|   15:07:40
דלג
  אריה אבישור  
חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אכיפה סלקטיבית נגד מרגלית צנעני

הזמרת מרגלית צנעני והשחקנית ענת וקסמן שהתבטאו נגד המחאה החברתית חזרו בהן מיד מדבריהן חשדות כבדי-משקל עולים: האם מישהו איים על השתיים באיבוד הקריירה ולחץ עליהן לדבר בעד המחאה? האם ארגוני שמאל עומדים מאחורי האיומים? מי שולט בעולם הבידור והתקשורת? השאלות הופנו ליועץ המשפטי לממשלה ומשם לפרקליטות המדינה. משפטני האליטה נבוכים ולא מעוניינים לפתוח בחקירה נגד חבריהם ומה עם המשטרה? עיקרון השוויון בפני החוק נרמס לחלוטין על-ידה
01/09/2011  |   אריה אבישור   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
מרגלית צנעני. חזרה בה מיד מדבריה [צילום: פלאש 90]

השחקנית ענת וקסמן. נראתה מושפלת [צילום: פלאש 90]

דבריה של מרגלית צנעני היו התבטאות פוליטית בגדר הסביר, ואולם, התגובה לא איחרה לבוא: באופן מוזר מאוד היא חזרה בה מדבריה כבר למחרת

חופש הביטוי נחשב לאחת מזכויות האדם הבסיסיות בחברה דמוקרטית. חופש הביטוי וההבעה הוא זכותו של כל אדם להביע את דעתו, לומר את שברצונו לומר, ולהשמיע דעות והשקפות באופן חופשי, מבלי שיוטלו הגבלות שרירותיות על כך. חופש הביטוי נחשב למימוש של חופש הדעה והמצפון, שטעמם ניטל אם נשללת האפשרות לבטא אותם. הסייגים לחופש הביטוי קיימים במקרים בהם חופש הביטוי פוגע בצורה קיצונית בחברה או בפרטים מסוימים החברים בחברה, אולם אין זה המקרה כפי שתראו להלן. תפקידן של רשויות החוק במדינה דמוקרטית הוא להגן על חופש הביטוי של האזרח בכפוף לסייגים כאמור.

בתחילת אוגוסט 2011, הזמרת מרגלית צנעני התבטאה נגד מחאת שדרות רוטשילד. היא כינתה את המחאה "מהפכה דה לה שמאטע" והוסיפה ש"זו מחאה של צפונבונים שפעם קראו לי ולחברי משכבר הימים מזרחים בכיינים על זה שטענו את אותם דברים שהם טוענים היום". כמו-כן, היא אמרה: "הם רוצים משטר מיופיף, בעצם הם רוצים את עצמם בשלטון. שיהיו כנים ויקראו למחאה בשמה האמיתי, הם רוצים שביבי ילך הביתה. משהו במחאה הזאת לא נעים לי ויש פה משהו מגמתי. הדרישות שלהם הזויות". דבריה של מרגלית צנעני היו התבטאות פוליטית בגדר הסביר, ואולם, התגובה לא איחרה לבוא: באופן מוזר מאוד היא חזרה בה מדבריה כבר למחרת.

אותו ריטואל חזר על עצמו עם השחקנית ענת וקסמן. היא אמרה שאנשים צריכים לחשוב על ההוצאות שלהם: "תשאלו את עצמכם איך אתם חיים, מספיק עם הנסיעות לחוץ לארץ, מספיק עם בתי הקפה, ומספיק עם המותגים". עוד הוסיפה: "אז קפלו את האוהלים שלכם, עם כל השמחה וכל המחאה, שהיא חשובה, ותתחילו לעשות חשבון איך אתם חיים. קודם שבו עם עצמכם ותפתרו את הבעיה, אחר-כך צאו לרחובות". המשמעות של מה שהיא אמרה למוחים זה שלא צריך רק לבוא בטענות לממשלה אלא גם אתם צריכים להתנהל בצורה מחושבת יותר בכל מה שקשור לניהול הכספים שלכם! ואני שואל: מה כל-כך נורא בזה?

כמובן, התוצאה הייתה שב-8 באוגוסט 2011, בערוץ 2 בטלוויזיה, היא נאלצה לחזור בה מדבריה בתוכניתו של עודד בן-עמי. מצפייה בתוכנית, התרשמתי שהיא הייתה לא רק מפוחדת — אלא ממש מבועתת וגם מושפלת מאוד! היא פשוט פחדה לדבר, בקושי יצאה לה מילה מהפה!

