדרמתית, הסוערת, המעניינת ויוצאת הדופן.
01/08/2011  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
מזה שבוע מוצפת הארץ במפגינים הדורשים צדק חברתי בנושאים שונים: מחירי הדלק, מחירי הקוטג', מחירי הדיור, שביתת הרופאים ועוד. אחרי עשרות שנים של מחאות, וכמעט כולן בענייני ביטחון (הפגנת מוטי אשכנזי אחרי מלחמת יום הכיפורים והפגנת המילואימניקים אחרי מלחמת לבנון השנייה), סוף-סוף מחאה אזרחית חברתית על המצוקות היומיומיות של מעמד הביניים בישראל.
01/08/2011  |  עפר דרורי  |   מאמרים
כמי ששניים מילדיו עוסקים ברפואה, הייתי ודאי אמור לתמוך בכל לב במחאת הרופאים, ובדרישותיהם הכספיות, אבל!!!. לפי המסורת הסוציאליסטית, שעדיין מקובלת ביחסי העבודה בישראל, דורשת הסתדרות הרופאים תוספות שכר שוות לכולם, כן לכ.ו.ל.ם!!! - הן לרופאי בית החולים והן לרופאי קופת החולים והקהילה.
אין ספק שראש הממשלה נתניהו אשם בהתפרצות גל המחאות החברתיות ברחובות בשבועות האחרונים. יוקר המחייה, מחירי הדיור, הריכוזיות במשק והתחושה של האדם ברחוב שקשה יותר ויותר 'לסגור את החודש', אלו נושאים חשובים המעיקים על רוב אזרחי ישראל. אולם, נושאים אלו אינם קשורים בהנהגה פוליטית כזאת או אחרת, ולמרות זאת נתניהו נושא באחריות להתפרצות המחאה החברתית. הסיבות הן: השקט הביטחוני הארוך, היציבות הכלכלית והתעסוקתית, יחד עם רציפות שלטונית יחסית, הביאו את האזרחים לדרוש יותר, ובצדק.
01/08/2011  |  פנחס מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il