אכיפה סלקטיבית במיוחד

השמאל מתהדר בכך שהוא "נאור", "יפה נפש" ו"תרבותי", אבל זוהי רק תעמולה שנועדה להקטין את ההתנגדות הפוליטית כלפיו

בואו נבחן את העובדות ביחד שוב. האם סתם ככה מרגלית צנעני וענת וקסמן חזרו בהן מדבריהן? אף אחד לא התקשר??? אף אחד לא לחץ??? אף אחד לא איים??? לידוענים יש כבוד עצמי ותדמיתם בעיני הציבור חשובה להם. הם לא אוהבים ככה סתם ללא סיבה מוצדקת לחזור בהם מדבריהם — פשוט אילצו אותם! ובאיזה אמצעים?... מנסיוני באקדמיה אני יכול להגיד בסבירות גבוהה מאוד שאיימו עליהן, שאם הן לא תחזורנה בהן מדבריהן יחסלו להן את הקריירה. בארגונים הנשלטים על-ידי השמאל בישראל אין חוכמות, מיד מחסלים את מקורות הפרנסה של מי שמתנגד להם. והשמאל הרי שולט בעולם הבידור והתקשורת.

מכתבי ליועץ המשפטי לממשלה הועבר לפרקליטות המדינה. המשפטנים השמאלנים בפרקליטות במבוכה. הם לא מעוניינים לפתוח בחקירה נגד אנשים החברים יחד איתם באותה אליטה שלטונית. כמובן שהם אמונים על 'שלטון החוק' ומגנים בחירוף נפש על 'חופש הביטוי', אבל בדרך-כלל רק כשזה תואם את האינטרסים של האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל. השמאל מתהדר בכך שהוא "נאור", "יפה נפש" ו"תרבותי", אבל זוהי רק תעמולה שנועדה להקטין את ההתנגדות הפוליטית כלפיו.

המשטרה גם היא פועלת על-פי שיקולים דומים כאשר היא מבחינה בין "טובים" ל"רעים". הרעים הם ארגוני הפשע ומי שחובר אליהם, וה"טובים" או "בני-הטובים" הם האליטה השמאלנית בישראל. את האחרונים אי-אפשר להאשים בסחיטה באיומים — פשוט התרגלנו זה 63 שנה שמי שמתנגד לאינטרסים שלהם הם פוגעים בו כלכלית, חברתית, מקצועית, ומה לא?... ואף אחד לא חושב שמשהו לא בסדר בזה.

חופש הביטוי מוגבל לכך שאזרחי ישראל לא יפגעו באינטרסים של האליטה הקולוניאליסטית-אירופית בישראל. המשטרה הורגלה לכך והיא מעולם לא האשימה את אנשי האליטה בסחיטה באיומים כאשר הם נקטו בסנקציות כלכליות נגד מי שמתנגד להם. זה שייך רק לעמיר מולנר, שלום דומרני ודומיהם. עיקרון השוויון בפני החוק נרמס לחלוטין על-ידי משטרת ישראל. למדיניות זו קוראים 'אכיפה סלקטיבית' וצריך להפסיקה מוקדם ככל האפשר. האזרח בישראל צריך לדעת שכל אימת שמופעלים עליו לחצים ו/או איומים כלכליים ו/או אחרים על-מנת לשנות את עמדותיו הפוליטיות, הוא יכול לגשת לתחנת המשטרה הקרובה ולהגיש תלונה על סחיטה באיומים.

חשד בולט לאיומים
פני הדברים מעידים על כך שכנראה הופרו כללי חופש הביטוי במדינת ישראל באופן לא חוקי
▪ ▪ ▪

מהלך העניינים מעורר חשד לכך שהופעלו על מרגלית צנעני וענת וקסמן לחצים לא חוקיים, והן לא חזרו בהן מדבריהן סתם כך ללא סיבה. במילים פשוטות, אני חושד שאיימו עליהן שאם הן לא תחזורנה בהן מדבריהן יחסלו להן את הקריירה ויפגעו להן במקורות הפרנסה. לא סוד הוא שהשמאל שולט בעולם הבידור והתקשורת, והידועניות הנ"ל, מפוחדות ממה שיעשו להן (על-פי החשד), חזרו בהן מדבריהן.

אני מודה שמדובר בחשדות בלבד ואין לי הוכחות לכך, ואולם, פני הדברים מעידים על כך שכנראה הופרו כללי חופש הביטוי במדינת ישראל באופן לא חוקי. ייתכן שמדובר בסתימת פיות לכל מי שמתנגד לתוכניות ולמהלכים הפוליטיים של השמאל. לפיכך, ב-10 באוגוסט 2011 כתבתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שנושאו הוא הפרת הזכות לחופש הביטוי במדינת ישראל, בו אני מבקש ממנו להורות על פתיחת חקירה כדי לעמוד על הנסיבות המוזרות שהידועניות הנ"ל חזרו בהן מדבריהן.

מאז, מרגלית צנעני נעצרה בחשד לסחיטה באיומים של האמרגן שלה, אסף אטדגי, באמצעות ארגוני הפשע של עמיר מולנר ושלום דומרני והוגש נגדה כתב אישום. ברמה העקרונית אין לי בעיה עם זה. אם מרגלית צנעני הפרה את החוק, על המשטרה והפרקליטות למצות איתה את הדין. אני גם לא טוען שמדובר בנקמה או בענישה על דבריה נגד המחאה החברתית, שהרי החקירה החלה קודם להן.

אבל תחשבו לרגע, המשטרה מודה שהיא צוטטה לשיחות הטלפון של מרגלית צנעני מזה כמה חודשים ולפיכך גם בתקופת המחאה החברתית. אז איך זה שהמשטרה שמעה את הזמנת הסחיטה באיומים של מרגלית צנעני ולא שמעה (באותו הזמן!) את האיומים של השמאלנים בתעשיית הבידור והתקשורת על מרגלית צנעני לגבי מה שיאונה לה אם היא לא תחזור בה מדבריה? מדוע אף אחד לא נעצר? מה, זו לא סחיטה באיומים?

הכותב הוא חוקר עצמאי בכלכלה ובמדעי החברה.
תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  01/09/2011
ד"ר אריה אבישור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אכיפה סלקטיבית נגד מרגלית צנעני
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את הקשר
1/09/11 19:10
2
גל , משפטן
1/09/11 19:20
 
רונן גולדשטיין
1/09/11 19:44
 
גל, משפטן
1/09/11 21:03
 
רונן גולדשטיין
2/09/11 06:50
 
ובערת הרע מקרבך
2/09/11 19:20
 
גם משפטן
2/09/11 19:46
 
גל , משפטן
3/09/11 08:36
3
רונן גולדשטיין
1/09/11 19:37
4
סתם_1
2/09/11 00:27
5
קורןנאוה טבריה
2/09/11 02:42
 
כמו של מרגול
2/09/11 19:02
 
כמו של מרגול
2/09/11 19:07
 
אוהד נתן זהבי
2/09/11 19:13
 
מ.אלקרייאף
2/09/11 20:22
6
החרד
2/09/11 10:45
7
יוד יוד
2/09/11 19:56
8
מ.אלקרייאף
2/09/11 21:00
 
אריה בריל
3/09/11 14:02
 
מ.אלקרייאף
3/09/11 17:19
9
למה
2/09/11 22:04
10
ישראלי כועס
3/09/11 00:37
11
חיים11
3/09/11 20:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם יש, באמת, לאביגדור ליברמן סיכוי להיבחר לראש הממשלה הבא? אם להאמין לסקר דעת הקהל של פרופ' קמיל פוקס, שנערך בעצם הימים האלה, מסתבר בהחלט שכן. לפחות על-פי נטייתם הימנית-קיצונית הברורה של בני הדור הצעיר. הסקר הזה, שנערך בקרב תלמידי בתי הספר התיכוניים, רק מאשש סקרים דומים שנערכו באחרונה גם בקרב קהלי-מבוגרים, והמעידים כולם על מוקצנות פוליטית. על-פי אותם סקרים, לא רק שראש הממשלה הבא הוא, בגדול, אביגדור ליברמן, אלא גם דיעותיו הן אלה שזוכות לגיבוי מוחלט.
01/09/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
תתפלאו, ניתן לחסוך מאות שקלים כבר בחודש הקרוב, בלי מאמץ מיוחד. איך עובדת השיטה? פשוט מאוד דיאטה! אבל לא דיאטה שלא אוכלים. להפך, אוכלים ומרוויחים.
01/09/2011  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
ככל שהזמן מתקדם, נעשה לי ברור ביותר שהערבים, המכנים את עצמם "פלשתינים" הם למעשה שלוחה של הנאצים, הפועלים לאורח האידיאולוגיה הנאצית. לכן, אני לא מתכוונת להיות מנומסת ומדי פעם אשתמש במילה הפוליטית הנכונה ואקרא להם פלשתינאצים.
01/09/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
בתורתנו הקדושה ישנם מספר פעמים שבהם הקב"ה משתמש בביטויים כפולים כדי להדגיש את החובה הבלתי מתפשרת שבמצווה. למה אני מתכוון?, "הוכֵח תוכיח את עמיתך" (ויקרא יט, יז), "שֹום תשים עליך מלך" (דברים יז, טו), "עשר תעשר את כל-תבואת זרעך" (דברים יד, כב), "הַכֵּה תַכֶּה את-יֹשבי העיר ההיא" (דברים יג, טז). כל המצוות הללו, בצורת ניסוחן באות ללמדנו את החד-משמעיות שבעניין ושאין לנו מפלט מלקיימן, חוץ מאשר אילוץ פיקוח נפש.
01/09/2011  |  חננאל ובר  |   מאמרים
דרך ארוכה
01/09/2011  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il